Yazar "Taşgit, Yunus Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 23
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Entelektüel Sermayenin Belirleyicileri: Yöneticilerin Bakış Açısına Dayanan Bir Değerlendirme(2015) Taşgit, Yunus Emre; Çömlekçi, İstemi; Öncü, M. AkifAraştırmanın konusunu, alanyazında işletmelerin başarısını etkileyen en önemli unsurlardan biri olarak tartışılan entelektüel sermaye kavramı oluşturmaktadır. Soyut ve ölçülmesinin zor olduğu için turizm alanında yeterli ilgiyi görmeyen bu kavramın öneminden dolayı göz ardı edilmesi mümkün değildir. Alanyazındaki bu boşluğu doldurmak için yürütülen bu çalışmanın amacı, otel yöneticilerinin entelektüel sermaye kavramını nasıl algıladıklarını araştırmak ve bu algılara dayanarak otel işletmelerinde entelektüel sermayenin temel belirleyicilerini tespit etmektir. Bu kapsamda Türkiye'deki beş yıldızlı otel işletmeleri araştırmanın evreni olarak belirlenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler anket tekniği ile toplanmış, analiz için SPSS 18.0 ve LİSREL 8.7 programlarından yararlanılmış ve tanımlayıcı istatistikler ve faktör analizleri (keşifsel ve doğrulayıcı) aracılığıyla sonuçlar elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre otel işletmelerinde entelektüel sermaye dört boyutlu bir kavram olarak algılanmaktadır. Bu boyutlar içinde otel işletmelerinin entelektüel sermaye yapısının en önemli belirleyicisi, insan sermayesini oluşturan "çalışan özellikleri" dir. Bu boyutu sırasıyla; yapısal sermayeyi temsil eden "organizasyonel yapı", ilişki sermayesini temsil eden "müşterilerle ilişkiler" ve "paydaş ilişkileri" boyutları takip etmektedir.Öğe The Business World as a Battlefield(Igi Global, 2014) Kılınç, İzzet; Öncü, Mehmet Akif; Taşgit, Yunus EmreThe aim of this chapter is to evaluate the business world as a battlefield by establishing a contact between the basic characteristics of the competition strategies and Sun Tzu's principles. In order to fulfill this aim, qualitative research method was used and Sun Tzu's book The Art of War was investigated in respect of competition, and the studies on this subject were comprehensively evaluated. As a result, a conceptual fragment was formed for the terms used in the book so as to adapt Sun Tzu's principles to the study. According to this conceptual fragment, the matching is as follows: war - competition; enemies - competitors; environmental conditions - elements affecting the competition environment and the management and decisions of the company; battlefield - business world/market; weapons - means used in the strategy construction of the organization and in the implementation of the strategies.Öğe Çalışanların Psikolojik Güvenlik Algısı ve Politik Taktik Davranışları Arasındaki İlişkiler(2020) Horuz, İrem; Taşgit, Yunus EmreBu araştırmanın amacı çalışanların kurumsal ortama yönelik psikolojik güvenlikalgılarının politik taktik davranışlarına nasıl etki ettiğini tespit etmektir. Araştırmada nicel yöntemkullanılmış, veriler anket tekniği aracılığıyla elde edilmiştir. Toplamda 820 katılımcıdan eldeedilen veriler üzerinden analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcılarçalıştıkları kurumda psikolojik olarak kendilerini çok da fazla güvende algılamamakta vehedeflerini elde etmek için öncelikli olarak mantıkla ikna taktiğini ve göze girme taktiğini tercihetmektedirler. Psikolojik güvenlik algısı ile genel anlamda politik taktik davranış ve spesifikolarak alt boyutları arasında orta ve düşük düzeyli negatif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir.Psikolojik güvenlik algısının en yüksek düzeyde göze girme taktiğini etkilediği, yine mübadeletaktiği üzerinde nispeten bir etkisi olduğu, mantıklı ikna taktiği üzerinde ise yok denebilecek birdüzeyde de olsa bir etkisi olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte çalışanların politik taktikdavranışları ve psikolojik güvenlik algısının demografik özelliklere göre farklılaştığı dagörülmüştür.Öğe The Effects of Managers' Strategic Behaviors on Motivation at Workplace in a Chaotic Environment(Ege Univ, Fac Economics & Admin Sciences, 2023) Taşgit, Yunus Emre; Çiçek, Tuğba; Yıldırım, Mert; Coşkun, BirolThis research aims to study the influences of strategic behaviors preferred by managers on motivation at workplace in a chaotic environment. In this context, first of all, the strategic behavior characteristics of the managers were determined by considering the characteristics of the chaotic environment and then they were associated with the motivational situations. Quantitative method was used in the research and the data were obtained via face to face and e-mail survey method. According to the results of the research, managers prefer more strategic behaviors related to creating alliances in a chaotic environment. Strategic behaviors that have the highest impact on motivation in the workplace are the using power sources and creating alliance. However, if a more holistic assessment is to be made, it seems that in chaotic environments, managers prefer to create alliances as a strategic behavior to reduce the impact of negative external conditions on internal dynamics or increase resistance. And this behavior not only prevents the negative effects of the chaotic environment, but also makes an important contribution to the continuity of the motivational conditions in the workplace.Öğe Havayolu yolcu taşıma şirketlerinde uygulanan rekabet stratejileri: Türk şirketlerine yönelik nitel bir araştırma(Düzce Üniversitesi, 2008) Taşgit, Yunus Emre; Öncü, M. AkifHavacılık sektörü, son dönemler de yaşanan ekonomik, sosyal, siyasal gelişmeler nedeniyle rekabetin en fazla yaşandığı sektörlerden birisidir. Rekabet stratejisi, değişen bu rekabetçi çevrede firmaların başarısını etkileyen önemli bir kavramdır. Bu çalışmanın amacı, havacılık sektöründe faaliyetlerini sürdüren Türk havayolu yolcu taşıma şirketlerinde uygulanan rekabet stratejilerini, sektörün temel dinamiklerini ve şirketlere rekabet avantajı sağlayan unsurları belirlenmeye çalışmaktır. Bu amaçla çalışma kapsamına, havacılık sektöründe faaliyetlerini sürdüren Türk sermayeli havayolu yolcu taşıma şirketleri dâhil edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kapsamında görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri çalışmaya dâhil olan üst düzey şirket yöneticileriyle birebir yapılan görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Veri analizi nitel değerleme yöntemiyle (doküman analizi ve raporlama) gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, havayolu işletmelerinin genel olarak düşük maliyet stratejisini esas aldıkları, fakat kısmen de olsa bazı firmaların farklılaştırma ve odaklaşma stratejilerini de uyguladıkları anlaşılmıştır. Ayrıca havayolu işletmelerinin genelde savunmacı ve taklitçi rekabet stratejilerini tercih ettikleri, yenilikçi stratejileri ikinci planda tuttukları görülmüştür. Ulaşılan diğer bir önemli sonuç ise, sektörün gelecekte daha rekabetçi bir yapıya dönüşeceği ve önemli birleşme ve çekilmelerin yaşanacağı yönündedir.Öğe HOW BUSINESS ENVIRONMENT HOTELS COMPETE IN TURKEY? AN EVLUATION FROM MANAGERS' PERSPECTIVES(Polytechnic Inst Leiria, 2015) Taşgit, Yunus Emre; Ergun, Ercan; Yıldız, Mehmet SelamiThe business environment as a contextual factor has long been, and remains, a central theme of great importance in management literature. However, there are few researches related to the empirical measurement of its dimensions in the Hospitality Industry. This study aims to determine how business environment hotels compete in Turkey and to develop a reliable and valid instrument for measuring the business environment characteristics of hotels. The study proposes a conceptual model based on the four-dimensions: environmental diversity; complexity, dynamism, and pressure. A survey instrument was developed to collect data from hotel managers in Turkey. Exploratory and Confirmatory Factor analysis were utilized to test the model using the data from 310 survey returns. The results indicate that the hotels compete in a business environment where dynamism, complexity, diversity, and pressure are high and the developed survey instrument can generate reliable data. The model is proven valid, and the four dimensions explain the most variance in the business environment of hotels.Öğe İnovasyon Süreci Performansı Ölçüm Kriterlerini Nitel Bir Araştırma İle Belirleme: Bilişim Sektöründen Bulgular(2016) Taşgit, Yunus Emre; Demirel, OğuzBu çalışmanın amacı, işletmelerin inovasyon süreçleri ile ilgili performanslarını ölçmede kullanabilecekleri kriterleri belirlemeye çalışmak ve bu kriterler doğrultusunda araştırmaya katılan işletmelerin performans düzeyini tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini TR42 Doğu Marmara Bölgesi'ndeki teknoparklarda faaliyet gösteren bilişim işletmeleri oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler, işletme yöneticileri ile gerçekleştirilen görüşmeler aracılığıyla toplanmış, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri birlikte kullanılarak değerlendirilmiştir. Belirlenen kriterler doğrultusunda katılımcı işletmelerin inovasyon süreçlerinin performansına bakıldığında "fikir üretme aşaması" performansının çok düşük olduğu, "deneme sürüm" ve "tam sürüm" aşamalarının performanslarının yüksek olduğu, "satış" aşamasının ise işletmelerce ciddi analiz edilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.Öğe İş Çevresi Özelliklerinin İşletme Stratejisi Üzerindeki Etkisi: Hizmet Sektöründen Bulgular(2015) Taşgit, Yunus Emre; Ergün, Ercanİş çevresi ve işletme stratejisi, stratejik yönetim alanında işletmelerin başarısını etkileyen en önemli konular arasında gösterilmektedir. Konular uluslararası literatürde gereken ilgiyi görmüş ve belirli bir olgunluğa ulaşmış olmasına rağmen Türkiye ölçeğinde oldukça sığ kalmıştır. Bu araştırma; iş çevresinin, işletme stratejisi üzerindeki etkisini keşifsel analiz yöntemleriyle tespit ederek alan yazındaki bu boşluğu kapatmayı amaçlamaktadır. Nicel araştırma yöntemi ve anket tekniği kullanılarak üst düzey yöneticilerden verileri elde edilen araştırmada oldukça ilgi çekici sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre proaktif strateji üzerinde en önemli etkisi olan iş çevresi özelliği dinamizmdir. Baskı unsurunun egemen olduğu iş çevrelerinde işletmeler çoğunlukla agresif stratejileri tercih ederken taklitçi ve savunmacı strateji ise en fazla çeşitlilik ve kompleksliğin egemen olduğu iş çevrelerinde tercih edilmektedir.Öğe Liderlik Tarzlarının Örgütsel Yapıya Yansımaları Üzerine Bir Araştırma(2017) Taşgit, Yunus Emre; Sert, Havva TemizBu araştırmanın temel amacı, örgütsel yapıyı yönetirken, hangi liderlik tarzının örgütsel yapının hangi boyutuyla daha fazla etkileşimde olduğunu tespit etmektir. Araştırmanın evrenini, Düzce ilinde faaliyet gösteren KOBİ yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yönteminden yararlanılmış, veriler yüz yüze anket tekniği ile elde edilmiş, verilerin analizi için toplam 202 anket değerlendirmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre Düzce'de yer alan KOBİ'lerdeki yöneticilerin en fazla tercih ettikleri liderlik tarzları hizmetkâr liderlik ve etkileşimci liderliktir. Örgütsel yapıyı yönetirken en fazla ilgilenilen boyut iletişimdir. Ayrıca hangi liderlik tarzının, örgütsel yapının hangi boyutu ile daha fazla ilişkili olduğu konusunda önemli bulgulara ulaşılmıştırÖğe The Mediating Role of Strategic Capability in the Relationship between Strategic Awareness and Strategic Agility(Sosyoekonomi Soc, 2023) Taşgit, Yunus Emre; Horuz, İrem; Kömür, Taner; Yavuz, AslinurIn today's business world, strategic agility is a critical feature for businesses to tackle successfully. Therefore, determining the variables that affect strategic agility is crucial in strategic management literature. This research examines the mediating effect of strategic capability in the relationship between strategic awareness and strategic agility. The relational model, one of the quantitative research methods, was used in the research, and the data were obtained from 391 managers by questionnaire technique. SPSS and LISREL programs were used to analyse the data. According to the research results, although strategic awareness significantly affects strategic agility, strategic capability has a significant mediating role in the relationship between strategic awareness and strategic agility.Öğe Örgütsel sosyalleşme taktiklerinin sosyalleşme çıktıları üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma(2011) Ergün, Ercan; Taşgit, Yunus EmreBu çalışmanın amacı, örgütsel sosyalleşme taktiklerinin sosyalleşme çıktıları üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre organizasyonel sosyalleşme taktikleri (kurumsal sosyalleşme taktikleri-bireysel sosyalleşme taktikleri) ile sosyalleşme çıktıları arasında anlamlı pozitif bir ilişki vardır. Araştırma sonuçları, her iki sosyalleşme taktiğininde (kurumsal ve bireysel sosyalleşme taktikleri), çalışanların organizasyona bağlılığını, iş doyumunu, rol çatışmasını, rol belirliliğini anlamlı düzeyde etkilediğini göstermektedir. Özellikle organizasyonel belirsizliği azaltan ve kendini geliştirmeye imkân veren taktiklerin iş doyumu ve örgütsel bağlılık üzerinde önemli bir etkisinin olduğu görülmektedir.Öğe Otel İşletmelerinin İş Çevresi Özelliklerinin Kurum Kültürü Türleri Üzerindeki Etkisi(2015) Taşgit, Yunus Emre; Ergün, Ercan; Bayat, Muratİş çevresi ve kurum kültürü yönetim alanında işletmelerin başarısını etkileyen en önemli unsurlar arasında gösterilmektedir. Her iki konu arasındaki ilişki uluslararası literatürde gereken ilgiyi görmüş ve belirli bir olgunluğa ulaşmış olmasına rağmen Türkiye ölçeğinde oldukça sığ kalmıştır. Bu araştırma; iş çevresinin, kurum kültürü üzerindeki etkisini tespit ederek alan yazındaki bu boşluğu kapatmayı amaçlamaktadır. Nicel araştırma yöntemi ve anket tekniği kullanılarak verileri elde edilen araştırmada ilgi çekici sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre iş çevresi özelliklerinden çeşitliliğin hâkim olduğu ortamlarda kurum kültürü olarak pazar kültürünün, çevresel baskı ve kompleksliğin egemen olduğu iş ortamlarında hiyerarşi kültürünün ve dinamizmin baskın olduğu iş çevrelerinde ise adhokrasi kültürünün tercih edildiği belirlenmiştirÖğe Sektör Yapısı, Kurum Kültürü Ve Yenilikçilik Stratejileri Arasındaki İlişkiler: Düzce'deki Kobi'ler Üzerine Bir Araştırma(2017) Taşgit, Yunus Emre; Fettahoğlu, EbruBu araştırmanın amacı, KOBİ'lerin sektör yapısı, kurum kültürü ve yenilik stratejileri arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler anket tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemi, Düzce'de faaliyet gösteren KOBİ'lerdeki üst ve orta düzey yöneticilerden oluşturmaktadır. Toplam 202 anket değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; kurum kültürü tarzlarından şebekeleşmiş kurum kültürü, alıcıların pazarlık gücünün yüksek olduğu sektör yapılarından en fazla etkilenirken, kar amacı odaklı, bölümlenmiş ve topluluksal kurum kültürü ise tedarikçilerin pazarlık gücünün yüksek olduğu sektör yapılarından en fazla etkilenmektedir. Yenilikçilik stratejilerinden agresif strateji, kar amacı güden kültürden, savunmacı ve fırsatçı stratejiler ise topluluksal kurum kültürü tarzından en fazla etkilenmektedir.Öğe Strategic Thinking and Risk Attitude(Springer, 2018) Taşgit, Yunus Emre; Çömlekçi, İstemi; Çakır, KübranurIn recent years, strategic thinking and risk attitude are demonstrated among the most interesting topics in strategic management literature. However, when the literature on the subject is examined, it is seen that there is not enough comprehensive correlational studies, although it is understood that there is significant logical linking between the two subjects. The purpose of this study is to explore the relationships between strategic thinking and risk attitude, to carry out a pioneering step towards filling this gap in the literature and to encourage further work. Qualitative research method will be used in the study and conceptual association will be done by analyzing the secondary sources with the document review technique.Öğe STRATEJİK DÜŞÜNMENİN TEMEL BİLEŞENLERİ: TÜRK YÖNETİCİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(2021) Çakır, Kübranur; Taşgit, Yunus EmreBu çalışmanın temel amacı, Türk yöneticilerin stratejik düşünme özelliklerini belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmeye dayanak (temel) oluşturacak ifade seti (Item Set) önerisi sunmaktır. Karma (Nitel/Nicel) araştırma yönteminin kullanıldığı araştırma, kuramsal anlamda ifade setinin oluşturulması ve uygulama aşaması olmak üzere iki aşamalı bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın kuramsal ifade seti oluşturulması aşaması için, stratejik yönetim alanında çalışmaları ve yetkinliği olan 11 kişiden (uzman-akademisyen) uzman değerlendirme formu aracılığıyla veriler toplanmıştır. Araştırmanın uygulama aşamasında ise Düzce ilinde faaliyetlerini sürdüren 20 işletmenin strateji konusuyla ilgilenen 20 üst düzey yöneticisinden anket tekniği ile veriler elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre stratejik düşünme özelliklerinin yetenek, tutum, davranış, eğilim ve niyet olmak üzere beş unsurdan oluştuğu tespit edilmiştir. 230 ifade üzerinden gerçekleştirilen betimleyici analiz çerçevesinde yetenek boyutu ile ilgili 24, davranış boyutu ile ilgili 15, tutum boyutu ile ilgili 17, eğilim boyutu ile ilgili 10 ve niyet boyutu ile ilgili 6 ifade olmak üzere toplamda 72 özellik tanımlanmıştır.Öğe STRATEJİK İTTİFAKLAR VE SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET AVANTAJI İLİŞKİSİ(2020) Taşgit, Yunus Emre; Çiçek, TuğbaBu araştırma, işletmelerin stratejik ittifak oluşturma yönlü davranışlarıyla sürdürülebilir rekabet avantajı eldeetme durumları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda oluşturulan kavramsalmodelde tedarike, teknolojiye ve pazarlamaya yönelik stratejik ittifakların; temel yetenekler, yenilikçilikdavranışı ve bilgi yönetimine dayalı sürdürülebilir rekabet avantajı üzerindeki etkisi test edilmiştir.Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler anket tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanınörneklemini, Düzce’de faaliyet gösteren işletmelerin üst ve orta düzey yöneticileri oluşmaktadır. Araştırmasonuçlarına göre; temel yeteneğe bağlı sürdürülebilir rekabet üstünlüğü elde edilmesinde en etkili stratejikittifak davranışı tedarike ve pazarlamaya yönelik davranışlar olarak ortaya çıkarken, bilgi yönetimine dayalırekabet avantajı elde etme durumu üzerinde teknolojiye yönelik stratejik ittifak en etkili davranış olmuştur.Yenilikçi davranışa dayalı rekabet avantajında ise tedarike teknolojiye yönelik stratejik ittifakların en etkilidavranışlar olduğu belirlenmiştir.Öğe A study on the competition strategies implemented in the airline companies in Turkey(2009) Kılınç, İzzet; Öncü, Mehmet Akif; Taşgit, Yunus EmreBu çalışmanın amacı Türkiye'deki havayolu yolcu taşıma şirketlerinde uygulanan rekabet stratejilerini belirleyerek, bu stratejilerin havacılık sektörü ve havayolu şirketleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Rekabet stratejilerinin etkileri; şirketlerin karlılıkları ve satış hacimleri, pazarın yapısı ve şirketlerin pazar payları, hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti, vb. ölçütler dikkate alınarak incelenecektir. Araştırma yöntemi ikincil verilerin analizine dayanmaktadır. Bu kapsamda konuya ilişkin yayınlanmış akademik makaleler, havacılık sektöründe şirketlerin oluşturduğu birlikler ve resmi kurumların yayınladıkları raporlar araştırma için temel veri kaynaklarını oluşturmaktadır. Araştırma, uygulanan rekabet stratejilerinin özellikle maliyet liderliği sağlama konusunda yoğunlaştığını ortaya koymaktadır. Ayrıca izlenen rekabet stratejileri sonucunda; pazarın büyüdüğü, pazar içerisindeki işletmelerin pazar paylarında ciddi değişiklikler olduğu, şirket birleşmelerinin arttığı, rekabet avantajına etki eden unsurların ve hizmet kalitesi boyutlarının değiştiği görülmektedir.Öğe A study on the competition strategies of the airline companies in Turkey(2012) Kılınç, İzzet; Öncü, Mehmet Akif; Taşgit, Yunus EmreThis study aims to determine how the airline companies perceive the competition environment they are in, which competitive strategies they implement and to find out how and by which factors they are affected while forming these strategies. Qualitative research method was used in the study. The population of the study consists of the airline companies which have mainly local capital, the management centres of which are in Turkey and which have the licence of scheduled and non-scheduled domestic and international flights. A descriptive analysis was made for the data. The result of the study reveals that the competitive strategies implemented especially focus on obtaining the cost leadership. In addition, costs, customer satisfaction and service quality, employees, innovation and technological changes appear to be the most important elements among the factors which affect the competitive strategies. © University of the Aegean.Öğe Takım oluşturma ve takım devamlılığı arasındaki ilişkidetakım performansının aracılık rolü(2021) Taşgit, Yunus Emre; Bayraktar, Merve; Öney, Mehmet; Kaplan, NisaBu araştırma, takım oluşturma, takım performansı ve takım devamlılığı arasındaki ilişkileriincelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda takım performansının aracılık rolünün tespit edilmesiaraştırmanın temel problemini oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli tercihedilmiştir. Veriler, anket tekniği ile toplanmıştır. Toplamda 375 katılımcıdan elde edilen verilerüzerinden araştırma modeli test edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 21.0 ve LİSREL 8.72programları kullanılmıştır. Analiz sonucunda takım oluşumu ve takım devamlılığı ile ilgili tekboyutlu, takım performansı ile ilgili iki boyutlu (sosyalleşme, dayanışma) bir yapıya ulaşılmıştır.Takım yapısı, takım performansı ve takım devamlılığı arasında yüksek düzeyde pozitif yönlüanlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Takım oluşturma ve devamlılık arasındaki ilişkide performansanlamlı düzeyde kısmi aracılık etkisine sahipken dayanışma performansının sosyalleşmeperformansına nispeten daha önemli bir kısmi aracılık rolüne sahip olduğu belirlenmiştir.Öğe THE EFFECT OF ORGANIZATIONAL LEARNING, TECHNOLOGICAL LEARNING AND R&D CAPABILITIES ON INTELLECTUAL CAPITAL(Düzce Üniversitesi, 2016) Kaya, Nihat; Taşgit, Yunus EmreIn today’s business world, intellectual capital have been discussed as one of the most important factors that affect the success of businesses in the literature. Because of this, to explore the organizational (internal) factors that have important effect on intellectual capital is very critical. In this study, effects of organizational learning, technological learning and R amp;D capabilities on intellectual capital have been explored. The joint effects of these three critical factors on intellectual capital have been analyzed, and for this, a sample of 119 employees drawn from different organizations operating in Turkey has been used.The results suggest that organizational learning and technological learning positively affect intellectual capital