Yazar "Faiz, Emel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 17 / 17
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Akıllı Telefon Pazarı İçin Müşteri Sadakatinin Oluşturulmasında Memnuniyetin, Algılanan Değerin Ve Değiştirme Maliyetinin Etkisi(2017) Kalyoncuoğlu, Selma; Faiz, Emel78.7 milyon nüfusa sahip olan (TÜİK, 31 Aralık 2015 itibariyle) Türkiye'de, 73.6 milyon cep telefonu abonesi (BTK, 2015 yılı 4. çeyrek raporu) ile 35.2 milyon akıllı telefon kullanıcısı (http://www.statista.com, 2016 beklentisi) bulunmakta ve her geçen gün akıllı telefon pazarındaki istikrarlı büyüme devam etmektedir. Akıllı telefonlara olan ilginin giderek artması işletmeleri harekete geçirmiştir. İşletmeler, müşterilerin işletmeye bağlanmalarını sağlamak ve rakip işletmelere rağmen her koşulda yine kendilerinin tercih edilmesini sürdürebilmek için azami gayret göstermektedir. Bu kapsamda da işletmelerin, müşterilerinden beklediği bu bağlılık taahhüdünü görebilmesi için taahhüt üzerinde etkisi olabilecek durumları detaylı olarak incelemesi gerekmektedir. Uygulayıcılar tarafından böylesine önem atfedilen bir konunun teorik altyapısını incelemek ve Türkiye'nin içinde bulunduğu dinamiklerle uyumlu olacak bir model önerisi çalışması gerçekleştirilmek istenmektedir. Söz konusu noktadan hareketle çalışma, müşteri sadakatinin oluşturulmasında ve sürdürülmesinde etkili olabilecek değişkenlerin tespit edilmesine odaklanmıştır. Bu amaçla oluşturulan araştırma modeli kapsamında akıllı telefon pazarının en büyük iki oyuncusu olan Samsung ve Apple işletmelerinin Türkiye'deki son kullanıcılarından hali hazırda internet üzerinden yapılan çevrimiçi anket yoluyla veriler toplanmıştır. 565 nihai anket analize tabi tutulmuştur. Kullandığı üründen memnun kalan, ödemiş olduğu fiyata ve harcamış olduğu zamana göre telefonun sunduğu kaliteden fayda sağlamış olan ve yeni bir markaya/yeni bir işletim sistemine geçme maliyetinin yüksek olduğunu düşünen son kullanıcıların ilgili markaya ilişkin müşteri sadakati oluşturacağı öngörülmektedirÖğe Akıllı Telefon Pazarında Marka İmajının Müşteri Sadakati Üzerindeki Etkisinde Müşteri Memnuniyetinin Aracılık Rolü(2018) Uludağ, Gamze; Faiz, Emel; Çatı, KahramanBu araştırmanın temel amacı, akıllı telefon pazarında marka imajının müşteri sadakati üzerindeki etkisinde müşteri memnuniyetinin aracılık rolünün olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın evrenini Düzce’de ikamet eden 17 yaş ve üzeri akıllı telefon kullanan tüketici grubu oluşturmaktadır. Bu çerçevede kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 385 akıllı telefon kullanıcısından çevrimiçi anket tekniğiyle elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Araştırma kapsamında marka imajının müşteri sadakati üzerindeki etkisinde müşteri memnuniyetinin aracılık rolünü belirlemek amacıyla Baron ve Kenny' nin (1986) dört aşamadan oluşan Nedensel Adım Yaklaşımı kullanılmıştır. Aracılık modelinin istatistiksel olarak anlamlılığını belirlemek için Sobel Testi kullanılmış ve sonuç istatiksel olarak anlamlı çıkmıştır. Çalışma sonucunda, marka imajının müşteri memnuniyeti ile müşteri sadakati üzerinde etkisi olduğu ve aynı zamanda müşteri memnuniyetinin de müşteri sadakatini doğrudan etkilediği tespit edilmiştir. Çalışmanın temel amacı olan, marka imajının müşteri sadakati üzerindeki etkisinde müşteri memnuniyetinin ‘kısmi aracı’ değişken olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Aşırı İş Yükü ve Tükenmişlik Sendromunun İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Satış Personelleri Üzerinde Bir Araştırma(Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim ve Araştırma Merkezi, 2019) Faiz, EmelÇalışanların fazlaca yüklendikleri roller sonucu oluşan aşırı iş yükü işten ayrılma niyetini etkileyen faktörlerden birisidir. Yüksek iş yükü, çalışanlarda iş kontrolünün düşmesine ve tükenmişliğe neden olmaktadır. Bu araştırmanın amacı, aşırı iş yükü ile tükenmişlik sendromunun işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisini tespit etmektir. Bu kapsamda Düzce ili Merkez ilçesinde bulunan farklı sektörlerde faaliyet gösteren işletmelerde çalışmakta olan 300 satış personeli üzerinde araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, tanımlayıcı istatistikler ile korelasyon ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Yüz yüze anket tekniği ile elde edilen veriler sonucunda, satış personellerinin tükenmişlik düzeylerinin ve işten ayrılma niyetlerinin düşük olduğu tespit edilmiştir. Aşırı iş yükü ve tükenmişlik sendromunun işten ayrılma niyeti üzerinde anlamlı etkisi vardır. Tükenmişlik boyutları açısından değerlendirildiğinde ise, duygusal tükenme boyutunun işten ayrılma niyeti üzerinde etkili olduğu saptanmıştır.Öğe Güdülenmiş Tüketici Yenilikçiliğinin Değiştirme Maliyeti ve Algılanan Değer Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Model Önerisi: Akıllı Telefon Pazarı Örneği(2019) Faiz, Emel; Uludağ, GamzeBu araştırmanın temel amacı, akıllı telefon pazarında güdülenmiş tüketiciyenilikçiliğinin değiştirme maliyeti ve algılanan değer üzerindeki etkisini tespit ederekyeni bir model önerisi sunmaktır. Araştırma evrenini akıllı telefon satın alan ve/veyakullanan 17 yaş ve üzeri tüketici grubu oluşturmaktadır. Araştırmada kolayda örneklemeyöntemi kullanılarak 385 akıllı telefon kullanıcısından online anket tekniğiyle verilertoplanmıştır. Toplanan veriler yapısal eşitlik modellemesiyle analiz edilmiş ve oluşturulanmodelin yapı geçerliliği test edilmiştir. Araştırma sonucunda; sosyal, hedonik ve bilişselyenilikçiliğin değiştirme maliyeti üzerinde etkili olduğu ancak fonksiyonel yenilikçilikboyutunun değiştirme maliyeti üzerinde etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Hedonikyenilikçilik algılanan değer üzerinde etkiliyken diğer boyutların (sosyal, fonksiyonel vebilişsel) algılanan değer üzerinde etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Değiştirmemaliyetinin ise algılanan değer üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe HİZMET KALİTESİNİN KURUMSAL İMAJ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BANKACILIK SEKTÖRÜNDE İNCELENMESİ(Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği, 2016) Kalyoncuoğlu, Selma; Faiz, EmelÜlke ekonomilerinde hizmet sektörüne ayrılan payların yükselmesi, hizmetlerin çeşitlenmesi ve hizmet işletmelerinin sayısının artması kaliteli hizmet üretmek olgusuna dikkat çekmektedir. Kaliteli hizmet üretebilen işletmeler ise müşterile- rinin gözünde kurum imajını da güçlendirmektedir. Bu kapsamda araştırma; banka müşterilerinin aldıkları hizmetin kalitesine ilişkin algılarının, bankanın kurumsal imajını etkileyip etkilemediğini bankanın sahiplik türüne göre tespit etmeye odaklanmıştır. Araştırmanın hipotezleri, Düzce ili Merkez ilçesinde faali- yet göstermekte olan kamu ve özel mevduat olarak tasniflenen altı bankadan da hizmet alan toplam 467 gerçek müşteriden oluşan bir örneklem üzerinde test edilmiştir. Araştırma sonuçları, bankaların kurumsal imajları üzerinde kamu mevduat bankaları açısından hizmet kalitesi boyutlarından fiziksel varlıklar, gü- venilirlik, güvence ve özdeşleştirmenin; özel mevduat bankaları açısından ise fiziksel varlıklar, güvenilirlik, cevap verebilirlik, güvence ve özdeşleştirmenin belirleyici etkileri olduğunu ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, kurumsal imaj üzerinde etkisi en yüksek olan değişken her iki sahiplik türü açısından da “ban- kanın kendini müşterisiyle özdeşleştirmesi” olmuştur. Öte yandan; banka müşte- rilerinin, bankanın kurumsal imajına ilişkin görüşleri ile bankaların hizmet kalite- sinin güvenilirlik boyutu dışındaki diğer dört boyutuna ilişkin algılarının banka- ların sahiplik türüne göre farklılık gösterdiği sonucuna da ulaşılmıştır.Öğe Industry 4.0 and marketing(Peter Lang Publishing Group, 2019) Faiz, EmelThe rapid and comprehensive development of technology has led to a radical change in our industry, production, and business processes and this change is still ongoing. Moving from manual labor to the use of machinery and steam, human history was introduced the concept of the first industrial revolution. With machinery leaving its place to the mass production, we were introduced to the second industrial revolution; with electronics and IT systems first meeting production and later the business world, we were introduced to the third industrial revolution. Today, we are talking about the fourth industrial revolution and designing the fifth industrial revolution. With the fourth industrial revolution, we began to see technologies such as the internet of things, big data, cloud computing, artificial intelligence, etc.in business life. These technologies help the development of new sectors and new business branches in the economy. Businesses are beginning to re-create all their functions with these technologies. With regards to this, marketing departments are undergoing a digital transformation as well, and are discussing Marketing 4.0. The main objective of this section is to explain how the technologies that come with Industry 4.0, which is a process where the digital interacts with the physical elements, affect marketing and how they are transformed into applications in marketing. © Peter Lang GmbH.Öğe MARKA İMAJININ MARKA AŞKI İLE MARKA SADAKATİ ARASINDAKİ İLİŞKİDE ARACILIK ROLÜ(Düzce Üniversitesi, 2019) Faiz, Emel; Usta, BüşraTüketicilerinin sadakatinikazanabilmenin önemini fark eden ve bu konuya odaklanan markaların sayısı hızlıbir şekilde artmaktadır. Son yüzyılın rekabet dinamiklerinden ötürü somutdeğerlerin yanı sıra imaj, aşk gibi soyut değerler sadakatin öncülleri olarakyer almaktadır. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin markaya duyduğu aşkın vemarka imajının marka sadakati üzerindeki doğrudan etkisini ve aşk ile sadakatarasındaki ilişkide imajın aracılık rolünün olup olmadığını tespit etmektir. Buamaç doğrultusunda, çevrimiçi anket tekniğiyle 390 otomobil sahibi bireydenveri toplanmıştır. Çalışma kapsamında oluşturulan hipotezler doğrusal ve çokluregresyon analizinden yararlanılarak test edilmiştir. Marka imajının aracılık rolünü belirlemekamacıyla Baron ve Kenny' nin (1986) dört aşamadan oluşan Nedensel AdımYaklaşımı kullanılmıştır. Çalışma sonuçları, marka aşkı ile marka sadakatiarasındaki ilişkide marka imajının kısmi aracılık rolünü açıklamaktadır. Bubulgular ışığında, tüketicilerin otomobil markalarına duydukları aşk, markasadakatini marka imajı üzerinden etkilemektedir.Öğe Müşterilerin Sadakat Geliştirme Eğilimlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Akıllı Telefon Kullanıcıları Üzerinde Bir Araştırma(2017) Kalyoncuoğlu, Selma; Faiz, EmelPazarın büyüme hızı yavaşladığında veya pazardaki rekabet arttığında işletmeler için önemli olan şey, var olan müşteriyi elde tutmaktır. Müşteriyi elde tutmak ise sadık müşterilere sahip olmanın ilk adımı olarak kabul edilmektedir. Müşteriyi sadık hale getirmenin yolu da hem işletmenin müşterileri için yapabileceği; müşterinin algıladığı değeri arttırmak veya müşterinin rakip işletmeye geçmesini engellemek amacıyla değiştirme bariyerleri oluşturmaktan geçebileceği gibi hem de müşterinin sahip olduğu demografik özelliklerine ve ürünün kullanımındaki tercihlerine göre gerçekleşebilmektedir. Bu bağlamda çalışmada, Türkiye'de akıllı telefon pazarındaki müşterinin algıladığı değer, değiştirme maliyeti, demografik verileri ve telefon kullanımına ilişkin özellikleri incelenerek kişinin akıllı telefon kullanımında sadakat geliştirme veya geliştirmeme eğilimi ortaya konmaya çalışılmıştır. Çevrimiçi anket yoluyla elde edilen geçerli toplam 877 veri analize tabi tutulmuştur. İki grubun ayırt edilmesine (sadakat geliştiren/geliştirmeyen) ilişkin amaç doğrultusunda verilerin analizinde Lojistik Regresyon Analizi tercih edilmiştir. Böylece sadakat geliştiren müşterilerin ayırt edici özellikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma bulguları neticesinde, algılanan değer ve değiştirme maliyetinin müşteri sadakati üzerindeki etkisi akıllı telefon pazarı için istatiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Ayrıca demografik veriler açısından cinsiyetin ve telefon kullanımına ilişkin veriler açısından da müşterilerin tercih ettikleri akıllı telefon markasının müşteri sadakati üzerindeki etkisinin modele katkı açısından anlamlı olduğu belirlenmiştir.Öğe ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE YENİLİKÇİLİK VE PROAKTİFLİK ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR ÇALIŞMA(Düzce Üniversitesi, 2016) Faiz, EmelÖrgütlerin öğrenme ihtiyacı, çevredeki sürekli ve hızlı değişimlerden kaynaklanmaktadır. Sürekli değişen ve gelişen bir çevre içinde faaliyet gösteren örgütler, bir taraftan stratejik amaçlarını belirlemekte iken diğer taraftan teknolojik ve yapısal olarak bu değişikliklere uyum sağlamak zorundadırlar. Öğrenen örgütler bu hızlı değişimi yakalayabilen ve ihtiyaç duyulan dönüşümleri gerektiği anda gerçekleştirerek kendi kendini yenileyebilen örgütlerdir. Bu çalışmada, öğrenen örgütlerin yenilikçiliği ve proaktifliği tartışılmış ve gelecek çalışmalara yönelik olarak önerilerde bulunulmuştur. Çalışma sonucunda, örgütler için artık risk almamanın, yenilik yapmamanın ve pasif kalmanın mevcut durumu korumak için yeterli olmadığı ifade edilmiştir. Diğer önemli bir sonuç ise, örgütlerin ve performanslarının yeniden canlanmasına ve iyileşmesine yeniliğin ve proaktifliğin pozitif etkileri olduğu ve örgütsel yenilik ve proaktifliğin örgütlere aynı zamanda rekabet üstünlüğü sağlayan bir araç olarak görüldüğüdürÖğe Online Müşteri Deneyiminin E-Sadakat Üzerindeki Etkisinde E-Memnuniyetin Aracılık Rolü(Kırklareli Üniversitesi, 2020) Faiz, Emel; Kaplan, NisaBu araştırmanın temel amacı, online müşteri deneyiminin e-sadakat üzerindeki etkisinde e-memnuniyetin aracılık rolünü tespit etmektir. Araştırmada, online ortamda kitap satın alan müşterilerin yaşadığı deneyimlerin e-memnuniyet ve e-sadakat geliştirmedeki etkisi incelenmektedir. Çevrimiçi anket tekniğiyle 301 online kitap satın alma deneyimi yaşamış müşteriden elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre, online müşteri deneyimi boyutlarının e-memnuniyet ve e-sadakat üzerindeki pozitif etkisi istatiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Aynı zamanda online müşteri deneyiminin e-sadakat üzerindeki etkisinde e-memnuniyetin kısmi aracılık rolü olduğu görülmüştür.Öğe Online Seyahat Alışverişlerinin Hizmet Kalitesinin E-Memnuniyet Ve E-Sadakat Üzerindeki Etkisi(2018) Faiz, Emelİnternet her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de büyük bir öneme sahiptir. Turizm sektörü interneti turistik ürünlerin pazarlama çabaları için kullanmaktadır. Özellikle emek yoğun özelliğe sahip turizm sektörü içerisinde faaliyet gösteren işletmeler e-posta başta olmak üzere birçok e-hizmeti bünyesinde barındırmaktadır. E-hizmet sunan işletmeler sundukları hizmetlerin kalitesine önem vermekte ve müşteri memnuniyeti dolayısıyla sadakat geliştirilmesini arzu etmektedir. Bu çalışma, tüketicilerin online ortamda satın aldıkları seyahat hizmetlerinin kalitesinin, memnuniyetleri ve sadakatleri üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada veri toplamak için anket tekniğinden faydalanılmıştır. 480 katılımcıdan elde edilen veriler çoklu regresyon analizi kullanılarak test edilmiştir. Araştırma sonuçları, e-hizmet kalitesinin hem e-memnuniyet hem de e-sadakat üzerindeki pozitif ve anlamlı etkisini ortaya koymaktadır. Ayrıca e-hizmet kalitesi boyutlarından yerine getirme boyutunun diğer boyutlara göre modeli açıklayıcı gücünün daha fazla olduğu görülmektedirÖğe Pazarlama Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımının Online Satışlar Üzerindeki Rolü: Muhafazakar Giyim Sektörü Örneği(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 2018) Aksoy, Melike; Faiz, Emelİşletmeler internet üzerinden satışlar gerçekleştirirken sosyal medyadaki varlıklarını da geliştirmeye ve sosyal ağları pazarlama amacıyla etkin kullanmaya özen göstermektedir. Bu doğrultuda, araştırmanın amacı, işletmelerin sosyal medya kanallarında yer verdikleri pazarlama mesajlarının online ortamda gerçekleştirdikleri satışlar üzerinde rolü olup olmadığı gözlenmek istenmiştir.Araştırma evrenini, alan yazında mevcut araştırmalarda yer almamış bir sektör olması nedeniyle muhafazakar giyim sektöründe yer alan ve sosyal medya kanallarını aktif olarak kullanan işletmeler oluşturmaktadır. Amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 10 işletme kurucu/yöneticisi ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ile görüşmeler analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, işletmelerin sosyal medya pazarlamasına önem verdiği, sosyal medyadaki yenilikleri takip ederek işletmenin tanıtımına katkı sağlayacak şekilde kullandığı belirlenmiştir. Ayrıca sosyal medyada yer verilen pazarlama mesajlarının online satışları desteklediği ve web siteleri üzerinden gerçekleştirilen satışlarda rolü olduğu sonuçları elde edilmiştir.Öğe Öğe SOSYAL MEDYADA KİŞİSEL MARKALAMA: INSTAGRAM’DAKİ SEYAHAT FENOMENLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(Yusuf ÖCEL, 2022) Şahinşah, Merve; Faiz, EmelAmaç: İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte insanların etkileşimli iletişim kurmasına olanak tanıyan sosyal medya mecraları kişilerin günlük hayatının bir parçası haline gelmektedir. Kişilerin sosyal medya mecralarında varlık gösterme arzuları artış gösterirken bu artışa bağlı olarak farklılaşma istekleri de kişisel markalama kavramını hayatımızın bir parçası haline getirmektedir. Sosyal medya mecraları, kişisel markalama çalışmaları için hem maliyet açısından hem de amaç açısından en uygun platformalardır. Bu nedenle, araştırmada sosyal medya mecralarının kişisel markalama üzerindeki rolünün gözlenmesi amaçlanmaktadır. Gereç ve Yöntem: Araştırma amacı doğrultusunda, örnek olay çalışması deseni tercih edilerek nitel araştırma yöntemlerine başvurulmuştur. Son zamanlarda popülerlikleri artan seyahat fenomenleri içerisinden amaçlı örnekleme tekniğiyle belirlenen 12 seyahat fenomeni ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. İçerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri ile veriler analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırma sonucunda seyahat fenomenlerinin sosyal medyada kişisel markalama çalışmalarına önem verdikleri, takipçilerinden gelen geri bildirimleri dikkate alarak sosyal medyayı kişisel markalarına katkı sağlayacak şekilde kullandıkları belirlenmiştir. Bununla birlikte sosyal medyada paylaştıkları içeriklerin kişisel markalama çalışmalarına katkı sağladığı sonucuna varılmıştır. Sonuç: Bu araştırma ile sosyal medyada kişisel markalamanın önemine dikkat çekilmiştir. Kişisel markalamada öne çıkan temalar kişisel değerler, kişisel farkındalık, kişisel imaj, hedefler, seyahat etmek ve iletişim olmaktadır.Öğe Tekno-Girişim Sermayesi Desteği Hibe Programının Sosyal Pazarlama Karması Açısından İncelenmesi(2017) Kalyoncuoğlu, Selma; Faiz, EmelGünümüzde toplumu oluşturan bireylerin ve toplumun bütününün,sürdürülebilir bir refah içerisinde yaşayabilmesi için ülkedeki üretiminteknoloji seviyesinin ve katma değerinin yükseltilmesinin gerekliliğikaçınılmazdır.Türkiye Cumhuriyeti’nin 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracatve 25 bin dolarlık kişi başı milli gelir rakamına ulaşması ancak Ar&Geniteliği yüksek, know-how’ı olan işler yapmasıyla mümkün olacaktır.Bu nedenle kamu otoritesi; ülkenin teknolojiyi satın alıp kullanandeğil, “kendi teknolojisini üreten ve satan” bir ülke haline gelebilmesiiçin 2009 yılında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın bünyesindeyürütülen Tekno-Girişim Sermayesi Desteği (TGSD) programınıuygulamaya geçirmiştir.Genç girişimcilerin ilgisini çekmek, “teknoloji-tabanlı iş fikrigeliştirmeleri” yönünde bir davranış değişikliği oluşturmak ve bunu da sürdürülebilir hale getirmek için devlet tarafından planlanan bu hibeprogramı, hedef kitle olarak seçilen başlangıç aşamasındaki girişimcilerinkendilerine ve üyesi oldukları topluma fayda sağlamak üzere kendilerindenbeklenilen davranışı gönüllü olarak gerçekleştirmelerini teşvik ettiğiiçin araştırmacılar tarafından bir sosyal pazarlama uygulaması olaraköngörülmüştür.Dolayısıyla, toplumsal ve kişisel refahın yükseltilmesini besleyenbir uygulama olan TGSD hibe programının planlanması sürecinesosyal pazarlama karması elemanlarının nasıl adapte edilebileceği buçalışmayla incelenmiş ve ilgili çalışmanın, sosyal pazarlama alanındaülkemizde yapılan az sayıda çalışmadan biri olarak alan yazına katkısağlayacağı düşünülmüştür.Öğe TIBBİ CİHAZ SEKTÖRÜNÜN BEŞ GÜÇ MODELİNE GÖRE REKABET ANALİZİ: İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ(Düzce Üniversitesi, 2021) Bülbül, Zeren Zeynep; Faiz, EmelBu araştırmanın amacı, tıbbi cihaz sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin uluslararası rekabet gücünün rekabet modellerinden Porter (2000)’ın Beş Güç Modeline göre analiz edilmesidir. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilinde faaliyet göstermekte olan tıbbi cihaz üretici ve satıcısı işletmeler oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, 12 işletme kurucu/yöneticisi ile yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Derinlemesine görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda, işletmelerin Beş Güç Modelinin boyutlarına göre; sektördeki mevcut rakiplerin yerli rakipler açısından düşük, yabancı rakipler açısından rekabetin yüksek seviyede olduğu, sektör tedarikçilerinin genelde yurtdışı tedarikçi ağının güçlü olduğu sonuçları elde edilmiştir. İkamelerin sektörde fazla olduğu ve bu durumun rekabeti şiddetlendirdiği, alıcıların pazarlık güçlerinin fazla olmasının işletmeleri fiyat anlamında zorladığı ve sektöre yeni girecek işletmelerin rekabeti şiddetlendireceği sonuçlarına varılmıştır.Öğe Uluslararası Girişimciliğin Proaktiflik Boyutu: Küresel Doğan İşletmeler Üzerine Nitel Bir Araştırma(2015) Faiz, Emel; Üner, M. MithatKuruluşlarını takiben kısa süreler içerisinde uluslararası pazarlarda faaliyet göstermeye başlayan, geleneksel uluslararasılaşma sürecine ilişkin yaklaşımların öngördüğü aşamalardan geçmeyen küçük ve orta büyüklükteki işletmeler alan yazında “Küresel Doğan İşletme” olarak anılmaktadır. Küresel doğan işletmelerin baskın özelliklerinden birisi de uluslararası girişimcilik yönelimidir. Alan yazında uluslararası girişimciliğin yenilikçilik, risk alma ve proaktiflik olmak üzere üç boyutundan bahsedilmektedir. Bu araştırmada, uluslararası girişimciliğin proaktiflik boyutu ele alınmıştır. Araştırmanın amacı, küresel doğan işletmelerin uluslararası girişimcilik yöneliminin bir boyutu olarak proaktif olmalarını etkileyen faktörleri tespit etmektir. Araştırmada, Sakarya ilinde, farklı sektörlerde bulunan, yedi küresel doğan işletme tespit edilmiş ve nitel araştırma yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın amacına ve niteliğine uygun olarak örnek olay deseni tercih edilmiştir. Verilerin analiz sürecinde Nvivo 8 yazılımından faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda, küresel doğan işletmelerin proaktif olmalarını etkileyen faktörler; fuarlar, bilgi, bilgi kaynakları, yönetici özellikleri, ağ bağlantıları ve güven olmak üzere altı başlık altında toplanmış ve açıklanmıştır.