Yazar "Baydaş, Abdulvahap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ambalajın Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma(2018) Baydaş, Abdulvahap; Yaşar, Mehmet EminAmbalajın satın alma davranışı üzerindeki etkisi ile ilgili yapılan çalışmadaöne çıkan bulgular aşağıdaki gibi özetlenebilir: ambalajın ürünü koruma özelliği,gıda ürünlerinin daha çok ambalajındaki bilgilere dikkat edilerek satın alındığı,ambalajın gıda ürünlerinde koruyucu özelliğinden dolayı güven verici özelliğive ambalajın ürüne kimlik kazandırdığı ifadelerinin en önemli faktörler olarakbelirlenmiştir.Ambalajın satışı kolaylaştırdığı, sağlık açısından gıda ürünlerinin satışını artırdığı, ürün hakkında bilgi verdiği, çabuk bozulabilen ürünlerin ambalajlanmasıürünün alımı için güven verdiği, çekici görünen ambalaj satışı kolaylaştırdığı,ambalajın ürünü farklılaştırdığı, ambalajın ürünü taşımada kolaylık sağladığı dadiğer önemli olan hususlardır.Ambalajda uyumlu yazı ve şekil halinde tasarlanmasının satışları artırdığı, ürünün yapısına uygun seçilen renklerle oluşturulmuş bir ambalaj satışı olumlu etkilediği, pahalı ve dayanıklı malzemeden yapılan gösterişli ambalaj ürünün de kaliteliolduğu imajını verdiği, ambalajda renk seçimi müşterilerin ürünle ilgili duygu vedüşüncelerini etkilediği ifadeleri ise satın almada etkili olmayan ifadelerdir. Araştırma kapsamında yapılan t testinde, erkekler için ambalajın kadınlara göredaha fazla önem arz ettiği, evli olan katılımcıların bekârlara oranla daha yüksekdüzeyde ambalajın tasarım ve rengine önem verdikleri de ortaya çıkmıştır.Yapılan faktör analizinde çalışmanın 9 faktörden oluştuğu görülmüştür. Sözkonusu faktörler; Albeni özelliği, Renk uyumu özelliği, Bilgilendirme özelliği,Cezp edici güvenirlik özelliği, Hijyen ve kolay taşıyabilme özelliği, Açıklayıcılıkve farklılık özelliği, Tasarım özelliği, Pahalılık ve kalite özelliği ve Dikkat çekicitasarım özelliği ifadeleridirÖğe Determination of Factors Affecting the Preferences of Youth for Purchasing New Products: Application of Confirmatory Factor Analysis(2020) Yaşar, Mehmet Emin; Baydaş, Abdulvahap; Çelik, ŞenolThis study was conducted in order to identify the variables that determine thepreferences of youth for buying new products. The research was conducted with asample of 393 youth in the Bingol province of Turkey by using the conveniencesampling method. Prior to the research, the exploratory factor analysis was conducted.The validity of the scale was tested, by applying the confirmatory factor analysis(CFA). As the result of the model showed good fit values. The most appropriate CFA method showing the relationship between the factors was determined by applying themodification process. As a result of exploratory factor analysis; five factors weredetermined as “product quality and comfort”, “emotional factor”, “product formfactor”, “marketing communication factor” and “loyalty factor”. It was observed thatthe biggest factor affecting the participants of the survey for shopping is "need". It canbe stated that quality and price have a significant effect on purchasing behavior. Inaddition, it can be stated that an important part of the participants consists of laggards.Öğe DİNİ TUTUM AÇISINDAN TESETTÜR MODA GİYİM TERCİHİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA(2020) Baydaş, Abdulvahap; Say, Şule; Derindağ, Mehmet RızaAraştırmanın ana amacı dini tutumun tesettür ve moda giyim üzerindeki etkisinibelirlemektir. Dini tutumun tesettür ve moda giyimine olan etkisi ve dinitutumun satın alma davranışı üzerindeki etkisi incelenmektedir. Kolayda örnekyöntemi kullanılarak 270 tesettürlü kadından alınan bilgiler SPSS paketprogramı aracılığı ile analiz edilmiştir. Araştırma “Dini Tutum Ölçeği”, “SatınAlma Davranışı Ölçeği” ve “Tesettür Moda Giyim Davranışı Ölçeği” olmak üzereüç ölçekten oluşturulmuştur.Dini Tutum Ölçeği açısından; “Zor zamanlarda Allah’ın bana yardım ettiğinidüşünüyorum”, “Yardım talep edenlere Allah rızası için yardım ederim” ve“İnandığım dinin gereklerini yerine getirmeye çalışırım” en değerli olanifadelerdir.Satın Alma Davranışları Ölçeği açısından; “Bana göre kıyafetlerin inancımauygunluk düzeyi kaliteden daha önemlidir”, “Bana göre kıyafetlerin inancımauygunluk düzeyi fiyattan daha önemlidir” ve “Yeni şeyler satın almakeğlencelidir” ifadeleri en önemli değişkenler olarak bulunmuştur.Tesettür Moda Giyim Davranışı Ölçeği açısından; “Genellikle reklamı çok yapılanmarkalar en iyi olanlardır” ifadesi ise önemli olmayan unsurdur.Dini Tutum Ölçeğinin Faktör Analizi sonucu, “İçselleştirilmiş İnanç Duygusu” ve“Geleneksel Dindarlık Anlayışı” şeklinde iki faktör belirlenmiştir. Satın AlmaDavranışları ile ilgili Faktör Analizi sonucu, “Çeşitlendirilmiş Satın AlmaDavranışı”, “Karmaşık Satın Alma Davranışı”, “Alışılmış Satın Alma Davranışı”,“Sosyalleştirilmiş Satın Alma Davranışı”, “Marka Farklılaştırmasına YönelenSatın Alma Davranışı” ve “İnanca Uygun Satın Alma Davranışı” olmak üzere altıfaktör belirlenmiştir. Tesettür Moda Giyim Davranışı Faktör Analizi sonucu,“Modayı Takip Eden Bireyler”, “İnanç Unsurunu Ön Plana Alan Bireyler” ve“Statüyü Ön Plana Alan Bireyler” olmak üzere üç faktör belirlenmiştir.Öğe DÜZCE ÜNİVERSİTESİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN SİGORTA SİSTEMİNE YÖNELİK ALGI DÜZEYLERİ(2020) Turğut, İshak; Aydemir, Cahit; Baydaş, AbdulvahapBu çalışmanın amacı, Düzce Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerin sigortacılık sistemine yönelik algı düzeylerinin tespit edilmesidir. Kolayda örneklem yöntemi ile Düzce Üniversitesindeki 397 öğrenciden veriler toplanmıştır. Çalışmada katılımcıların sigortacılık ile ilgili konularda ve sigorta işleyişi hakkında da bilgi sahibi olmadıkları anlaşılmıştır. Ancak hayatlarının ileriki dönemini güvence altına almak için sigorta sistemine yatırım yapılması gerektiğini düşünenler çoğunluktadır. Sigorta bilgisi ve tecrübesi olmayan kişilerin sektörde çalışması sigortacılık sektörünün önemli bir sorunu olarak görülmektedir. Genel olarak değerlendirildiğinde sigorta yaptıran öğrencilerin ağırlıklı olarak fen bilimlerinde oldukları belirlenmiştir. Ayrıca, “Sigortacılık sistemleri hakkında yeterince bilgiye sahibim”, “Sigortacılık sistemine ilgi duyarım” “Sigorta ürünleri iyi birer yatırım aracıdır” ve “Hayatımın ileriki dönemini güvence altına almak için sigorta sistemine yatırım yapmalıyım” ifadelerine en olumlu yaklaşan öğrencilerin İşletme-Akçakoca Bey Siyasal Bilgiler Fakültelerinde öğrenim gördükleri tespit edilmiştir.Öğe E-Hizmet Kalitesinin Tekrar Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisinde Hedonik Tüketimin Aracılık Rolü: Çevrimiçi Alışveriş Siteleri Üzerine Bir Araştırma(2022) Ata, Serhat; Baydaş, Abdulvahap; Doğan, KadirAmaç – Bu araştırma ile internet üzerinden çevrimiçi alışveriş yapan tüketicilerin çevrimiçi sitelerin hizmet kalitesinden duydukları memnuniyetin tekrar satın alma üzerindeki etkisinde hazcı tüketimin aracılık rolünün olup olmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Yöntem – Çalışma kapsamında Türkiye genelinden 393 katılımcıdan toplanan verilerle temel frekans analizi, faktör analizi ve güvenilirlik testleri ile birlikte korelasyon, regresyon ve aracılık analizleri gerçekleştirilmiştir. Veriler anket formu kullanılarak Google anket ile çevrimiçi olarak toplanmıştır. Bu çalışmada, e-mağazalardan alışveriş yapan tüketicilerin bu mağazalara yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla e-hizmet kalitesini, tekrar satın alma düzeyini ve hazcı tüketim düzeylerini içeren üç farklı ölçek bir araya getirilmiştir. Bulgular – Ampirik araştırma sonuçları e-hizmet kalitesinin, tekrar satın alma ve hazcı tüketim üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğunu, ayrıca hazcı tüketimin de e-hizmet kalitesi ile tekrar satın alma ilişkisinde kısmen aracılık rolüne sahip olduğunu göstermektedir. Tartışma – Çalışmadaki bulgular e-hizmet niteliklerinin tekrar satın almanın öncülü olması bakımından hazcı tüketimin bu ilişkide önemli bir rol üstlendiğini göstermektedir. Bulguların, özellikle çevrimiçi alışverişlerde web sitelerinden kalite beklentisinin, tekrar satın alma ve hazcı tüketim ölçeğinin birlikte değerlendirilmesi yönüyle literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe The Effect of Personality Characteristic of Outpatients on Hospital Preferences(2021) Çamuka, Semra; Yalman, Fuat; Baydaş, Abdulvahap; Yaşar, Mehmet EminThe purpose of this study is to determine the direct and indirect interactions between personality characteristic and hospital preference of polyclinic patients and to develop confirmatory character models. The universe of the research is the patients who have outpatient treatments from Dursun Odabaşı Medical Center Hospital, Van Yüzüncü Yıl University. In this study, quantitative research method was used and the data were collected from 400 patients through face to face questionnaire technique. In the study, descriptive statistics, confirmatory factor analysis and path analysis techniques were used. SPSS and AMOS software were utilised for data analysis. According to the confirmatory character analysis results; the personality trait that best represents the personality profiles of patients is neuroticism. According to patients, transportation is the most important dimension affecting hospital preference. Within the framework of direct relations (variables) related to variables in the research model; it was determined that the expressions of openness, which is one of the personality traits of the participants, positively and significantly influenced the hospital preference with many dimensions (bureaucracy-qualified personnelphysical characteristics-transportation-information-fee-promise). It has been determined that the bureaucracy level of the hospital has a statistically significant and positive effect on the expressions of conscientiousness, openness and extraversion, which are the personality traits of the patients. It was found out that the conscientiousness, openness and extraversion status of the patients, which are the personality traits of the patients, had a statistically significant and positive effect on the qualified personnel level of the hospital.Öğe AN EMPIRICAL RESEARCH ON THE DETERMINATION OF CONSUMER PERCEPTIONS RELATED TO MOBILE MARKETING APPLICATIONS(Int Journal Contemporary Economics & Administrative Sciences, 2019) Baydaş, Abdulvahap; Bayat, Murat; Yaşar, Mehmet EminMobile marketing has introduced significant changes to the business world, making it easier to access personalized messages at any time and place. This research was conducted to determine the factors that affect consumer choice for mobile marketing applications. The research data were collected with the help of a face to face survey applied to individuals in Bingol and Diyarbakir provinces. Data were examined by Frequency Analysis, Importance, Participation Level and Factor Analysis. The study is based on two main axes. The first axis is the mobile marketing applications and the second axis is the effective factors in mobile marketing. In the first axis, it has been seen that there are significant relationships between the variables representing the shopping tendency and behaviour towards mobile marketing applications and the variables in the mobile marketing preference determined in the study. In particular, 5 (five) variables came to the fore in the research; SMS, Advertising Applications (AA), Customer Rewards (CR), Permitted Message Applications (PMA) and Disturbing Messages (DM). It was found that SMS, AA, CR and PMA factors had a positive effect on purchasing and DM had a negative effect on purchasing. In the second axis, 6 (six) basic elements were determined as a result of factor analysis. The factors in question; effective advertising, complaint behaviour, indifference, unresponsiveness, normality and inconsistency. The factor analysis conducted in the provinces, two different factors were identified in Diyarbakir, where four factors were the same in both provinces (satisfaction, rewarding, complaint behaviour and image). There were three different factors: Restlessness, Indifference and Discomfort in Bingol.Öğe KOBİ YÖNETİCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK VE ETİK DEĞER ALGISININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR UYGULAMA(2020) Baydaş, Abdulvahap; Ercan, SalihGünümüzde bilişim, iletişim ve internet teknolojilerindeki ilerlemelere bağlı olarakpazarın yapısında, müşteri davranış ve beklentilerinde, örgüt yapısı ve kültüründe meydanagelen değişim ve dönüşümler hiç kuşkusuz ki girişimciliği ve girişimcilikle ilgili etik ikilemleri deoldukça yakından etkilemektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı KOBİ düzeyindeki işletmeyöneticilerinin girişimcilik ve etik değer algılarının belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemiİstanbul ilinde KOBİ düzeyindeki işletmelerde görev yapan 427 yönetici ve girişimcidenoluşmaktadır. Araştırma değişkenlerine ilişkin veriler, Girişimcilik ve Etik Değer ölçekleridir.Araştırma verilerinin analizinde SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Bu çalışmayıbenzerlerinden ayıran temel özellik, etik ve girişimcilikle ilgili yapılan çalışmaların genel olarakbüyük ölçekli işletmelerde yapılmasıdır. Bu çalışma ise KOBİ’leri dikkate aldığında çalışmanınfarklılığını göstermektedir. Yapılan faktör analizi sonucunda etik değer ölçeğinin değişmediği vetek faktör olduğu, girişimcilik değerlendirme ölçeğinin ise dokuz (9) faktöre ayrıldığıgörülmüştür. Buna göre girişimciler; Stratejik Davranan, Kararsız Kalan, Risk Alan, DeğişimeDirenen, Cesaretli (Atılgan), Finansal Duruma Odaklı, Bireysel Hareket Eden, BelirlilikDurumuna Odaklı ve Kararlı Hareket Eden Girişimci olarak isimlendirilmiştir. Buna göre enönemli faktörler; stratejik davranan girişimci, bireysel hareket eden girişimci ve kararsız kalangirişimci boyutlarıdır. En önemsiz faktörler ise; kararsız kalan girişimci ile cesaretli (atılgan)girişimci boyutlarıdır. Stratejik Davranan Girişimci boyutunun altındaki bütün ifadelerin yüksekderecede öneme sahip olduğu ayrıca bu faktörün ortalama değerinin de yüksek olduğu tespitedilmiştir. Öte yandan, üçüncü boyut altındaki “sorumlulukların çalışanlara yayılmasınınönemli olması” ve “fırsatları kollamanın yararlı olması”, altıncı boyut altındaki; “Hakkındahiçbir şey bilmediğim bir konuda yeni bir girişime kalkışmam” ve yedinci boyut altındaki;“bireysel çalışmanın daha çok başarı getirdiği” ifadeleri de yüksek katılım düzeyine sahiptir.İkinci, dördüncü, sekizinci ve dokuzuncu boyutun altındaki bütün ifadelerin katılım düzeyleri iseorta derecede kalmıştır.Öğe REKLAM ETKİNLİĞİNİN TÜKETİCİ PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ(2020) Baydaş, Abdulvahap; Yaşar, Mehmet EminBu çalışma, reklamın tüketicinin satın alma davranışı üzerindeki etkisiniile reklamın ürün ve hizmet alımlarında değiştirici bir özelliği olup olmadığınıntüketici bakış açısıyla belirlemek için yapılmıştır. Çalışma, tesadüfi olmayanörneklem yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 194 tüketiciyleyüz yüze anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS paketprogramında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları aşağıdaki gibiözetlenebilir. Reklam etkinliğini artıran en önemli faktörlerin reklamda kalite,çekicilik, fiyat, görünüm ve marka unsurlarının ön plana alınması olduğuvurgulanmıştır. Reklamın senaryosu, reklam metninin mizahi, komik yönü vereklamı canlandıran insanlar, reklamda kullanılan müzik ve reklamın kendisi gibifaktörler ise reklam etkinliğini daha az etkileyen faktörler olarak bulunmuştur.En etkili reklam ortamının televizyon ve internet olduğu, açık hava reklamcılığı,katalogla tanıtım, gazete, dergi ve radyo reklam mecraların daha az etkili olduğu,özellikle de radyo reklamcılığının etkisinin azaldığı tespit edilmiştir.Reklamların bir ürünü satın almada etkili olduğu, toplumun tüketimkültürünü etkilediği, ürün hakkında bilgi sağladığı, çok iyi bir reklamın toplumunbu ürün hakkındaki algısını değiştirdiği ve reklamın ürünün ayrılmaz bir parçasıolduğu belirlenmiştir. Özellikle, kamu güvenliği reklamlarının toplum üzerindebirleştirici bir etkisi olduğu görülmüştür. Öte yandan reklamın hizmet sektörü ile ilgili bilgilendirici bir özelliğe sahip olması, reklamda yer alan kişilerin toplumdatanıdık isimler olması, reklamın güven ve kalite faktörleri üzerinde olumlu biretkiye sahip olmuştur. Reklamın satın alımda karar verme sürecini kısalttığı,reklamın ürünün kalitesi hakkında bilgi verdiği ve özellikle programlar sırasındaaniden yayınlanan reklamların sürekli hatırlandığı görülmüştür.Reklam etkinliği ile ilgili faktör analizinde Performans/Görüntü, Eğlenceve Tanıtım olmak üzere üç faktör belirlenmiştir. Reklam işlevleri ölçeği ile ilgiliyapılan faktör analizi sonucunda; Reklam ve Ürün İlişkisi, Reklam ve Tanıtımİlişkisi, Reklam ve Güvenirlik İlişkisi, Reklam ve Ünlü Kişilik İlişkisi ile Reklamve Ürün Yerleştirme İlişkisi şeklinde beş faktör belirlenmiştir.Öğe SAĞLIK HİZMETLERİNİN ETKİN YÖNETİLMESİ AÇISINDAN SAĞLIK OKURYAZARLIK DÜZEYİ İLE SAĞLIKLI YAŞAM BİÇİMİ DAVRANIŞI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ(2021) Yalman, Fuat; Baydaş, AbdulvahapDünya Sağlık Örgütü verilerine göre bulaşıcı olmayan hastalıklar ölümlerin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Genel olarak bireyler sağlıksız yaşam tarzlarına daha eğilimli oldukları için küresel metabolik sendromun yayılmasındaki artışa neden olmaktadır. Söz konusu ölümlerin azaltılması, bireysel bilinçlenmeye ve sağlık okuryazarlık düzeyinin geliştirilmesine bağlı bulunmaktadır. Düzce’de ikamet eden 400 kişi ile yüz yüze görüşülerek uygulanan çalışmanın ana amacı, sağlık hizmetlerinin etkin yönetilmesi açısından sağlık okuryazarlık düzeyi ile sağlıklı yaşam biçimi davranışı arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Literatürde sağlık okuryazarlık ve sağlıklı yaşam davranışı ile ilgili ayrı ayrı çok çalışma yapılmıştır. Ancak her iki ölçeğin beraber kullanıldığı çalışma sayısı oldukça azdır. Yapılan çalışmaların büyük bir kısmı ise tek değişken (örneğin cinsiyet), tek meslek (örneğin öğrenci) vb. şekillerde yapılmıştır. Dolayısıyla bu açıdan çalışma oldukça orijinal bir yapıya sahip olduğu söylenebilir. Sonuçlara göre, sağlık okuryazarlığının sağlıklı yaşam biçimini bazı boyutlarda yüksek ve bir kısmında ise orta düzeyde etkilediği tespit edilmiştir. Sağlıklı yaşam biçimi davranışının ortalama değeri yüksek iken, sağlık okuryazarlık seviyesinin orta seviyede olduğu anlaşılmıştır. Sağlık okuryazarlığı ile sağlıklı yaşam biçimi davranışı arasında ilişki olduğu, ilişkinin pozitif ve doğrusal olduğu belirlenmiştir. Path analizi ile de sağlık okuryazarlığının, sağlıklı yaşam biçimi davranışını (?=0,804; p<0,05) anlamlı düzeyde ve olumlu olarak etkilediği belirlenmiştir.Öğe SATIŞ PERSONELLERİNİN SATIŞ VE MÜŞTERİ YÖNLÜLÜKLERİNİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIKLARINA ETKİSİNİN YAPISAL EŞİTLİK MODELİ İLE İNCELENMESİ: DÜZCE’DE BİR UYGULAMA(2020) Sezer, Abdulaziz; Baydaş, AbdulvahapBu çalışmanın amacı, satış elemanlarının satış ve müşteri yönlülüklerinin örgütsel bağlılıklarına etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Düzce’de bulunan perakende satış mağazalarında çalışan satış elemanları oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve kolayda örneklem yöntemi ile 160 satış personelinden yüz yüze anket tekniği ile birincil veriler toplanmış olup, elde edilen veriler SPSS ve AMOS paket programlarında analiz edilmiştir. Çalışmada yapı geçerliliği için açımlayıcı faktör analizi yapılmış ve hipotezler yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre satış sorumlularının satış yönlülük, müşteri yönlülük ve örgütsel bağlılık değişkenlerini tek boyutta algıladıkları görülmüştür. Çalışmada önerilen yapısal eşitlik modelinin analiz sonuçlarına göre, müşteri yönlülüğün örgütsel bağlılığa anlamlı ve pozitif yönde etkisinin olduğu saptanmıştır.Öğe Yeşil Ürün Satın Alma Davranışı İle Dini Değerlerin İlişkilendirilmesi: Bingöl İli Örneği(2020) Baydaş, Abdulvahap; Berdibek, UğurGelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde yeşil ürün tüketimine olan ilgi ülkemizide etkilemiş, yeşil ürün tüketimi ve üretimi ile ilgili bilimsel çalışmalara ağırlıkverilmiştir. Nüfusun çoğunluğu Müslüman olan ülkemizde, İslam dininin doğave insana verdiği değer dikkate alındığında yeşil ürün tüketimine olan eğiliminyüksek olması beklenmektedir. Bingöl ili örneği ele alınarak İslam dininibenimseyen tüketicilerin yeşil ürün algıları ve İslam dininin çevreci öğretilerinintüketiciler üzerindeki etkisi çalışmanın asıl amacıdır. Araştırmada t-testi,ANOVA ve TUKEY testleri kullanılarak, farklı yaş gruplarından toplam 414kişiyle anket çalışması yapılmış, katılımcıların yeşil ürün tüketmealışkanlıklarının dini inanışları ile olan ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmaneticesinde İslam dini hakkında yeterli bilgiye sahip bireylerin, yeşil ürüntüketme alışkanlıklarının daha yüksek olduğu, dolayısıyla İslam dininin yeşilürün tüketmeye teşvik ettiği belirlenmiştir.Alışverişte kalite, işlev ve fiyat özelliğine tüketicilerin çok önem verdikleri,İslam dinine önem veren tüketicilerin diğer tüketicilere göre yeşil ürünlere dahailgili oldukları tespit edilmiştir.