Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 9 / 9
  • Öğe
    A phenomenological research study on writer's block: causes, processes, and results
    (Emerald Group Publishing Ltd, 2017) Baştuğ, Muhammet; Ertem, İhsan Seyit; Keskin, Hasan Kağan
    Purpose - The purpose of this paper is to investigate the causes, processes of writer's block experienced by a group of classroom teacher candidates and its impact on them. Design/methodology/approach - The phenomenological design, which is a qualitative research design, was preferred in the research since it was aimed to investigate the causes, processes of writer's block experienced by a group of classroom teacher candidates and its effects on the students. Findings - As a result of the data analysis, it is possible to suggest the limitations of subject and time, problems in the process of writing teaching since primary school, anxiety of being controlled and assessed by grades, fear of being criticized, negativity of classroom settings, lack of information about writing, not being able to read and shortcomings in the vocabulary as the causes of writer's block. Research limitations/implications - The research has some limitations. First, the research is only in the phenomenology design. Quantitative research is needed to determine the more common effects of outcomes. The other one is a limitation on the participants. A group of adult teacher candidates constitute the participants of this research. Writer's block of students at different age levels can be examined longitudinally. Nevertheless, the results of the research have the theoretical implications for teaching writing. It specifically guides to understand and eliminate negative affective factors related to writing. Practical implications - The results of this research have practical implications in terms of classroom practices. The results of the study show that there are practical implications for what should be considered in classroom writing teaching and to prevent the writer's block. Originality/value - Writer's block is an affective state and the examination of it is important in terms of writing instruction. Many students suffer from writer's block. However, this subject is neglected by writing researchers and educators. The authors expect the results to guide teachers and writing education researchers. Because of these reasons, this study is important and gives good contribution to literature.
  • Öğe
    Öğretmen Adaylarının Okuyucu İnançları Ve Okuduğunu Anlama Başarıları Arasındaki İlişkiler
    (2016) Yıldırım, Kasım; Çetinkaya, Fatih Çetin; Ateş, Seyit
    Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının okuyucu inançları ile okuduğunu anlama başarıları arasındaki ilişkileri incelemektir.. Bu amaç doğrultusunda Muğla ilindeki devlet üniversitesinde öğrenim gören toplam 241 sınıf öğretmenliği bölümü öğrencisi ile çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak okuyucu inançları anketi ve okuduğunu anlama başarı testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde YEM analizleri gerçekleştirilmiş ve araştırma sorusuna uygun çözümlemeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular pasif okuyucu inançlarının okuduğunu anlama üzerinde negatif, aktif okuyucu inançlarının ise pozitif yönde etki ettiğini göstermiştir. Elde edilen sonuçlar literatür doğrultusunda tartışılmış ve gerekli önerilerde bulunulmuştur
  • Öğe
    Çevre Eğitiminde İstasyon Tekniğinin Kullanılması Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri
    (2013) Genç, Murat
    Bu çalışmanın amacı işbirlikli öğrenme gruplarıyla belirlenmiş gruplarda istasyon tekniğinin kullanılmasına yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmaya Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Çevre Eğitimi dersini alan 40 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin çevre hakkında bilgilerinin alınması amacıyla eğitim öğretim yılının ilk dersinde 4 farklı istasyon oluşturulmuştur. Hikâye yazma istasyonu, şiir yazma istasyonu, slogan belirleme istasyonu ve resim yapma istasyonunda öğrenciler çevre hakkında bilgi, duygu ve düşüncelerini yansıtmaya çalışmışlardır. Uygulamanın sonunda öğrencilere istasyon tekniği hakkında görüşleri sorulmuştur. Elde edilen verilere göre öğrenciler bu tekniğin özelliklerini tanımlamış, faydalarından bahsetmiş ve bu tekniğin kullanılması konusunda tavsiyelerde bulunmuşlardır. Öğrenciler bu tekniği eğlenceli, faydalı, aktif katılımı destekleyen, yaratıcı ve hayalci düşünmeye yardımcı olan bir etkinlik olarak tanımlamışlardır. Ayrıca öğrenciler bu tekniğin hem diğer derslerde kullanılmasını hem de öğretmen olduklarında kendilerinin de kullanacaklarını belirtmişlerdir.
  • Öğe
    The lichen flora of the Demirci (Manisa/Turkey) region
    (2016) Sevinç, Ömer Seyfettin
    Bu çalışmada Demirci (Manisa) ilçesi liken florası araştırılmış ve 70 cinse ait 154 takson tesbit edilmiştir. Tür tayinleri makroskobik ve mikroskobik özellikleri ile kimyasal testlere verdiği yanıtlardan yararlanılarak, tayin anahtarları ve literatürle karşılaştırılarak gerçekleştirilmiştir. Belirlenen taksonların tamamı çalışma bölgesi için yeni kayıttır.
  • Öğe
    Ergenlik Dönemi Okuma Tutumu Ölçeği'nintürkçeye Uyarlanması
    (2013) Baştuğ, Muhammet; Keskin, Hasan Kağan
    Bu araştırmanın amacı, McKenna, Conradi, Lawrence, Jang ve Meyer (2012) tarafından geliştirilen Ergenlik Dönemi Okuma Tutumu Ölçeği'nin geçerlik ve güvenirliğinin yapılarak Türkçe'ye uyarlanmasıdır. Ölçeğin dijital okumaya karşı tutumu da kapsaması sebebiyle uyarlama çalışmasının uygun olacağı düşünülmüştür. Çalışma grubunu Konya ilinde yer alan ve 6,7 ve 8. Sınıflara devam eden 343'ü kız, 359'u erkek toplam 702 öğrenci oluşturmuştur. Ölçeğin orjinali 18 maddeden ve "Akademik Dijital, Serbest Dijital, Akademik Kağıt ve Serbest Kağıt" olmak üzere 4 alt boyuttan oluşmaktadır. Uyarlama çalışması sürecinde yapılan Açımlayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi çalışmalarına göre 3 maddenin çıkarılmasıyla, ölçeğin orijinal halindeki 4 alt boyutu koruduğu görülmüştür. Cronbach alfa güvenirlik katsayısı ölçeğin tamamı için .691, Serbest Dijital alt boyutu için .802, Serbest Kağıt alt boyutu için .690, Akademik Kağıt alt boyutu için .660 ve Akademik Dijital alt boyutu için .623 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlar ölçeğin güvenilir ve geçerli olduğunu göstermektedir. Uyarlanan ölçeğin 15 maddelik son halinin Türkçe dili için ve Türkiye'de kullanılmasının uygun olduğu sonucuna varılmıştır. Okuma ortamlarının ve materyallerinin geliştirilmesinde, öğrencilerin okuma tutumlarının dijital kaynaklar da dahil çok boyutlu olarak ortaya konması daha nitelikli öğrenme ortamlarının oluşturulmasına katkı sunabileceği düşünülmektedir.
  • Öğe
    Akıcı Okumaya Yönelik Öğretmen Bilgisi
    (2013) Yıldırım, Kasım; Çetinkaya, Çetin; Ateş, Seyit
    Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin akıcı okumaya yönelik öğretmen bilgileri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu toplam 195 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Sınıf öğretmenlerinin akıcı okumaya yönelik bilgileri açık uçlu sorulardan oluşan anket formu ile toplanmış ve sınıf öğretmenlerinin verdikleri cevaplar araştırmacılar tarafından geliştirilen dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular çalışmaya katılan sınıf öğretmenlerinin akıcı okuma konusuna yönelik öğretmenlik bilgilerinin alan, pedagojik ve pedagojik alan bilgisi açısından yeterli olmadığını göstermiştir. Özellikle öğretmenlerin akıcı okuma becerilerinin nasıl geliştirileceği ve değerlendirileceği konusuna yönelik bilgilerinin yetersiz olduğu anlaşılmıştır. Yine birçok öğretmenin akıcı okuma becerisi ile ilgili kavram yanılgısına sahip olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgular literatür doğrultusunda tartışılmış ve yapıcı çözüm önerilerinde bulunulmaya çalışılmıştır
  • Öğe
    Okuma becerilerinin okuma ortamı açısından karşılaştırılması: Ekran mı kâğıt mı?
    (2012) Baştuğ, Muhammet; Keskin, Hasan Kağan
    Bu araştırmada öğrencilerin okuma becerileri olarak hız, doğruluk ve anlama başarılarının ekran ve kâğıt okuma ortamları açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinde gerçekleştirilen bu çalışmanın araştırma grubunu beşinci sınıflara devam eden 88 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında öğrencilerin bir dakikada doğru okudukları kelime sayısı ve yüzdesi ile anlama testleri kullanılmıştır. Okuma hızı ve doğru okuma puanlarına yönelik veri toplama sürecinde video kameradan yararlanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin okuma hızı, doğru okuma ve anlama puanları ekran ve kâğıttan okuma durumuna göre anlamlı bir şekilde farklılaşmıştır. Bu farklılaşma kâğıttan okuma lehine gerçekleşmiştir. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin kâğıttan okumada hız, doğruluk ve anlama yönünden ekrandan okumaya göre daha başarılı olduğu söylenebilir.
  • Öğe
    Sesli ve Sessiz Okumada Göz Hareketleri: Bir Göz İzleme (Eye Tracking) Çalışması
    (2019) Baştuğ, Muhammet; Keskin, Kağan; Şimşek, İrfan
    Bu araştırma, okuyucuların sesli ve sessiz okuma sırasındaki göz hareketlerini incelemek amacıyla yürütülmüştür.Çalışmaya Eğitim Fakültesi 3. ve 4. Sınıfta öğrenim görentoplam 48 öğretmen adayı katılmıştır. Katılımcılara SMIMarka Göz Takip Cihazı kullanılarak ekran üzerindenokuma yaptırılmıştır. Okumalara ilişkin Cihaz üzerindentutulan kayıtlardan, okuyucuların sesli ve sessiz okumadakigöz hareketlerine ilişkin analizler yapılmıştır. Buna göre,göz kırpma sayısı ve süresi sesli okumada sessiz okumayagöre daha yüksek çıkmasına rağmen aradaki fark anlamlıdeğildir. Diğer taraftan, duraksama sayısı ve duraksamasüre ortalaması sesli okumada, sessiz okumaya göreanlamlı derecede farklılaşmıştır. Sıçrama genişliği ortalaması, sıçrama süresi ve sıçrama gecikme ortalaması iseanlamlı farklılaşmamıştır. Gezinti Yolları Mesafesi ise sesliokumada anlamlı derecede yüksek çıkmıştır.
  • Öğe
    Testing the KAPS model of reading comprehension in a Turkish elementary school context from low socioeconomic background
    (MDPI AG, 2020) Yıldırım, Kasım; Çetinkaya, Fatih Çetin; Ateş, Seyit; Kaya, Dudu; Rasinski, Timothy
    This correlational study aimed to explore the relations of background knowledge, automaticity (rate), prosody, and strategy use with reading comprehension (KAPS model of reading comprehension) in the written Turkish language context with 207 fourth grade students. Successful comprehension requires readers to make meaning out of what they read. Our KAPS model of reading comprehension hypothesizes relations of background knowledge, fluency components (rate and prosody), and strategy use with reading comprehension components (literal and deep) in the Turkish language and addresses the direct effects of these predictors on the reading comprehension of fourth grade students. The results showed that, whereas fluency and strategy use made statistically significant contributions to reading comprehension, background knowledge did not. Based on the results, the study affirms the importance of automaticity in word recognition, prosody, and comprehension strategies in contributing to reading comprehension in Turkish and, as such, should be given priority for literacy instruction in Turkish. © 2020 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland.