Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sezer, Behlül Bilal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Animasyon destekli hikâye okuma yönteminin etkisinin diğer hikâye okuma yöntemleriyle karşılaştırılması
    (2022) Sezer, Behlül Bilal; Güven, Ufuk
    Araştırmanı amacı farklı sesli okuma (animasyon destekli, geleneksel ve etkileşimli) yöntemlerinin üçüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama başarısına olan etkisini incelemektir. Farklı sesli okuma yöntemlerinin kullanıldığı bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan yarı deneysel model kullanılmıştır. Batı Karadeniz bölgesinde bulunan bir ilkokuldan seçilen 45 öğrenci araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın uygulama aşamasında bir grupta geleneksel okuma yapılırken, diğer grupta etkileşimli okuma uygulanmış ve son grupta ise animasyon destekli okuma yöntemi altı hafta boyunca uygulanmıştır. Her uygulamadan sonra gruplara anlama testi uygulanmıştır. Uzman görüşü alınarak belirlenen ve animasyonu bulunan resimli çocuk kitapları aynı hafta aynı sırada farklı okuma gruplarına seslendirilmiştir. Verilerin analizinde tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, farklı okuma yöntemleri arasında dinlediğini anlama yönünden istatistiksel düzeyde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Her ne kadar araştırma sonuçlarına göre farklı okuma yöntemleri arasında anlamlı bir fark bulunamasa dazken, etkileşimli okuma yönteminin diğer okuma yöntemleri arasında en yüksek puana sahip okuma yöntemi olduğu ortaya çıkmıştır.arak bulunurken, Ggeleneksel okuma yöntemi ise diğer okuma yöntemleri arasında en düşük puanlı okuma yöntemi olarak bulunmuştur. Araştırmada kullanılması düşünülen resimli çocuk kitaplarının animasyonlarının temin edilememesi araştırmanın en önemli sınırlılığı arasında yer almaktadır. Araştırma sonunda öğretmen ve öğretmen adaylarına farklı okuma yöntemleriyle ilgiliyönelik önerilerde bulunulmuştururken. , farklı okuma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaları tavsiye edilmektedir. Gelecekte bu alanda çalışma gerçekleştirecek araştırmacılara da animasyonlu hikâye okuma yöntemi hakkında önerilerde bulunulmuştur verilmiştir. Ayrıca yayın evlerine çıkardıkları resimli çocuk kitaplarının animasyonlarını da üreterek çocukların okuma ortamını zenginleştirmeleri önerilmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ebeveynlerin Ev Ortamında Çocukları ile Gerçekleştirdikleri Sesli Okuma Uygulamaları
    (Milli Eğitim Bakanlığı, 2024) Durmaz, Mücahit; Topçam, Abdurrahman Baki; Sönmez, Muhammet; Yıldırım, Kasım; Sezer, Behlül Bilal
    Bu çalışmanın amacı ebeveynlerin çocuklarıyla ev ortamında yürüttükleri sesli okuma deneyimlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 4-5 yaş aralığı çocuğa sahip ve sosyoekonomik düzeyi orta düzeyde olan beş ebeveyn oluşturmuştur. Ebeveynlerden belirlenen resimli çocuk kitaplarını çocuklarına seslendirmeleri ve aynı zamanda tüm seslendirme süreçlerini video kaydı altına almaları istenmiştir. Çocuklarla birlikte yapılan sesli okuma uygulamaları bir hafta sürmüştür. Ebeveynlerden gelen video kayıtları araştırmacılar tarafından sesli okuma envanteri yardımıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular sesli okuma uygulamaları sırasında ebeveynlerin çok fazla yazı farkındalığı/alfabe bilgisi ve fonolojik/ses bilgisel farkındalık boyutlarına yönelik etkinliklere yer vermedikleri görülmüştür. Diğer taraftan ebeveynlerin sesli okuma uygulamaları sırasında anlamayı destekleme/kelime bilgisi ve metne dikkat boyutlarına yönelik etkinliklere nispeten daha fazla yer verdikleri anlaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    FACTORS AFFECTING COURSE ATTENDANCE IN DISTANCE EDUCATION
    (2022) Güven, Ufuk; Karaçam, Sedat; Sezer, Behlül Bilal
    From pre-school to university, the most important factor affecting students' learning and academic success is attendance. It is even more important in emergency remote teaching conditions that we are facing due to COVİD-19 pandemics. Many studies have been conducted on student attendance. These studies have revealed that student attendance is related to many variables. With the development of technology, the transition to distance education has started, and the unique features of this system also affect student attendance. This study aims to find the factors affecting student attendance in distance education. Fifteen prospective science teachers from different universities participated in this study, which was carried out with structured interview technique, one of the qualitative research methods. The student interview forms, which were examined with the content analysis method, revealed that the factors that affect attendance are categorized as internal and external factors. While internal factors are affective factors such as beliefs, interest/curiosity, and anxiety, cognitive factors such as personal gains, and physical factors such as personal health problems; external factors are instructors, course program, home environment, peer relations, and educational technology. Students with low SES are having difficulties to attend courses, especially ones that have school-aged siblings. These factors affect student attendance in distance education positively or negatively. There are suggestions for instructors, students, and parents in the study.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Farklı sesli okuma yöntemlerinin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama düzeylerine etkisi
    (Düzce Üniversitesi, 2021) Sezer, Behlül Bilal; Güven, Ufuk
    Bu çalışmada farklı sesli okuma yöntemlerinin (geleneksel, etkileşimli ve animasyonlu hikâye okuma) ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama düzeyleri üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırmada üç farklı sesli okuma grubunun karşılaştırmasının yapıldığı yarı deneysel model kullanılmıştır. Bu doğrultuda Düzce ili Merkez ilçesine bağlı bir ilkokulda 3. sınıfta öğrenim gören, üç farklı şubeden seçilen ve toplamda 45 öğrenciye altı tane resimli çocuk kitabı, belirlenen okuma yöntemlerine uygun şekilde okunmuştur. Bir sınıfa geleneksel okuma yapılırken diğer sınıfa aynı kitapla etkileşimli okuma yapılmış ve diğer bir sınıfa ise animasyon destekli bir şekilde uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Toplanan verilerin analizinde tek yönlü ANOVA testi ve T-testi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 20 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, farklı hikâye okuma yöntemleri arasında dinlediğini anlama yönünden istatistiksel düzeyde anlamlı farklılık bulunmamaktadır. Altı haftanın sonunda dinlediğini anlama başarı puan ortalamaları dikkate alınarak elde edilen bulgular doğrultusunda farklı sesli okuma yöntemleri arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamasına rağmen etkileşimli okuma yönteminin diğer okuma yöntemlerinden daha başarılı olduğu anlaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Maarif Modeli İlkokul Öğretim Programında Okuryazarlık Becerileri: Finansal, Görsel ve Eleştirel
    (Gazi Üniversitesi, 2024) Sezer, Behlül Bilal; Dedeoğlu, Hakan
    Bu çalışmanın amacı finansal, görsel ve eleştirel okuryazarlık becerileri yönünden Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde yer alan ilkokul (1-4) derslerine ait öğrenme çıktılarını değerlendirmektir. Bu nedenle çalışmada ilkokul programında yer alan tüm derslerin öğrenme çıktıları bu okuryazarlık becerileri yönünden incelenmektedir. Çalışmada, nitel araştırma yaklaşımlarından doküman incelemesi yöntemi tercih edilmiştir. Hayat bilgisi, Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler ve insan hakları demokrasi ve vatandaşlık dersleri olmak üzere toplamda altı derse ait tüm öğrenme çıktıları araştırma kapsamına dâhil edilmiştir. Bu kapsamda ele alınan öğrenme çıktıları araştırmacı tarafından üç farklı okuryazarlık becerisiyle ilgili 54 okuryazarlık kavramı kullanılarak taranmıştır. Çalışmada verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. İncelenen ders öğretim programlarında geçen okuryazarlık kavramlarının sıklığı gözden geçirilerek not edilmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre ele alınan tüm derslere ait öğrenme çıktılarında finansal, görsel ve eleştirel okuryazarlıkla ilgili okuryazarlık kavramlarına yer verildiği görülmektedir. İlkokul öğretim programında görsel ve eleştirel okuryazarlık türleri en sık kullanılan okuryazarlık türü olarak ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan öğretim programlarında finansal okuryazarlıkla ilgili kavramların görece daha az olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin hayat boyu öğrenme süreçlerini desteklemek amacıyla aile ve öğretmenlerin finansal, görsel ve eleştirel okuryazarlık becerilerinin iyileştirilmesi tavsiye edilmektedir. Ayrıca, öğretim programı geliştiricilere, öğretim programlarındaki okuryazarlık becerilerini bütüncül yaklaşımı dikkate alarak hazırlamaları ve finansal okuryazarlık becerisiyle ilgili kavramların sayısını arttırmaları önerilmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Resimli çocuk kitapları ile kültürlerarası duyarlılığın geliştirilmesi: Erasmus+ projesinden bir perspektif
    (Düzce Üniversitesi, 2024) Yıldırım, Kasım; Çetinkaya, Fatih Çetin; Topçam, Abdurrahman Baki; Durmaz, Mücahit; Öksüz, Halil İbrahim; Sezer, Behlül Bilal; Demirkıran, Ferhat
