Yazar "Aslanargün, Engin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 18 / 18
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Akademik Başarıları Yüksek Olan Öğrencilerin Başarı Düzeylerine Ailelerinin Katkıda Bulunma Biçimleri(2015) Aslanargün, Engin; Özakça, BurcuAilelerin çocuklarının akademik başarısı üzerinde etki- si son yıllarda daha fazla çalışmaya konu olmaktadır. Özellikle başarılı öğrenciler üzerinde aile katkısı araş- tırılmakta ve öğretim sürecinde daha fazla gündeme gelmektedir. Bu araştırmanın amacı akademik başarı- ları yüksek olan öğrencilerin ailelerinin, çocuklarının başarılarına katkıda bulunma çabaları ve bu çabala- rının düzeyini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemle- rinden olgubilim deseni ile yürütülen çalışmada Düzce ilinde, akademik başarı ortalaması 5 olan, üç farklı okuldan 5 öğrenci belirlenmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden benzeşik (homojen) örnekleme yönte- mi ile Düzce ilinin değişik semt ve köylerinde 6. 7. ve 8. sını ftaki akademik başarısı yüksek beş öğrenci velisiyle 2010-2011 Eğitim öğretim yılında yarı yapılandırılmış formlar ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonu- cunda, öğrencilerin başarılarında içsel güdülenmenin ve yeteneklerinin aile ilgisinden daha anlamlı olduğu anlaşılmıştır.Öğe Comparing Turkish and Pakistani teachers' professionalism(Oceania Comparative & Int Education Soc, 2018) İlğan, Abdurrahman; Aslanargün, Engin; Kılıç, Yalın; Shaukat, SadiaThe purpose of this study was to compare perceptions of teaching professionalism by Turkish and Pakistani teachers. The study used a quantitative, non-intervention, descriptive survey design. The research sample was 315 teachers from Turkey and 202 from Pakistan. The teacher professionalism (TP) scale used to collect data included 46 items, two of which were negative, which examine nine dimension of teaching professionalism (alpha reliability coefficient = 0.93 abd TP scale showing a total variance of 58.96%). Results of the composite professionalism scale revealed that the teachers in Pakistan had more significant positive/higher perception of professionalism than the teachers in Turkey. Comparisons of the sub-dimensions of the TP scale revealed that Pakistani teachers had more positive/higher perceptions in five of the nine sub-dimensions, whereas only one sub-dimension was positive/higher for teachers in Turkey. In Pakistan, male teachers had more positive/higher perceptions of professionalism than female teachers. Other findings showed that there was no significant difference between the Turkish and Pakistani teachers according to school type.Öğe Denetim Sürecinde Eğitim Denetmenlerinin Davranışları(2014) Göksoy, Süleyman; Aslanargün, EnginBu araştırmanın amacı, illerde görev yapan eğitim denetmenlerinin görevlerini yerine getirirken ön plana çıkan davranışlarını tespit etmektir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim desenine göre yürütülen araştırma kapsamında 47 eğitim denetmeni ile çalışılmıştır. Veriler değişik illerde görev yapan eğitim denetmenlerinden gönüllü olanların doldurduğu görüşme formları aracılığı ile toplanmış, betimsel ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu Araştırma sonucunda eğitim denetmenliği mesleğinde iletişim ve liderlikle ilgili kavramlar ön plana çıkmaktadır. Denetmenlerin büyük bir çoğunluğunun bu kavramlara vurgu yapması sahip olunması gereken ve eksikliği çekilen davranışlara ilişkin önemli bilgiler sunmaktadır. Özellikle son yıllarda denetimden rehberliğe doğru anlayış değişikliğinin yaşandığı bir ortamda bu kavramların vurgulanması anlamlıdır.Öğe Eğitim denetmenlerine yönelik öğretmen bakış açısını belirleme ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması(2013) Aslanargün, Engin; Kılıç, Abdurrahman; Eriş, H. MerveBu çalışmanın amacı ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin görüşlerine göre illerde görev yapan eğitim denetmenlerine yönelik bakış açısını belirlemek amacıyla Eğitim Denetmenlerine Yönelik Öğretmen Bakış Açısını Belirleme Ölçeği geliştirmektir. Ölçek geliştirme geçerlik ve güvenirlik çalışmaları kapsamında Düzce ilindeki öğretmen görüşlerinden yararlanılmıştır. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonucunda 32 maddeden ve 7 faktörden oluşan ölçek geliştirilmiştir. KMO testi sonucu 0.81, kritik değer olarak kabul edilen 0.70’den yüksektir. Barttlet Testi sonucunda ise p 0.000 0.01 olduğundan 0.01 düzeyinde anlamlı olup 32 madde toplam varyansın 53.84’ünü açıklamaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha katsayısı 0.92 olarak hesaplanmıştır.Öğe Eğitim denetmenlerinin rehberlik, denetim, inceleme ve soruşturma görevlerine yönelik bir olgubilim araştırması(2013) Kılıç, Abdurrahman; Aslanargün, Engin; Arseven, ZeynepBu çalışmada, eğitim denetmenlerinin görev kapsamında bulunan reh- berlik, denetim, inceleme ve soruşturma görevleri hakkındaki görüşlerinin alın- ması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile yürü- tülen bu araştırmada Düzce ilinde görev yapan 16 eğitim denetmeni ile çalışıl- mıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile odak grup görüşmesi tekniğiyle elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmış, kodlamalar yapılarak temalar oluşturulmuştur. Bu temalar, denetmenin rehberlikteki rolü, rehberliği etkileyen faktörler, rehberlik süreci, denetim ihtiyacı ve denetmenle- rin denetim görevi, yetki ve etkisi, inceleme ve soruşturmadaki rolü, denetim sistemi, kavram yanılgısı, rehberlik ve denetimin iç içe oluşu, rehberlik ve denetim ihtiyacı, inceleme ve soruşturmanın rehberlik ve denetime etkisi ve birbirlerinden ayrılması, soruşturma denetim ilişkisi şeklindedir. Eğitim kurumları ile yasal metinlerde belirtilen alanlarda mülki amirin görevlendirmesi ile inceleme, soruşturma, denetim ve rehberlik görevlerini yerine getiren eğitim denetmenle- rinin asli görev alanları eğitim hizmetlerinin daha nitelikli hale getirilmesi için rehberlikle sınırlandırılmalıdır.Öğe The Ethical Responsibility of Schools: an Example of Community Service in Turkey(Wydawnictwo Adam Marszalek, 2012) Aslanargün, EnginEducational organizations, more generally, have been organized on the basis of teaching, sustaining and protecting social values. Young generations could be trained by emphasizing the social values and social responsibilities against the destructive effects of globalization broadcast in the media, such as murder, terrorism, rape, vandalism, etc. The purpose of this study is to train students to be sensitive to social issues and make them aware of the importance of social responsibility. Under the coordination of the local National Educational Directorate (NED), the steps of the Project were developed with principals. Nearly 2000 students, 110 teachers and 120 classes, participated in the Project in ten different schools in Bilecik, Turkey.Öğe İlköğretimde Uygulanan Proje Ve Performans Ödevlerine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri(2014) Bozkurt, Sinan; Aslanargün, Engin; Akın, Selma; Kılıç, AbdurrahmanBu çalışma, proje ve performans ödevleri ile ilgili konularda sınıf öğretmenlerinin düşüncelerini nitel bir yaklaşımla ortaya koymak için yürütülmüştür. Okullar öğrenme ve öğretme sürecinin temelini oluşturduğuna göre ödevlerin de okul yaşantısının bir parçası olduğu unutulmamalıdır. Proje ve performans ödevleri özellikle ilköğretim okullarında karşımıza daha sık çıkmaktadır. Genelleme kaygısı taşımayan bu çalışmadaki veriler amaçsal örneklem yöntemiyle seçilen 66 sınıf öğretmeniyle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Ayrıca seçilen öğretmenlerin istekli ve görüşlerini paylaşmaya hazırlıklı olması ölçüt olarak belirlenmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur.Öğe Öğretim elemanlarının sınıf yönetiminde kullandıkları güç türleri ölçeğinin geliştirilmesi(2013) Aslanargün, Engin; Eriş, H. MerveBu çalışmada, öğretim elemanlarının sınıf yönetiminde kullandıkları güç türlerini belirlemek amacıyla Öğretim Elemanları Güç Türleri Ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Düzce Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinin 3. ve 4. sınıflarındaki 273 öğrenciye 40 maddelik bir deneme formu uygulanmış, yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonucunda 34 maddeden ve 7 faktörden oluşan Öğretim Elemanları Güç Türleri Ölçeği geliştirilmiştir. KMO testi sonucu kritik değer olarak kabul edilen .70den yüksektir. Barttlet Testi sonucunda ise p .000 .01 olduğundan .01 düzeyinde anlamlı olup 34 madde toplam varyansın 53.318 unu açıklamaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha katsayısı .92 olarak hesaplanmıştır.Öğe Öğretim Sürecinin Yönetimi ve Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesine Yönelik Okul MüdürlerininÖğretim Liderliği Davranışları(2015) Bozkurt, Sinan; Aslanargün, EnginOkullarda gerçekleştirilen eğitim öğretim sürecinin yönetilmesi ve öğrenci başarısının değerlendirilmesi öğretim liderliği boyutları arasında yer almaktadır. Eğitimde yeniden yapılanma çalışmalarında özellikle okul yöneticisinin öğretim liderliği rolü ve etkili okullar üzerinde durulmaktadır. Öğrenci başarısının sağlanması okulların temel amaçları arasında yer aldığı için bu sürecin yönetilmesi müdürün liderlik davranışları kapsamında yer almaktadır. Etkili okul araştırmaları ile okul yöneticilerinden etkili bir öğretim liderliği beklenmektedir. Bu araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmış, 16 okul müdürü ile yüz yüze görüşme yapılarak araştırma konusuna ilişkin derinlemesine veri toplanması yoluna gidilmiştir. Okul müdürlerine göre öğretim sürecinin yönetimi ve öğrenci başarısının takip edilmesi boyutlarında öğretmenler gerekli performansı sergilemekte ve müdürler de kendilerini yeterli görmektedirÖğe Öğretmenlerin mesleki denetim ve rehberlik konusunda müfettişlerden beklentileri*(2014) Aslanargün, Engin; Tarku, EşrefBu araştırmanın amacı öğretmenlerin mesleki denetim ve rehberlik konusunda eğitim müfettişlerinden beklentilerini tespit etmektir. Bu amaca ulaşabilmek için müfettişlerin rehberlik ve denetim görevleri konusunda öğretmenlerin eleştirileri ve beklentilerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim desenine göre yürütülen araştırmanın çalışma grubunu üç ayrı ilde görev yapan 64 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak altı adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu alan taraması yapılarak hazırlanmış, uzman görüşüne sunulduktan sonra ön uygulamalar gerçekleştirilmiş, gerekli düzeltmelerden sonra asıl görüşmeler yapılmıştır. Veriler iki ayrı araştırmacı tarafından içerik analizine tabi tutulmuş, araştırma bulguları altı ana tema ve bunlara ait alt temalar şeklinde sunulmuştur. Araştırma sonuçlarında, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun denetim sistemine ve müfettişlere karşı olumsuz tutumu dikkat çekmektedir. Müfettişlerin yapıcı, uyarıcı ve yol gösterici olmaları gerektiği düşüncesi ile denetim süresinin çok kısa olduğu, rehberlik boyutunun ihmal edildiği vurgusuyla ön plana çıkmaktadır.Öğe Okul müdürlerinin atanmaları sürecinde idari yargı kararları ve öne çıkan değerler(2012) Aslanargün, EnginEğitim yöneticilerinin yasal ve mesleki sorumluluğunun yanında toplumun beklentilerine karşılık verecek ahlaki sorumluluğu da bulunmaktadır. Bu kapsamda okul müdürlerinin atanmasında adalet, eşitlik, liyakat, kariyer gibi değerlere bağlı kalınması önemli ilkeler arasındadır. Yürütme gücünü elinde bulunduran Milli Eğitim Bakanlığı ile yargı gücünü kullanan idare mahkemelerinin bu noktada duyarlı ve ilkeli davranmaları toplumsal meşruiyet açısından önemlidir. Bu çalışmada, bakanlık tarafından yapılan okul müdürü atamalarına karşı idare mahkemelerinin iptal kararlarında öne çıkan değerlerin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılarak sadece bu kapsama giren yargı kararları incelenmiştir. Bu doğrultuda ulaşılan toplam 191 mahkeme kararı tematik olarak incelenmiş ve sınıflandırılmıştır. Araştırma sonucunda, hem yürütme hem de yargı organlarının yasalara uygun hareket ettiklerini savunmalarına karşın eğitim kurumları üzerinden bir çeşit güç savaşı yaşandığı izlenimi ortaya çıkmaktadır.Öğe Okul Müdürlerinin Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Görüşleri(2015) Bozkurt, Sinan; Aslanargün, EnginGünümüz eğitim sistemlerinde müdürlerin okul yönetiminde sergilediği liderlik rolleri önemli kabul edilmektedir. Eğitimde yeniden yapılanma çalışmalarında özellikle okul yöneticisinin öğretim liderliği rolü ve etkili okullar üzerinde durulmaktadır. Son yıllarda değişik biçimlerde ele alınan bu konu günümüzde fazla araştırma yapılan bir alan haline gelmiştir. Etkili okul araştırmaları ile okul yöneticilerinden etkili bir öğretim liderliği beklenmektedir. Bu araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmış, 16 okul müdürü ile yüz yüze görüşme yapılarak araştırma konusuna ilişkin derinlemesine veri toplanması yoluna gidilmiştir. Araştırma bulgularına göre müdürlerin öğretim programlarının uygulanmasına ilişkin görüşleri; öğretim programlarının özellikleri ve okul çalışanlarının bilgi düzeyi olmak üzere iki ana tema altında toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda okul müdürlerinin öğretim liderliğinin bir alanı olan öğretim programlarında yeterli düzeyde bilgiye sahip olmadığı görülmüştürÖğe Okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştığı sorunlar(2012) Aslanargün, Engin; Bozkurt, Sinan21.yüzyılda dünyada her alanda büyük bir değişim yaşanmakta ve değişim var olmanın temel bir koşulu haline gelmektedir. Bu durum, tüm diğer sistemler gibi eğitim sistemini de etkilemekte, yeni yönetim anlayışlarının eğitim örgütlerinde benimsenmesini gerektirmekte ve örgüt yaşamında yöneticilerin rolünü önemli hale getirmektedir. Bu araştırmada, okul yöneticilerinin öğretmenlerle iletişiminde karşılaştıkları problemlerin tespit edilmesi ve başvurdukları sorun çözme davranışlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile yürütülen çalışmada Düzce ili Akçakoca ilçesinde, 7 okul müdürü, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırma sonunda okul müdürlerinin mesleki ve ahlaki sorumluluklardan öte yasal sorumluluklara öncelik verdikleri, eldeki olanaklarla yönetim görevini yerine getirmeye çalıştıkları, görev ve sorumluluk temelinde yapıyı önemsedikleri ortaya çıkmaktadır. Okul ikliminin, öğrenmeye ve öğretmeye uygun hale getirilmesi sürecinde yeterince önemsenmediği veya diğer yapısal ve donanımsal sorunların gerisinde kaldığı ifade edilmektedir.Öğe Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri(2011) Aslanargün, Engin; Tapan, FilizErken çocukluk eğitimi çocukları ilköğretime hazırlayan, evdeki eğitim ve yetişme olanaklarını destekleyen, dil ve sosyal açıdan var olan eşitsizlikleri erken dönemde ortadan kaldırmayı amaçlayan bir programdır. Bu araştırmada çocukları okul öncesi eğitime devam eden ailelerin bu eğitimden beklentileri, beklentilerinin karşılanma düzeyi ve çocuklarında gözledikleri değişimlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile yürütülen çalışmada Düzce ilinde, çocuğu okul öncesi eğitime devam etmiş 8 anne, amaçlı, homojen örnekleme yöntemiyle sosyo ekonomik ve eğitim seviyesi düşük ailelerden seçilmişlerdir. Araştırma bulgularına göre çocukların kendini ifade etme yeteneğinin geliştiği, sosyalleştiği, ailesi, akranları ve öğretmenleriyle daha kolay iletişime geçebildiği, dolayısıyla akademik ve sosyal olarak daha fazla doyum sağladığı ifade edilmiştir.Öğe Parental expectation and religious education in state schools in Turkey: The case of Imam Hatip High Schools(Eskisehir Osmangazi University, 2014) Aslanargün, Engin; Kılıç, Abdurrahman; Bozkurt, SinanThe goal of education is not only making students intellectually or technically knowledgeable but also trains them in virtuous settings. This involves not only building upon the young person's characteristics and socialization into the norms of society, but also some deliberate intervention in teaching and learning environments of home and school to encourage virtuous behaviour and ongoing moral development. Together with education included values of society, education is also a way of liberate persons from limitations and impositions of certain beliefs. Educators' actions either maintain or challenge the dominant ideology should be conscious and aim to liberate pupils. The purpose of this study was to seek out the reasons why parents prefer religious based schools for their children in a secular, modern Turkish Republic in spite of the fact that there have been more academic high schools for university entrance. Also the values that parents hope schools to inject their children have been investigated throughout the study. To achieve this goal, it focuses on key concerns identified in literature associated with values and parental expectations, and discussed the current context in Turkey with reference to the process of de facto situation in the world. As a result, parents included in this study who preferred to send their children to Imam Hatip High Schools (IHHS) that are serving mostly religious courses have purposefully in need of religious courses for their children.Öğe Principals' Values in School Administration(Edam, 2012) Aslanargün, EnginSchool administration is value driven area depending on the emotions, cultures, and human values as well as technique and structure. Over the tong years, educational administration throughout the world have experienced the influence of logical positivism that is based on rational techniques more than philosophical consideration, ignored values and emotions in organisations for the sake of rational problem solving, effectiveness, and strategic planning. However schools are value driven organisations that aim to train the young so as to perform social responsibility in society. Principals are not only charged with legal and professional duties but they also respond to social expectations in a manner of morality. The purpose of this study was to investigate the values that principals should have in administration. The data were obtained via focus group interviews of 19 principals under three sub-groups with qualitative research design in the town of Akcakoca, Duzce and analyzed with the inductive content analysis. The views of principals were generally shaped by Ministry of Education's exam based legislation; furthermore, the concepts of justice, confidence, diligence, career, merit were also voiced despite lack of full and common description.Öğe Teachers' Expectations and School Administration: Keys of Better Communication in Schools(Ani Yayincilik, 2015) Aslanargün, EnginProblem Statement: The quality of education carried out in schools depends largely on the performance of teachers and school principals in cooperation. It is possible to say that a qualified education of students depends on the performance and compliance degree of these two groups. In this process, teachers' having the primary responsibility for teaching in compliance with school administration and supported by administration is very critical. For a more qualified education/teaching school, principals should support their teachers as an institutional leader responding to their expectations and needs. Purpose of the Study: The aim of this study is to determine teachers' expectations from school principals so that they can do their jobs better. Teachers included in the study were asked what they have expected and hoped from principals while they were teaching. Method: A qualitative research methodology was employed, using phenomenology to collect and analyze the interpretations and meanings of teachers' expectations as drawn from their responses to open ended semi structured questions. The research group consists of volunteer teachers who were employed in the district and province of Duzce city in Turkey. Teachers were invited to fill out the open ended form consisting of a single question via e-mail. A total of 677 volunteer teachers participated in this study: some of whom gave more than a single response, whereas some preferred short responses. Findings and Results: In the finding section of the study, which aimed to investigate and analyse the teachers' expectations and opinions, a major category and eight subcategories were identified. When analyzing the expectations of teachers from principals, it was evident that nearly onefourth of the expectations were centered on the subcategories of comprehension and support (25 percent). Subsequently, satisfaction with the current administration (21 percent), leadership (13 percent), justice and equality (12 percent), communication (11 percent), physical equipment (9 percent), school development (9 percent) and no expectation (2 percent) followed. Consequently, value based informal behaviors such as appreciation, cooperation, consulting, respecting, fairness, confidence, and motivation were emphasized most often by the teachers. Conclusions and Recommendations: The concepts and themes generally focused on human relationships, meaning that behaviors of principals should be shaped by considerations of leadership and communication. Communication, empathy, and initiative are the concepts teachers paid the most attention to throughout the study, and these are the psychological characteristics that principals need to adapt most whatever their preferred leadership style has been. Having a considerate style of administration and providing support for teachers were the core recommendations of the research.Öğe Uygulama öğretmenlerinin öğretmen adaylarına rehberlik duzeyleri(2012) Aslanargün, Engin; Kılıç, Abdurrahman; Acar, Filiz EvranBu çalısmada uygulama öğretmenlerinin ortaöğretim kurumlarında uygulamaya katılan öğretmen adaylarına rehberlik etme düzeyleri arastırılmaktadır. Öğretmenlik uygulaması dersi, öğretmen adaylarının teorik olarak öğrendikleri bilgileri uygulamaya dönüstürerek öğretmenlik mesleğini tanımalarını amaçlamaktadır. Bu amaçla 2010 Yılında Düzce Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Bilgisayar, Elektrik, Makine, Mobilya ve Dekorasyon ve Yapı Öğretmenliği Bölümleri 4. sınıf 99 öğrencinin görüslerinden yararlanılmıstır. Eğitim derslerini tamamlamıs ve uygulamadan basarılı olmus öğrencilere uygulama öğretmenlerine iliskin yarı yapılandırılmıs açık uçlu sorular yöneltilmis ve gönüllü olanların cevaplamaları istenmistir. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizine tabi tutulmus, sonucunda 7 tema ortaya çıkmıstır. Bu temalar; dönem basında yapılan rehberlik, derslerin islenmesi, gözlem yapılması ve kayıtların tutulması, sınıf yönetimi, uygulama öğretmeninin dersi izlemesi, öğretmenlik mesleği konusunda bilgilendirme ve rehberliğin yeterlik düzeyi baslıklarında toplanmıstır. Bu baslıklar esas alınarak veriler yorumlanmıs ve bazı sonuçlara ulasılmıstır.