Yazar "Tiryaki, Kadir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmen Adaylarının Halk Oyunları Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi(Hasan ŞAHAN, 2020) Hoşver, Pelin Ustaoğlu; Tiryaki, Kadir; Pehlivan, MensurBu çalışma Beden Eğitimi ve Spor öğretmen adaylarının halk oyunları tutumlarını incelenmek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Düzce Üniversitesi ve Kastamonu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören ve Halk Oyunları Dersi almış 87’si kadın (%35,8) ve 156’sı erkek (%64,2) olmak üzere toplam 243 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma da veri toplama aracı olarak, Turan (2015) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi Öğretmen Adayları İçin Halk Oyunları Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için (SPSS) 22.0 paket programı kullanılmıştır. Yapılan normallik testi sonucunda, halk oyunları dersi tutumlarına ilişkin elde edilen p değeri 0,05 ten küçük olduğu için non-parametrik testler kullanılmıştır. İkili gruplarda Mann-Whitney U, çoklu gruplarda Kruskal Wallis Testi, Kruskal Wallis uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi (p<0.05) olarak kabul edilmiştir Sonuç olarak beden eğitimi öğretmen adaylarının, halk oyunları dersi tutum ölçeği verilerine göre; yaş, sınıf değişkenlerine göre istatiksel olarak anlamlı bir fark görülmezken, cinsiyet değişkenine göre erkek beden eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersi tutumlarının daha olumlu bir görüşte oldukları ortaya konulmuştur. Araştırmaya katılan Düzce ve Kastamonu da eğitim gören öğretmen adaylarının halk oyunları dersi tutum ölçeği toplam puan üzerinden karşılaştırıldığında sonuç olarak; Düzce Üniversitesinde eğitim gören beden eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersi tutumlarının daha olumlu bir görüşte oldukları ortaya konulmuştur.Öğe Examination of Sportsmanship Behaviours of Physical Education And Sports Course on Students(Hasan ŞAHAN, 2023) Tiryaki, KadirThe study group of the research consisted of 260 students, 143 females and 117 males, who voluntarily participated in the study and were attending Düzce Konuralp Middle School. The "Physical Education Class Sportsmanship Behavior Scale (PEC-SBS)" developed by Koç (2013) was used in the study. The scale is a 22-item 5-point Likert scale with two sub-dimensions: exhibiting appropriate behavior and avoiding inappropriate behavior. The effect of Physical Education and Sports classes on students' sportsmanship behaviors was examined in terms of some variables within the scope of the research. The obtained data was analyzed using the SPSS 20.0 package program. Although the normality test result showed that the data was not normally distributed, parametric tests were applied because the data had values between -1 and +1 according to the Kurtosis-Skewness test. ANOVA test was used for three or more variables, and the t-test was used for binary variables in the analysis. According to the results of the statistical analysis, significant differences were found in both sub-dimensions according to the Class variable, and in terms of gender, significant differences were found in the sub-dimensions. However, no significant difference was found in General Sportsmanship Behaviors. In terms of athlete license status variable, no statistically significant difference was observed in General Sportsmanship Behaviors. In terms of the variable of following sports channels, statistically significant differences were found in favor of those who answered "Yes" in both the Avoiding Inappropriate Behaviors sub-dimension and the General Sportsmanship Behaviors. In conclusion, it can be said that Physical Education and Sports class generally have a positive impact on middle school students' sportsmanship behaviors and are an important tool in helping them learn about the concept of sportsmanshipÖğe Examining healthy lifestyle behaviours of academic personnel working at a university (sample of Gaziantep University)(2017) Tiryaki, Kadir; Abakay, UğurThe aim of this study was to examine healthy lifestyle behaviours of academic personnel working in a university in Turkey and determine the relationships between healthy lifestyle behaviours and demographic characteristics. For that purpose, the 376 participants participated voluntarily to the study. Personal information form, and Health Promoting Lifestyle Profile II which was developed by Walker et al. were used in the study. Descriptive statistics, independent simple t test and One Way ANOVA were used to analyze the data, and for all data, level of significance was determined to be 0.05. As a result of this study, the female personnel was more successful than man personnel in sub-dimensions of physical activity and stress management. Also, the academic personnel engaged in regular physical activity had healthier lifestyle behaviours than others in all sub-dimensionsÖğe Investigation of Self Esteem Levels of Women Receiving Zumba Training(İbrahim ERDEMİR, 2020) Tiryaki, Kadir; Bulut, NazlıThe purpose of this study; It is the examination of self-esteem levels of women who received training for zumba. In the study group; In 2019, 103 women between the ages of 18-45 and over took part in the NFA sports center in Düzce. As the data collection tool, the 10-item self-esteem scale developed by Rosenberg (1965), whose validity and reliability study was performed by Çuhadoroğlu (1986), was used. Spss 22.0 statistics program was used in the analysis of the data obtained. As a result of the normality test, mann-whitney u was used in binary groups, and the cruscal wallis test was applied in multiple groups. Significance level was determined as (p <0.05). As a result, while there was no significant difference in the self-esteem levels of women who received zumba training between age, marital status, place of residence and educational status, there was a statistically significant difference in monthly income, occupational and zumba training period variables.Öğe Koronavirüs (Covid-19) Tedbirleri Kapsamında Evde Kalan Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerin Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Belirlenmesi ( Düzce Üniversitesi Örneği)(İbrahim ERDEMİR, 2020) Tiryaki, Kadir; Pehlivan, Mensur; Kaya, Hande BabaBu çalışma; Koronavirüs (Covid-19) Tedbirleri Kapsamında Evde Kalan Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerin Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde eğitim gören 189 erkek 87 kadın toplam 276 öğrenci oluşturmaktadır. Spor bilimleri öğrencilerinin temel psikolojik ihtiyaçlarının belirlenmesi için Deci ve Ryan (2000) tarafından oluşturulmuş ve Kesici ve ark. (2003), tarafından Türkçe ’ye uyarlaması yapılmış Temel Psikolojik İhtiyaçlar Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilen analizinde SPSS 20.0 paket programından yararlanılmıştır. İkili gruplarda Independent Samples T Testi, çoklu gruplarda ise One-Way ANOVA testi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; 12 haftalık covid-19 tedbirleri kapsamında evde kalan spor bilimleri öğrencilerinin, beslenme düzeni milli olma durumu ve cinsiyet değişkenleri ile temel psikolojik ihtiyaçları arasında anlamlı bir fark görülmezken, spor yapma süresi, evde zaman geçirme durumu, yaşadığı yer ve uyku düzeni değişkenleri arasında istatiksel olarak anlamlı farklar görülmüştür.Öğe Spor Bilimleri Fakültelerinde Okuyan Öğrencilerin Spor Sponsorluğuna Bakiş Açilarinin Farkli Demografik Özelliklere Göre Değerlendirilmesi(2017) Tiryaki, Kadir; Yetim, A. AzmiBu araştırmada Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin spor sponsorluğuna bakış açıları farklı demografik özelliklere göre değerlendirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük Eğitimi ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğinde 2016-2017 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 1.,2.,ve 3. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 105 erkek 83 kadın olmak üzere toplam 188 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Gül, M (2011) tarafından geçerliği ve güvenirliği yapılmış, 20 maddeden oluşan beşli likert tipi ölçekten yararlanılmıştır. Verilerin normal dağılım testi için kolmogorov- simirnov, homojenlik testi için ise homogeneity of variances testi yapılmıştır. İstatistiksel değerlendirilmesinde nonparametrik verilerde mann-whitney ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. İstatistikî analizlerde anlamlılık düzeyi p0.05 olarak seçilmiştir. Sonuç olarak Spor Bilimlerinde öğrenim gören öğrencilerin, cinsiyet, bölüm, lisanslı olarak spor yaptıkları süre değişkenlerinde anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Spor sponsorluğuna bakış açılarının sınıf değişkeni açısından ise 3. Sınıflar lehine anlamlı fark oluğu görülmüştürÖğe Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeylerinin Sosyal-Duygusal Yalnızlıkları Üzerinde Etkisi(Düzce Üniversitesi, 2021) Baba Kaya, Hande; Tiryaki, Kadir; Akpınar, SelahattinSon yıllarda kullanılan akıllı telefonlar sahip oldukları birçok özellik ile günlük yaşantılarımızın vazgeçilmez bir unsuru haline geldi. Öyle ki hayatın akışı içerisindeki sorumluluklarımızı ertelememize, diğer insanlar ile ilişkilerimize zarar veren bir bağımlılık olarak tanımlanmaya başladı. Bu anlamda bu çalışma spor bilimlerinde öğrenim gören öğrencilerin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin yaşadıkları sosyal-duygusal yalnızlıkları üzerine etkisini incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma kapsamında katılımcıların akıllı telefon bağımlılık düzeylerini belirlemek için Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği-Kısa Formu (ATBÖ-KF) ve sosyal-duygusal yalnızlık düzeylerini belirlemek için Sosyal ve Duygusal Yalnızlık Ölçeği (SELSA-S) kullanılmıştır. Araştırmaya Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinden toplam 198 öğrenci dahil edilmiştir. Araştırma kapsamında toplanan verilerin analizinde basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin sosyal-duygusal yalnızlıkları üzerinde pozitif ve orta düzeyde anlamlı bir etkisinin olduğu görülmektedir.Öğe Türkiye Basketbol Liglerinin Rekabet Yapisi Ve Spor Endüstrisi İle İlişkisi(2017) Kara, Oğuz; Pehlivan, Mensur; Tiryaki, Kadir; Bayhan, M. AliBu çalışmada, Türkiye Basketbol liglerinde faaliyet gösteren kulüplerin 2014-2017 sezonları için rekabet düzeyleri araştırılmıştır. Basketbol Süper Liginin yanı sıra iki alt lig olan Türkiye Basketbol 1. Ligi ve Türkiye Basketbol 2. Ligi (iki grup) incelemeye dahil edilmiştir. Alt ve üst liglerde rekabet düzeyleri hesaplanarak alt liglerden üst liglere çıkıldıkça rekabet düzeyinin değişip değişmediği (bozulup/bozulmadığı) yıllar itibariyle kıyaslanmıştır. Basketbol liglerinin piyasa yapısı ve rakebet düzeyleri yoğunlaşma endeksleri metedolojisinden hareketle belirlenmiştir. Literatürde en sık kullanılan "n" firmalı yoğunlaşma endeksi CR-4 ve Herfindahl Hirschman Endeksi (HHI) hesaplama yöntemleri kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, Süper Lig takımları arasında CR-4 yoğunlaşma endeksi skorları 2014, 2015, 2016 ve 2017 sezonları için sırasıyla 0.29, 0.27, 0.29 ve 0,30 olarak hesaplanmıştır. HHI sonuçlarına göre ise ilgili yıllarda sırasıyla 221, 193, 212 ve 229 olarak hesaplanmıştır. Yoğunlaşma endeksleri sonuçları bir bütün olarak değerlendirildiğinde Basketbol Ligleri tüm katagorilerde zayıf oligopolcü bir piyasa yapısına sahiptir. Türkiye Basketbol 2. Liginden Türkiye Basketbol 1. Ligine geçildikçe rekabet kısmen artmakta ise de en üst lig olan Türkiye Basketbol Süper liginde yeniden rekabet düzeyi (endeks skorları) bozulmaktadır. Genel olarak alt liglerde de üst liglerde de benzer bir rekabet düzeyi hakim olup bu rekabet düzeyi yıllar itibariyle değişmediği görülmektedir