Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sönmez, Muhammet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 16 / 16
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Biçimlendirici değerlendirmenin okuduğunu anlamaya etkisi
    (Düzce Üniversitesi, 2020) Sönmez, Muhammet; Çetinkaya, Fatih Çetin
    Bu araştırmanın amacı biçimlendirici değerlendirme yöntemlerinin okuduğunu anlama becerisine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda bir grup öğrencinin okuduğunu anlama durumları biçimlendirici değerlendirme yöntemleriyle değerlendirilirken bir grup öğrencinin okuduğunu anlama durumları geleneksel değerlendirme yöntemleriyle değerlendirilmiştir. Araştırma nicel araştırma desenlerinden eşitlenmemiş yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deney ve kontrol grubu rastgele belirlenmiştir. Çalışma grubunu Kocaeli ili Dilovası ilçesine bağlı bir ilkokulda öğrenim gören 50 tane üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 2010-2011 öğretim yılında 3. sınıf Türkçe ders kitabı olarak kullanılan kitaptan alınmış metin ve bu metne yönelik hazırlanmış anlama sorularıyla toplanmıştır. Veriler SPSS 22 Paket programıyla analiz edilmiştir. Analiz sırasında Mann-Whitney U ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularında deney ve kontrol grubu arasında deney grubu lehine yüksek düzeyde anlamlı bir farkın ortaya çıktığı görülmüştür. Araştırmanın bulguları sonucunda biçimlendirici değerlendirme yöntemlerinin okuduğunu anlama başarısına olum yönde katkı yaptığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bir Metinlerarasılık Örneği: Kırmızı Başlıklı Kız Varyantları
    (2019) Çetinkaya, Fatih Çetin; Durmaz, Mücahit; Sönmez, Muhammet
    Bu çalışmayla “Kırmızı Başlıklı Kız” masalı ve bu masalın varyantlar üzerine kurgulanarak yayımlanmış olanresimli çocuk kitapları ile sınıf içerisinde etkileşimli okuma yapılması durumunda öğrencilerin metinler arasıanlam kurma becerilerine katkı sağlayıp sağlamadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın modelinitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Kocaeli’debulunan bir devlet okulu oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu okulda öğrenim gören 49 dördüncü sınıf öğrencisioluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi amaçlı örneklem yöntemlerinden olan kolay ulaşılabilir durumörneklemiyle belirlenmiştir. Veriler, ilgili resimli çocuk kitaplarının içeriğinden oluşturulan altı metinler arasısorunun yer aldığı form aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde ise nitel veri analizlerinden olan içerikanalizi kullanılmıştır. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre farklı varyantlar üzerine yayımlanmış olanzenginleştirilmiş metinlerin sınıf içerisinde etkileşimli olarak okunması durumunda öğrencilerin metinler arasıdüşünme ve anlam kurma becerilerini önemli ölçüde ortaya koydukları görülmektedir. Araştırmanın sonbölümünde ise öğretmenlere, yazarlara ve velilere çeşitli önerilerde bulunulmuştur
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Developing Reading and Listening Skills of an Inclusion Student: An Action Research
    (2023) Sönmez, Muhammet; Durmaz, Mücahit; Çetinkaya, Fatih Çetin; Topçam, Abdurrahman Baki
    Inclusion students, like all students, need to develop strong reading and listening skills to communicate effectively, understand instructions, and retain information. These skills are also important for their independence and future career success. Improving these skills can help inclusion students to achieve their academic, social, and professional goals. The main purpose of this research is to improve the reading and listening skills of an inclusion student studying at the 2nd grade level. For this purpose, the study was designed and conducted as an action research. First of all, the current level of the student in reading and listening skills was determined. Interactive reading and repeated reading methods were used in the intervention process. The intervention process of the study lasted for 6 weeks. In this process, 14 different children's picture books were read by the student's parents using the interactive reading method. Then, the student was allowed to read children's picture books until he reached the level of free reader. As a result of the research, it was concluded that the student made fewer reading errors than before the intervention process, the rate of word recognition and the reading prosody score increased, and the success of reading comprehension and listening comprehension improved.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Drama Yönteminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Masal Yazma Becerilerine Etkisi
    (Mehmet KURUDAYIOĞLU, 2019) Çetinkaya, Fatih Çetin; Topçam, Abdurrahman Baki; Sönmez, Muhammet
    Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının oluşturmacı yazma ve drama ile hikâye oluşturma yöntemi kullanılarak yazdıkları masalları değerlendirmektir. Araştırma nicel araştırma desenlerinden tek gruplu yarı deneysel desen olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle belirlenmiş, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 68 sınıf öğretmeni adayından oluşmaktadır. Uygulama süreci 3 aşamada gerçekleştirilmiştir. Her aşamanın başlangıcında ısınma çalışmalarına yer verilip ilk aşamada masalın genel özellikleri ve eğitimdeki kullanım yerlerine değinilmiş, ikinci aşamada farklı yazarlar tarafından oluşturulmuş masallar örnek olarak incelenmiş, aynı masalın farklı bakış açılarıyla nasıl ele alındığı hakkında konuşulup katılımcı görüşleri alınarak oturum sonlandırılmıştır. Son aşamada drama çalışmaları ile masal çalışmaları birlikte ele alınmış ve sınıf öğretmeni adaylarından özgün masallar yazmaları istenmiştir. Araştırmanın verileri katılımcıların kendi yazdıkları masallardan oluşmaktadır. Veriler 9 kategoriden oluşan değerlendirme formu yardımıyla analiz edilmiştir. Sonuç olarak sınıf öğretmeni adaylarının masal hakkında teorik olarak bilgi sahibi olsalar da uygulama aşamasında yazdıkları masalların yeterli özgünlüğe ulaşamadığı görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Drama Yönteminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Masal Yazma Becerilerine Etkisi
    (2019) Çetinkaya, Fatih Çetin; Topçam, Abdurrahman Baki; Sönmez, Muhammet
    Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının oluşturmacı yazma ve drama ile hikâyeoluşturma yöntemi kullanılarak yazdıkları masalları değerlendirmektir. Araştırma nicel araştırmadesenlerinden tek gruplu yarı deneysel desen olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu amaçlıörnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle belirlenmiş, bir devletüniversitesinde öğrenim gören 68 sınıf öğretmeni adayından oluşmaktadır. Uygulama süreci 3aşamada gerçekleştirilmiştir. Her aşamanın başlangıcında ısınma çalışmalarına yer verilip ilkaşamada masalın genel özellikleri ve eğitimdeki kullanım yerlerine değinilmiş, ikinci aşamadafarklı yazarlar tarafından oluşturulmuş masallar örnek olarak incelenmiş, aynı masalın farklı bakışaçılarıyla nasıl ele alındığı hakkında konuşulup katılımcı görüşleri alınarak oturumsonlandırılmıştır. Son aşamada drama çalışmaları ile masal çalışmaları birlikte ele alınmış ve sınıföğretmeni adaylarından özgün masallar yazmaları istenmiştir. Araştırmanın verileri katılımcılarınkendi yazdıkları masallardan oluşmaktadır. Veriler 9 kategoriden oluşan değerlendirme formuyardımıyla analiz edilmiştir. Sonuç olarak sınıf öğretmeni adaylarının masal hakkında teorik olarakbilgi sahibi olsalar da uygulama aşamasında yazdıkları masalların yeterli özgünlüğe ulaşamadığıgörülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ebeveynlerin Ev Ortamında Çocukları ile Gerçekleştirdikleri Sesli Okuma Uygulamaları
    (Milli Eğitim Bakanlığı, 2024) Durmaz, Mücahit; Topçam, Abdurrahman Baki; Sönmez, Muhammet; Yıldırım, Kasım; Sezer, Behlül Bilal
    Bu çalışmanın amacı ebeveynlerin çocuklarıyla ev ortamında yürüttükleri sesli okuma deneyimlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 4-5 yaş aralığı çocuğa sahip ve sosyoekonomik düzeyi orta düzeyde olan beş ebeveyn oluşturmuştur. Ebeveynlerden belirlenen resimli çocuk kitaplarını çocuklarına seslendirmeleri ve aynı zamanda tüm seslendirme süreçlerini video kaydı altına almaları istenmiştir. Çocuklarla birlikte yapılan sesli okuma uygulamaları bir hafta sürmüştür. Ebeveynlerden gelen video kayıtları araştırmacılar tarafından sesli okuma envanteri yardımıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular sesli okuma uygulamaları sırasında ebeveynlerin çok fazla yazı farkındalığı/alfabe bilgisi ve fonolojik/ses bilgisel farkındalık boyutlarına yönelik etkinliklere yer vermedikleri görülmüştür. Diğer taraftan ebeveynlerin sesli okuma uygulamaları sırasında anlamayı destekleme/kelime bilgisi ve metne dikkat boyutlarına yönelik etkinliklere nispeten daha fazla yer verdikleri anlaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Effect of formative assessment on reading comprehension
    (2022) Sönmez, Muhammet; Çetinkaya, Fatih Çetin
    The aim of this research is to set forth the effects of formative assessment methods on reading comprehension. To this end, reading status of a group of students was assessed with formative assessment methods, while that of another group was evaluated with traditional ones. The research was carried out by using unequalised quasi-experimental design. The experimental and control groups of the research were randomly assigned. The study group consisted of 50 3rd grade students of a primary school in the Dilovası district of Kocaeli city, Türkiye. The data of the study were obtained from the texts within 3rd grade curriculum and from the comprehension questions prepared for these texts. The data were analyzed via SPSS 22 program. Mann-Whitney and Wilcoxon signed rank tests were used during analyses. In the findings of the research, a highly significant difference was observed in favor of the experimental group. As a result of the findings of the research, it was observed that formative assessment methods contributed to reading comprehension success positively.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Enhancing Parents' Competencies in Building a Reading Culture through a Family Literacy Program
    (Ali Fuat ARICI, 2024) Sönmez, Muhammet; Özden, Bülent; Çetinkaya, Fatih Çetin
    The aim of this study is to enhance parents' competencies in building a reading culture through the use of a family literacy program. The research was conducted within the framework of an action research design. For the action research process, a 15-week family literacy program was developed based on the Interactive Literacy Activities model. The study group consisted of 19 parents from low socioeconomic backgrounds. The Family Competency Scale in Building a Reading Culture was used as the data collection tool. Data were analyzed using statistical tests determined by normality distributions through the SPSS program. The results of the study indicate that the reading culture-building competencies of parents who participated in the family literacy program improved. Based on these findings, several recommendations have been proposed.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Improving financial literacy through interactive read-aloud with children's picture books
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Çetinkaya, Fatih Çetin; Yıldırım, Kasım; Öksüz, Halil İbrahim; Sönmez, Muhammet; Tosun, Dudu Kaya; Rasinski, Timothy; Galeza, Abbey
    The current study aimed to explore the effects of interactive read-aloud with children's picture books on third-grade elementary school students' financial literacy attitude and behavior. A pretest-posttest control group quasi-experimental research design was employed. The sample of the current research consisted of 46 third-grade elementary school students. We randomly assigned two preexisting third-grade elementary school classrooms to the treatment and control groups that appeared similar considering the pretest scores of the groups. While interactive read-aloud was used in the treatment group, just reading read-aloud activities occurred in the control group. The implementation process took four weeks. Before and after the implementation, the measurement tool was administered to the students in the groups. A one-way analysis of covariance was used for the posttest scores of the students in the groups. The analysis revealed that there was a statistically significant difference in favor of the treatment group.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Masal Anlatımının İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Konuşma Prozodilerine Etkisi
    (2019) Çetinkaya, Fatih Çetin; Sönmez, Muhammet
    Masal anlatımının prozodik konuşma becerisine etkisini inceleyen bu çalışma nicel araştırma desenlerinden ön-test, son-test kontrol deney gruplu deneysel desen şeklinde tasarlanmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemiyle belirlenmiştir. Çalışma grubunu Kocaeli ilinde bir devlet okulunda öğrenim gören 42 ilkokul öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler öğrencilerin hikâye kartlarından masal oluşturmaları esnasında ses kaydı alınarak toplanmış, sonrasında Konuşma Prozodisi ölçeğiyle puanlanarak SPSS programında analiz edilmiştir. Uygulama sürecinde deney grubu katılımcılarına 3 farklı masal anlatım tekniği kullanılarak toplam 23 masal anlatılmıştır. Sonuç olarak deney grubu öğrencilerinin konuşma becerileri ön-test ve son-testleri arasında yüksek düzeyde anlamlı farklılaşma yaşandığı görülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Resimli Çocuk Kitapları ve Entelektüel Empati
    (Hayati AKYOL, 2021) Topçam, Abdurrahman Baki,; Durmaz, Mücahit; Sönmez, Muhammet; Sezer, Behlül Bilal; Çetinkaya, Fatih Çetin; Yıldırım, Kasım
    Resimli çocuk kitapları, günümüzde birçok eğitimci (öğretmen, ebeveyn, akademisyen vb.) tarafından kullanılan ve birçok öğretici niteliklere sahip materyaller olarak bilinmektedir. Bu materyaller okul ortamında birçok dersin anlatımına uyarlanabileceği gibi, ev ortamında da anlatılan bu yeni kavramları destekleyici bir araç olarak kullanılabilmektedir. Bu yüzden, çocuklara resimli çocuk kitabı okumak hem ev hem okul ortamları için oldukça önemli görülen bir aktivitedir. Resimli çocuk kitaplarını çocuklarla birlikte etkileşimli olarak okumak onlara birçok konuda avantaj sağlamaktadır. Resimli çocuk kitaplarını kullanmanın sağladığı avantajların en önemlileri arasında; okuma zevki oluşturma, hayal gücünü geliştirme, yeni kavram ve olayların öğretimi, hikâyedeki yakın durumlar arasında bağ kurma imkânı vermesi gibi unsurlar gelmektedir. Resimli çocuk kitaplarının alanyazında aynı zamanda çocukların akıcı okumalarını, okuduklarını anlamalarını ve bilişsel öğrenme süreçlerini de olumlu yönde desteklediği ifade edilmektedir. Çocuklar gerçekleştirilen kitap okumaları sırasında dinledikleri hikâye ile ilgili birçok sorular sorarak hikâyeyle etkileşime geçmeye çalışırlar. Diğer bir ifadeyle, çocuklar bu kitaplar sayesinde sahip oldukları duyguları daha yakından öğrenme fırsatı yakalamanın yanında kendilerini de daha rahat ifade ettikleri görülmektedir. Çocuklar resimli kitapları okuma esnasında karşılaştıkları olaylar ve durumlar karşısında bazı duygular hisseder ve bu duygular sayesinde de başkalarıyla empati kurabilmeyi de öğrenirler. Çocuk hikâyeyi dinlerken kendisini kahramanın yerine koyar ve onunla empati kurmaya başlar. Hikâyedeki karakterlerle kurdukları empati sayesinde günlük hayatta karşılaştıkları birçok problemi nasıl çözebileceğini öğrenir. Aslında çocuklara okunan bu kitaplardaki hikâyeler sayesinde çocuklar farkında olmadan diğer insanların düşüncelerini, hislerini, motivasyonlarını ve niyetlerini daha iyi anlamaları anlamına gelen entelektüel empatilerini geliştirmeye başlarlar. Entelektüel empati kavramı, diğer insanların olayları nasıl gördüklerini ve deneyimlediklerini algılama yeteneği olarak yorumlanmaktadır. Sonuç olarak, çocuklar kazandıkları bu beceriyle diğer insanların davranışlarını tahmin etmeye ve açıklamaya başlarlar. Resimli çocuk kitapları kullanılarak çocukların entelektüel becerilerini geliştirmek için uygulanan çeşitli yöntemler olduğu ifade edilmektedir. Bunların başında, çocuklara basit bir kitap okuması yapmak yerine aralarda sürpriz duraklamalar yaparak, hikâyenin bir bölümünde olayların devamını onlara anlatma fırsatı vermek gelmektedir. Hikâye anlatımı esnasında duraklamalar yapıp çocuğa yöneltilen sorular sayesinde çocuklar hikâyedeki karakterlerden birinin rolünü üstlenip entelektüel empatilerini geliştirmeye başlarlar. Bu nedenle, resimli çocuk kitaplarıyla yapılan etkinlikler boyunca çocukların entelektüel empati becerilerinde ilerleme olması beklenir. Bu araştırmanın amacı, incelenen araştırmalar ışığında resimli çocuk kitapları kullanmanın çocukların entelektüel empatilerini nasıl ve ne yönde etkilediğini kavramsal olarak ortaya koymaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Salgın Döneminde Deneyimli Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Öğretimi Dersi Bağlamında Sağlamış Oldukları Desteğe Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri
    (2022) Çetinkaya, Fatih Çetin; Sönmez, Muhammet; Yıldırım, Kasım; Sezer, Behlül Bilal; Durmaz, Mücahit; Topçam, Abdurrahman Baki; Öksüz, Halil İbrahim
    Araştırmada Covid-19 salgın sürecinde sınıf öğretmeni adaylarıyla çevrimiçi olarak yürütülen deneyimli misafir öğretmen destekli Türkçe öğretimi dersleriyle ilgili öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya iki devlet üniversitesinde öğrenim gören ve Türkçe öğretimi dersini alan 73 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Araştırmanın uygulama süresi 12 hafta boyunca devam etmiştir. Türkçe öğretimi derslerinde her hafta misafir olarak resmi ya da özel okulda görev yapan bir sınıf öğretmeni deneyimlerini sınıf öğretmeni adayları ile paylaşmıştır. Yapılan dersler ZOOM video konferans platformu aracılığıyla yürütülmüştür. Uygulama sürecinin ardından öğretmen adayları arasında seçilen gönüllü 20 öğretmen adayıyla odak grup görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verilerin analizi sürecinde bilgisayar destekli nitel veri analizi MAXQDA programı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında ulaşılan bulgular MAXQDA programından elde edilen sütun grafikleri doğrultusunda sunulmuştur. Araştırmanın ortaya koyduğu bulgulara göre öğretmen adayları teknolojik yönde kendilerini geliştirme fırsatı bulduklarını, alınan derslerin gerçek yaşam pratiklerini yansıttığını, alınan ders içeriklerinin öğretmen olma yeterliliklerine katkı sağladığını, misafir sınıf öğretmenlerinin deneyim paylaşma sürecini motive edici ve bilgilendirici bulduklarını ve deneyimlenen sürecin Türkçe öğretimi becerilerine katkı sağladığını ifade etmiştirler. Uzaktan eğitim sürecinin çeşitli avantaj ve dezavantajlara sahip olmasına rağmen genel manada öğretmen adaylarını mesleğe hazırlama açısından başarılı olduğu görülmektedir. İleride yapılacak araştırmalarda farklı öğretim derslerinde de misafir öğretmenlerle yapılacak araştırma sonuçlarının ve misafir öğretmenlerin de deneyimleriyle ilgili görüşlerine yer verilmesinin bilimsel literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sınıf Öğretmenlerinin Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    (2021) Sönmez, Muhammet; Durmaz, Mücahit; Topçam, Abdurrahman Baki; Çetinkaya, Fatih Çetin
    Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin çocuk edebiyatına yönelik tutumlarını ortaya koymak için tasarlanmıştır. Araştırma, 268 kadın 132 erkek olmak üzere 400 sınıf öğretmeni ile birlikte yürütülmüştür. Çalışma grubu, salgın sürecinde araştırmanın gerçekleştirilebilmesi adına kolay ulaşılabilir durum örneklemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın verileri Karagül (2020) tarafından geliştirilen “Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçek, salgın sürecinde sınıf öğretmenlerine ulaştırabilmek için dijital ortam için yeniden tasarlanmıştır. Mevcut anket formu sosyal medya araçları kullanılarak sınıf öğretmenlerinin yer aldığı gruplarda paylaşılmıştır. Araştırmanın verileri, gönüllü sınıf öğretmenlerinin katılımıyla altı günlük süre içerisinde toplanmıştır. Veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Veri analizi sürecinde Mann Withney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin çocuk edebiyatına yönelik tutumlarının yüksek olduğu, cinsiyet değişkeninin sınıf öğretmenlerinin çocuk edebiyatına yönelik tutumlarını etkilediği, öğrenim düzeyi ve meslekî kıdeme göre öğretmenlerin çocuk edebiyatına yönelik tutumlarının değişmediği ortaya çıkmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üstün Yetenekli Öğrencilerin Küresel Salgın Sürecinde Ev Etkinlikleri, Okur Tepkileri ve Anlama Durumlarının İncelenmesi
    (2021) Yıldırım, Kasım; Sönmez, Muhammet; Çetinkaya, Fatih Çetin; Akyüz, Sevcan
    Bu araştırmayla salgın sürecinde ev ortamında, veli-öğrenci etkileşimiyle gerçekleştirilenetkinlikler, öğrenci ve veli etkileşimine dayanarak okunan kitaplara karşı geliştirilen tepkilerve bu kitaplara yönelik öğrencilerin anlama durumları ortaya konmak istenmiştir. Buamaçlar doğrultusunda araştırma 2. ve 3. sınıf seviyelerinde öğrenim gören 16 kız 9 erkektoplam 23 üstün yetenekli öğrenci ve bu öğrencilerin velilerinin katılımıyla yürütülmüştür.Araştırma sürecinde bir kitap serisinden 3 çocuk kitabı ve 2 adet postmodern resimli çocukkitabı kullanılmıştır. Araştırmanın verileri veli-öğrenci etkileşim formu, okur tepki sorularıve metinlere yönelik anlama sorularıyla toplanmıştır. Veli-öğrenci formu ve okur tepkisoruları betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Anlama puanlarının analizindeFriedman testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrenci ve velilerinakademik, sosyal ve sportif faaliyetleri birlikte gerçekleştirdikleri, öğrencilerin ve velilerinkitaplara yönelik tepkilerinin okur merkezli tepkiler olduğu görülmüştür. Son olaraköğrencilerin kitap serisinin 3. kitabından alınan anlama puanlarının diğer seri kitaplardananlamlı bir şekilde farklılaştığı ancak resimli çocuk kitaplarından alınan anlama puanlarıarasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Yan Metinsel Unsurların İlkokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerisine Etkisi
    (2025) Sönmez, Muhammet; Öksüz, Halil İbrahim; Çetinkaya, Fatih Çetin; Yıldırım, Kasım
    Çalışmanın amacı, yan metinsel unsurların ilkokul ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisine etkisini incelemektir. Bu araştırma nicel araştırma desenlerinden yarı deneysel desenle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kocaeli ilinin Dilovası ilçesinde bir devlet okulunda öğrenim gören 60 ilkokul ikinci ve üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma süreci boyunca kullanılan anlama soruları oluşturulurken Yanlış Analiz Envanteri temel alınmıştır.  İkinci sınıf seviyesi ve üçüncü sınıf seviyesinde kullanılan tüm ölçme araçlarına yönelik anlama soruları, her bir metin için 4 basit 1 derinlemesine anlama sorusu şeklindedir. Elde edilen bulgulara göre, yan metinsel unsurların ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinde herhangi bir anlamlı farklılık oluşturmadığı yorumu yapılabilir. Öte yandan üçüncü sınıf öğrencilerinden elde edilen veriler neticesinde ise yan metinsel unsurların okuduğunu anlama becerisi üzerinde olumlu etkilerinin olduğu söylenebilmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yeni Tip Koronavirüs (SARS-CoV2) Salgınına Bağlı Uzaktan Eğitim Sürecinin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleriyle Değerlendirilmesi
    (2020) Yıldırım, Kasım; Sönmez, Muhammet; Çetinkaya, Fatih Çetin
    Bu araştırmanın amacı yeni tip koronavirüs salgını nedeniyle başlayan uzaktan eğitim sürecindeyaşananları, salgının eğitime etkilerini sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Buamaç doğrultusunda araştırma betimsel bir durum saptaması niteliğindedir. Araştırmanın çalışma grubunutoplam 215 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma etik kurul sürecinde 2020/174 sayılı karar ile DüzceÜniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından uygulamaya uygun bulunmuştur. Katılımcılara Facebook, Instagram ve WhatsApp gibi sosyal medya platformlarından ulaşılmış ve gönüllü olan sınıf öğretmenlerininaraştırmaya katkı sağlaması istenmiştir. Araştırma verileri Google Formlar üzerinden oluşturulan anketformuyla toplanmıştır. Oluşturulan anket formu 5 tanesi demografik özellikleri belirlemeye yönelik toplamda17 sorudan oluşmaktadır. Bu anket formu oluşturulurken uzman görüşlerinden yararlanılmıştır. Oluşturulanelektronik anket formu bağlantı linki Facebook, Instagram ve WhatsApp üzerinden sınıf öğretmenlerinegönderilmiştir. Anket formuna gelen yanıtlar durduğunda araştırmanın veri toplama süreci tamamlanmıştır.Bu süreç toplam 2 hafta sürmüştür. Elde edilen veriler içerik analizii ile çözümlenmiştir. Elde edilen verilerinanaliziyle araştırmanın bulguları oluşturulmuştur. Sınıf öğretmenlerinin görüşleriyle gerçekleştirilençalışmada salgın sürecinde gerçekleştirilen uzaktan eğitimin sosyo-ekonomik durumdan yüksek ölçüdeetkilendiği sonucuna ulaşılmıştır. EBA içeriklerine yönelik görüşler ise öğretmenlerin görev yaptıkları okultürü ve okulun konumuna göre farklılık göstermiştir. Salgın sürecinde çocukların eğitimine en çokannelerinin yardımcı olduğu sonucuna ulaşılırken, öğretmenler salgın sürecine rağmen eğitimin devametmesini uzaktan eğitimin güçlü yönlerinden biri olarak belirtmiştirler. Araştırmanın sonunda EBA ilkokuliçeriklerini zenginleştirmeye ve gelecekte yapılabilecek araştırmalara yönelik önerilere yer verilmiştir.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim