Yazar "Emen, Engin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmenlerin öz liderlik rolleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi(2014) Göksoy, Süleyman; Emen, Engin; Yenipınar, ŞenyurtBu çalışmada, öğretmenlerin öz liderlik düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasında ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın yöntemi, mevcut durumu tespit etmeyi amaçladığı için betimsel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Tabak, Sığrı, Türköz, (2012)?nın öz liderlik ” ve DiPaola et al.,(2007)?ın “örgütsel vatandaşlık” ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, spearmen korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuca göre araştırmaya katılan öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık düzeyleri ve öz liderlik ve alt boyutları ile ilgili algı düzeylerinin yüksek olduğu söylenebilir. Öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ile öz liderlik alt boyutlarından davranış odaklı stratejiler, doğal ödül stratejileri ve yapıcı düşünme modeli stratejileri arasında istatistiksel olarak pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Öz liderlik alt boyutları olan davranış odaklı, doğal ödül ve yapıcı düşünme modeli stratejileri örgütsel vatandaşlığı anlamlı seviyede yordamaktadır. Araştırma bulgularına dayalı olarak şu öneriler getirilebilir. Öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarının (okulda öğretmenlerin gönüllü ve isteğe bağlı davranışları) artması onların öz liderlik rol ve davranışları arasında güçlü bir ilişki ve nedensellik bağı olduğundan; Eğitim kurumlarında öğretmenlerin öz liderlik rollerini göstermeleri teşvik edilmelidir. Öğretmenlerin öz liderlik rollerini sergileyebilecekleri yönetsel ve kurumsal yapılar oluşturulmalı, fırsatlar verilmelidir.Öğe Okullarda güvenlik sorunu(2013) Göksoy, Süleyman; Emen, Engin; Aksoy, CabbarMevcut araştırmada İstanbul ilindeki resmi ilk ve ortaokul yöneticilerinin görüşlerine göre ilk ve ortaokulların fiziksel, sosyal ve psikolojik etkenler açılarından ne derece güvenli olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma tarama modeli olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini 20112012 eğitim-öğretim yılında İstanbul İlinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ilk ve ortaokullar oluşturmaktadır. İstanbul İlinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 3457 resmi ilk ve ortaokul bulunmaktadır. Örneklem olarak ise uygun amaçlı örneklem kullanılmıştır. Araştırma örneklemini resmi ilk ve ortaokullarda görevli 399 yöneticisi oluşturmaktadır. İlk ve ortaokul yöneticilerinden elde edilen bulgulara göre; fiziksel etkenler, psikolojik etkenler, sosyal etkenler açılarından ilk ve ortaokulların güvenliğinin yüksek düzeyde olduğu fakat hiçbir boyutta çok yüksek düzeyde olmadığı saptanmıştır. Araştırmaya katılan ilk ve ortaokul yöneticilerinin fiziksel etkenler, psikolojik etkenler, sosyal etkenlere yönelik okul güvenliğine ilişkin görüşlerinin cinsiyetlerine, öğrenim durumuna, hizmet yılı/süresine göre fark- lılaşmadığı ortaya konmuştur. Bu bulgulara göre, ilk ve ortaokulların güvenliği ile ilgili fiziksel, sosyal ve psikolojik etkenler arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Öğe Okullarda güvenlik sorunu(2013) Göksoy, Süleyman; Emen, Engin; Aksoy, CabbarMevcut araştırmada İstanbul ilindeki resmi ilk ve ortaokul yöneticilerinin görüşlerine göre ilk ve ortaokulların fiziksel, sosyal ve psikolojik etkenler açılarından ne derece güvenli olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma “tarama modeli” olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2011–2012 eğitim-öğretim yılında İstanbul İlinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ilk ve ortaokullar oluşturmaktadır. İstanbul İlinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 3457 resmi ilk ve ortaokul bulunmaktadır. Örneklem olarak ise uygun amaçlı örneklem kullanılmıştır. Araştırma örneklemini resmi ilk ve ortaokullarda görevli 399 yöneticisi oluşturmaktadır. İlk ve ortaokul yöneticilerinden elde edilen bulgulara göre; fiziksel etkenler, psikolojik etkenler, sosyal etkenler açılarından ilk ve ortaokulların güvenliğinin yüksek düzeyde olduğu fakat hiçbir boyutta çok yüksek düzeyde olmadığı saptanmıştır. Araştırmaya katılan ilk ve ortaokul yöneticilerinin fiziksel etkenler, psikolojik etkenler, sosyal etkenlere yönelik okul güvenliğine ilişkin görüşlerinin cinsiyetlerine, öğrenim durumuna, hizmet yılı/süresine göre farklılaşmadığı ortaya konmuştur. Bu bulgulara göre, ilk ve ortaokulların güvenliği ile ilgili fiziksel, sosyal ve psikolojik etkenler arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.