    Bu çalışmanın amacı, çokkültürlü çocuk edebiyatı ürünlerinin kullanımıyla sağlanan deneyimsel öğrenme etkinliklerinin öğretmen adaylarının çokkültürlü resimli çocuk kitaplarıyla gerçekleştirilecek etkileşimli okuma etkinliklerine yönelik bilgilerine ve kültürlerarası duyarlılık becerisine yönelik görüşlerine olan etkisini incelemektir. Yürütülen araştırma hem nicel hem nitel araştırmanın uygulandığı karma yöntem olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2023 yılında Düzce Üniversitesi koordinatörlüğünde yürütülen KA210 kodlu ve ‘Welcome! Intercultural Sensitivity for Integration’ isimli Erasmus+ projesine katılan üç farklı ülkeden 15 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak çoktan seçmeli bilgi testi kullanılmıştır. Bilgi testinde toplamda 20 adet soru yer almaktadır. Uygulanan bu bilgi testiyle öğretmen adaylarının göç, kültürlerarasılık, resimli çocuk kitapları ve etkileşimli okuma uygulamaları ilgili bilgi düzeylerinin ölçmesi hedeflenmektedir. Öte yandan nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz etkili olmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda farklı ülkelerden araştırmaya katılan öğretmen adaylarıyla uygulanan deneyimsel öğrenme atölyelerinin, katılımcıların etkileşimli okuma ve çokkültürlü resimli çocuk kitaplarına yönelik bilgi düzeylerini geliştirdiği yorumu yapılır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Salgın Döneminde Deneyimli Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Öğretimi Dersi Bağlamında Sağlamış Oldukları Desteğe Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri
    (2022) Çetinkaya, Fatih Çetin; Sönmez, Muhammet; Yıldırım, Kasım; Sezer, Behlül Bilal; Durmaz, Mücahit; Topçam, Abdurrahman Baki; Öksüz, Halil İbrahim
    Araştırmada Covid-19 salgın sürecinde sınıf öğretmeni adaylarıyla çevrimiçi olarak yürütülen deneyimli misafir öğretmen destekli Türkçe öğretimi dersleriyle ilgili öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya iki devlet üniversitesinde öğrenim gören ve Türkçe öğretimi dersini alan 73 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Araştırmanın uygulama süresi 12 hafta boyunca devam etmiştir. Türkçe öğretimi derslerinde her hafta misafir olarak resmi ya da özel okulda görev yapan bir sınıf öğretmeni deneyimlerini sınıf öğretmeni adayları ile paylaşmıştır. Yapılan dersler ZOOM video konferans platformu aracılığıyla yürütülmüştür. Uygulama sürecinin ardından öğretmen adayları arasında seçilen gönüllü 20 öğretmen adayıyla odak grup görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verilerin analizi sürecinde bilgisayar destekli nitel veri analizi MAXQDA programı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında ulaşılan bulgular MAXQDA programından elde edilen sütun grafikleri doğrultusunda sunulmuştur. Araştırmanın ortaya koyduğu bulgulara göre öğretmen adayları teknolojik yönde kendilerini geliştirme fırsatı bulduklarını, alınan derslerin gerçek yaşam pratiklerini yansıttığını, alınan ders içeriklerinin öğretmen olma yeterliliklerine katkı sağladığını, misafir sınıf öğretmenlerinin deneyim paylaşma sürecini motive edici ve bilgilendirici bulduklarını ve deneyimlenen sürecin Türkçe öğretimi becerilerine katkı sağladığını ifade etmiştirler. Uzaktan eğitim sürecinin çeşitli avantaj ve dezavantajlara sahip olmasına rağmen genel manada öğretmen adaylarını mesleğe hazırlama açısından başarılı olduğu görülmektedir. İleride yapılacak araştırmalarda farklı öğretim derslerinde de misafir öğretmenlerle yapılacak araştırma sonuçlarının ve misafir öğretmenlerin de deneyimleriyle ilgili görüşlerine yer verilmesinin bilimsel literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Velilerin Öğretmenler Üzerindeki Baskılarının Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi
    (2020) Güven, Ufuk; Sezer, Behlül Bilal
    Günümüzde öğretmenler meslek hayatlarında pek çok farklı çevreden insanlarla sosyalilişkiler kurmaktadır. Bu sosyal ilişkiler bağlamında velilerle öğretmenlerin kurduklarıilişkiler oldukça önemli görülmektedir. Bazı anne-babalar bu ilişkiler sırasındaöğretmenlere baskıcı bir şekilde yaklaşım göstermektedir. Velilerin öğretmenler üzerineuyguladıkları baskı birçok farklı şekilde ortaya çıkmaktadır. Üzerinde baskı hissedenöğretmenler ise öğrencilerin ödev miktarını değiştirme, disiplini arttırma, farklı öğretimmetotları kullanma gibi pek çok yola başvurmaktadırlar. Bu araştırmanın amacı velilerinöğretmenler üzerine olan baskı seviyeleri ile 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarısıarasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmanın verileri Finlandiya, Almanya, Türkiye veAmerika ülkelerinden TIMSS 2015 değerlendirme sınavına katılan öğrenciler ve buöğrencilerin öğretmenlerinden elde edilmiştir. Araştırmaya bu ülkelerden toplam 25.320öğrenci ve bunların öğretmenleri, yaklaşık olarak 1013, katılmıştır. Verilerin analizinde nicelaraştırma metotlarından olan doğrusal regresyon analizi, IDB analiz programı ve SPSSkullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın bulguları, Finlandiya hariç bütün ülkelerde velilerinöğretmen üzerindeki baskıları öğrencilerin başarısını anlamlı ve pozitif yönde etkilediğinigöstermektedir. Velilerin öğretmenler üzerindeki baskısı arttıkça bu öğretmenlerinöğrencilerinin matematik başarısının da doğrusal bir şekilde arttığı görülmüştür

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim