Yazar "Kethüda, Önder" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 29
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Charity Social Media Marketing and Its Influence on Charity Brand Image, Brand Trust, and Donation Intention(Springer, 2022) Bilgin, Yusuf; Kethüda, ÖnderThis study aims to identify the outline of charity social media marketing (SMM) and to determine to what extent it influences the charity brand image, brand trust, and donation intention. The data were gathered from followers of internationally operating Turk charities on social media. The theoretical model and hypotheses were tested by using structural equation modeling. Charity SMM is composed of awareness, interaction, timeliness, informativeness, customization, and advertisement dimensions. Awareness is the only dimension of SMM that has a significant direct influence on donation intention. Timeliness, informativeness, and advertisement significantly influence charity brand image, whereas brand trust is influenced by informativeness and customization. Besides, Charity SMM, as a whole, influences donation intention both directly and indirectly through brand image and brand trust. Therefore, charity brand image and brand trust are crucial for charities to promote donation intention through SMM. Therefore, charities are strongly recommended to focus primarily on developing their brand image and gaining trust in current and prospective donors.Öğe Dengeli ölçüm kartının hastane işletmelerinde uygulanması: Örnek olay çalışması(2013) Yıldız, Mehmet Selami; Kethüda, Önder; Kurutkan, M. NurullahBu araştırmanın amacı, Dengeli Ölçüm Kartının (Balanced Scorecard) hastane işletmelerinde bir stratejik yönetim ve performans ölçüm aracı olarak kullanılmasına zemin hazırlamaktır. Bu amaçla gerçekleştirilen çalışmada, hastane işletmelerinde Dengeli Ölçüm Kartı uygulamasında hangi boyutların kullanılabileceği ve bu boyutların altında hangi amaçların bulunabileceği belirlenmiştir. Bir örnek olay incelemesi olarak tasarlanan bu çalışma, özel bir hastanede gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, birincil ve ikincil kaynak verilerden oluşmaktadır. Birincil kaynak veriler, hastanenin orta kademe yöneticilerden yüz yüze görüşme tekniğiyle toplanan verilerdir. Bu görüşmeler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada kullanılan ikincil kaynak veriler ise, Hastane Hizmet Kalite Standartları çalışmalarının raporlarıdır. Toplanan veriler, içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, hastane işletmeleri için kullanılabilecek dengeli ölçüm kartı boyutları, bu boyutlar arasındaki ilişkiler ve her bir boyut altında toplanan amaçlar belirlenmiştir.Öğe Evaluating the influence of university ranking on the credibility and perceived differentiation of university brands(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2022) Kethüda, ÖnderThis study evaluates the influence of ranking reports on university brands' credibility and perceived differentiation. Signaling theory is applied to link ranking with credibility and perceived differentiation. An experimental approach was used to collect data and to test the hypothesis. Data was collected from 328 participants in the UK regarding the two university brands with that they are the most familiar. Covariance analysis was applied to test the hypothesis. The results indicate that the ranking of HEIs influences the brand credibility and perceived differentiation of university brands, particularly when they send signals and messages about attributes associated with academic success. Although experts debate the ranking tables' validity, these results indicate that prospective students and their families evaluate ranking reports as independent corroboration. This paper provides evidence on how critical the ranking is to create a solid and distinctive university brand.Öğe Evaluating the success of the economic and premium private labels in retailers positioned at the opposite ends of the price-quality axis(IGI Global, 2019) Kethüda, ÖnderThe aim of this chapter is to evaluate the success of private labels positioned as economic and premium from the customer perspective in the retailers that have different positioning strategies. For this aim, two retailers that positioned themselves at the opposite ends on the price and service quality axes and a product category were identified along with a national brand. The research used between-subjects design and data were collected from customers of both retailers via a questionnaire. The success rates of economic and premium private labels were compared between the two retailers. The results indicate that both economic and premium private labels are more credible and favorable in retailers with superior service quality. On the other hand, the customers of the retailer positioned at low price have more tendencies to purchase economic private labels than the customers of the other store, whereas the customers of the retailer positioned at superior service quality have higher tendency to purchase premium private labels than the customers of the other store. © 2020, IGI Global. All rights reserved.Öğe MAĞAZA İMAJ BİLEŞENLERİNİN PREMİUM ÖZEL MARKALI ÜRÜNLERE İLİŞKİN MÜŞTERİLERİN KALİTE ALGISINA VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİ(2020) Kethüda, ÖnderSüpermarket zincirleri, sağladığı yüksek karlılık dolayısıyla bütün ürün kategorilerindeulusal markalara alternatif olarak kendi özel markalı ürünlerini sunmaktadır. Özel markalıürünlerin payını daha da artırmak isteyen süpermarket zincirleri, ekonomik olanların yanında premium özel markalı ürünleri sunmaya başlamıştır. Premium özel markalı ürünlerperakendecilik alanındaki en güncel konulardan bir tanesidir. Bu çalışmanın amacı, mağaza imaj bileşenlerinin müşterilerin premium özel markalı ürünlere ilişkin kalite algısına vesatın alma niyetine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla birisi her gün düşük fiyat üzerinefarklılaşan ve diğeri, üstün hizmet ile farklılaşan iki süpermarket müşterilerinden kolaydaörneklem yöntemi ile veriler toplanmıştır. Veriler, yapısal eşitlik modellemesi ve BağımsızÖrneklem t Testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, üstün hizmet ile farklılaşanmağazalarda premium özel markalı ürünler daha kaliteli olarak algılanmakta ve bu mağazaların müşterilerinin bu ürünleri satın alma olasılıkları daha yüksek çıkmaktadır. Ayrıca, hemüstün hizmet hem de düşük fiyat müşterilerin premium özel markalı ürünlere ilişkin kalitealgısını etkilemektedir. Buna karşın, sadece üstün hizmet müşterilerin premium özel markalıürün satın alma niyetini doğrudan etkilemektedir.Öğe ORMAN İŞLETMELERİNDE ÇATIŞMA NEDENLERİ İLE ÇATIŞMA YÖNETİM TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: BOLU ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ’NDE BİR UYGULAMA(Düzce Üniversitesi, 2016) Eratilla, Metin; Kethüda, ÖnderBu çalışmanın amacı, Orman İşletme Müdürlüklerinde çalışanların iş ortamında yaşadıkları çatışma nedenlerinive yoğunluğunu tespit etmek ve çatışma nedenleri ile çatışma çözüm yöntemleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaçla, Bolu Orman Bölge Müdürlüğü’ ne bağlı 12 Orman İşletme Müdürlüğünde çalışan 335 kişi araştırmanın ana kütlesi olarak belirlenmiştir. Araştırmanın ana kütlesinin ulaşılabilir büyüklükte olması nedeniyle ayrıca bir örneklem belirleme yöntemi kullanılmamıştır. Araştırmaya katılma konusunda istekli olan kişilerin tamamı araştırmaya dâhil edilmiştir. Bu çalışmada, nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, yaşanılan çatışmaların en fazla kişisel farklılıklardan kaynaklandığıortaya çıkmıştır. Çalışanların, iş arkadaşlarıyla yaşadıkları çatışmaları çözümleyebilmek için en fazla problem çözme ve uzlaşma yönetim tarzlarını; en az ise zorlama yönetim tarzını kullandıkları görülmüştür. Çatışma nedenlerinden, iş arkadaşlarından kaynaklanan çatışmalarda uyma yönetim tarzı ve yönetimden kaynaklanan çatışmalarda uzlaşma yönetim tarzı kullanılmaktadır. Çalışanların iş yüklerinin artmasıyla genel olarak çatışma yoğunluğunun arttığı tespit edilmiştirÖğe Otel İşletmelerinin Dağıtım Kanalı Bağımlılık Düzeyine Göre Performanslarının Değerlendirilmesi(2012) Öncü, Mehmet Akif; Kethüda, ÖnderOtel işletmeleri, genellikle dağıtım kanalına bağımlı kanalına bağımlılık düzeyi, otel işletmelerinin performansına edebilmektedir. Bu kapsamda, bu çalışmanın amacı, İstanbul'da bulunan otel işletmelerinin dağıtım kanalı aracı işletmelerine bağımlılık düzeylerine performanslarının göstermediğini İstanbul'da faaliyet gösteren Turizm İşletme Belgesine sahip dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri araştırmanın ana kütlesi olarak belirlenmiştir. Araştırma ana kütlesinin ulaşılabilir büyüklükte olması nedeniyle ayrıca bir örneklem belirleme çalışmada, nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler anket tekniğiyle toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18.0 programında analiz edilmiştir. kanalına işletmelerinin istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermezken, pazarlama performanslarının istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermekte olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak, dağıtım kanalı bağımlılık oranı %20 ile %60 arasında olan otel işletmelerinin nazaran daha yüksek olduğu tespit edilmiştirÖğe OTEL İŞLETMELERİNİN PAZARLAMA ANLAYIŞI: FETHİYE’DE BULUNAN OTELLERDE BİR ARAŞTIRMA(Düzce Üniversitesi, 2016) Kethüda, Önder; Çalışkan, GökhanHizmet endüstrisinde yer alan otel işletmelerinin birçoğu modern pazarlama anlayışını satış anlayışıyla karıştırmaktadırlar ve pazarlama aktivitelerini buna göre planlamaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinin pazarlama anlayışının satış anlayışına mı yoksa modern pazarlama anlayışına mı daha yakın olduğunu tespit etmektir. Bunun yanında, otel işletmelerinin demografik özelliklerine göre pazarlama anlayışının farklılık gösterip göstermediğini test etmek çalışmanın ikinci amacıdır. Fethiye’de bulunan 62 adet Turizm İşletme Belgesi’ne sahip otel işletmesi araştırmanın anakütlesi olarak belirlenmiştir. Araştırmanın anakütlesi ulaşılabilir bir büyüklükte olması nedeniyle ayrıca bir örneklem belirlenmemiştir. Bu çalışmada, nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler anket tekniğiyle toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18.0 programında Tanımlayıcı İstatistikler, Güvenilirlik Analizi, Faktör Analizi, Kümeleme Analizi, Tek Yönlü ANOVA ve Bağımsız Örneklem T Testi aracılığıyla yorumlanmıştır. Araştırma verilerinden elde edilen sonuca göre otel işletmeleri, müşteri ihtiyaçlarını belirleme, müşteri ilişkileri ve müşteri yönlülük boyutları açısından modern pazarlama anlayışına ve karlılık ve bütünleşik pazarlama boyutu açısından satış anlayışına yakın bir anlayışa sahiptir. Ayrıca, otel işletmelerinin pazarlama anlayışının, otel işletmelerinin özelliklerine göre farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştırÖğe Otel İşletmelerinin Pazarlama Birimi Yapılarına Göre Performanslarının Değerlendirilmesi(2012) Çatı, Kahraman; Kethüda, Önder; Faikoğlu, ŞeydaOtel işletmeleri, organizasyon şemalarında satış ve/veya pazarlama birimlerine farklı şekillerde yer verebilmektedirler. Pazarlama faaliyetleri, işletme performansı üzerinde doğrudan ve dolaylı etkiye sahip olmasından dolayı işletmeler için hayati öneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı; otel işletmelerinin organizasyon şemalarında satış ve/veya pazarlama birimlerinin durumuna göre, otel işletmelerinin performanslarının farklılık gösterip göstermediğini test etmektir. Bu amaçla, İstanbulda faaliyet gösteren Turizm İşletme Belgesine sahip dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri araştırmanın ana kütlesi olarak belirlenmiştir. Araştırma ana kütlesinin ulaşılabilir büyüklükte olması nedeniyle ayrıca bir örneklem belirleme yöntemi kullanılmamıştır. Nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler anket tekniğiyle toplanmıştır. Elde edilen veriler faktör analizi ve ANOVA ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, birbirinden bağımsız satış ve pazarlama birimlerine veya pazarlama biriminin kontrolünde satış birimine sahip olan otel işletmelerinin hem finansal performanslarının hem de pazarlama performanslarının diğerlerine nazaran daha yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.Öğe Perakende Mağazalarında Satış Temsilcilerinin Performansını Etkileyen Faktörler(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2018) Kethüda, ÖnderBu araştırmanın amacı, perakende mağazalarında çalışan satış temsilcilerinin performansını etkileyen faktörleri ortaya koymak ve satış temsilcilerinin seçilmesi, eğitilmesi, ücretlendirilmesi ve satış sürecine ilişkin etik kontların oluşturulması konularında mağaza yöneticilerine önerilerde bulunmaktır. Düzce’de perakende mağazalarında çalışan satış temsilcileri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında kolayda örneklem yöntemiyle mağaza ziyaretlerinde o anda mağazada bulunan satıştemsilcilerinden anket tekniğiyle veriler toplanmıştır. Analiz sonucuna göre satış temsilcilerinin performansı satış yönlülük ve müşteri yönlülük değişkenlerinden etkilenmektedir. Ayrıca satış temsilcisinin performansı eğitim düzeyine, ücretlendirme şekline, satış eğitimine ve mağaza türüne göre farklılık göstermektedir. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda satış temsilcilerine, perakende mağaza yöneticilerine ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Öğe Positioning strategies and rankings in the HE: congruence and contradictions(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2021) Kethüda, ÖnderPositioning strategy and ranking are critical issues in an increasingly competitive higher education landscape. Unless there is conceptual congruence between positioning strategies and rankings, the signals may become diffused and confusing for prospective students. This paper seeks the congruence between positioning strategies and ranking. Since without a validated typology of positioning strategies, such congruence cannot be sought, this paper firstly aims to develop an empirically derived typology of positioning strategies for HEIs. The population consists of HEIs in the UK. Content analysis was used to analyze the WebPages of HEIs to identify positioning bases, and congruence and contradictions between those positioning bases and ranking were identified by correspondence analysis. As a result, a new positioning typology consisting of eight bases, which are top of the range, campus life experience, internationalization, teaching excellence, research quality, graduates prospects, location, and value for money, was identified. In conclusion, HEIs are categorized into three different groups as Leaders and Challengers, Followers, and Nichers and Cost Leaders, and recommendations about how to guarantee congruence between positioning strategy and ranking were made. HEIs should choose positioning bases in line with their rankings since congruence strengthens the position in the minds.Öğe Positioning Strategies of Universities: An Investigation on Universities in Istanbul(Turkish Education Assoc, 2016) Cati, Kahraman; Kethüda, Önder; Bilgin, YusufThe purpose of this study is to identify positioning strategies in which universities want to be distinctive in the mind of prospective students. For this purpose, the research was designed in the case study pattern by using qualitative methodology. The population of the research includes the universities in Istanbul. Purposive sampling was used and the universities that had put their promotional videos on their web pages, were investigated. The research data were obtained by typing the written and verbal statements in the promotional videos. The data were analyzed by using content analysis. In conclusion, eight positioning strategies pursued by the universities were defined. Furthermore, the research indicated that there were some differences in positioning strategies between public and foundation universities. Finally, the positioning map was generated for the universities which were included in the research. Public and private universities wishing to create a different image from their competitors are recommended to benefit from the positioning map.Öğe The role of environmental literacy, psychological distance of climate change, and collectivism on generation Z's collaborative consumption tendency(John Wiley and Sons Ltd, 2023) Aktan, Murat; Kethüda, ÖnderParallel with increasing concerns about climate change and the emergence of sharing platforms, collaboration in consumption has become prominent, especially among Generation Z consumers. Drawing upon the self-determination and construal-level theories, the present study proposes a pioneering moderated-mediation model that delineates Generation Z consumers' collaborative consumption tendency. Data were collected among 455 respondents in an emerging economy (i.e., Turkey) via a non-probabilistic purposive sampling technique. Furthermore, a covariance-based structural equation modeling was utilized to test the proposed causal relationships between environmental literacy, collaborative consumption tendency, the psychological distance of climate change, and collectivism. The study findings highlighted that environmental literacy affects collaborative consumption tendency, while the strength of the relationship is augmented for respondents who were self-reportedly collectivists. Furthermore, the findings revealed that the psychological distance of climate change mediates the relationship between environmental literacy and collaborative consumption tendency, while the magnitude of the mediation effect is amplified in collectivist participants. Based on the empirical findings, the present study extends self-determination and construal-level theory while offering strategic directions and insights for sharing platform industry. © 2023 John Wiley & Sons Ltd.Öğe THE EFFECTS OF NON-ETHICAL BEHAVIORS ON SALE PERFORMANCE IN PERSONNEL SELLING: AN APPLICATION IN THE RETAIL SECTOR(Kenan ÇELİK, 2017) Kethüda, Önder; Yıldırım, YıldırımThe aim of this paper is to identify the effect of non-ethical behaviors like pressuring and giving misinformation in personnel selling process on sales performance. Another aim is to evaluate non-ethical behaviors of sales representatives working in retail stores according to their demographic characteristics, salary types and sales trainings. The population of the research consists of sales representative working in retail stores in Duzce. In research, the data were obtained from 238 sales representatives by face-to-face survey technique. The data were analyzed by statistical packet program for social sciences. Results show that non-ethical behaviors have negative effect on sales performance. Furthermore, regardless of the demographic characteristics, performances and frequency of performing non-ethical behaviors of sales representatives differ according to salary types and sales training satiation.Öğe THE EVALUATION OF THE CUSTOMER AND SELLING ORIENTATIONS OF SALES REPRESENTATIVES ACCORDING TO THE SALARY TYPE AND THE SALES TRAINING(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2017) Kethüda, Önder; Bilgin, YusufSales orientation focuses on making a quick sale whereas customer orientation focuses on meeting the customer’s needs. The purpose of this paper is to evaluate the customer and selling orientations of sales representatives working in retail stores according to their salary types and sales training. The population of the research consists of sales representatives working at retail stores operating in Duzce. In research, convenience sampling method was used and research data were obtained from the sales representatives by face-to-face survey technique. The data were analyzed by the SPSS 18.0 package program. The result of analysis show that sales representatives who has trained for ten hours or more about sales and worked at a retail store which a branch of a big chain for fixed salary+bonuses are more customer oriented than others. In addition, it determined that the level of being selling and customer orientated depends on whether being trained about selling or not. In this regards, retail stores are advised to motivate their sales representatives to be more customer oriented, and to provide training for them about salesÖğe Tüketici Temelli Marka Değerinin Ağızdan Ağza Pazarlamaya Etkisi(2014) Yazgan, H. İbrahim; Kethüda, Önder; Çatı, KahramanBu araştırmanın amacı, tüketici temelli marka değeri bileşenlerinin kendi arasındaki etkileşimi ve bu boyutların ağızdan ağza pazarlamayla olan etkileşimini ortaya koymaktır. Bu amaçla, Düzce Üniversitesi'nde çalışan akademik ve idari personelin tamamı araştırmanın evreni olarak seçilmiştir. Araştırmada kolayda örneklem yöntemi kullanılmış ve 325 üniversite personelinden yüz yüze görüşme yöntemi ve anket tekniğiyle veriler toplanmıştır. Nicel tasarıma sahip olan bu çalışmada elde edilen veriler yapısal eşitlik modellemesi ile çözümlenmiştir. Araştırma, hazır giyim sektörü baz alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, tüketici temelli marka değeri boyutlarından marka sadakati ve algılanan kalite boyutlarının ağızdan ağza pazarlamayı doğrudan etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışmada algılanan kalite, marka çağrışımları ve marka farkındalığı boyutlarının dolaylı olarak ağızdan ağza pazarlamayı etkilediği yönünde bulgular da gözlemlenmiştir.Öğe Türkiye'deki Uluslararası Öğrenci Hareketliliği Üzerine Bir Araştırma(2015) Kethüda, ÖnderUluslararası öğrenci hareketliliğinin öğrenci gönderen ve ağırlayan ev sahibiülkelerin eğitim sistemine, ekonomisine, uluslararası bilimsel proje ortaklıklarına ve üniversitelerinin kalitesine pozitif katkıları vardır. Uluslararası öğrenci hareketliliği, özellikle öğrenci ağırlayan ev sahibi ülkenin ekonomisine doğrudan önemli katkı sağlamaktadır. Bu nedenle, uluslararası öğrenci hareketliliğinden daha fazla pay almak isteyen ülkeler arasında kıyasıya rekabet yaşanmaktadır. Türkiye de yükseköğretim sektöründeki potansiyelini değerlendirerek pazar payını artırmak çabasındadır. Bu kapsamda, bu çalışmanın amacı,uluslararası öğrenci hareketliliğinde Türkiye'nin mevcut durumunu kapsamlıbir şekilde ortaya koymak ve ilgililere bu kapsamda önerilerde bulunmaktır.Araştırmada, 2000-2012 yıllarında Türkiye'deki ve dünyadaki öğrenci hareketliliğindeki eğilim ve 2013 yılında Türkiye'ye gelen uluslararası öğrenci sayıları incelenmiştir. Sonuç olarak, Türkiye'nin yükseköğretim sektöründekiuluslararası öğrenci hareketliliğinde önemli bir yere sahip olduğu söylenebilir.Bunun yanında, Türkiye'ye en çok uluslararası öğrenci Azerbaycan, Türkmenistan ve KKTC'den gelmektedirÖğe Türkiye'deki Üniversitelerin Kendilerini Konumlandırdıkları Eğitim Alanları(2016) Çatı, Kahraman; Bilgin, Yusuf; Kethüda, ÖnderBu araştırmanın amacı, Türkiye'deki üniversitelerin eğitimde kendilerini konumlandırdıkları alanları belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Türkiye'deki devlet ve vakıf üniversiteleri oluşturmaktadır. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı çalışmada doküman inceleme tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırma verileri, üniversitelerin web sitelerinde yer alan tanıtım videoları analiz edilerek elde edilmiştir. Araştırmada, 90 üniversitenin tanıtım videosuna ulaşılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, tanıtım videosuna ulaşılan 90 üniversiteden 49'unun kendilerini eğitim alanlarında konumlandırdıkları belirlenmiştir. Üniversitelerin kendilerini konumlandırdıkları eğitim alanlarından sağlık, mühendislik ve iktisadi ve idari bilimler dikkat çekmektedir. Tanıtım videoları analiz edilen 41 üniversitenin ise kendilerini herhangi bir eğitim alanında konumlandırmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Türkiye’deki Uluslararası Öğrenci Hareketliliği Üzerine Bir Araştırma(Deomed Publ, Istanbul, 2015) Kethüda, ÖnderUluslararas› ö¤renci hareketlili¤inin ö¤renci gönderen ve a¤›rlayan ev sahibi ülkelerin e¤itim sistemine, ekonomisine, uluslararas› bilimsel proje ortakl›klar›na ve üniversitelerinin kalitesine pozitif katk›lar› vard›r. Uluslararas› ö¤renci hareketlili¤i, özellikle ö¤renci a¤›rlayan ev sahibi ülkenin ekonomisine do¤- rudan önemli katk› sa¤lamaktad›r. Bu nedenle, uluslararas› ö¤renci hareketlili¤inden daha fazla pay almak isteyen ülkeler aras›nda k›yas›ya rekabet yaflanmaktad›r. Türkiye de yüksekö¤retim sektöründeki potansiyelini de¤erlendirerek pazar pay›n› art›rmak çabas›ndad›r. Bu kapsamda, bu çal›flman›n amac›, uluslararas› ö¤renci hareketlili¤inde Türkiye’nin mevcut durumunu kapsaml› bir flekilde ortaya koymak ve ilgililere bu kapsamda önerilerde bulunmakt›r. Araflt›rmada, 2000–2012 y›llar›nda Türkiye’deki ve dünyadaki ö¤renci hareketlili¤indeki e¤ilim ve 2013 y›l›nda Türkiye’ye gelen uluslararas› ö¤renci say›lar› incelenmifltir. Sonuç olarak, Türkiye’nin yüksekö¤retim sektöründeki uluslararas› ö¤renci hareketlili¤inde önemli bir yere sahip oldu¤u söylenebilir. Bunun yan›nda, Türkiye’ye en çok uÖğe Uluslararası Öğrenci Pazarını Bölümlendirme: Birleşik Krallık’ta Bir Araştırma(2017) Kethüda, ÖnderBu çalışmanın amacı uluslararası öğrencilerin üniversiteye gitmelerinde etkili olan faktörleri belirlemek ve bu faktörler itibari ile uluslararası öğrencilerifarklı pazar bölümlerine ayırmaktır. Bu çerçevede Birleşik Krallık'ta öğrenimgören uluslararası öğrencilere üniversiteye kayıt yaptırmalarında etkili olanmotivasyon unsurları sorulmuştur. Araştırmanın evrenini Birleşik Krallık'tabulunan uluslararası öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 816uluslararası öğrenciden veri toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, uluslararası öğrencilerin üniversiteye gitmelerinde; geleceğe ilişkin kariyer gelişimihedefleri, sosyal yaşama yönelik beklentiler, üniversitelerin pazarlama faaliyetleri ve danışmanların yönlendirmesi, öğrencinin ailesinin yönlendirmesive öğrencinin geleceğe ilişkin kariyer belirsizliği faktörleri etkilidir. Kariyergelişimine yönelik beklentiler ve aile yönlendirmesi üniversiteye kayıt yaptırmada en önemli motivasyon unsurlarıdır. Ayrıca, yükseköğretim kapsamındaBirleşik Krallık'ı tercih eden uluslararası öğrenciler üç farklı pazar bölümüneayrılabilir. Bu doğrultuda, daha fazla uluslararası öğrenciye ev sahipliği yapmak isteyen üniversitelere uluslararası öğrencilerden benzer özellik gösterenbir veya daha fazla grubu hedef kitle olarak belirlemeleri ve pazarlama stratejilerini bu kitleye yönelik geliştirmeleri yönünde tavsiyelerde bulunulmuştur