Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Öcel, Yusuf" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 25
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ALT KÜLTÜRLER İLE HEDONİK TÜKETİM ARASINDA İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: TÜRK TOPLUMU ÜZERİNE BİR UYGULAMA
    (Cahit AYDEMİR, 2022) Öcel, Yusuf; Mutlu, Hakan Tahiri; Hiçyılmaz, Enis
    Bu çalışmanın amacı, kendine özgü özellikleri olan alt kültürlerin hedonik tüketim üzerindeki etkisini belirlemektedir. Araştırma kapsamında, Türkiye’nin farklı şehirlerinde yaşayan 416 kişiden anket yoluyla veri toplanmış, elde edilen verilerin istatistiki analizlerinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Toplanan verilere frekans, faktör, t-testi ve ANOVA analizleri yapılmıştır. Araştırma bulgularında; kadınların erkeklere göre hedonik tüketim eğilimlerinin daha yüksek olduğu, bireylerin genel anlamda hedonik tüketim alt boyutlarından en çok tatmin hedonizmine en az ise fikir hedonizmine eğilimli oldukları; bekar bireylerin macera hedonizmi değerlerinin evlilerden daha yüksek olduğu; öğrencilerin genel anlamda hedonik eğilimi en yüksek meslek grubu olduğu ve Ege Bölgesi şehirlerinde yaşayan bireylerin diğer şehirlere göre hedonik tüketime daha eğilimli olduğuna ulaşılmıştır. Hedonik tüketim üzerinde etkisi tespit edilemeyen faktörlerin ise; katılımcıların ikamet yerleri, katılımcıların kullandıkları ikinci bir dilin varlığı ve etnik kökenleri olduğu söylenebilir. Sonuç olarak; bireylerin hedonik tüketim eğilimleri üzerinde; cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim durumu, meslek ve gelir düzeyi şeklinde demografik faktörlerin ayrıca da kişilerin sahip olduğu hobilerin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    EFFECT ON CUSTOMER SATİSFACTİON OF HEALTH CARE QUALİTY: THE CASE OF BOLU AND DUZCE
    (Düzce Üniversitesi, 2016) Öcel, Yusuf
    The aim of this study is to determine the effect on customer satisfaction of health care quality. In this direction, nbsp;firstly in literatüre health care quality and studies on customer satisfaction were examined. In this context, the nbsp;universe of research constitutes the universe of Bolu and Duzce are people who have benefited least once in the nbsp;last year of the health services available. In this context, 559 people using data from questionnaires were nbsp;collected. To the data obtained using quantitative methods were used exploratory factor analysis and regression nbsp;analysis. The results of the analysis have appeared our dimensions of health-related quality of service and with nbsp;related to customer satisfaction two dimensions. Dimensions of health related quality are reliability, physical nbsp;appearance, willingness and empathy. If the dimensions occur with related to customer satisfaction are nbsp;satisfaction with the physical evidence and the doctor / other auxiliary staff are pleased. According to result nbsp;performed multiple linear regression analysis to examine the effect on customer satisfaction of health care nbsp;quality revealed that affect customer satisfaction of the reliability, physical appearance and willingness.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    EVALUATION OF COMPLAINTS IN HEALTH SERVICES IN TURKEY
    (2020) Öcel, Yusuf
    For improvement of healthcare service quality, consumer researches are mainly focused on satisfaction andloyalty. However, it is also essential to evaluate healthcare-related complaints for an improved service quality.Complaints are made through different communication means. With the advancement of internet, a new venuefor complaints has emerged. People who face problems in healthcare services express their complaints overinternet. This study aims to examine the complaints, related to health care providers in Turkey, made on thecomplaint web site (sikayetvar.com). For this purpose, the complaints were examined with content analysiswhich is a qualitative research method. A total of 1274 complaints made throughout 2018 were extracted to beevaluated. Complaints are classified according to gender of person making complaint, province where thecomplaints were made, type of health service provider with which complaints were encountered, month ofcomplaint and complaint issues. According to the results of the analysis, behavioral complaints, lack of healthcare services and waiting issues are the leading problems. In addition, it was found that most complaints wererelated to health service providers in Istanbul and Ankara provinces, women complained more than men, publichospitals complained more, and most complaints were made in January and July. According to the results ofcorrespondence analysis, the health ministry institutions received more complains about behavioral problems,lack of staff and lack of knowledge, lack of health services and privacy, while private health institutions receivedcomplains about price and safety. It is observed that university research hospitals received more complainsabout lack of physical infrastructure, waiting times, ethics and hygiene. As a result of the study, issues aroundwhich the complaints revolved were determined. The type of complaints received for different health care serviceproviders were explored.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Evaluatıon Of Relatıonshıp Between Onlıne Shoppıng And Consumer Trust
    (2019) Öcel, Yusuf; Arslan, Hakan Murat
    The main purpose of this study is to examine the relationship between online shopping and consumer trust. Survey technique was used in the research. The research population consists of individuals over the age of 18 living in the province of Düzce. Easy sampling method is used for study. The size of this sample is 400. Factor analysis, correlation analysis, ANOVA and Independent Sample T-test were performed using SPSS 21 package program. As a result of the factor analysis, three dimensions related to online shopping have emerged. These dimensions are "Online Addiction", "Payment Simplicity" and "Complexity". According to consumer trust factor analysis result, four dimensions have emerged. These dimensions are "Control", "Self-confidence", "Comfort" and "Fear". According to the results of correlation analysis; meaningful relationships were observed between online shopping and consumer trust. According to the Independent Sample T-test and ANOVA test results, meaningful differences have emerged.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    EXAMINING THE RELATIONSHIP BETWEEN SENSORY BRANDING, BRAND AWARENESS AND PREFERENCE AFTER A BLIND TASTING TEST: AN APPLICATION ON TEA BRANDS
    (Croatian Interdisciplinary Soc, 2023) Öcel, Yusuf; Durak, İsmail
    The aim of this research is to explore whether there is a relationship between sensory branding and brand awareness and blind taste. A questionnaire and an experiment were used together on 101 volunteers who were familiar with tea brands in the University of Duzce, Turkey. The questionnaire was applied to the participants to measure their sensory branding and brand awareness perceptions. In addition, for the blind taste test, the experiment was conducted. Frequency, Spearman's Rank Correlation, Cochran Q, McNemar, Mann Whitney U Test, and Logistic Regression tests were used to test the hypotheses. According to the results of the analysis, there were low and moderate relationships between sensory branding and brand awareness in tea brands. In addition, according to the results of the Cochran Q and McNemar tests, there was a difference between the tea brands based on the participants' blind taste test responses. Moreover, it was determined that the sensory brand perception of the participants did not differ according to the blind taste test results. Similarly, the findings of the blind taste test revealed that the participants' brand awareness perceptions did not differ. Furthermore, according to the logistic regression analysis findings, sensory branding and brand awareness did not have any effect on the blind taste test. According to the findings of this research, even though the product contents were same, brand studies created awareness in the consumer.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Finansal Okuryazarlık İle Yaşam Tarzı Arasındaki İlişkinin İrdelenmesi
    (2021) Ahmetoğulları, Kayhan; Öcel, Yusuf
    Bu çalışmanın temel amacı finansal okuryazarlık ile yaşam tarzı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Düzce ili evreninde anket yöntemiyle 311 veri elde edilmiştir. Elde edilen verilere frekans, faktör, korelasyon, regresyon ve farklılık analizleri uygulanmıştır. Yapılan faktör analizi sonuçlarına göre finansal okuryazarlık ile ilgili dört faktör (harcama, algı, tutum ve ilgi) ortaya çıkmıştır. Yaşam tarzı ile ilgili olarak sekiz faktör (tecrübeliler, gayret edenler, yapıcılar, başarılılar, inananlar, entel sıra dışılar, mücadele edenler ve gerçekleştirenler) ortaya çıkmıştır. Yapılan korelasyon analizi sonucunda ise finansal okuryazarlık ile yaşam tarzı arasında en fazla sırasıyla harcama, tutum, algı ve ilgi boyutlarında pozitif ve anlamlı ilişkiler çıkmıştır. Yapılan regresyon analizi sonucunda ise finansal okuryazarlığın, yaşın ve gelirin yaşam tarzı üzerinde anlamlı etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Finansal okuryazarlığın yaşam tarzına etkisinde yaş ve gelirin düzenleyici rolü varken; eğitimin düzenleyici rolünün olmadığı ortaya çıkmıştır. Farklılıkları incelemeye yönelik yapılan t-testi ve ANOVA analizleri sonucunda ise cinsiyet, medeni durum, yaş, meslek ve gelir gruplarına yönelik finansal okuryazarlık algısı farklılık gösterirken eğitim grubuna yönelik herhangi bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Yaşam tarzı algısı ile sadece meslek gruplarına yönelik bir farklılık çıkmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    GİYİLEBİLİR SAĞLIK TEKNOLOJİLERİ KULLANIM NİYETİ İLE YAŞAM TARZI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: X, Y VE Z KUŞAĞI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
    (Inonu University, 2024) Öcel, Yusuf; Karaca, Şükran; Köse, Buşra
    Bu çalışmanın temel amacı giyilebilir sağlık teknolojileri kullanım niyeti ile yaşam tarzı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Nicel analiz yöntemlerinin tercih edildiği bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu kapsamda X, Y kuşağı ve 18 yaş üstü Z kuşağı bireyler evren olarak seçilmiştir. Kolayda örneklem yöntemi ile 435 kişiden çevrimiçi anket tekniği ile veriler elde edilmiştir. Toplanan verilere frekans, faktör, korelasyon, regresyon ve farklılık analizleri uygulanmıştır. Korelasyon analizi sonuçlarına göre; giyilebilir sağlık teknolojileri kullanım niyetinin tüm boyutları ile yaşam tarzı boyutlarından gayret edenler, tecrübeliler, gerçekleştirenler, başarılılar ve entel sıra dışılar arasında pozitif ilişki; inananlar ve mücadele edenler ile negatif ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Regresyon analizi bulgularına göre; yaşam tarzı boyutlarının giyilebilir sağlık teknolojileri kullanım niyeti üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. ANOVA analizi bulgularına göre ise; Y ve Z kuşaklarının X kuşağına göre giyilebilir sağlık teknolojileri kullanım niyetine yönelik daha olumlu bir algı içerisinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda, katılımcıların giyilebilir sağlık teknolojisi kullanım deneyiminin %39,7 olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca deneyimlenen giyilebilir sağlık teknolojisi ürünlerinin sırasıyla en fazla; akıllı saat, akıllı bileklik, kan şekeri ölçümü sensörü ve giyilebilir EKG’dir. En fazla kullanılmak istenen giyilebilir sağlık teknolojileri ise sırasıyla; akıllı saat, akıllı gözlük, akıllı bileklik ve kan şekeri ölçümü sensörüdür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hastanelerde Dış Kaynak Kullanımının Maliyet Minimizasyonu Açısından Analizi: Bolu İzzet Baysal Eğitim ve Araştırma Hastanesi Manyetik Rezonans (MR) Cihazı Örneği
    (2016) Bozdemir, Enver; Öcel, Yusuf
    Özellikle son yıllarda ülkemizde ve diğer ülkelerde, kamu kurum ve kuruluşları esas faaliyetlerinin yanında bu faaliyetleri destekleyen ancak uzmanlık alanlarına girmeyen faaliyetleri dış kaynak kullanımı (DKK) yolu ile temin etmektedir. Bu doğrultuda ülkemizdeki sağlık kuruluşları, tıbbi hizmetler olmayan yemek, temizlik, güvenlik, veri giriş, danışma, hasta kabul, çamaşırhane gibi hizmetlere ilave olarak destekleyici tıbbi hizmetlerden olan mikrobiyoloji, biyokimya, radyoloji, nükleer tıp, vb. hizmetleri de dış kaynak kullanımıyla yürütmektedir. Bolu İzzet Baysal Eğitim ve Araştırma Hastanesinde biri kendi imkanlarıyla hizmet sunan, diğeri DKK yöntemi ile temin edilen iki ayrı Manyetik Rezonans (MR) çekimi yapılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, söz konusu hastanede yardımcı tıbbi hizmetlerden olan MR çekimi hizmetinin hastanenin kendisinin gerçekleştirmesiyle, bu hizmeti dış kaynaktan sağlamasının maliyet minimizasyonu açısından karşılaştırmasının yapılmasıdır. Bu amaçla çalışmada ekonomik değerlendirme yöntemi olan maliyet minimizasyon yöntemi kullanılarak söz konusu hastanenin DKK ile daha fazla kazanç sağlayacağı sonucuna varılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Hazır Giyim Ürünlerinde Tüketicilerin Demografik Özellikleri İle Renk Algılarının Değerlendirilmesi
    (2018) Öcel, Yusuf; Arslan, Hakan Murat
    Hazır giyim sektörü sürekli değişen tüketici profili ile tüketicilerin satın alma davranışlarından aşırıetkilenmektedir. Bu yüzden işletmeler, tüketicilerin tercihlerini yakından izlemelidirler. Aslında tüketicilerinzihninde algısal farklılık oluşturan unsurlar; kimi zaman bir şekil bazen de bir renk dahi olabilir. Bu çalışmanınamacı, tüketicilerin hazır giyim ürünlerini satın almalarında renklerin etkisini incelemektir. Çalışmada ankettekniği kullanılmıştır. Araştırma evrenini Düzce ilinde yaşayan tüketiciler oluşturmaktadır. Kolayda örneklemmetodunun kullanıldığı bu çalışma da örneklem büyüklüğü 400 olarak belirlenmiştir. SPSS paket programınınkullanıldığı araştırmada; frekans, ANOVA, Independent Sample T-testi ve faktör analizi yapılmıştır. Yapılan faktöranalizi sonucunda beş boyut ortaya çıkmıştır. Bu boyutlar; Kişilik Yapısı, Gelişigüzellik, Kültür, Sosyal Ortam vePsikolojik Durumdur. Yapılan Independent Sample T-testi ve ANOVA testi sonuçlarına göre de anlamlı farklılıklarçıkmıştır. Ayrıca faktör analizi sonuçlarına göre kişilik yapısı ve kültür boyutlarının ortalamaları yüksektir. Busonuçlar doğrultusunda tüketicilerin bu faktörlere daha fazla önem verdikleri anlaşılmaktadır. Daha sonrayapılacak benzer çalışmalarda farklı boyutlar ile tüketicilerin hazır giyim satın alma davranışlarında renklerinetkisi araştırılabilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    HEALTH-SERVICE-FAILURE SCALE: DEVELOPING A SCALE TO DETERMINE HEALTH SERVICE FAILURES
    (2022) Yorgun, Songül; Çatı, Kahraman; Öcel, Yusuf; Bayraktar, Muhammet Fatih
    The main purpose of this study is to develop a scale for determining health service errors. Within the scope of this purpose, as a result of literature review and interviews with health institution managers, a question pool consisting of 57 statements was created. The pilot implementation was conducted as a result of interviews with the health service manager and academicians who are experts in their fields. Data were collected by convenience sampling method from 392 individuals with a total of 53 statements remaining in the item pool. reliability and validity tests were performed in the analysis of the questionnaires collected by hand-away method. Eight dimensions emerged as a result of the exploratory factor analysis. These dimensions include "pricing errors"; "errors related to violation of rights"; "service delivery errors" "behavioral errors" "errors related to physical infrastructure" "e-service error" "privacy related errors" and "accessibility errors". In addition, it was determined that the model fit values for the confirmatory factor analysis met the specified criteria.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Investigation Of The Promotion Mix Elements Used By SMES In Marketing Communication Studies: An Application In Duzce Province
    (Kürşat ÇAPRAZ, 2022) Gümüş, Niyazi; Öcel, Yusuf
    The way for SMEs, which are extremely important for national economies, to effectively deliver the goods and services they produce to their target audiences depends on their effective execution of marketing communication activities. The choice of promotion mix elements, which is one of the most important elements of marketing communication studies, also closely affects the success of the work of SMEs. In this direction, the promotional mix elements used by 254 SMEs operating in Düzce province in their marketing communication studies were examined. The data were obtained by the survey method. The levels of using traditional and digital promotion mix elements of SMEs were analyzed. As a result of the research, it was concluded that SMEs mostly benefit from advertisements as a marketing communication tool, they do not have any marketing communication unit, the primary purpose of advertising activities is to promote their businesses, and they mostly prefer social media as an advertising medium.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Katılım Bankalarının Müşterilerinin İslami Pazarlama Ve İslami Finans Anlayışları Arasındaki İlişkinin İrdelenmesi
    (2019) Öcel, Yusuf; Kaban, Tolga
    Bu çalışmanın amacı; katılım bankalarının kurumsal müşterilerinin İslami finans ve İslami pazarlamaanlayışları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın evreni Düzce ilinde faaliyet gösteren inşaatşirketlerinden oluşmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler yüz yüze ankettekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada tam sayım yöntemine gidilmiş ve 200 kişiye anket formuverilmiştir. 200 anket formundan 189 tanesi katılımcılar tarafından doldurulmuştur. Toplanan 189 anketformundan analiz için 176 tanesi uygun bulunmuştur. Veriler analiz edilirken SPSS paket programıkullanılmıştır. Elde edilen verilere faktör ve korelasyon analizleri uygulanmıştır. Faktör analizisonuçlarına göre İslami pazarlama anlayışı ile ilgili beş boyut, İslami finans anlayışı ile ilgili üç boyutortaya çıkmıştır. İslami pazarlama anlayışı ile ilgili boyutlar: İslami ürün, İslami fiyatlandırma, İslamidağıtım, İslami tutundurma faaliyetleri ve insandır. İslami finans anlayışı ile ilgili boyutlar ise: imaj,algılanan dini hassasiyetler ve algılanan hizmet kalitesidir. Yapılan korelasyon analizi sonuçlarına göreise: İmaj ile İslami pazarlama anlayışının tüm boyutları arasında, algılanan dini hassasiyet ile İslami ürünarasında, algılanan hizmet kalitesi ile İslami ürün, İslami fiyatlandırma ve insan arasında ilişkilerçıkmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kurumsal Sosyal Sorumluluk ile Kurumsal İmaj ve Örgütsel Bağlılık Oluşumu Arasındaki İlişkinin İrdelenmesi
    (2019) Öcel, Yusuf; Özkurt, Selim
    Bu çalışmanın amacı; kurumsal sosyal sorumluluğun (KSS), kurumsal imaj (Kİ) ve örgütsel bağlılık (ÖB) oluşumuüzerine etkilerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın evreni, Düzce İli’nde faaliyet gösteren bir hastanenin çalışanlarındanoluşmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler, anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmadatam sayım yöntemine gidilmiş ve 400 kişiye anket formu verilmiştir. 400 anket formundan 296 tanesi çalışanlartarafından doldurulmuştur. Toplanan 296 anket formu analize tabi tutulmuştur. Veriler analiz edilirken SPSS paket programıkullanılmıştır. Elde edilen verilere; faktör, korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Faktör analizi sonuçlarınagöre kurumsal sosyal sorumluluk ile ilgili iki boyut, kurumsal imaj ile ilgili dört boyut ve örgütsel bağlılık ile ilgili üçboyut ortaya çıkmıştır. Kurumsal sosyal sorumluluk ile ilgili boyutlar; ekonomik ve hayırseverliktir. Kurumsal imaj ile ilgiliboyutlar ise kurumsal iletişim, kurumsal görünüm, kurumsal davranış ve algılanan kurumsal imajdır. Örgütsel bağlılık ileilgili boyutlar ise normatif bağlılık, duygusal bağlılık ve devam bağlılığıdır. Yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre isekurumsal sosyal sorumluluğun bazı boyutlarının, kurumsal imajın bazı boyutları üzerinde etkisi çıkmıştır. Yine kurumsalsosyal sorumluluğun boyutlarının örgütsel bağlılığın boyutları olan normatif ve devam bağlılıkları üzerinde etkisi çıkmıştır.Son olarak kurumsal imajın bazı boyutlarının da örgütsel bağlılığın bazı boyutları üzerinde etkileri ortaya çıkmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sağlık hizmet kalitesi ve algılanan doktor imajının hasta memnuniyeti üzerine etkisi
    (Düzce Üniversitesi, 2016) Öcel, Yusuf; Çatı, Kahraman
    Sağlık hizmetlerinde müşteri memnuniyetini etkileyen faktörler gün geçtikçe çoğalmakta ve karmaşık hale gelmektedir. Teknolojik yenilikler, rekabet, toplumun refah düzeyinin yükselmesi, sağlık okuryazarlık bilgi birikimi, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarının gün geçtikçe değişiklik arz etmesi sağlık hizmetlerinde de bir takım yeniliklerin yapılmasını zorunlu kılmıştır. Sağlık hizmet sunucuları hayatta kalabilmek, kar elde edebilmek ve rekabet avantajı sağlayabilmek için müşterilerin ve toplumun sesine kulak vermelidirler. Sağlık hizmet tüketicilerinin memnuniyetini yükseltmek, sağlık hizmet kalitesinin kontrolüyle ve doktorların toplumun zihninde oluşturdukları olumlu imajla mümkün olabilir. Dolayısıyla hasta memnuniyeti üzerine etkisi yeterince araştırılmamış doktor imajının ortaya konulması ve sağlık hizmet sunucularının hizmet kalitesi düzeylerinin ölçülmesi literatür ve uygulama açısından oldukça önemli bir durum olarak düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı, sağlık hizmet kalitesinin ve algılanan doktor imajının müşteri memnuniyeti üzerinde etkisini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda öncelikle sağlık hizmet kalitesi ile ilgili kavramlar ve boyutlar ele alınmıştır. Literatürde geliştirilen ölçeklerle hastaların sağlık hizmet sunucularından almış oldukları hizmet algıları ortaya konulmuştur. Daha sonra doktorların toplum içerisindeki algılanan imajı ölçülmüştür. Son olarak sağlık hizmet kalitesinin ve algılanan doktor imajının hasta memnuniyeti üzerine etkisi incelenmiştir. Bu araştırmanın evrenini Bolu ve Düzce illerinde sunulan sağlık hizmetlerinden son bir yıl içerisinde en az bir defa yararlanmış kişiler oluşturmaktadır. Bu kapsamda 559 kişiye anket uygulanmıştır. Nicel yöntemler kullanılarak elde edilen verilere faktör, korelasyon, regresyon ve farklılık analizleri uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, sağlık hizmet kalitesi ile ilgili dört boyut, algılanan doktor imajı ile ilgili beş boyut ve müşteri memnuniyeti ile ilgili iki boyut ortaya çıkmıştır. Sağlık hizmet kalitesinin ve algılanan doktor imajının müşteri memnuniyeti üzerine etkisini incelemek üzere çoklu doğrusal regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda sağlık hizmet kalitesi ve algılanan doktor imajının müşteri memnuniyetini etkilediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, sağlık hizmet kalitesi ile algılanan doktor imajı arasında da anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Bu analizlerin dışında, demografik özellikler ile sağlık hizmet kalitesi, algılanan doktor imajı ve müşteri memnuniyeti arasında anlamlı farklılıkların olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sağlık Teknolojisi Yatırım Kararlarının Değerlendirilmesinde Fayda Maliyet Analizi: Bilgisayarlı Tomografi Ve Manyetik Rezonans Görüntülemesi Örneği
    (2017) Bozdemir, Enver; Öcel, Yusuf
    Sağlık teknolojilerindeki yatırım projelerinin değerlendirilmesinde finansal ve ekonomik değerlendirme yöntemlerinden fayda maliyet (karlılık endeksi) analiz yöntemi kullanılarak, seçilmiş teknolojilerin katlanılan maliyetlerden elde edilecek olan faydaları karşılaştırılmaktadır. Fayda maliyet analiz yöntemine göre bir projenin kabul edilebilmesi için fayda maliyet indeksinin birden büyük olması gerekir. Çalışmanın amacı, sağlık sektöründeki teknolojik yatırımların belirlenmesinde finansal, ekonomik ve sosyal açıdan alternatif yatırım kararlarının önceliği açısından en iyi yatırım kararının verilmesini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda Bolu İzzet Baysal Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ndeki bilgisayarlı tomografi (BT) ve manyetik rezonans (MR) görüntülemesi cihazlarının 2015 yılına ait nakit giriş ve çıkışlarına ait veriler kullanılarak en iyi alternatif yatırım seçeneği tespit edilmiştir. Buna göre MR cihazının hem karlılık endeksi birden büyük hem de BT cihazının karlılık endeksinden daha fazla olduğu için bu cihaza yatırımın yapılması konusunda daha etkin bir teknoloji seçimi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sağlık Turizminde Kent Rekabetçiliği Öncüllerinin Elmas Modeli Kullanılarak İrdelenmesi
    (Kürşat ÇAPRAZ, 2023) Öcel, Yusuf; Karaca, Şükran
    Son yıllarda Türkiye’de sağlık turizmi pazarı hızlı bir şekilde büyüyerek olgunluk seviyesine ulaşmıştır. Bu durum işletmeler arasında rekabetin yaşanmasına sebep olmaktadır. Dolayısıyla Türkiye’de sağlık turizmi yetki belgesi almış sağlık kurumlarının kent rekabetçiliği seviyelerinin incelenmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, sağlık turizminde kent rekabetçiliğinin öncüllerini belirlemeye yönelik bir inceleme yapmaktır. İkincil verilerin kullanıldığı bu çalışmada Türkiye’de iller arasında sağlık turizmi açısından kent rekabetçiliğinin öncülleri belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan araştırmada 55 ilde toplam 627 hastanenin sağlık turizmi yetki belgesi aldığı (22.08.2023 tarihi itibariyle) anlaşılmıştır. Ayrıca sağlık turizmi yetki belgesi almış tıp merkezi, muayenehaneler ve diğer sağlık tesisleri de bulunmaktadır. Porter’ın elmas modeli temel alınarak yapılan çalışmada, sağlık turizminde kent rekabetçiliğinde avantaj elde etmek için faktör koşullarında ulaşım altyapısı, doktor sayısı, kaplıca ve içmelerin sayısı ile doğal güzellikler; talep koşullarında turist sayısı ve alternatif turizm çeşitliliği; ilgili ve destekleyici kuruluşlar incelendiğinde hastane, muayenehane, özel tıp merkezi, yetkilendirilmiş aracı kuruluş ve diğer sağlık tesisler; firma yapısı stratejisi ve rekabet konusunda yetkilendirilmiş aracı kuruluş sayısı, hastane yatak kapasite oranı ile jenerik rekabet stratejileri uygulamaları; devlet destekleri incelendiğinde ise bölgesel teşvik uygulama düzeyinin önemli olduğu söylenebilir. Elmas modeli dikkate alındığında sonuç olarak Marmara, İç Anadolu, Ege ve Akdeniz bölgelerinin daha fazla avantaja sahip olduğu anlaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM BAĞLAMINDA YAŞAM TARZININ DAVRANIŞSAL ROL ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
    (Bursa Teknik Üniversitesi, 2024) Karaca, Şükran; Öcel, Yusuf
    Turizm faaliyetleri her geçen gün çevre üzerinde daha fazla olumsuz etkilere neden olmaktadır. Bu olumsuz etkileri azaltmak için turizm faaliyetlerine katılan tüm paydaşların sürdürülebilir davranışlarda bulunması gerekmektedir. Özellikle insanların benimsedikleri yaşam tarzları çevreyi ve gelecek nesillerin sürdürülebilirliğini doğrudan etkilemektedir. Bu olumsuzluklar çevre dışında sosyal, ekonomik ve kültürel alanlarda da etkisini göstermektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, sürdürülebilir turizm bağlamında yaşam tarzının davranışsal rol üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Çalışmanın bir diğer amacı ise, davranışsal rolün katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilmesidir. Bu kapsamda elde edilen 305 veri üzerinden analizler yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; yenilikçilerin çevresel ve sosyal rol, düşünenlerin çevresel, kültürel ve ekonomik rol, inananların çevresel rol, yapıcıların ise çevresel, kültürel, ekonomik ve sosyal rol üzerinde pozitif bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda davranışsal rolün katılımcıların cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim ve mesleklerine göre farklılık gösterdiği gelire göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda ilgili paydaşlara sürdürülebilir turizmin gelişimine yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    THE EFFECT OF CONSUMER PERSONALITY ON BRAND HATE: AN APPLICATION ON FOOTBALL FANS
    (Sakarya Üniversitesi, 2022) Özel, Melis; Öcel, Yusuf
    Aim: This study was conducted to measure the effect of consumer personality structure on brand hate. Methods: The population of the research consists of football fans aged 18 and over residing in Antalya. Quantitative research method was used in the study and the data were obtained by online survey method. A total of 405 questionnaires were evaluated. The obtained data were analyzed using the SPSS package program. Frequency analysis, factor analysis, correlation analysis, regression analysis and difference analysis were applied to the obtained data. Finding: As a result of the frequency analysis, it was revealed that Galatasaray fans had the highest rate of hatred against Fenerbahçe. In addition, according to the most hated first team ranking, it was revealed that Beşiktaş fans hate Galatasaray, Fenerbahçe hates Galatasaray and Trabzonspor hates Fenerbahçe. It has been revealed that the reasons for hatred are generally the provocative behavior of the team supporters. As a result of the correlation analysis, it was revealed that there is a positive relationship between negative word of mouth communication and rebellion, one of the dimensions of brand hatred. It has been understood that there is a negative relationship with the lover. There was a positive relationship between the complaint dimension and the rebel, magician and wise dimensions. It has been understood that there is a negative relationship between the lover and citizen. There was a negative relationship between the avoidance dimension and the explorer. There was a positive correlation between the protest dimension and the rebel dimension. As a result of the regression analysis, it was revealed that rebel, wise, citizen, explorer and caregiver personality structures have effects on brand hate. Results: In general, it can be said that football fans have a feeling of hatred towards other football clubs. It has been understood that the biggest reason for this situation is provocative behaviors. It has been understood that the personality structures that contain the most brand hatred are the rebellious and wise personality structures.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    THE EFFECT OF DOCTOR IMAGE PERCEIVED BY SOCIETY ON HEALTHCARE SERVICE QUALITY: THE CASE OF BOLU AND DUZCE
    (Düzce Üniversitesi, 2017) Çatı, Kahraman; Öcel, Yusuf
    The aim of this study is to determine the effect of doctor image perceived by the society on healthcare service nbsp;quality. For this purpose, at first the researches on doctor imaged perceived society were reviewed. Afterwards, nbsp;health care service quality perceptions of society were determined by using SERVPERF scale that were nbsp;developed in literature previously. In this context, the people who benefited from health services provided in nbsp;Düzce and Bolu, at least once in the recent year. Accordingly, data was gathered from 559 participants by nbsp;questionnaire. Descriptive factor analysis, multiple linear regression analysis, and correlation analysis were nbsp;applied to data. As a result, 4 dimensions for healthcare service quality and 5 dimensions for perceived doctor nbsp;image were defined. The 4 dimensions of health care service quality are: Reliability, physical appearance, nbsp;willingness, and empathy. The five dimensions of perceived doctor image are: Doctor’s informing the patient, nbsp;positively perceived doctor behavior, doctor’s opinion of money, negatively perceived doctor behavior, and nbsp;negatively perceived doctor esteem. According to multiple linear regression results, dimensions of perceived nbsp;image of doctor by society (doctor’s informing the patient, positively perceived doctor behavior, doctor’s nbsp;opinion of money, negatively perceived doctor behavior, and negatively perceived doctor esteem) effects health nbsp;care service quality (reliability, physical appearance, willingness, and empathy).
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Effect Of Health Workers' Social Capıtal On Entrepreneurshıp Tendencıes
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2024) Terzibaş, Ayhan; Öcel, Yusuf; Altunkaya, Merve; Ateş, Şeymanur
    One of the most important factors that determine the social and economic welfare level of societies is access to health services. Increasing demand for health services and increasing population rates have turned the growth of the health sector into an obligation rather than a goal. New initiatives and entrepreneurs are needed in the health sector to meet the growth requirement of the sector. There are many factors that affect people's tendency towards entrepreneurial activity. Among these elements, there are also the types of capital owned by the individual. This study aimed to examine the effect of individual social capital of health sector employees on their entrepreneurial tendency. Considering that the most appropriate method to achieve this purpose is the quantitative research method, scales that can determine the relationship between social capital and entrepreneurial tendency were used. Data were collected from 426 healthcare professionals working in Düzce province using the survey technique. The data was obtained using the convenience sampling technique. Frequency, factor, correlation, regression and differences analyzes were applied to the data obtained. According to the results of correlation and regression analysis, the social capital possessed by the participants has a positive effect on the entrepreneurship tendency of individuals. Due to this effect, it can be said that efforts and supports aimed at improving the social capital of healthcare professionals will positively affect healthcare entrepreneurship. In order to develop social capital, it would be beneficial to increase the social opportunities of individuals, support their membership in social structures, and create grounds where they can interact with more social networks. Examining other factors (individual resources, working conditions, social impact, etc.) that positively or negatively affect the entrepreneurial tendency of healthcare workers may play a positive role in increasing new entrepreneurial activities in the healthcare sector.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim