Yazar "Ökmen, Burcu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 14 / 14
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Aşamalı Araştırmaya Dayalı Öğrenme Modelinin Etkisi(2022) Ökmen, Burcu; Şahin, Şeyma; Kılıç, AbdurrahmanBu çalışmanın amacı; aşamalı araştırmaya dayalı öğrenme modeline göre tasarlanan bir dersin etkililiğini belirlemektir. Bu amaçla nitel araştırma dersi aşamalı araştırmaya dayalı öğrenmeye göre tasarlanmış ve uygulanmıştır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması ile gerçekleştirilmiştir. Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde Eğitim Programları ve Öğretim yüksek lisans programına devam eden ve Nitel Araştırma dersini alan 13 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Veriler “Süreç Değerlendirme Formu” ve “Öğrenci Mektupları” ile toplanmıştır. Veri analiz süreci “verileri düzenleme”, “verileri özetleme” ve “ilişkilendirme/yorumlama” olmak üzere üç aşamada yürütülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin nitel araştırma ile ilgili yeni bilgi ve kavramları öğrendikleri ve nitel araştırmaya karşı olumlu tutum kazandıkları belirlenmiştir. Araştırmaya dayalı öğrenme modelinin öğrencilerde sabır ve saygı gibi insani değerler yanında işbirliği ve liderlik gibi sosyal becerileri, eleştirel düşünme, öz düzenleme, zamanı etkili kullanma ve sorumluluk gibi kişisel becerileri kazanmalarını sağladığı belirlenmiştir. Bunun yanında öğrencilerin bilimsel araştırma becerilerini kazandıkları, araştırmaya dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin derse aktif katılımlarını arttırdığı, etkileşimli bir sınıf ortamı oluşturduğu ve farklı bakış açılarını görmenin öğrenciler açısından verimli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Basamaklandırılmış ters yüz öğrenme modeli öğretim sürecinin geliştirilmesi(Düzce Üniversitesi, 2020) Ökmen, Burcu; Kılıç, AbdurrahmanBu araştırmanın amacı; İngilizce dersi öğretim uygulamalarının basamaklandırılmış ters yüz öğrenme modeline göre nasıl düzenlenebileceği konusunda bir örnek oluşturmak ve bu modele göre düzenlenmiş derslerin öğrencilerin bu derse karşı tutumları, öz düzenleme becerilerini ve dersteki akademik başarılarını nasıl etkilediğini ortaya koymaktır. Basamaklandırılmış ters yüz öğrenme modeli öğrenci merkezli bir yaklaşımı benimsemekte ve öğrencilere seçme, sorumluluk alma ve üst düzey düşünme gibi beceriler kazandırmayı hedeflemektedir. Bu modelde ev görevleri C basamağına; sınıf görevleri ise B ve A basamağına göre düzenlenir. Öğrencilerden basamaklardaki her görevi yapmaları beklenmez. Öğrenciler ilgileri doğrultusunda görevleri seçerek tamamlar ve bir sonraki basamağa geçmeye çalışır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. İki eylem planının uygulandığı araştırmada 12 hafta uygulama yapılmıştır. Öğrencilere her hafta bir sonraki derse kadar yapmaları gereken ev görevleri listesi ve sınıfta yapacakları sınıf görevleri listesi dağıtılmıştır. Öğrencilerden görev listesinde belirtilen puanı tamamlayacak şekilde görevleri seçmeleri ve bu görevleri tamamlamaları istenmiştir. Öğrenciler seçtikleri sınıf görevlerini derse girmeden önce öğretmene MEB destekli çevrimiçi uygulama veya bir çeşit İletişim Uygulaması aracılığıyla bildirmişlerdir. Öğrenciler bir görevi bitirdikten sonra görev puanlama yönergelerine göre görevleri değerlendirilmiş ve görev listeleri imzalanmıştır. Birinci eylem planı süresince öğrencilerden her hafta düzenli olarak o haftayı değerlendiren mektuplar yazmaları istenmiştir. Toplanan öğrenci mektupları, görev değerlendirme formları, öz değerlendirme formları ve öğretmenin her ders sonrası yazdığı yansıtıcı günlükler ve video kayıtları titizlikle analiz edilmiş ve elde edilen veriler doğrultusunda ikinci eylem planı hazırlanmıştır. İkinci eylem planında öğrencilerden gelen dönütler ve sınıf gözlemlerinden elde edilen sonuçlara göre üçüncü eylem planına gerek olmadığına karar verilmiş ve ikinci eylem planına son hali verilmiştir. Araştırma 2017/2018 eğitim öğretim yılında Batı Karadeniz Bölgesinde bulunan bir ortaokulun 5. sınıfı ile gerçekleştirilmiştir. Sınıf mevcudu 18 olup öğrencilerin hepsi kız öğrencidir. Verilerin geçerliliğini arttırmak ve sonuçların anlamlılığını zenginleştirebilmek amacıyla veri çeşitlemesi yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak hazırbulunuşluk testi, öz düzenleme görüşme formu, dil biyografisi ve tutum görüşme formu, görev değerlendirme formları, öğrenci mektupları, öz değerlendirme formları, yansıtıcı günlük formlar ve başarı testleri kullanılmıştır. Veri analizleri, veri toplama ile eş zamanlı olarak yürütülmüştür. Verilerin çözümlenmesi ve yorumlanmasında içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda basamaklandırılmış ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Bunun yanında tutumun bilişsel, duyuşsal ve davranışsal bileşenlerinin üçünde de olumlu yönde etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu modelin öz düzenlemenin ortam düzenleme bileşeninde çok fazla etkili olmadığı ama motivasyon, öz yeterlilik, zaman yönetimi ve strateji seçimi bileşenlerinde dönem sonunda olumlu yönde değişiklik olduğu görülmüştür. Öğrencilerin sınıf görevleri kapsamında yaptıkları grup çalışmaları sayesinde aktif katılımlarının arttığı ve bu durumun onların daha iyi ve hızlı öğrenmelerine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilere kendi ilgi ve ihtiyaçlarına göre istediği görevi seçmesi ve tamamlaması için fırsatlar sunulması onların kendilerini derste mutlu hissetmelerini sağlamış, eğlenerek öğrenmelerine katkıda bulunmuş ve İngilizce öğrenmeye ilişkin motivasyonlarını arttırmıştır. Bunun yanında öğretim sürecinin basamaklandırılmış olmasının öğrencilerin konuyu pekiştirerek daha iyi öğrenmelerini sağladığı ve derse yönelik tutum ve motivasyonalarını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmenlere bu modeli uygulayabilmeleri için hizmet içi eğitimler düzenlenmesi; etkinliklerin öğrencileri aktif tutacak, uygulama yapabilecekleri özellikte, öğrenci ilgisini çekecek şeklinde hazırlanması; ev görevleri sınıf görevlerine hazırlayıcı nitelikte, sınıf görevlerinin ise öğrencilerin öğrendiklerini uygulayabileceği ve işbirlikli olarak çalışabilecekleri özellikte hazırlanması gerektiğine dair çeşitli öneriler geliştirilmiştir.Öğe Çevrimiçi ve yüz yüze eğitimde uygulanabilecek bir model: Problem temelli kuantum öğrenme modeli(2023) Ökmen, Burcu; Şahin, Şeyma; Kılıç, AbdurrahmanBu çalışmanın amacı; uzaktan eğitimde problem temelli kuantum öğrenme modelinin öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenme, öz yeterlilik inançları ve üst bilişsel düşünme becerilerine etkisini ve öğretmen adaylarının modele ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada deneysel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar, Türkiye'de bir devlet üniversitesinde 2. sınıfta okuyan İngilizce Öğretmenliği programı öğrencileridir. Veriler Öğrenci Mektupları, Öğretmenlerin Yeterlik Duygusu Ölçeği, Bilişüstü Düşünme Becerileri Ölçeği ve İşbirlikli Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde parametrik testlerden t testi, non-parametrik testlerden ise wilcoxon işaretli sıralar testi; nitel verilerin anlizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre problem temelli kuantum öğrenme modelinin öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenmeye ve grup çalışmalarına ilişkin tutumlarını, özyeterlilik algılarını, problem çözme, düşünme, araştırma yapma ve karar verme becerilerini olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bir bütün olarak modele bakıldığında bu modelinin dersin içeriği ile bilgilerin öğrenilmesinde ve öğrenme isteklerinin artmasında etkili olduğu ve modele ilişkin tutumlarının değiştiği ve modelin etkili ve eğlenceli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Compassionate Love Scale: Validity and Reliability Study(2022) Şahin, Şeyma; Kılıç, Abdurrahman; Ökmen, BurcuIn this research, it is aimed to develop a valid and reliable scale that measures the compassionate love perceptions of individuals. After exploratory factor analysis, a scale consisting of 26 items was formed under six factors. It was found that these 26 items explained 63.958% of the total variance. The factors’ names are: 1) Compassionate Love and its Function, 2) Compassionate Love and Behaviors, 3) Compassionate Love and Values, 4) Compassionate Love and Its Source, 5) Compassionate Love and Personal Traits, and 6) Compassionate Love and Differences. As a result of the confirmatory factor analysis, it was determined that the X2/df value was 2.53, the RMSEA value was 0.067, the NFI value was 0.93, the CFI value was 0.95, the GFI value was 0.86, and the AGFI value was 0.83. In the reliability study, the Cronbach’s Alpha value of the whole scale was found to be 0.88. In the test-retest reliability, the correlation value between the two tests was found to be 0.78. When all the results of the validity and reliability studies of the scale are examined, it is thought that the scale is a valid and reliable measurement tool that can measure the compassionate love perceptions of individuals.Öğe Demokrasi Algısı Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması(2023) Kılıç, Abdurrahman; Ökmen, Burcu; Şahin, ŞeymaBu araştırma ile bireylerin demokrasi algılarını ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. 83 maddeden oluşan taslak ölçek açımlayıcı faktör analizine tabi tutulmuş ve analiz sonrası altı faktör altında 35 maddeden oluşan bir ölçek oluşmuştur. Bu 35 maddenin toplam varyansın %63.946’sını açıkladığı görülmüştür. Altı faktörlü yapıda yer alan faktörlerin isimleri; 1) Hukukun Üstünlüğü ve Adalet, 2) Muhalefet, 3) Katılım, 4) Kuvvetler Ayrılığı, 5) Özgürlük, 6) Çoğulculuk olarak isimlendirilmiştir. Ölçeğin faktör yapısının doğrulanması amacıyla DFA yapılmış, X2/df değerinin 2.02, RMSEA değerinin 0.042, NFI değerinin 0.97, NNFI değerinin 0.98, CFI değerinin 0.99, GFI değerinin 0.99 ve AGFI değerinin 0.99 olduğu belirlenmiş ve elde edilen bu değerlerin yapının doğrulanması için yeterli olduğu görülmüştür. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için CR ve test-tekrar test korelasyon değerleri hesaplanmıştır. CR değeri 0,97 ve test-tekrar test korelasyon değeri 0,77 olarak bulunmuştur. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarına ilişkin tüm sonuçlar incelendiğinde ölçeğin bireylerin demokrasi algılarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Determining Visions Related to the Flipped Learning(2020) Şahin, Şeyma; Boyacı, Zeynep; Ökmen, Burcu; Danışman, Şahin; Hasırcı, H. Merve Eriş; Kılıç, AbdurrahmanThe purpose of this research is; to determine the views of academicians, teachers and students where the flipped learning model is applied. In this research, the case study was adopted from the qualitative research designs. The study group of the research consists of eight teachers who work in a private high school, five teaching members who work at a private university and 21 students who study at the same university. In data analysis, the content analysis method is used. The data are coded separately by the researchers and the obtained codes are organized by the researchers and collected under the themes. And the themes presented in tables form. At the end of the research, it was presented how the features of flipped learning model (basic features, positive features, negative features) and its application process (planning, material preparation, learning, teaching process, evaluation) is and various suggestions have been developed.Öğe THE EFFECT OF PROJECT-BASED CHARACTER AND VALUES EDUCATION COURSE ON STUDENTS’ KNOWLEDGE, SKILLS, VALUES AND ATTITUDES(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2022) Ökmen, Burcu; Şahin, Şeyma; Kılıç, AbdurrahmanThe aim of this study is to determine the effects of the character and values education course designed according to project-based learning on students. The implementation process was carried out through action research. Both qualitative and quantitative tools were used to collect data. Research participants were 103 students studying in 2nd class in Guidance and Counseling program at a state university in Turkey. The Character and Values Education course, which lasts 16 weeks in total, was carried out on a project based. In data collection; “Attitude Scale towards Cooperative Learning” and “Human Values Scale”, “Process Evaluation Form” and “Student Letters” were used. Independent Samples t-test and Mann Whitney U test were used in quantitative analysis, content analysis method was used in analyzing qualitative data. It was observed that there was a significant difference in the attitudes towards cooperative learning and human values of the students after the lesson in total and in the dimensions of responsibility, friendship and honesty. In addition, it was concluded that this method positively contributed to students’ thinking skills such as critical thinking and questioning, scientific research and technology use skills, and social skills such as empathy, leadership, and assertiveness. © 2022, Milli Egitim. All Rights Reserved.Öğe Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programına İlişkin Öğretim Üyesi ve Öğrenci Görüşleri(2022) Ökmen, Burcu; Şahin, Şeyma; Boyacı, Zeynep; Kılıç, Abdurrahman; Adıgüzel, AbdullahBu araştırmanın amacı; EPÖ yüksek lisans programına ilişkin öğretim üyesi ve öğrenci görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, nitel araştırma desenlerinden “durum çalışması” deseni benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinde görev yapan 8 akademisyen ve aynı üniversitenin EPÖ yüksek lisans programından mezun ya da tez aşamasında olan 13 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri görüşme ve odak grup görüşme teknikleri kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonunda; alana ve öğretim kademelerine göre program geliştirme bölümlerinin olması, ders sayısının artırılması, bilimsel hazırlık ve İngilizce hazırlık sınıfı konulması, bu bölümün lisansının açılması ve farklı bölümlerden ders alma imkânı sağlanması gibi görüşler ortaya çıkmıştır. Bologna süreci kapsamında her üniversitenin yüksek lisans programını gözden geçirmesi, bu amaçla program geliştirme uzmanlarının bir araya gelerek öğretim programı ile ilgili görüş alışverişinde bulunmaları ve ortak bölüm standartları belirlemeleri önerilmiştir.Öğe İngilizce öğretmenlerinin kullandıkları dil öğretim yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarısıyla ilişkisi(Düzce Üniversitesi, 2015) Ökmen, Burcu; Kılıç, AbdurrahmanBu araştırmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin kullandıkları dil öğretim yöntemlerini belirlemek, kullanılan yöntemin öğretmenlerin cinsiyet, kıdem, mezun olunan okul türü değişkenlerine göre ve yöntemlerin öğrencilerin akademik başarısıyla ilişkisini incelemektir. Bu araştırmada tarama araştırması yapılmıştır. Araştırmaya Düzce İl Milli Eğitime bağlı ortaokullarda çalışan toplam doksan beş (95) 8. sınıf İngilizce öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerin kullandıkları dil öğretim yöntemini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen "Dil Öğretim Yöntemleri Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde istatistik veri analiz paketi kullanılmıştır. Dil öğretim yöntemiyle cinsiyet ve mezun olunan okul türü arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemek için Mann-Whitney U testi, dil öğretim yöntemiyle kıdem yılı arasında ve öğrenci başarılarının kullanılan dil öğretim yöntemlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için Kruskal-Wallis testi, kullanılan öğretim yöntemiyle TEOG sonuçları arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemek için Spearman Brown testi yapılmıştır. Öğretmenlerin en fazla Dilbilgisi Temelli Öğretim yöntemini, en az ise Dinleme Temelli Öğretim Yöntemini kullandıkları belirlenmiştir. Kullanılan dil öğretim yöntemiyle cinsiyet, kıdem yılı ve mezun olunan okul türünde farklılıklar olduğu görülmüştür. Kullanılan dil öğretim yöntemiyle TEOG yabancı dil başarısı arasındaki ilişkiye bakıldığında, pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Öğrenci başarılarında kullanılan dil öğretim yöntemlerine göre anlamlı bir farklılık olup olmadığına bakıldığında, TEOG 1 ve TEOG 2 yabancı dil sınavında Aktif Öğretim Yöntemi - Dört Temel Beceri Odaklı yöntemi kullanan öğretmenlerin öğrencilerinin, Dilbilgisi ve Dilbilgisi-Dört Temel Beceri Odaklı yöntemi kullanan öğretmenlerin öğrencilerinden daha başarılı oldukları görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Dil Öğretim Yöntemi, Akademik Başarı, İngilizce ÖğretmenÖğe Karakter ve Değerler Eğitimi Dersinin Proje Tabanlı Öğrenmeye Göre Düzenlenmesi(2020) Şahin, Şeyma; Ökmen, Burcu; Kılıç, AbdurrahmanBu çalışmanın amacı; karakter ve değerler eğitimi dersinin proje tabanlı öğrenmeye göre nasıl düzenlenebileceğini göstermek ve öğrencilerin bu yönteme göre düzenlenen derse karşı tutumlarını belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması ile gerçekleştirilmiş ve eylem araştırması döngüsü üç eylem aşamasından oluşmuştur. Çalışma grubunun belirlenmesinde “amaçlı örnekleme” yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında 2. sınıfta öğrenim gören 103 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında; “Süreç Değerlendirme Formu” ve “Öğrenci Mektupları” kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Toplamda 16 hafta süren uygulama süreci proje tabanlı öğrenme yöntemi kullanılarak grup çalışması şeklinde yürütülmüştür. İlk dört hafta yüz yüze eğitim yapılmış, dördüncü haftadan sonra ise küresel salgın nedeniyle uzaktan eğitime geçilmiştir. Ders grup çalışması olarak düzenlenmiştir. Toplam 22 grup oluşturulmuştur. Bulgular; “Sürece Yönelik Olumsuz Görüşler” ve “Sürece Yönelik Olumlu Görüşler” olmak üzere iki başlık altında sunulmuştur. Araştırma sonucunda proje tabanlı öğrenme yöntemi ile işlenen dersin aktif katılımı arttırdığı, anlaşılır, verimli, öğretici, motive edici, keyifli, eğlenceli ve ilgi çekici olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Proje tabanlı öğretim yönteminin uygulanmasının sonucunda öğrencilerin literatür tarama, problem durumu bulma, veri toplama, veri analizi, sonuç-öneri yazma ve raporlama gibi araştırma becerilerine ilişkin olumlu görüşlere sahip oldukları ve bu süreci öğretici buldukları görülmüştür. Araştırma sonucunda öğrencilerin grup çalışmasına ilişkin olumlu görüşlere sahip olduğu ve bu uygulamanın öğrenciler arası iletişimi geliştirdiği belirlenmiştir.Öğe A Needs Analysis on the Competences that Students Should Have for Curriculum and Instruction Graduate Programs: A Delphi Study(2019) Ökmen, Burcu; Şahin, Şeyma; Kılıç, Abdurrahman; Adıgüzel, AbdullahThe purpose of this study is to conduct a needs analysis study that will formthe basis for Curriculum and Instruction graduate programs. It aims to determine the competences that graduate program graduates should have, and torevise the courses and contents taught in graduate programs based on thesecompetences. Designed as a qualitative study, it employs the Delphi technique as its data collection method. The researchers achieved their consensus on the graduation competences of Curriculum and Instruction graduateprograms over a series of three rounds, and then concluded it with the Delphiapplication process. The criteria sampling method was used in the study. Thecriterion to be used was defined as “being a faculty member in the field of theDepartment of Curriculum and Instruction”. The Delphi panel was formedby 20 academics who agreed to participate in this study. We used contentanalysis in the analysis of the qualitative data obtained in the first round. Wethen employed central tendency measures (i.e. arithmetic mean and median),central distribution measures (i.e. standard deviation and interquartile range),and percentage of agreement calculations for the analysis of the quantitativedata obtained in the second and third rounds. The study has revealed 11competence areas comprising 157 sub-competences.Öğe Öğretmen Performans Değerlendirmesine İlişkin Sendika Söylemleri(2019) Şahin, Şeyma; Ökmen, Burcu; Kılıç, AbdurrahmanBu araştırmanın amacı son zamanlarda ülkemizde çokça tartışılan ve sadece öğretmenlerin değil tüm eğitim paydaşlarınıngündemini oluşturan öğretmen performans değerlendirme sistemine ilişkin sendikaların görüşlerini belirlemektir.Araştırmada nitel araştırma desenlerinden “durum çalışması” deseni kullanılmıştır. Veriler doküman incelemesi yöntemiyletoplanmıştır. Araştırmanın dokümanlarını Türkiye’deki eğitim sendikaları arasında en çok üye sayısına sahip üç sendika olanEğitim-Bir-Sen, Türk Eğitim-Sen, Eğitim-Sen sendikalarının öğretmen performansı ile ilgili hazırlattığı birer afişoluşturmaktadır. Araştırma verileri “söylem analizi” yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Eğitim-Bir-Sen’ingenel olarak öğretmenlerin performanslarının değerlendirmesine karşı olmadığı, ancak yürürlüğe konulması planlanan sözkonusu öğretmen performans sistemine karşı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Türk Eğitim-Sen’in performans değerlendirmesikonusundaki görüşlerinde vurgu “öğretmenin itibarı” üzerinedir. Sendika, bu değerlendirme sisteminin öğretmenin namusunukirletecek ve itibarını yok edecek kadar tehlikeli olduğunu ve ortadan kaldırılması gerektiğini belirtmektedir. Eğitim-Sen, buuygulamanın öğretmen için mobbing, rekabet, güvencesizleştirme, ayrımcılık ve itibarsızlaştırma sonucu doğuracağınıdüşünmekte, uygulamanın öğretmende “üzüntü” ve “korku” duyguları oluşturduğunu belirtmekte ve “Mesleğime dokunma!”diyerek MEB’e “yeter artık” mesajı vermektedir.Öğe Sevgi Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Sevgi ve Sevgi Eğitimi Dersine Dair Görüşler(Ani Publishing, 2019) Şahin, Şeyma; Ökmen, Burcu; Kılıç, AbdurrahmanÖz. Bu araştırma ile; seçmeli Sevgi Eğitimi dersi alan öğrencilerin ders sonrasında sevgi ve sevgi dersine dair görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden “fenomenoloji” deseni kapsamında yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz döneminde bir devlet üniversitesinde seçmeli Sevgi Eğitimi dersi alan 3. sınıf lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri doküman incelemesi yöntemi ile toplanmıştır. Bu çalışmada analiz edilen dokümanlar öğrencilerin değerlendirme yazılarıdır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin ders sonrasında yaptıkları öz değerlendirmelerle ilgili ortaya çıkan sonuçlar, öğrencilerin çoğunun sevgi kavramı ile ilgili görüşlerini sorgulamaya başladıklarını, sevgi tanımlamalarının ve sevgi kavramına bakışlarının değiştiğini göstermektedir. Öğrencilerin genel olarak dersten memnun kaldıkları, dersin faydalı olduğunu düşündükleri, sevgi ile ilgili farkındalık yaşadıkları, dersin onlara sevgi konusunda farklı bakış açıları kazandırdığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları doğrultusunda okul öncesinden başlayarak öğrencilerde doğru sevgi anlayışı oluşturulması, sevgi dersi lisans ve ön lisans düzeyinde seçmeli ders olarak öğretim programlarında yer alması gibi öneriler geliştirilmiştir.Öğe Yüksek Lisans Öğrencilerinin Demokrasi Algılarına İlişkin Kavram Ağları(2020) Ökmen, Burcu; Şahin, Şeyma; Kılıç, AbdulrahmanBireylerin sahip oldukları demokrasi algıları, demokrasinin toplumdaki varlığını doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle demokrasinin özellikle öğrencileri yetiştiren öğretmenler tarafından doğru anlaşılıp anlaşılmadığının belirlenmesinin ve onların bu konudaki algılarının ortaya konulmasının oldukça önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda bu araştırma ile; hepsi öğretmenlik yapan yüksek lisans öğrencilerinin seçmeli “Demokrasi ve İnsan Hakları” dersi öncesi ve sonrasında demokrasiye ilişkin algılarının belirlenmesi ve bu algılarına ilişkin kavram ağlarının oluşturulması amaçlanmaktadır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden “olgu bilim” deseni kapsamında yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde bir devlet üniversitesinin Eğitim Programları ve Öğretim ile Eğitim Yönetimi yüksek lisans programlarından seçmeli “Demokrasi ve İnsan Hakları” dersini alan 16 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak projeksiyon tekniklerinden biri olan “kelime çağrışım tekniği” kullanılmıştır.Ders öncesi ve ders sonrası toplanan veriler ayrı ayrı analiz edilmiştir. Hangi anahtar kavramlar için hangi kelimelerin ya da kavramların kaçar defa tekrarlandığını gösteren ders öncesine ve ders sonrasına ait iki kelime ilişkilendirme tablosu hazırlanmıştır. Oluşturulan bu kelime ilişkilendirme tabloları doğrultusunda ders öncesine ve ders sonrasına ilişkin kavram ağları oluşturulmuştur. Kavram ağları yorumlanarak araştırma sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir