Yazar "Pepe, Hamdi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Investigation of Tolerance Tendencies of Taekwondo Athletes(Pınar GÜZEL, 2021) Özsarı, Arif; Pepe, Hamdi; Pepe, Şirin; Fişekçioğlu, İ.bülentWith this research, it is aimed to examine the tolerance tendencies of taekwondo athletes in terms of various variables within the scope of tolerance, which is a universal value. While the population of the study is consisting of licenses taekwondo athletes in Osmaniye District, the sample group is composed of a total of 173 taekwondo athletes, 113 women and 60 men, with an age average of 12.96 ± 2.73 who voluntarily accept to participate in the study. The "Tolerance Tendency Scale", which was developed by Çalışkan and Sağlam (2012) and whose validity and reliability was made, was used in the study. In addition to descriptive statistics, Independent-Samples T-test, One-Way Anova-Tukey analyzes were included in the study. As a result; Although no significant differences were found in the tolerance tendencies of athletes depending on gender, athletic experience, and parents' education levels, significant changes were found according to age groups. Considering the average values obtained from the research scale form, it has been determined that the tolerance tendencies of taekwondo athletes are at a good level. It can be said that this result is a source of gratifying for Turkish athletes and society.Öğe Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Araştırılması(Düzce Üniversitesi, 2021) Hazar, Gürkan; Pepe, Hamdi; Hazar, ZekihanBu araştırmanın amacı, ortaöğretim kademesinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma; nicel araştırma modeline göre tasarlamış olup ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda araştıranın evrenini; Ankara İli Kızılcahamam İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı liselerde 2014-2015 eğitim-öğretim yılında öğrenim görmekte olan201 kadın (%40,2), 299 erkek (%59,8) olmak üzere 500 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, araştırmacı tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu ile Güllü ve Güçlü tarafından 2009 yılında geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olan “Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında, katılımcıların cinsiyet değişkeni, okul türü, sporcu lisansına sahip olma değişkenlerine ait almış oldukları toplam puanlar incelendiğinde öğrencilerin tutum puanlarının farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Katılımcıların tutum puanlarının anne-baba eğitim durumu gibi değişkenlerde ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Bir diğer araştırma bulgusunda, yapılan korelasyon analizlerine göre değişkenler arasında pozitif yönde bir ilişki olmasına rağmen bu ilişkinin istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmüştür. Sonuç olarak; özellikle istatistiksel olarak anlamlı farklılığın spor lisansı olan öğrenciler lehine olması spor yapma ile beden eğitimi ve spor dersi arasındaki pozitif ilişkiyi ortaya koymaktadır.Öğe Review Of The Emotional Intelligence And Self-Leadership Levels Of Students At The Faculty Of Sports Sciences(Selcuk University, 2023) Alper, Rumeysa; Yalçın, Özlem; Pepe, HamdiBu araştırma, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin duygusal zeka ve öz-liderlik düzeylerini incelemeyi amaçlamaktadır. Genel tarama modeli kullanılan, nicel bir araştırmadır. Araştırmada kullanılacak veri toplama araçları ise bireylerin duygusal zeka özelliğini ortaya koymak için Petrides ve Furnham (21, 22) tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerlik güvenirlik çalışmaları Deniz ve ark. (7) tarafından yapılan Duygusal zekâ özelliği ölçeği- kısa formudur. Çalışmada kullanılacak bir diğer ölçek ise, (12) tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerlik güvenirlik çalışmaları Tabak ve ark. (28) tarafından yapılan Öz Liderlik ölçeğidir. Analiz yöntemi olarak, iki ilişkisiz örneklemi karşılaştırmak için bağımsız gruplarda T-testi, ikiden fazla ilişkisiz örneklemi karşılaştırmak için One-Way Anova, testlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 22.0 paket programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; cinsiyet değişkeninde duygusal zeka ve öz-liderlik düzeylerine göre anlamlı farklılık tespit edilmiştir ( p<.05). Bölüm değişkenine göre öz-liderlik düzeyinde anlamlı farka rastlanırken (p<.05), duygusal zeka düzeyinde anlamlı fark çıkmamıştır (p>.05). “Sınıf” değişkenine bakıldığında ise her iki değişkende de fark çıkmamıştır (p<.05). Bu sonuçlara ek olarak duygusal zekânın öz-liderlik özelliği ile olan pozitif ilişkisi de ortaya konulmuştur (p>.05).