Yazar "Kaban, Tolga" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Algılanan Kent Rekabetçiliğinin Kent Markalaşması Üzerine Etkisi: Düzce İli Ekoturizm Örneği*(2021) Özkurt, Selim; Kaban, TolgaBu çalışmanın amacı; algılanan kent rekabetçiliği ile kent markalaşması arasındaki ilişkinin irdelenmesidir. Araştırma evrenini Düzce ili oluşturmaktadır. Araştırmada örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme yöntemi seçilmiştir. Veriler anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Toplamda 423 anket dağıtılmış 394 anket üzerinden değerlendirme yapılmıştır. Toplanan verilere faktör, korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Faktör analizi sonuçlarında algılanan kent rekabetçiliği ile ilgili altı ve kent markalaşması ile ilgili de altı boyut ortaya çıkmıştır. Algılanan kent rekabetçiliği ile ilgili boyutlar; gelişmiş faktör koşulları, uzmanlaşmış faktör koşulları, talep koşulları, ilgili ve destekleyici endüstriler, firma stratejisi-yapısı ve rekabet ile devletin rolü olarak belirlenmiştir. Kent markalaşması ile ilgili boyutlar ise, kentin bilinirlik düzeyi, kentin fiziksel çevresinin çekiciliği, kentin potansiyel imkânlarının düzeyi, kentin canlılık düzeyi, yerel halkın farkındalık düzeyi ve kentin kamusal olanaklarının kalite düzeyinden oluşmaktadır. Yapılan regresyon analizleri sonucunda algılanan kent rekabetçiliği boyutlarının (gelişmiş faktör koşulları, uzmanlaşmış faktör koşulları, talep koşulları, devletin rolü) kent markalaşması boyutları üzerinde etkisi olduğu saptanmıştır.Öğe Bireysel Banka Müşterilerinin Hizmet Kalitesi Algılarının Müşteri Sadakati Üzerine Etkisi(2020) Kaban, Tolga; Şen, NesrinBu araştırmanın amacı; bireysel banka müşterilerinin hizmet kalitesi algılarının müşteri sadakatiüzerine etkisinin olup olmadığını incelemektir. İlk olarak literatür de algılanan hizmet kalitesiyle ilgiliçalışmalar incelenmiştir. Daha sonra literatür de geliştirilen SERVPERF ölçeğinden yararlanılarakbireysel banka müşterilerinin hizmet kalitesiyle ilgili algıları ortaya çıkarılmıştır. Bu kapsamdaaraştırmanın evrenini Düzce il merkezinde ikamet eden 18 yaş üstü bireysel banka müşterilerioluşturmaktadır. Bu doğrultuda 384 kişiden anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Eldeedilen veriler SPSS hazır paket program kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen verilere açıklayıcıfaktör analizi, korelasyon analizi, çoklu doğrusal regresyon analizi, T-testi ve ANOVA testleriuygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, algılanan hizmet kalitesi ile ilgili dört boyut, müşterisadakati ile ilgili iki boyut ortaya çıkmıştır. Algılanan hizmet kalitesi ile ilgili boyutlar; güvenilirlik,fiziksel görünüm, isteklilik ve empatidir. Müşteri sadakati ilgili yapılan faktör analizinde ortaya çıkanboyutlar; davranışsal sadakat ve bilişsel sadakattir. Yapılan çoklu doğrusal regresyon analizisonuçlarına göre algılanan hizmet kalitesi boyutlarının (güvenirlilik, heveslilik, empati, fizikselgörünüm) müşteri sadakatini (davranışsal sadakati ve bilişsel sadakati) etkilediği ortaya çıkmıştır.Katılımcıların özellikleri ile ilgili yapılan farklılık analizlerinde de anlamlı sonuçlar ortaya çıkmıştır.Öğe Katılım bankalarının kurumsal müşterilerinin İslami finans ve İslami pazarlama anlayışlarının karşılaştırılması(Düzce Üniversitesi, 2018) Kaban, Tolga; Öcel, YusufBu çalışmanın amacı; katılım bankalarının kurumsal müşterilerinin İslami finans ve İslami pazarlama anlayışları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın evreni Düzce ilinde faaliyet gösteren inşaat şirketlerinden oluşmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler yüz yüze anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada tam sayım yöntemine gidilmiş ve 200 kişiye anket formu verilmiştir. 200 anket formundan 189 tanesi katılımcılar tarafından doldurulmuştur. Toplanan 189 anket formundan analiz için 176 tanesi uygun bulunmuştur. Bu kapsamda veri analizinde kullanılan anket sayısı 176'dır. Elde edilen verilere frekans, faktör, korelasyon, ANOVA, t-test analizleri yapılmıştır. Veriler analiz edilirken SPSS paket programı kullanılmıştır. Faktör analizi bulgularına göre İslami finans değişkeninin 3 boyuttan oluştuğu görülmüştür. Bu boyutlar; imaj, algılanan dini hassasiyetler ve algılanan hizmet kalitesi 'dir. İslami pazarlama değişkeni ise 5 boyuttan oluştuğu görülmüştür. Bu boyutlar; İslami dağıtım kanalları, İslami ürün, İslami tutundurma faaliyetleri, İslami fiyatlandırma ve insan 'dır. Korelasyon analizi sonuçlarına göre İslami finans anlayışı ile İslami pazarlama anlayışı arasında anlamlı bir ilişki çıkmıştır. Diğer yandan algılanan hizmet kalitesi ile İslami ürün, İslami fiyatlandırma ve insan boyutları arasında pozitif ilişki olduğu görülmüştür. İslami finansın diğer bir boyutu olan algılanan dini hassasiyetler ile İslami ürün arasında pozitif bir ilişkiye rastlanılmıştır. İslami finansın son boyutu olan imaj ile İslami pazarlamanın boyutları olan İslami dağıtım kanalları, İslami ürün, İslami fiyatlandırma ve insan arasında pozitif bir ilişki olduğu ortaya çıkmış ve imaj ile İslami tutundurma faaliyetleri boyutu arasında negatif ilişki çıkmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerine göre İslami finans ve İslami pazarlama arasında anlamlı farklılıkların olup olmadığını ortaya çıkarmak için ANOVA ve t-testleri yapılmıştır. Katılımcıların yaş gruplarına, eğitim düzeylerine, medeni hallerine, gelir durumlarına, kurumdaki mevkilerine, sektördeki deneyim sürelerine ve katılım bankaları haricinde geleneksel bankaları da kullanma durumları gruplarına göre İslami finans ve İslami pazarlama anlayışları arasında anlamlı farklar ortaya çıkmıştır.Öğe Katılım Bankalarının Müşterilerinin İslami Pazarlama Ve İslami Finans Anlayışları Arasındaki İlişkinin İrdelenmesi(2019) Öcel, Yusuf; Kaban, TolgaBu çalışmanın amacı; katılım bankalarının kurumsal müşterilerinin İslami finans ve İslami pazarlamaanlayışları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın evreni Düzce ilinde faaliyet gösteren inşaatşirketlerinden oluşmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler yüz yüze ankettekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada tam sayım yöntemine gidilmiş ve 200 kişiye anket formuverilmiştir. 200 anket formundan 189 tanesi katılımcılar tarafından doldurulmuştur. Toplanan 189 anketformundan analiz için 176 tanesi uygun bulunmuştur. Veriler analiz edilirken SPSS paket programıkullanılmıştır. Elde edilen verilere faktör ve korelasyon analizleri uygulanmıştır. Faktör analizisonuçlarına göre İslami pazarlama anlayışı ile ilgili beş boyut, İslami finans anlayışı ile ilgili üç boyutortaya çıkmıştır. İslami pazarlama anlayışı ile ilgili boyutlar: İslami ürün, İslami fiyatlandırma, İslamidağıtım, İslami tutundurma faaliyetleri ve insandır. İslami finans anlayışı ile ilgili boyutlar ise: imaj,algılanan dini hassasiyetler ve algılanan hizmet kalitesidir. Yapılan korelasyon analizi sonuçlarına göreise: İmaj ile İslami pazarlama anlayışının tüm boyutları arasında, algılanan dini hassasiyet ile İslami ürünarasında, algılanan hizmet kalitesi ile İslami ürün, İslami fiyatlandırma ve insan arasında ilişkilerçıkmıştır.Öğe Kulüp imajının lisanslı ürün satın alma davranışına etkisi(2022) Yılmaz, Barış; Kaban, TolgaBu çalışmanın amacı; kulüp imajının lisanslı ürün satın alma davranışı üzerine etkisini araştırmaktır. Araştır- ma örneklemi daha önce lisanslı ürün satın alma deneyimine sahip rastgele seçilmiş taraftarlardan meydana gelmektedir. Açıklayıcı faktör analizi sonuçlarına bakıldığında, kulüp imajı açısından ve lisanslı ürün satın alma davranışı açısından ikişer boyut ortaya çıkmıştır. Korelasyon analizi sonuçlarına göre kulüp imajı alt boyutları ile lisanslı ürün satın alma davranışı alt boyutları içinden yüksek ve orta düzeyde anlamlı, pozitif ilişkilerin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Regresyon analizleri sonucunda; kulüp imajı boyutlarının lisanslı ürün satın alma davra- nışı boyutları yönünden anlamlı bir etkisinin olduğu saptanmıştır. Yapılan t-testi ve tek yönlü ANOVA analizle- rinde katılımcıların medeni durumları, meslekleri ve ortalama gelirleri dışında kalan tüm demografik özellikleri ile kulüp imajı ve lisanslı ürün satın alma davranışı boyutlarına yönelik algıları arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.Öğe MARKA İLİŞKİSİ KALİTESİ DÜZEYİNİN AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM ÜZERİNE ETKİSİ: KOZMETİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR UYGULAMA(2021) Kaban, Tolga; Şen, NesrinBu araştırmanın temel amacı, marka ilişkisi kalitesi düzeyinin ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada, kolayda örnekleme tekniğinden faydalanılarak 465 kozmetik ürün kullanıcısından çevrimiçi anket tekniğiyle elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Elde edilen verilere frekans analizi, açıklayıcı faktör analizi, korelasyon analizi, çoklu doğrusal regresyon analizi, t-testi ve tek yönlü ANOVA analizleri uygulanmıştır. Frekans analizi sonucunda katılımcıların en çok tercih ettikleri kozmetik markanın Nivea olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda marka ilişkisi kalitesi ile ilgili yedi boyut ortaya çıkmıştır. Bu boyutlar; aşk/tutku, kişisel bağlılık, nostaljik bağ, yakınlık/samimiyet, benlik bağı, ortak kalitesi ve davranışsal dayanışmadır. Yapılan faktör analizi sonucunda ağızdan ağıza iletişim ile ilgili ise üç boyut ortaya çıkmıştır. Bu boyutlar ise; satın alma öncesi, satın alma sonrası olumlu ağızdan ağıza iletişim ve satın alma sonrası olumsuz ağızdan ağıza iletişimdir. Yapılan korelasyon analizi sonucunda marka ilişkisi kalitesi boyutları ile ağızdan ağıza iletişim değişkenleri arasında orta ve düşük düzeylerde pozitif ve negatif ilişkilerin olduğu ortaya çıkmıştır. Yapılan çoklu doğrusal regresyon analizleri sonucunda araştırmada, marka ilişkisi kalitesi değişkenlerinin farklı düzeylerde ağızdan ağıza iletişim durumlarını etki edebildiği sonucu ortaya çıkmıştır. Katılımcıların demografik özellikleri ile ilgili yapılan farklılık analizlerinde de anlamlı sonuçlar ortaya çıkmıştır.Öğe SAĞLIK OKURYAZARLIĞI İLE E-SAĞLIK HİZMET TÜKETİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İRDELENMESİ: E-NABIZ KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(2021) Yalman, Fuat; Kaban, TolgaBu çalışmanın temel amacı sağlık okuryazarlığı ile e-sağlık hizmet tüketimi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini Düzce ili oluşturmaktadır. Düzce il merkezinde ikamet eden ve e-sağlık hizmetlerini kullanan genç, orta ve ileri yaş grubu her bir birey, araştırma birimi olarak kabul edilmiştir. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. 400 kişiden anket tekniği ile veriler elde edilmiştir. Toplanan verilere frekans, faktör ve korelasyon analizleri uygulanmıştır. Faktör analizi sonuçlarına göre sağlık okuryazarlığı ile ilgili beş faktör ortaya çıkmıştır (sağlıkla ilgili bilgileri anlayabilme, sağlıklı yaşamaya önem verme, sağlıklı bir çevre oluşturabilme, sağlıkla ilgili kararları onaylayabilme, acil sağlık durumunu anlayabilme). E-nabız kullanımı ile ilgili iki faktör ortaya çıkmıştır (mevcut sağlık hizmetlerden faydalanma, geçmiş hizmet kayıtlarından faydalanma). Korelasyon analizi sonuçlarına göre sağlık okuryazarlığı ve e-nabız arasında en fazla korelasyona sahip boyutun sağlıkla ilgili bilgileri anlayabilme boyutu ile e-nabız kullanım boyutları arasında ortaya çıkmıştır. En düşük korelasyonun ise acil sağlık hizmetlerini anlayabilme ile e-nabız kullanım boyutları arasında ortaya çıkmıştır.Öğe Sosyal Medya Kullanımı ile Marka Farkındalığı ve Marka Sadakati Arasındaki İlişkinin İrdelenmesi(2020) Kaban, TolgaBu çalışmanın temel amacı sosyal medya kullanımının marka farkındalığı ve marka sadakati üzerindekietkilerini incelemektir. Araştırmanın alt amaçları ise katılımcıların en fazla kullandıkları sosyal medyaaraçlarını tespit etmek, sosyal medya da günde ortalama ne kadar zaman geçirdiklerini incelemek ve sosyalmedyayı hangi amaçla kullandıklarını analiz etmektir. Nike ve Adidas markası dikkate alınarak yapılanaraştırmanın evrenini Düzce ilinde yaşayan 20–39 yaşları arasındaki kişiler oluşturmaktadır. Yapılan buçalışmada kolayda örneklem yöntemi seçilmiştir. Yüz yüze anket metodu ile 291 kişiden veriler toplanmıştır.Elde edilen verilere frekans, faktör, korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Yapılan faktör analizlerisonucunda sosyal medya kullanımı ile ilgili üç faktör (sosyal motivasyon, psikolojik motivasyon vefonksiyonel motivasyon), marka farkındalığı ile ilgili iki faktör (marka tanınırlığı ve marka hatırlanırlığı),marka sadakati ile ilgili iki faktör (tutumsal sadakat ve davranışsal sadakat) ortaya çıkmıştır. Korelasyon analizisonuçlarına göre her iki marka karşılaştırıldığında sosyal medya kullanımı ile marka farkındalığı arasındakiilişkide Nike markası için marka tanınırlığının, Adidas markası için marka hatırlanırlığının ön plana çıktığıgörülmektedir. Marka sadakatinde ise Nike markası için davranışsal sadakatin, Adidas markası için tutumsalsadakatin ön plana çıktığı görülmektedir. Regresyon analizi sonuçlarına göre her iki markada da sosyalmotivasyonun ve psikolojik motivasyonun marka farkındalığı ve marka sadakati üzerinde etkilerinin olduğusonucuna ulaşılmıştır.