Yazar "Bilgin, Yusuf" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 15 / 15
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Charity Social Media Marketing and Its Influence on Charity Brand Image, Brand Trust, and Donation Intention(Springer, 2022) Bilgin, Yusuf; Kethüda, ÖnderThis study aims to identify the outline of charity social media marketing (SMM) and to determine to what extent it influences the charity brand image, brand trust, and donation intention. The data were gathered from followers of internationally operating Turk charities on social media. The theoretical model and hypotheses were tested by using structural equation modeling. Charity SMM is composed of awareness, interaction, timeliness, informativeness, customization, and advertisement dimensions. Awareness is the only dimension of SMM that has a significant direct influence on donation intention. Timeliness, informativeness, and advertisement significantly influence charity brand image, whereas brand trust is influenced by informativeness and customization. Besides, Charity SMM, as a whole, influences donation intention both directly and indirectly through brand image and brand trust. Therefore, charity brand image and brand trust are crucial for charities to promote donation intention through SMM. Therefore, charities are strongly recommended to focus primarily on developing their brand image and gaining trust in current and prospective donors.Öğe Correlation between the personality of tourism students and their perception and attitude towards the tourism profession(Sila Science, 2013) Çatı, Kahraman; Bilgin, Yusuf; Kılınç, İzzetThe purpose of this study is to determine whether or not there is a correlation between the personality of students studying tourism at the undergraduate level and their perception and attitude towards the tourism profession. Students studying at vocational schools of tourism and hotel management in Turkey generated the population of this research. A cluster sampling method was used for this study. A quantitative research method was used in this research and data were collected through using a questionnaire. The data collected were analyzed using the LİSREL 8.7 program from Windows Applications. The results of this research showed that no significant correlation was determined between the personality of students studying tourism at undergraduate level and their perceptions towards the tourism profession. On the other hand, the perceptions of the students towards the tourism profession considerably affect their attitudes related to preferences, whether or not they intended to continue this profession in the future and if they would recommend the profession to others. © Sila Science. All Rights Reserved.Öğe Girişimcilerin Sektör Tercihlerinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi: Düzce Örneği(2015) Bozkurt, Öznur; Çatı, Kahraman; Bilgin, Yusuf; Baş, AdemBu araştırmanın amacı, girişimcilerin yatırımlarında sektör (iş kolu) tercihlerini etkileyen faktörlerin Düzce ili özelinde incelenmesidir. Bununla birlikte, girişimcilerin sektör tercihlerini etkileyen faktörlerin demografik özelliklerine göre faklılık gösterip göstermediği berlirlenecektir. Ayrıca, girişimcilerin yaptıkları yatırımlara ilişkindeğerlendirmeleri incelenecektir. Araştırmanın evreni, 2009 ve sonraki yıllarda Düzce ilinde çeşitli sektörlere yatırım yapan 386 girişimciden oluşmaktadır. Araştırmada nicel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 18 paket programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, girişimcilerin sektör tercihlerini etkileyen faktörlerin sektörel öngörü, bilgi düzeyi arkadaş tavsiyeleri ve sermaye miktarıolduğu görülmüştür. Bununla birlikte, girişimcilerin yatırım yaptıkları sektörleri etkileyen faktörlerin cinsiyetlerine ve sektörel deneyimlerinegöre farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca,girişimcilerin yatırımlarının başarılı olacağı ile ilgili öngörülerinin netleşmemiş olmasına rağmen tekrar aynı iş kolunu tercih etme eğiliminde oldukları görülmüştürÖğe İşbirlikçi pazarlama yaklaşımının otel işletmelerinin pazarlama anlayışları çerçevesinde irdelenmesi(Düzce Üniversitesi, 2015) Bilgin, Yusuf; Çatı, KahramanBu araştırmanın amacı, bir destinasyonda faaliyet gösteren otel işletmelerinin işbirlikçi pazarlamaya yönelik yaklaşımları ile pazarlama anlayışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bununla birlikte, bir destinasyondaki otel işletmelerini pazarlama işbirlikleri oluşturma noktasında teşvik eden ve engelleyen faktörlerin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Literatürdeki teori ve uygulamaların sınırlılığından ötürü keşifsel ve tanımlayıcı araştırma yaklaşımlarının birlikte kullanıldığı araştırmanın evrenini, Bolu ilinde faaliyet gösteren 3, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmeleri oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma deseni kullanılmış ve araştırma verileri, yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler, betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, otel işletmelerinin pazarlama anlayışları ile işbirlikçi pazarlama eğilimleri arasında ürün odaklı, işletmeler arası ilişkiler odaklı ve kümelenme odaklı faktörler açısından pozitif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Pazar odaklı faktörler açısından ise negatif yönlü bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bunun yanı sıra, destinasyonda faaliyet gösteren otel işletmeleri arasında pazarlama işbirlikleri oluşumunu teşvik eden faktörlerin işletmeler arası mevcut ilişkiler, sunulan ürün ve hizmetlerin farklılığı, destinasyon rekabetçiliğini artırma ve destinasyona yeni ürünlerin kazandırılması olduğu tespit edilmiştir. Pazarlama işbirlikleri oluşumunu engelleyen faktörlerin ise bireysel çıkarların ön planda tutulması, mevcut pazarın yeterli görülmesi, liderlik eksikliği ve seyahat acentelerine bağlılık olduğu görülmüştür.Öğe İşletmeleri Lojistik Faaliyetlerde Yatırıma Yönelten Faktörlerin İncelenmesi: Çınar Boru Profil Sanayi ve Ticaret A.Ş. Örneği(2013) Yıldız, Mehmet Selami; Bilgin, Yusuf; Yazgan, Halil İbrahimBu araştırmanın amacı, işletmeleri lojistik faaliyetlerde yatırıma yönelten faktörlerin ve lojistik faaliyetlere ilişkin yatırım kararlarının değerlendirilmesidir. Araştırma kapsamında, Çınar Boru Profil Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi tarafından 2006 yılında Zonguldak Ereğli'de kurulan Çınar Lojistik işletmesi incelenmiştir. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı çalışmada veriler mülakat tekniği ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; Çınar Boru Profil Sanayi ve Ticaret A.Ş.'yi Lojistik faaliyetlerde yatırım yapmaya yönelten sebeplerin işlem sıklığının artması, temel yeteneklere odaklanma, işletmenin lojistik çevresi ve hizmet kalitesinde yaşanan sorunlar olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, lojistik faaliyetlere yönelik yatırımın işletmeye olumlu olarak yansıdığı ve yöneticilerin, işletmeye zarar getirmesi durumunda bile lojistik faaliyetlerde dış kaynaklara yönelmeyi düşünmedikleri sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Positioning Strategies of Universities: An Investigation on Universities in Istanbul(Turkish Education Assoc, 2016) Cati, Kahraman; Kethüda, Önder; Bilgin, YusufThe purpose of this study is to identify positioning strategies in which universities want to be distinctive in the mind of prospective students. For this purpose, the research was designed in the case study pattern by using qualitative methodology. The population of the research includes the universities in Istanbul. Purposive sampling was used and the universities that had put their promotional videos on their web pages, were investigated. The research data were obtained by typing the written and verbal statements in the promotional videos. The data were analyzed by using content analysis. In conclusion, eight positioning strategies pursued by the universities were defined. Furthermore, the research indicated that there were some differences in positioning strategies between public and foundation universities. Finally, the positioning map was generated for the universities which were included in the research. Public and private universities wishing to create a different image from their competitors are recommended to benefit from the positioning map.Öğe A qualitative research on positioning of universities in Turkey(Deomed Publ, Istanbul, 2015) Çatı, Kahraman; Bilgin, YusufThe purpose of this study is to examine the prominent dimensions of positioning activities of the universities in Turkey. In addition to that, the dimensions of how the universities in Turkey position themselves will be examined in terms of the quality of education, which is an important factor in positioning of educational institutions. In this research, qualitative research design was used and the data were collected by using document review technique. The research population is composed of 193 state and private non-profit foundation universities in Turkey. The research data was obtained by analyzing the promotional videos on the web sites of the universities. The obtained data were analyzed by content analysis method. According to the findings, the prominent dimensions of positioning factors for universities were student life, location of the university and quality of education. In terms of the quality of education provided by the universities, positioning dimensions were foreign language education, professional success, job opportunities, scholarship opportunities, international activities, applied training, teaching staff and library.Öğe The role of social media marketing activities in converting existing students into university advocates(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Kethuda, Onder; Bilgin, YusufThis paper focuses on university social media marketing (SMM) activities and their role in converting following students into university advocates on social media. The study, which has a relationship-oriented approach, first categorizes university SMM activities into four groups: entertainment, interaction, trendiness, and customization. Then it provides the theoretical background for the research model and unveils the role of university SMM on university image, student satisfaction, student loyalty, and electronic word-of-mouth (e-WoM). Data was gathered from 1072 university students in an undergraduate program at 55 universities in Istanbul, Turkey. Structural equation modeling was used to test the model. Results indicate that a university's SMM activities have a significant role in spreading favorable attributes of universities on social media, and university image, student satisfaction, and student loyalty foster this relationship.Öğe Strategic Leadership in Civil Society Organizations: A Research on Turkish Charities Performing International Operations(Springer, 2017) Bilgin, Yusuf; Bilgin, Gülveda Demirocak; Kılınç, İzzetThis study aims to investigate how and at what level civil society organizations fulfill strategic leadership implementations. The scope of the study involves Turkish Charities that have international operations under the name of civil society organizations. We have collected the data from the interviews of the charity managers, and we have preferred using the qualitative method. We have analyzed the data with descriptive analysis technique. As a result of the study, we have found out that the charities operating internationally under the name of civil society organizations have fulfilled strategic leadership implementations effectively, in identifying and developing the core competences, forming a sustainable and effective organizational culture, and controlling the strategic activities in a balanced way. On the other hand, we have determined that these organizations cannot implement strategic leadership effectively in identifying the strategic intent of the organization, developing human capital and emphasizing ethical practices in organizational culture. We have also derived from the study that the Turkish charities do not have planned strategic leadership implementations, and the managers have benefitted from strategic leadership implementations depending on the conditions which they are in.Öğe Turizm Lisans Öğrencilerinin Turizm Sektöründe Çalışma Eğilimleri(2013) Çatı, Kahraman; Bilgin, YusufBu araştırmanın amacı, lisans düzeyinde turizm öğrenimi gören öğrencilerin turizm sektörüne ilişkin algılarını ve turizm sektöründe çalışmaya yönelik eğilimlerini belirlemektir. Bununla birlikte, öğrencilerin turizm sektörüne yönelik algılarının ve eğilimlerinin sosyo-demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılacaktır. Araştırmanın evrenini, Türkiye'de bulunan Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokullarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18 programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin turizm sektörüne yönelik algılarının kişisel özelliklerine uygunluk, ekonomik gelir, mesleğin zorluğu, istihdam olanakları ve çevresel faktörlerden etkilendiği belirlenmiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin % 49,5'inin çalışma yaşamına turizm sektöründe devam etme yönlü bir eğilim gösterdikleri saptanmıştır. Ayrıca, lisans düzeyinde turizm eğitimi gören öğrencilerin turizm sektörüne yönelik algılarının ve eğilimlerinin sosyo-demografik özelliklerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştirÖğe Turizmde lisans öğrenimi gören öğrencilerin kişilik özellikleri ve mesleğe yönelik düşünceleri üzerine bir alan araştırması(Düzce Üniversitesi, 2011) Bilgin, Yusuf; Çatı, KahramanTurizmde kalifiye eleman yetersizliği gerek sektör temsilcileri gerekse işletme yöneticileri tarafından sıklıkla dile getirilmektedir. Kalifiye eleman yetersizliği, işletmelerde kaliteli mal ve hizmetlerin üretilmesi ve kaliteli kurumların geliştirilmesinde önemli bir engeldir. Devlet planlama teşkilatı ?Özel İhtisas Turizm Raporunda? sektörün sorunları içerisinde kalifiye eleman eksikliği açık bir şekilde ifade edilmiştir. Oysaki ülkemizde turizm alanında eğitim gören mevcut öğrenci sayısı ve eğitim olanakları bu ihtiyacı karşılayacak yeterliliğe sahiptir. Ancak turizm eğitimi gören öğrencilerin birçoğu mezun olduktan sonra turizm alanı dışında çalışmayı tercih etmektedir (Üngüren, 2007: 16).Meslek seçimi bir tüketici davranışı olarak düşünüldüğünde (Karcıoğlu ve diğ., 2010), öğrencilerin turizm ya da turizm dışındaki meslekleri tercih etmelerinin psikolojik, toplumsal, kültürel, kişisel ve durumsal olmak üzere birçok sebebi bulunmaktadır. Momberg'e (2004) göre bireylerin/öğrencilerin bir mesleğe yönelmeleri ve başarılı bir şekilde o meslekte devam etmeleri için bireylerin kişilik özellikleriyle mesleki özelliklerinin örtüşmesi gerekmektedir. Turizm eğitimi gören bireylerin turizm mesleğine yönelmeleri ve turizm mesleğini sürdürmeleri, sahip oldukları kişilik özellikleri ile turizm mesleğinin gerektirdiği niteliklerin uyumlu olmasına bağlıdır. Bireyin farklı mesleklere yönelmesi hem bireyin turizm mesleği için almış olduğu eğitimin hem de turizm eğitimi için ayrılan olanakların sonuçsuz kalmasına yol açacaktır.Bu araştırmanın amacı, lisans düzeyinde turizm eğitimi gören öğrencilerin kişilik özellikleri ile turizm mesleğine yönelik düşünceleri arasında ilişkinin olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Türkiye'de lisans düzeyinde turizm eğitimi alan Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada, evrenin geniş bir alana yayılmış olması nedeniyle coğrafi özellikler dikkate alınarak örnekleme yöntemine gidilmiş ve örnekleme yöntemi olarak kümeleme örnekleme yöntemi seçilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kapsamında anket tekniğinden yararlanılarak araştırma verileri toplanmıştır. Araştırma verilerinin toplanması sürecinde katılımcıların Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu öğrencisi olması dışında başka bir kriter dikkate alınmamıştır. Araştırmada toplam 402 anket formu elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler SPSS programında analiz edilerek yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda, lisans düzeyinde turizm eğitimi gören öğrencilerin turizm mesleğine yönelik düşünceleri, bireysel özelliklere uygunluk, istihdam faktörü, ekonomik faktörler, kolaylık faktörü ve çevresel faktörler olmak üzere beş boyut altında toplanmıştır. Öğrencilerin kişilik özellikleri beş faktör kişilik ölçeğiyle ölçülmüştür. Araştırmanın amacına uygun olarak yapılan ilişki analizi sonucunda, öğrencilerin turizm mesleğine yönelik düşünceleri ile kişilik özellikleri arasında ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Yapılan farklılık analizi sonucunda ise öğrencilerin turizm mesleğine yönelik düşüncelerinin demografik özelliklerine bağlı olarak farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Öğe Türkiye'deki Üniversitelerin Kendilerini Konumlandırdıkları Eğitim Alanları(2016) Çatı, Kahraman; Bilgin, Yusuf; Kethüda, ÖnderBu araştırmanın amacı, Türkiye'deki üniversitelerin eğitimde kendilerini konumlandırdıkları alanları belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Türkiye'deki devlet ve vakıf üniversiteleri oluşturmaktadır. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı çalışmada doküman inceleme tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırma verileri, üniversitelerin web sitelerinde yer alan tanıtım videoları analiz edilerek elde edilmiştir. Araştırmada, 90 üniversitenin tanıtım videosuna ulaşılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, tanıtım videosuna ulaşılan 90 üniversiteden 49'unun kendilerini eğitim alanlarında konumlandırdıkları belirlenmiştir. Üniversitelerin kendilerini konumlandırdıkları eğitim alanlarından sağlık, mühendislik ve iktisadi ve idari bilimler dikkat çekmektedir. Tanıtım videoları analiz edilen 41 üniversitenin ise kendilerini herhangi bir eğitim alanında konumlandırmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Türkiye'deki Üniversitelerin Konumlandırma Kriterleri Üzerine Nitel Bir Araştırma(2015) Çatı, Kahraman; Bilgin, YusufBu araştırmanın amacı, Türkiye'deki üniversitelerin konumlandırma faaliyetlerinde ön plana çıkan boyutları incelemektir. Bununla birlikte, eğitim kurumlarının konumlandırılmasında önemli bir faktör olan eğitiminniteliği açısından Türkiye'deki üniversitelerin kendilerini konumlandırdıkları boyutlar incelenecektir. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı çalışmada doküman inceleme tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmanınevrenini, Türkiye'deki 193 devlet ve vakıf üniversitesi oluşturmaktadır.Araştırma verileri, üniversitelerin web sitelerinde yer alan tanıtım videoları incelenerek elde edilmiştir. Elde edilen veriler, içerik analizi tekniğikullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, Türkiye'deki üniversitelerin konumlandırma çalışmalarında ön plana çıkan boyutların öğrenci yaşamı, üniversitenin bulunduğu şehir ve verilen eğitimin niteliği olduğu belirlenmiştir. Üniversitelerin vermiş oldukları eğitimin niteliği açısından ise konumlandırma boyutlarının yabancı dil eğitimi, mesleki başarı, iş bulma olanakları, burs olanakları, uluslararası faaliyetler, uygulamalı eğitim, akademik kadro ve kütüphane olanakları olduğu saptanmıştır.Öğe Üniversitelerde Öğrenci Memnuniyetini ve Sadakatini Artırmanın Bir Aracı Olarak Sosyal Medya Pazarlama Aktiviteleri(2023) Bilgin, Yusuf; Kethüda, Önder; Yılmaz, EdanurBu araştırmanın amacı, üniversitelerin sosyal medya pazarlama aktivitelerinin öğrenci memnuniyeti ve sadakatine etkisini incelemektir. Buna ek olarak, üniversitelerde öğrenci memnuniyetinin öğrenci sadakatine etkisini incelemek amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini, İstanbul’da bulunan 44 vakıf üniversitesinde eğitim gören ve üniversitelerin Facebook, Instagram ve Twitter sosyal medya hesaplarını aktif olarak takip eden öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma verileri, sosyal medya iletişim kanalları kullanılarak çevrimiçi anketler yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler, Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, üniversitelerde sosyal medya pazarlama aktivitelerinin öğrenci memnuniyeti üzerinde güçlü bir pozitif etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Araştırma sonucunda öğrenci memnuniyetini en fazla etkileyen sosyal medya pazarlama bileşenlerinin etkileşim ve güncellik olduğu saptanmıştır. Ayrıca, sosyal medya pazarlama aktivitelerinin öğrenci sadakatine etkisinde öğrenci memnuniyetinin tam aracılık rolüne sahip olduğu tespit edilmiştir.Öğe Üniversitelerin Konumlandırma Stratejileri: İstanbul'daki Üniversiteler Üzerine Bir İnceleme(2016) Çatı, Kahraman; Kethüda, Önder; Bilgin, YusufBu çalışmanın amacı, üniversitelerin potansiyel öğrencilerin zihninde rakiplerden farklılaşmaya yönelik takip ettikleri konumlandırma stratejilerinin belirlenmesidir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımı kullanılarak örnek durum deseni üzerine tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul'da bulunan üniversiteler oluşturmaktadır. Amaçlı örneklem yönteminin tercih edildiği bu araştırmada; web sayfalarında tanıtım filmleri yer üniversitelerin tanıtım filmlerindeki yazılı ve sözlü açıklamaların düz metne dönüştürülmesiyle elde edilmiştir. Veriler içerik analizine tabi tutularak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda üniversitelerin takip ettiği sekiz farklı konumlandırma stratejisi belirlenmiştir. konumlandırma stratejileri arasında farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Son olarak, araştırmaya dahil edilen üniversitelerin konumlandırma haritası çıkarılmıştır. Son olarak, rakiplerinden farklı bir imaj oluşturmak isteyen devlet ve vakıf üniversitelerine geliştirilen konumlandırma haritasından hareketle önerilerde bulunulmuştur.