Yazar "Keskin, Hasan Kağan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 16 / 16
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The adaptation of reader self-perception scale-2 into Turkish (RSPS-2)(2014) Keskin, Hasan Kağan; Atmaca, TanerIn this study, it is aimed to adapt Reader Self Perception Scale-2 into Turkish by doing its validity and reliability. The sample of this research encompasses 737 secondary school students. In the wake of exploratory factor analysis, 4 factors have been found which have eigenvalue bigger than 1. The first factor is "Progress" and explains %23.931 of variance, "Psychological Situation" is the second and explains %13.900 of variance. The third factor is Social Feedback and explains %8.290 of variance. Observational Comparison forth and explains %4.162 of the variance. All factors, together, explain %50.732 of whole scale variance. Scale has 41 questions and has sufficient reliability coefficient (x=921). Fit indexes of confirmatory factor analysis has been found as a: ?2/sd=1.71, RMSEA=033, GFI=.91, AGFI=90, CFI=99, NFI=97 ve SRMR=041. Acquired data indicates that RSPS-2 has sufficient validity and reliability level on secondary school students.Öğe Covid-19 Pandemisinde Uzaktan Eğitim: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürece İlişkin Görüşleri(2022) Yazıcı, Elçin; Keskin, Hasan Kağan; Gelişli, YücelAraştırmanın amacı, Covid-19 pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma, nitel desende tasarlanmıştır ve nitel araştırma desenlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir ve Denizli il merkezinde görev yapan 28 okul öncesi öğretmeni ile görüşülmüştür. Veriler öğretmenlerle internet ortamda yapılan görüşmeler sonucunda toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Değerlendirme Formu" kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel istatistik yapılmıştır. Araştırma sonucunda 6 farklı tema ve 22 kategori yer almaktadır. Birinci temada uzaktan eğitimin tanımına ilişkin olumlu, olumsuz ve karşılaştırmalı kategoriler şeklinde tanımlar yapılırken ikinci temada uzaktan eğitim sürecinde kullanılan iletişim araçları senkron ve asenkron şeklinde kategorileştirilmiştir. Üçüncü temada öğretmenlerin bu süreçte çocukların dikkatini çekmek için etkileşim odaklı, sözel anlatım odaklı ve aile katılımı odaklı ve diğer türde etkinlere yer verdikleri görülmüştür. Dördüncü temada uzaktan eğitim sürecinin olumlu yönleri olarak teknoloji, çocuk, öğretmen ve aile açısından kategoriler yer alırken; beşinci tema olan uzaktan eğitim sürecinin olumsuz yönleri olarak teknoloji, öğretmen, çocuk, aile ve mekân açısından kategoriler yer almaktadır. Son olarak altıncı temada ise uzaktan eğitim sürecine ilişkin öneriler yer almaktadır. Bu temada sistem, ebeveyn, öğretmen desteği ve diğer türde önerilere yer verilmiştir.Öğe Ergenlik Dönemi Okuma Tutumu Ölçeği'nintürkçeye Uyarlanması(2013) Baştuğ, Muhammet; Keskin, Hasan KağanBu araştırmanın amacı, McKenna, Conradi, Lawrence, Jang ve Meyer (2012) tarafından geliştirilen Ergenlik Dönemi Okuma Tutumu Ölçeği'nin geçerlik ve güvenirliğinin yapılarak Türkçe'ye uyarlanmasıdır. Ölçeğin dijital okumaya karşı tutumu da kapsaması sebebiyle uyarlama çalışmasının uygun olacağı düşünülmüştür. Çalışma grubunu Konya ilinde yer alan ve 6,7 ve 8. Sınıflara devam eden 343'ü kız, 359'u erkek toplam 702 öğrenci oluşturmuştur. Ölçeğin orjinali 18 maddeden ve "Akademik Dijital, Serbest Dijital, Akademik Kağıt ve Serbest Kağıt" olmak üzere 4 alt boyuttan oluşmaktadır. Uyarlama çalışması sürecinde yapılan Açımlayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi çalışmalarına göre 3 maddenin çıkarılmasıyla, ölçeğin orijinal halindeki 4 alt boyutu koruduğu görülmüştür. Cronbach alfa güvenirlik katsayısı ölçeğin tamamı için .691, Serbest Dijital alt boyutu için .802, Serbest Kağıt alt boyutu için .690, Akademik Kağıt alt boyutu için .660 ve Akademik Dijital alt boyutu için .623 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlar ölçeğin güvenilir ve geçerli olduğunu göstermektedir. Uyarlanan ölçeğin 15 maddelik son halinin Türkçe dili için ve Türkiye'de kullanılmasının uygun olduğu sonucuna varılmıştır. Okuma ortamlarının ve materyallerinin geliştirilmesinde, öğrencilerin okuma tutumlarının dijital kaynaklar da dahil çok boyutlu olarak ortaya konması daha nitelikli öğrenme ortamlarının oluşturulmasına katkı sunabileceği düşünülmektedir.Öğe Evaluation of Children's Discourses Regarding Imaginary Companion: The Case of Turkiye(Mdpi, 2022) Yazıcı Arıcı, Elçin; Keskin, Hasan Kağan; Papadakis, Stamatios; Kalogiannakis, MichailPreschool children's imaginary companions are a relatively unexplored phenomenon. This article provides information about a qualitative study investigating Turkish children's statements about their imaginary companions. Forty-six children aged between 48-60 months were interviewed. A phenomenological pattern was used to explore themes in the research. As a result of the research, six themes and 24 categories were created. When the themes were reviewed, it was seen that the children's imaginary companions were male in terms of gender, clothing, and accessories in terms of appearance characteristics, and happiness in terms of mood characteristics. In addition, considering the thinking status of their imaginary companions, it was determined that they concentrated in the category of entertainment/game, in the category of communication skills in terms of liked/admirable features, and finally in the category of negative behaviour as disliked/unadmirable features. Addressing imaginary companions in children's lives in different dimensions can contribute to their development.Öğe Examining Effectiveness of Rapid Automatized Naming and Reading Skills in Identifying Gifted Students(Springer Publishing Co, 2022) Keskin, Hasan Kağan; Karadağ, Özay; Köksal, Mustafa SerdarThe aim of this study was to determine the effectiveness of Rapid Automatized Naming (RAN) and reading skills in distinguishing gifted students from their non-gifted peers. A total of 260 third grade students participated in the study. Of these students, 144 were gifted, while the others were not. As the data collection tools, personal information form, reading text, and the RAN test were used. The RAN test scores (time for naming shapes, colors, numbers, and letters), reading speed, and rate of accuracy in reading were the main variables of the research. In the research, correlational research was used as the method, logistic regression and MANOVA were used for the data analysis. The results of the study showed that all predictive variables (reading rate, reading accuracy, time for naming shapes and time for naming numbers) are significant predictors of giftedness, except for variables related to time for naming letters and colors, and that there was a statistically significant difference between gifted and nongifted students in terms of the RAN scores regarding all sub-tests and reading variables. According to the research findings, it can be suggested that evidence on time for naming numbers and shapes, reading rate, and accuracy skills can be used as additional supporting components in distinguising gifted students from their non-gifted peers.Öğe Examining the Effects of Negotiation and Peer Mediation on Students' Conflict Resolution and Problem-Solving Skills(Eskisehir Osmangazi Univ, Fac Education, 2019) Ay, Şule Çeviker; Keskin, Hasan Kağan; Akıllı, MustafaResearch shows that conflicts in schools cannot be resolved by constructive and peaceful means and teachers cannot support students sufficiently. To solve this problem, the Negotiation and Peer Mediation Training Program was experimented on the fourth-, fifth- and sixth-grade students in this study aiming to examine the effects of the Negotiation and Peer Mediation Training Program on conflict resolution and problem-solving skills. The study was conducted on 44 students attending the "Children's University" summer school. The research was carried out in the pretest-posttest design without control group. The training program consisting of 18 activities was implemented. The students were subjected to "Conflict Resolution Skills Scale" and "Problem Solving Inventory for Children" before and after the program. The pretest and posttest scores of both instruments total tests and subscales were analyzed with dependent samples t-test. It was observed that the training program was not effective on problem solving but reduced "obliging" and "avoiding" behaviors. Results achieved in the other subscales of the Conflict Resolution Skills Scale were not coherent with the literature. Based on the research results, it can be argued that the Negotiation and Peer Mediation Training mitigated the avoiding and obliging behaviors which do not serve a peaceful resolution.Öğe Factors Directing Students to Academic Digital Reading(Turkish Education Assoc, 2016) Keskin, Hasan Kağan; Baştuğ, Muhammet; Atmaca, TanerThis research study aims at investigating at which level the variables of academic and recreational digital reading attitude, technology attitude, and possession of social media account and mobile devices predict the classification of students as those who perform more academic digital reading and who perform less academic digital reading. The participants of the research are 259 students (120 male, 139 female) within the age range of 13-15 who were attending the 8th-grade of 3 state secondary schools in the city center of Duzce. In accordance with the purpose, the Logistic Regression Analysis (LRA) was preferred. It was seen in the regression model that variables of academic digital reading attitude and technology tendency are significant predictive variables in estimating the academic digital reading group membership of the students of 13-15 age group. It was also found in the model that recreational digital reading attitude, negativity of technology, contribution and importance of technology, technology for all, possession of online mobile devices, possession of an active social media account and gender variables are not significant predictors of students performing less or more digital reading. It can be argued based on the research results that supporting the academic digital reading attitude and technology tendency together may provide more qualified attainments regarding the purpose of online reading for learning.Öğe Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarının Okunabilirliğinin Farklılaştırılmış Boşluk Doldurma Testleri ile Ölçülmesi(2013) Keskin, Hasan Kağan; Akıllı, MustafaBu çalışmada, boşluk doldurma tekniği (BDT) ile Ortaokul Fen ve Teknoloji ders kitaplarınınokunabilirliğinin ölçülmesi ve aynı metin üzerinde farklı boşlukların oluşturulduğu testler ile de kelimedeğişkeninin okunabilirlik ölçümleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışmagrubunu Düzce ili Merkez TOKİ Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu ve Boğaziçi Ortaokulu oluşturmaktadır.Araştırma için beşinci (n123), altıncı (n81), yedinci (n90) ve sekizinci (n89) sınıflardan toplam 383öğrenciye ulaşılmıştır. 5-8. Sınıfların Fen ve Teknoloji ders kitaplarından seçilen metinlerle geliştirilen ve 49-51boşluktan oluşan boşluk doldurma testleri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Aynı metinden üç farklı tipteBDT oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, 5-8. Sınıf Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki metinler,beşinci ve sekizinci sınıflar için kolay okunabilir; altıncı ve yedinci sınıflar için ise sınıf düzeyinde okunabilirliğesahiptir. Aynı metinden farklı ritmik sıradaki kelimelerin çıkartılması ile oluşturulan üç farklı tipteki BDT'ninsonuçları arasında anlamlı bir farklılığın olmaması bir diğer önemli bulgudur. Araştırma sonuçları, BDT'ninkelime değişkeninden etkilenmediğini ve Türkçe metinlerin okunabilirliğini ölçmede kullanılabileceğini göstermektedirÖğe İlköğretim Öğrencilerinde Proje Tabanlı Mikroskobik Canlı Bilincinin Oluşturulması(2017) Uğraş, Serpil; Keskin, Hasan Kağan; Sipahi, Nisa; Dursun, HacerBu çalışmada, günlük yaşamın bir parçası olan mikroorganizmalar hakkında genelbilgilerin verilmesi ve özellikle zararlı mikroorganizmalara karşı doğru antibiyotikkullanımının öğretilmesi hedeflenmiştir. Çalışma, hem kırsal hem de kentselkesimden 5. Sınıfta öğrenim gören, 20’si erkek, 18’i kız olmak üzere toplam 38öğrenci ile yürütülmüştür. Katılımcılara, uygulamalar öncesinde ve sonrasındamikroorganizmalarla ilgili mevcut bilgilerini belirlemek amacıyla, 38 sorudan oluşanbaşarı testleri uygulanmıştır. Başarı testi sonucunda elde edilen veriler normaldağılıma sahip olmadığından, farklı gruplara ait verilere Mann Whitney U testi, aynıgruba ait verilere ise Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır. Analiz sonuçlarınagöre katılımcıların mikroorganizmalar hakkındaki öğrenme çıktıları istatistikselolarak anlamlı bir şekilde farklılaşmıştır. Araştırmada yerleşim yeri değişkenine aitbetimleyici istatistikler sonucunda ise okulun bulunduğu yerleşim yerinin kırsal veyakentsel olmasının öğrencinin mikroorganizmalar konusuna ait hazırbulunuşluk düzeyive öğrenme çıktılarının üzerinde belirleyici bir etkisinin olduğu görülmüştür. Buçalışma sayesinde yapılan etkinliklerle kavramlar öğretilirken aynı zamandakatılımcıların bilime bakış açılarında önemli ölçüde ilerlemeler kaydedilmiştir. Buçalışma konu itibarı ile geleceğimiz ve sağlığımız için son derece önemli bir eğitiminparçası olma niteliğindedir.Öğe Mediatory Effect of Reading Skill in the Rapid Automatized Naming/Reading Comprehension Relationship(Turkish Education Assoc, 2019) Karadağ, Özay; Keskin, Hasan Kağan; Arı, GökhanThis study aims to explore the explanatory and predictive relations between Rapid Automatized Naming (RAN) and Reading and Comprehension Skills in a structural model and to examine the mediatory status of reading skills in a possible relationship. The participants of the research were 177 primary school second-grade students (98 girls and 79 boys) attending a state primary school in a city center of the Western Black Sea Region of Turkey. The structural equation modeling was utilized as latent variables were tested in the study, and it allowed for identifying the error in the variables. As the analysis results showed, it is argued that RAN has a directly predictive effect on the reading skill and the reading skill strongly predicts the comprehension skill. It was also seen that the reading skill had a fully mediatory role in the relationship between RAN and comprehension. It can be argued according to the results that students with better RAN performance have better reading skills and students with good reading skills achieve better reading comprehension.Öğe Öğrencileri Akademik Dijital Okumaya Yönlendiren Unsurlar(2016) Keskin, Hasan Kağan; Baştuğ, Muhammet; Atmaca, TanerBu araştırmada, akademik ve serbest amaçlı dijital okuma tutumu, teknolojiye yönelik tutum, cinsiyet, sosyal medya hesabına ve mobil cihaza sahip olma değişkenlerinin öğrencileri akademik amaca yönelik dijital ortamda az ya da çok okuyanlar olarak sınıflamadaki yordama düzeyi araştırılmıştır. Araştırmaya Düzce il merkezinde bulunan 3 devlet ortaokulunda 8. sınıfta öğrenim gören 13-15 yaş aralığındaki 120'si erkek 139'u kız olmak üzere toplam 259 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda Lojistik Regresyon Analizi (LRA) tercih edilmiştir. Oluşturulan regresyon modelinde, akademik dijital okuma tutumu ve teknolojiye yönelik eğilim değişkenlerinin, 13-15 yaş gurubu öğrencilerinin akademik amaçlı dijital okuma grup üyeliğinin kestirilmesinde görülmüştür. Modeldeki, serbest dijital okuma tutumu, teknolojinin olumsuzluğu, teknolojinin katkısı ve önemi, herkes için teknoloji, online mobil cihazlara sahip olma, aktif bir sosyal medya hesabına sahip olma ve cinsiyet değişkenlerinin öğrencilerin az ya da çok dijital okuma yapmasının kestirilmesinde anlamlı bir yordayıcı olmadığı görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre akademik amaçlı dijital okuma tutumunun ve teknolojiye yönelik eğilimin birlikte desteklenmesi; bunun sonucunda da öğrencilerin gelecekte, öğrenmek için online okuma amacına yönelik kazanımlarının daha nitelikli olabileceği ileri sürülebilir.Öğe Okuma becerilerinin okuma ortamı açısından karşılaştırılması: Ekran mı kâğıt mı?(2012) Baştuğ, Muhammet; Keskin, Hasan KağanBu araştırmada öğrencilerin okuma becerileri olarak hız, doğruluk ve anlama başarılarının ekran ve kâğıt okuma ortamları açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinde gerçekleştirilen bu çalışmanın araştırma grubunu beşinci sınıflara devam eden 88 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında öğrencilerin bir dakikada doğru okudukları kelime sayısı ve yüzdesi ile anlama testleri kullanılmıştır. Okuma hızı ve doğru okuma puanlarına yönelik veri toplama sürecinde video kameradan yararlanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin okuma hızı, doğru okuma ve anlama puanları ekran ve kâğıttan okuma durumuna göre anlamlı bir şekilde farklılaşmıştır. Bu farklılaşma kâğıttan okuma lehine gerçekleşmiştir. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin kâğıttan okumada hız, doğruluk ve anlama yönünden ekrandan okumaya göre daha başarılı olduğu söylenebilir.Öğe Okuma Yazma Becerilerini Destekleyici Duyu Eğitimi Programı'nın Etkililiğinin Boylamsal Olarak İncelenmesi*(2020) Keskin, Hasan Kağan; Yazıcı, Elçin; Kandır, AdaletAraştırma, okuma yazma becerilerini destekleyici duyu eğitimi programının etkililiğinin boylamsal olarak incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Ankara il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokullarına devam eden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilen 61-66 aylık çocuklar oluşturmuştur. Dört yıl süreli bir araştırma olarak tasarlanan ve gerçekleştirilen araştırmanın verileri, 2013-2017 eğitim öğretim yılları arasında öğrenimlerine devam eden toplam 30 çocuktan (deney:15 ve kontrol:15) toplanmıştır. Bu araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu eşitlenmemiş yarı deneysel desende Yazıcı ve Kandır (2014) tarafından yapılan bir önceki çalışmanın devamı niteliğindedir. Araştırmada, Türkçe dersi kazanımları kriter olarak kabul edilmiş ve çocukların kriterleri karşılama durumları “Kazanım Değerlendirme Kontrol Listesi” aracılığı ile belirlenmiştir. Araştırma sonucunda; deney ve kontrol grubundaki çocukların “Kazanım Değerlendirme Kontrol Listesi”nden elde edilen puan ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır.Öğe A phenomenological research study on writer's block: causes, processes, and results(Emerald Group Publishing Ltd, 2017) Baştuğ, Muhammet; Ertem, İhsan Seyit; Keskin, Hasan KağanPurpose - The purpose of this paper is to investigate the causes, processes of writer's block experienced by a group of classroom teacher candidates and its impact on them. Design/methodology/approach - The phenomenological design, which is a qualitative research design, was preferred in the research since it was aimed to investigate the causes, processes of writer's block experienced by a group of classroom teacher candidates and its effects on the students. Findings - As a result of the data analysis, it is possible to suggest the limitations of subject and time, problems in the process of writing teaching since primary school, anxiety of being controlled and assessed by grades, fear of being criticized, negativity of classroom settings, lack of information about writing, not being able to read and shortcomings in the vocabulary as the causes of writer's block. Research limitations/implications - The research has some limitations. First, the research is only in the phenomenology design. Quantitative research is needed to determine the more common effects of outcomes. The other one is a limitation on the participants. A group of adult teacher candidates constitute the participants of this research. Writer's block of students at different age levels can be examined longitudinally. Nevertheless, the results of the research have the theoretical implications for teaching writing. It specifically guides to understand and eliminate negative affective factors related to writing. Practical implications - The results of this research have practical implications in terms of classroom practices. The results of the study show that there are practical implications for what should be considered in classroom writing teaching and to prevent the writer's block. Originality/value - Writer's block is an affective state and the examination of it is important in terms of writing instruction. Many students suffer from writer's block. However, this subject is neglected by writing researchers and educators. The authors expect the results to guide teachers and writing education researchers. Because of these reasons, this study is important and gives good contribution to literature.Öğe Programme for International Student Assessment (PISA) Reading Competencies: A Study of the Factors in Academic Reading(Kamla-Raj Enterprises, 2014) Keskin, Hasan KağanThe purpose of the present study is to identify the explanatory and predictive correlations between the awareness of meta-cognitive strategies in reading, teacher stimulation, reading attitude, and the frequency of academic reading in light of the PISA 2009 dataset.. The study was based on the data An Turkey revealed by PISA, a project carried out by the OECD. The measurement models were formed by the data on a totgl, of 3781 students after incomplete data were excluded, and an attempt was made to test the models where reading Attitude served as full mediator or partial mediator. The findings suggested that the awareness of meta-cognitive strategies in reading and teacher stimulation had a positive influence on reading attitude,- which, in turn, positively affected the frequency of academic reading. In addition, reading attitude served as partial mediator of the,effect that teacher stimulation and the awareness of strategies had On the frequency of academic reading. It can be concluded that it will be a step in the right direction for' teachers to stimulate their students during reading activities a:nd to teach them ho W to use strategies. Adquired through experiences, positive reading attitude can contribute to students' academic experiences.Öğe Zihinsel İmajları Resmetmenin Okuduğunu Anlamaya Etkisi(2016) Keskin, Hasan Kağan; Ay, Şule; Akıllı, MustafaBu çalışma ile öğrencilerin bir metni okuduktan sonra anlam kurma sırasında oluşturdukları zihinsel imajları resimlenmesinin, okuduğunu anlama üzerindeki etkisinin ne olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, ilkokul 3. 4. ve 5. sınıfa devam eden 37 öğrenciden oluşmaktadır. Çocuklara yönelik bir yaz okulu projesi kapsamında yürütülen bu çalışma iki dönem halinde planlandığından 1. dönemde 25, ikinci dönemde ise 12 öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışmada iki farklı betimleyici metin kullanılmış ve dönemlere dönüşümlü olarak uygulanmıştır. İlk uygulamada metin okunduktan sonra anlama soruları cevaplanmış; ikinci uygulamada ise metin okunduktan sonra zihinde oluşan imajların resmedilmesi istenmiş daha sonra öğrenciler anlama soruları cevaplandırmışlardır. Öğrencilerin çizdikleri resimler üzerinde herhangi bir değerlendirme işlemi yapılmamıştır. Resimler sadece öğrencinin anladıkları ile etkileşim kurabilmesi için bir araç olarak kullanılmıştır. Yapılan analizlerde, öğrencilerin resim yapmadan önce aldıkları anlama puanları ile resim yaptıktan Karşılaştırma sonucunda, hem birinci hem de ikinci dönemdeki öğrencilerin metni okuduktan sonra zihinlerinde oluşturduğu imajları resimlemesi, onların okuduğunu anlama puanlarını artırmıştır. Diğer bir ifadeyle, metin okunduktan sonra herhangi bir resimleme yapmadan doğrudan anlama sorularının cevaplandığı uygulamalarda daha düşük anlama puanları elde edilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin metinden anladıklarına ilişkin resim çizmesi, onların anlam kurma sırasında oluşturduğu zihinsel imajlarla daha çok etkileşimde bulunmasına yol açmaktadır. Bunun sonucunda ise öğrencilerin okunan metni daha iyi anladıkları ve metne ilişkin detayları daha iyi hatırladıkları ileri sürülebilir