Yazar "Kap, Tuncay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 14 / 14
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BETONARME BİR OKUL BİNASININ 2007 DEPREM YÖNETMELİĞİNE GÖRE PERFORMANS ANALİZİ(Düzce Üniversitesi, 2017) Kap, Tuncay; Özgan, Ercan; Uzunoğlu, Metin MevlütÜlkemizin büyük bir bölümü deprem bölgesidir. Deprem bölgelerindeyer alan yapıların projelerine uygun yapılıp yapılmadıkları yapım aşamasındakontrol edilse de, gerçek durum olası bir deprem sonucunda ortaya çıkmaktadır.Yaşanan depremler sonucunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Yapıların Tasarım veYapım Kuralları içeren yönetmelik ve standartlarda değişiklikler yaparakDepreme dayanıklı yapılar inşa edilmesini hedeflemektedir. Bu kapsamda Çevre veŞehircilik Bakanlığı en son 2007 Yılında “Deprem Bölgelerinde Yapılacak BinalarHakkında Esaslar” yönetmeliğini yayınlamıştır. Bu yönetmelik yayınlanmadan önceinşa edilen yapılar yeni yönetmelik şartlarını sağlamadığı için yetersizkalabilmektedir. Bu nedenle yürürlükte olan 2007 yönetmeliğine göre mevcut yapılarınperformansları incelenerek, olası bir deprem etkisinde gösterecekleri davranışönceden tahmin edilebilir ve bu duruma göre gerekli tedbirleralınabilmektedir. Bu çalışma, AkçakocaCumhuriyet İlköğretim Okulu binasının 2007 yönetmeliğindeki şartlara uygunlukdüzeyini belirlemek amacıyla örnek bir uygulama olarak yapılmıştır. Çalışmada,Cumhuriyet İlköğretim Okulu binasında sistem elemanlarının kapasitelerininbelirlenmesi, deprem dayanımlarının değerlendirilmesinde kullanılacak elemandetayları ve boyutları, taşıyıcı sistem geometrisi ve malzeme özellikleridetaylı olarak incelenmiştir. Binanın temeli hakkında bilgi edinebilmek için binanıniçinde ve dışında temel muayene çukurları açılmıştır. Yapının betonarmeelamanların da donatı tespiti, pay durumu ve donatı çaplarının belirlenebilmesiamacıyla sıyırma işlemleri yapılmış ve beton karot numuneleri alınmıştır. Binanınmimari projeleri çizilmiş ve elde edilen verilerle binanın 2007 yönetmeliğineuygunluğu STA4-V13.1 “Structural Analysis for Computer Aided Design” programıile analiz edilmiş ve değerlendirmelerde bulunulmuştur.Öğe Betonarme Bir Okul Binasının 2018 Deprem Yönetmeliğine Göre İncelenmesi(2019) Kap, Tuncay; Özgan, Ercan; Uzunoğlu, Metin MevlütBu çalışmada ülkemiz toprak alanlarının büyük bir çoğunluğu deprem bölgesinde olması nedeniyle Çevre veŞehircilik Bakanlığı, deprem etkisi altında yeni binaların tasarımında ve mevcut binaların değerlendirilmesindedeğişiklikler yaparak depreme dayanıklı yapıların inşa edilmesini hedeflemektedir. Bu amaçla 2018 Depremyönetmeliği hazırlanmıştır. Yönetmelikte, mevcut binaların zemin özelliklerinin nasıl belirleneceği belirtilmiştir.Bu kapsamda, zemin grupları taşıma gücü açısından en yüksekten en düşüğe doğru A, B, C, D, E, F olarak 6farklı grupta tanımlanmıştır. Bu çalışmada, 1999 Marmara ve Düzce depremlerinden etkilenmiş ve taşıma gücüyüksek bir zeminde inşa edilmiş bir okul binasının deprem performans analizi yapılmıştır. Binadaki taşıyıcıelemanların kapasiteleri belirlenmiş ve deprem dayanımları değerlendirilmiştir. Binanın içinde ve dışında temelmuayene çukurları açılarak temel şekli ve boyutları belirlenmiştir. Sahada zeminin taşıma gücü ve bazıözelliklerin belirlenmesi amacıyla 3 adet sondaj kuyusu açılmıştır. Binanın taşıyıcı elemanları üzerinde donatıçap ve paspayları ölçülerek kolon ve kirişlerden yönetmelikte belirtilen sayıda karot numuneleri alınaraklaboratuar ortamında beton basınç dayanımları bulunmuştur. Proje verilerinden elde edilen bilgiler 2018yönetmeliğine göre “STA4-V14.1” paket programı ile analiz edilmiştir.Öğe Cami Mimarisi ve Ticari Fonksiyon İlişkisi, Akçakoca Cami Örneği(2019) Kap, Tuncay; Özcan, MelikeÜlkemizde uzun yıllar tartışma konusu olan cami meselesi, camilerde ilkesiz yaklaşım, modern cami, 20.yy. dacami mimarisi gibi konular bu çalışmada besleyici veriler olarak ele alınmıştır. Özellikle son yıllarda sıkçakarşılaştığımız ve çoğumuzun deneyimleme fırsatı bulduğu cami altında dükkan oluşumunun bir örnek üzerindenincelenmesi bu çalışmanın ana konusu olmuştur. Seçilen örneklem Düzce’nin Akçakoca ilçesinde yer alanAkçakoca Merkez Camisidir. 1989 yılında temeli atılan ve 2004 yılında yapımı tamamlanan bu cami tarihi veturistik açıdan bir değere sahip olan Akçakoca İlçesinin odak noktalarından biridir. Klasik Osmanlı camilerindekullanılan merkezi kubbenin aksine bu camide köşegenlerden oluşan çokgen bir üst örtü kullanılmış olup yapıldığıdöneme göre oldukça farklı bir mimariye sahiptir. 1989 yılında temeli atılan caminin bulunduğu yer daha öncedükkanların bulunduğu bir çarşı niteliğindedir. Caminin yapımına karar verildiğinde mevcut çarşı kaldırılarakzemin katında çarşı bulunan modern bir cami inşa edilmiştir. Cami tasarımı, zemin katını dükkânlar oluşturacakşekilde tasarlanmış olup özgün mimarisiyle kentin ilgi çeken yapılarından biri olmuştur. Bu çalışmada özgün birmimariye sahip olan Akçakoca Merkez Caminin zemin katında tasarlanan dükkanların cami mimarisiyle ve yakınçevresiyle olan ilişkileri belirlenmiş ve sonuç bölümünde yeni yapılan camilerde tercih edilmeye başlanan camialtında dükkan konusuna da öneriler getirilmeye çalışılmıştır.Öğe Eğilme momentine maruz çerçeve konstrüksiyonlu "L" tipi köşe birleştirmelerin performanslarının incelenmesi(2008) Özgan, Ercan; Kap, TuncayBu çalışmada, Sarıçam (Pinus Sylvestris Lipsky), Doğu Karadeniz Köknarı (Abies Nordmanniana), Anadolu Kestanesi (Castanea Sativa Mill.) ve Toros Sediri (Cedrus Libani A. Rich.) türlerinden imal edilen, Düz Zıvanalı, Düz Zıvanalı-Kavelalı, Gizli Zıvanalı, Gizli Zıvanalı-Kavelalı birleştirme teknikleriyle oluşturulan köşe birleştirmelerin dış eğilme momenti etkisi altındaki performansları incelenmiştir. Bu amaçla toplam 160 adet çerçeve konstrüksiyonlu köşe birleştirme örneği hazırlanmıştır. Birleştirmelerde eğilme etkisindeki en büyük ortalama bileşik basınç gerilmesinin Düz Zıvana Kavelalı olarak birleştirilen Çam ağacında, buna karşılık eğilme etkisindeki en düşük ortalama basınç gerilmesinin ise Gizli Zıvana Kavelalı olarak birleştirilen Köknar ağacında meydana geldiği belirlenmiştir. Kavelanın, Çam ağacında bileşik eğilme etkisindeki basınç gerilmesini Düz Zıvanalı birleştirmede %3 oranına kadar, Gizli Zıvanalı birleştirmede ise %9 oranına kadar arttırdığı görülmüştür. Köknar ağacında, basınç gerilmesini Düz Zıvanalı birleştirmede %20,3 oranına kadar, Gizli Zıvanalı birleştirmede ise %8,9 oranına kadar azalttığı görülmüştür. Kestane ağacında, basınç gerilmesini Düz Zıvanalı birleştirmede % 6,6 oranına kadar artırdığı ancak Gizli zıvanalıda %10,4 oranına kadar azalttığı görülmüştür. Sedir ağacında, basınç gerilmesini, Düz zıvanalıda % 2,4 oranına kadar azalttığı ancak Gizli zıvanalıda ise % 19,5’e kadar arttırdığı görülmüştür.Öğe INVESTIGATING THE PERFORMANCE OF THE "L" TYPE FRAME CONSTRUCTION CORNER JUNCTIONS EXPOSED TO THE INCLINING MOMENT(Gazi Univ, Fac Engineering Architecture, 2008) Özgan, Ercan; Kap, TuncayIn this study, the performances of the corner joints prepared using by plain mortise, hidden mortise and constructional joint techniques and made from yellow pine (Pinus Sylvestris Lipsky), fire tire (Abies Nordmanniana), Chenust (Castanea Sativa Mill.) and cedar wood (Cedrus Libani A. Rich.) were investigated under the inclining moment effects. For this purpose, totally 160 unit frame construction corner junction models were prepared. It was determined after the tests that, when the yellow pine materials were used (Pinus Sylvestris Lipsky), the highest average composed inclining pressure resistance occurred with plain mortise and the lowest average pressure resistance occurred with hidden mortise in fire tire (Abies Nordmanniana) on the junctions. When dowel was used in the corner joints it was observed that the pressure resistance, under the inclining moment, increased about 3% at plain mortise and increased 9% at hidden mortis in yellow pine. The pressure resistance, under the inclining moment, decreased about 20,3% at plain mortise and decreased about 8,9% at hidden mortis in fire tree. chestnut tree. The pressure resistance, under the inclining moment, increased about 6,6% at plain mortise and decreased about 10,4% at hidden mortis in the chestnut tree. The pressure resistance, under the inclining moment, decreased about 2,4% at plain mortise and increased about 19,5% at hidden mortis in the cedar wood.Öğe The Investigation into the Effect of Hydrostatic Pressure on the Engineering Properties of Hardened Concrete(Taylor & Francis Ltd, 2018) Uzunoğlu, Metin M.; Özgan, Ercan; Kap, TuncayThe aim of this study is to investigate the effect of hydrostatic pressure on the engineering properties of hardened concrete. To this end, a concrete column with dimensions of 100 cm width, 25 cm depth and 250 cm height was produced using C20 class concrete. While pouring the concrete, 15 cm reference cube samples were taken from the fresh concrete. After 28 days, 8 from the cube samples and 128 from different hydrostatic heights, in total 136 pieces of core samples with & Oslash;100 mm diameter were taken and their compressive strength was determined. The average compressive strength of the reference core samples was 36.95 N/mm(2) and the compressive strength of other samples changed between 37.3 N/mm(2) and 43.0 N/mm(2) according to the hydrostatic pressure. It was concluded that compressive strength changed between 0.95% and 16.37% according to the reference sample. Statistical analysis was conducted based on the experimental results. The compressive strength of the core samples related to its hydrostatic height and physical properties were predicted with a high reliability. A model equation was formed to convert the compressive strength of the core samples into reference compressive strength according to hydrostatic height and the convertibility coefficients were ascertained.Öğe KENDİLİĞİNDEN YERLEŞEN BETONLARDA BETON DÖKÜM HIZININ KALIP YANAL BASINCINA ETKİLERİ(Düzce Üniversitesi, 2017) Kap, Tuncay; Arslan, Metin; Özgan, Ercan; Uzunoğlu, Metin MevlütBu çalışmada,kendiliğinden yerleşen betonların (KYB), kalıpların yanal yüzeylerineyaptıkları basınçlar beton döküm hızı ve donatı oranına göre araştırılmıştır.KYB’lerin ön dizaynları laboratuar ortamında yapılmış ve elde edilen karışımreçetesine uygun olarak hazır beton santralinde üretilmiştir. Üretilen KYBuçucu kül katkılı olup karışımdaki maksimum tane çapı (dmax) 15 mm’dir.Hazırlanan kalıp 100 cm genişliğinde, 20 cm kalınlığında ve 300 cmyüksekliğinde betonarme eleman olarak tasarlanmıştır. Kalıpta, yüzey malzemesiolarak suya dayanıklı huş ağacından yapılmış plywood kullanılmıştır. Kalıplardaoluşan yanal basınçların betonun döküm hızına ve donatı oranına göre farklıolup olmadığını tespit etmek için beton 1.5 m/sa, 2 m/sa ve 4 m/sa hız ilekalıba dökülmüştür. Betonun kalıbın içine döküldüğü andan itibaren oluşan kalıpyanal basınçları 1 sn aralıklarla bilgisayar ortamında kaydedilmiştir. Kalıpyanal basınçları, kalıba zeminden itibaren 0.20 m, 1.20 m ve 2.20 myüksekliklere de yerleştirilen 6 adet yük hücresi ile ölçülmüştür. Deneylerde1.5 m/sa’lik beton döküm hızında ölçülen ortalama kalıp yanal basıncı referansdeğer olarak alınmıştır. Donatı oranının kalıpta yanal basınca etkisinigörebilmek amacı ile donatı oranı %0 (referans), %1(minimum) ve %4 (maksimum)oranlarında seçilmiştir. Sonuç olarak, beton döküm hızının 2 m/sa olmasıdurumunda kalıp yanal basıncının referans değere göre yaklaşık %52 arttığı, dökümhızının 4 m/sa olması durumunda ise bu artışın yaklaşık %96 oranında olduğugörülmüştür. En yüksek yanal basıncın; döküm hızının 4 m/sa hızda olduğudurumda referans numunede %52 oranında arttığı, %1 donatı oranında ise yaklaşık%46 oranına düştüğü, %4 donatı oranındaise yaklaşık %14’e kadar düştüğü görülmüştür.Öğe KENDİLİĞİNDEN YERLEŞEN BETONLARDA DONATI ORANININ KALIP YANAL BASINCI ÜZERİNE ETKİLERİ(Düzce Üniversitesi, 2013) Kap, Tuncay; Arslan, MetinIn this study the effect of reinforcement ratio on the formwork lateral pressure of self compacting concrete was investigated under laboratory testing conditions with formwork samples. SCC used in the study has the fly ash mixture and the grain size has been chosen as 15mm (dmax). The formwork prepared has been designed as a column of 100 cm width, 20 cm thickness and 300 cm height. The surface material of the formwork is water resistant birch plywood. In order to determine whether reinforcement ratio would cause differences on the formwork lateral pressure of Self Compacting Concrete, cross sectional area of the reinforcement ratios have been chosen as 0% (Reference sample) 1% and 4% according to 500 TSE standards. The * tuncaykap@hotmail.com.trreinforcing bars prepared in these ratios were located in three formworks and SCC mixture was poured into them. Beginning from the casting the formwork pressures of the lateral surface have been computerised in 1 second intervals. The lateral pressure of the formwork samples were measured with 6 load cells located from the surface as 0,20 m, 1,2 m and 2,2 m height. Finally, the decrease of formwork lateral pressure according to the reference sample was measured as 12,78% when 1% reinforcement ratio was used correspondingly the decrease was 73,90% in 4%.Öğe MEVCUT BETONARME BİNALARIN 2007 DEPREM YÖNETMELİĞİNE GÖRE İNCELENMESİ, ÖRNEK UYGULAMA(Düzce Üniversitesi, 2018) Kap, Tuncay; Özgan, Ercan; Uzunoğlu, Metin MevlütÜlkemizin büyük bir bölümü deprembölgesidir. Deprem bölgelerinde yer alan yapıların projelerine uygun yapılıpyapılmadıkları yapım aşamasında kontrol edilse de, gerçek durum olası birdeprem sonucunda ortaya çıkmaktadır. Yaşanan depremler sonucunda Çevre veŞehircilik Bakanlığı Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları içeren yönetmelik vestandartlarda değişiklikler yaparak Depreme dayanıklı yapılar inşa edilmesinihedeflemektedir. Bu kapsamda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı en son 2007 Yılında“Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Esaslar” yönetmeliğiniyayınlamıştır. Bu yönetmelik yayınlanmadan önce inşa edilen yapılar yeni yönetmelikşartlarını sağlamadığı için yetersiz kalabilmektedir. Bu nedenle yürürlükteolan 2007 yönetmeliğine göre mevcut yapıların performansları incelenerek, olasıbir deprem etkisinde gösterecekleri davranış önceden tahmin edilebilir ve buduruma göre gerekli tedbirler alınabilmektedir. Bu çalışma, Akçakoca Öğretmenevi binasının 2007 yönetmeliğindekişartlara uygunluk düzeyini belirlemek amacıyla örnek bir uygulama olarakyapılmıştır. Çalışmada, Akçakoca Öğretmenevi binasında sistem elemanlarınınkapasitelerinin belirlenmesi, deprem dayanımlarının değerlendirilmesindekullanılacak eleman detayları ve boyutları, taşıyıcı sistem geometrisi vemalzeme özellikleri detaylı olarak incelenmiştir. İncelenen yapının tamamındabetonarme elamanlardan alınan beton karot numunelerinde basınç dayanımlarının13-20 Mpa arasında değiştiği görülmüştür. Elde edilen tüm veriler ışığındabinanın 2007 yönetmeliğine uygunluğu STA4-V13.1 “Structural Analysis forComputer Aided Design” programı ile analiz edilerek modellenmiş vedeğerlendirmelerde bulunulmuştur.Öğe Microstructural evolution and weldability of AISI 4042 steel(Trans Tech Publications Ltd, 2011) Gülenç, Behçet; Uygur, İlyas; Bayram, İsmail; Durgutlu, Ahmet; Kap, TuncayHigh carbon content and addition of other elements, such as Mn in steel, causes some difficulties in the weldability of these materials. In this study, pre and post heating processes were applied for the multipass welded specimens. Tensile test, notch impact test and hardness measurements were carried out, and microstructural features were examined. The weldability of these steels can be improved with the pre and post heat treatments. Maximum hardness values were obtained for the non-heat treated specimens due to large grain structure and high volume percentage of the pearlite content. Although applied heat treatments caused decrease in hardness values, an increase in tensile properties and toughness values at all temperatures occurred. Changes in these properties were explained in the light of the microstructure of the AISI 4042 steel specimens.Öğe Multi-faceted investigation into the effects of hot-mix asphalt parameters on Marshall Stability(Elsevier Sci Ltd, 2013) Özgan, Ercan; Serin, Sercan; Kap, TuncayIn the present study, the effect on Marshall Stability (MS) of hot-mix asphalt (HMA) parameters which are the particle diameters of aggregates, quantity of bitumen in the HMA, different environmental temperatures and the exposure times was closely investigated. To this end, a total of 60 Asphalt Core Samples (ACSs) was taken from different sections in the city of Duzce. In the laboratory, MS tests and extraction tests were conducted by using trichloroethylene and an extraction test device. Sieve analyses were carried out on each core sample's aggregates to determine the particle diameters. Also, some of the physical and mechanical properties of aggregates were determined. For the multi-faceted investigation of the effect of HMA parameters on MS, statistical analyses were performed. Within this scope, correlation coefficients have been determined between the MS and HMA parameters, and different prediction models have been developed based on the HMA parameters for MS by using Multi Linear Regression Analysis. As a result, it was determined that some particle diameters of aggregates (0.56 mm, 1 mm, 0.18 mm, etc.) and the quantity of bitumen with 0.43 correlation coefficient increased the MS, the other particle diameter of aggregates (19 mm, 8 mm, 9.5 mm, etc.) and the environmental temperature with -0.83 correlation coefficient decreased the Marshall Stability. (C) 2012 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe SİSMİK ÖLÇÜM PARAMETRELERİ İLE DENEYSEL ZEMİN PARAMETRELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN ANALİZİ, ÖRNEK UYGULAMA(Düzce Üniversitesi, 2018) Kap, Tuncay; Özgan, Ercan; Uzunoğlu, Metin MevlütDüzce ilinde nüfusun büyükkısmının yaşadığı Düzce ovası ve yakın çevresinde deprem riski yüksek olupDüzce 1. derece deprem bölgesinde yer almaktadır. Düzce ovasının 1. Derecedeprem bölgesinde yer almasının yanında alüvyonlu yapısı, yer altı su düzeyleri,zemin özellikleri vb. zemin parametreleri depremde yapıların hasar görmesi yada yıkılmasına neden olabilmektedir. Bu noktada, Yapı-zemin ilişkisi açısındanzeminin mühendislik özelliklerinin bilinmesi ve bu özelliklere göre yapılarınprojelendirilmesi zorunlu olmaktadır. Bu durum yapıların depreme dayanıklıolarak tasarlanabilmesinin de en önemli parametrelerinden birisidir. Depremedayanıklı yapı tasarımı açısından zeminin mühendislik özelliklerinden zemininperiyodu ve taşıma gücü önemli parametreler olarak ifade edilebilir. Zeminperiyodu ve yapı periyotlarının mümkün olduğunca birbirinden uzak tutulmasıgerektiği acı tecrübelerle de görülmüştür. Zeminin mühendislik özelikleri,arazi ve laboratuar deneyleri ile belirlenebileceği gibi daha az maliyetli vedaha kısa sürede yapılabilen sismik analizlerle de belirlenebilmektedir. Buçalışmada, Düzce ovasında inşa edilmiş bazı yapıların yer aldığı yapıparsellerinin deneysel mühendislik özellikleri ve bu parsellerin sismik ölçümsonuçları 42 sondaj kuyusunun verilerine bağlı olarak incelenmiştir. Yapılançalışmada, yapı parsellerinde açılan 42 sondaj kuyusundan elde edilen zemininmühendislik özellikleri ile sismik ölçüm sonucunda elde edilen zemininperiyodu, taşıma gücü vb. parametreler istatistiksel olarak incelenmiştir.Sismik ölçüm sonucunda elde edilen zeminin mühendislik özellikleri ile sondajkuyularından elde edilen numunelerin mühendislik özellikleri arasındakiilişkiler ve bu ilişkilerin önem düzeyleri belirlenmiştir. Sismik ölçümsonuçlarına göre, incelenen parsellerdeki zeminlerin taşıma gücü ve diğerparametreler en düşükten en yükseğe doğru sıralanmıştır.Öğe TARİHİ ESER RESTORASYONUNDA BETON TEKNOLOJİSİ KULLANIMI(Düzce Üniversitesi, 2018) Kap, Tuncay; Sağlık, MerveTarihi yapıların veanıtların sağlıklı onarılabilmeleri ve yaşatılabilmeleri için konservasyon verestorasyon uygulamaları yapılmaktadır. Bu çalışmada, Ülkemizde 1940’lıyıllardan günümüze kadar yapılan tarihi eser restorasyonlarında kullanılanbeton teknolojileri incelenmiş, beton teknolojisinin tarihi yapılardakullanımının fayda ve zararları üzerinde durulmuştur. Bu yüzyılda betonteknolojisi gelişerek çağın en yaygın kullanılan yapı malzemelerinden birisiolmuştur. Buna bağlı olarak günümüzde beton teknolojisi strüktürel restorasyonçalışmalarında verimli uygulamalar yapılmaktadır. Bu uygulamalara örnek olarakİstanbul’un farklı bölgelerinde yapılan Restorasyon çalışmaları incelenerekdeğerlendirilmiştir.Öğe Taşıma Gücü Zayıf Zeminde İnşa Edilmiş Betonarme Bir Binanın Performans Analizi(2019) Kap, Tuncay; Özgan, Ercan; Uzunoğlu, Metin MevlütÜlkemizde yaşanan depremler sonucunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Yapıların Tasarım ve Yapım Kurallarıiçeren yönetmelik ve standartlarda değişiklikler yaparak Depreme dayanıklı yapılar inşa edilmesinihedeflemektedir. Bu kapsamda 2007 yılında “Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Esaslar”yönetmeliğini yayınlamıştır. Yönetmelikte, mevcut binaların zemin özelliklerinin nasıl belirleneceği belirtilmiştir.Bu kapsamda, zemin grupları taşıma gücü açısından en yüksekten en düşüğe doğru A, B, C, D olaraktanımlanmıştır. Yerel zemin sınıfları ise zeminin en üst tabaka kalınlığı ve zemin grubuna göre Z1, Z2, Z3 ve Z4olarak tanımlanmıştır. Yönetmeliğe göre mevcut ya da yeni yapılacak binalarda zemin etüt raporlarınındüzenlenmesi istenmektedir. Bu çalışmada, 1999 Düzce depremlerine maruz kalmış ve taşıma gücü güçlü birzemin üzerine inşa edilmiş bir okul binasının performans analizi yapılmıştır. Binasındaki taşıyıcı elemanlarınkapasitelerinin belirlenmesi ve deprem dayanımlarının değerlendirilmesi için eleman detayları, boyutları, taşıyıcısistem geometrisi ve malzeme özellikleri detaylı olarak incelenmiştir. Binanın içinde ve dışında temel muayeneçukurları açılarak temel şekli ve boyutları belirlenmiştir. Zeminin mühendislik özelliklerini belirlemek için jeofizikölçümlerle birlikte 3 adet sondaj kuyusu açılmıştır. Zeminden alınan numuneler üzerinde deneyler yapılmış,zeminin “B grubu ve Z1 zemin sınıfında” olduğu belirlenmiştir. Yapının taşıyıcı elamanlarında donatı tespiti, paspayı durumu ve donatı çapları belirlenmiş ve beton karot numuneleri alınmıştır. Binanın mimari projeleri çizilmişve elde edilen verilerle binanın 2007 ve 2018 yönetmeliklerine göre “STA4-V14.1” paket programı ile performansanalizi yapılarak değerlendirilmiştir.