Yazar "Ata, Serhat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 16 / 16
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Comparative Analysis of Consumers for Determining the Perception and Attitudes of Domestic Production Applications in Terms of Following Innovations(Seymur AĞAZADE, 2020) Baydaş, Abdülvahap; Ata, SerhatBu çalışma yenilikleri takip açısından tüketicilerin yerli üretim uygulamalarına yönelik algı ve tutumlarını belirlemeyi ve bu uygulamalar doğrultusunda tüketici algı ve tutumların nasıl ve ne yönde şekillendiğini açıklamayı amaçlamıştır. Bu doğrultuda toplanan veriler yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Sonuçlar uzun vadede teknolojik gelişmeleri, kaliteyi, rekabetçiliği ve maliyet avantajını dikkate alan tüketicilerin, daha fazla risk aldığını ve yeni bir yerli ürün piyasaya sürüldüğünde acele ettiğini ve ürüne erken adapte olduğunu, daha fazla muhafazakarlık gösteren ve yerli ürünlerin korunmasına önem veren tüketicilerin, yerel ekonomi ve emek nedeniyle daha fazla yerli ürüne odaklanma eğiliminde olmasına rağmen geç çoğunluğu oluşturduğunu, dahası yerli ürün konusunda çok katı tutum gösteren tüketicilerin ise geleneksel sona kalan tüketici grubunu oluşturduğunu ortaya koymuştur. Bu bulgular hem üreticiler hem de tüketiciler için birtakım öneriler sunmaktadır.Öğe ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI AÇISINDAN KADIN TÜKETİCİLERİN BİREYSEL YENİLİKÇİLİĞİ İLE MÜZİĞE GÖRE MAĞAZADA KALMA VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARI İLİŞKİSİ: GİYİM VE KİŞİSEL BAKIM SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR UYGULAMA(Düzce Üniversitesi, 2022) Baydaş, Abdülvahap; Ata, Serhat; Çetinkaya, FatmaHızla değişen perakende sektöründe ayakta durmaya çalışan mağazalarda tüketiciyi çeken atmosfer gittikçe önem kazanmaktadır. Bu atmosfer içinde en büyük paylardan birine sahip olan müzik de git gide önemli hale gelmektedir. Yapılan araştırmalar incelendiğinde müziğin satın alma davranışlarında büyük bir paya sahip olduğu görülmektedir. Bunun yanında bireysel yenilikçilik kavramı da gittikçe gelişen ve değişen teknoloji de önemli kavramlardan biri haline gelmiştir. Bu çalışmada kadın tüketicilerin bireysel yenilikçiliğinin müziğe göre mağazada kalma süreleri ve satın alma davranışlarına etkisi alışveriş açısından değerlendirilerek giyim ve bakım sektörü üzerinde anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında 393 kadın katılımcıdan toplanan verilere SPSS (Statistical Package for Social Science) paket programında faktör analizi ve güvenilirlik testleri ile birlikte etki ve aracılık testlerini gerçekleştirmeye yönelik regresyon ve process makro analizleri uygulanmıştır. Ampirik araştırma sonuçları bireysel yenilikçiliğin, müziğe göre mağazada kalma süresi ve satın alma alma üzerinde amlamlı bir şekilde etkili olduğunu, ayrıca mağazadan alışveriş alışkanlıklarının da söz konusu ilişkide kısmi aracılık rolüne sahip olduğunu göstermektedir.Öğe AN EMPIRICAL STUDY TO DETERMINE THE IMPACT OF BLACK FRIDAY DAYS ON CONSUMER PURCHASING BEHAVIOR(Yusuf ÖCEL, 2020) Baydaş, Abdülvahap; Ata, Serhat; Kök, NesimiThe success of companies operating in global markets depends on knowing the cultural values of the society to be sold well and applying this in the local market. A more micro understanding prevails in postmodern marketing strategies that replace mass production and consumption in modern society. Firms direct marketing by addressing the cultural differences of consumer groups. In recent years, one of these applications primarily in the United States and then other countries in the world and is reaching Turkey and the Black Friday shopping day. The research was carried out by applying a face-to-face questionnaire with 385 persons, mainly in the western black sea and marmara region in 2019. Both most significant findings obtained from the results of both studies will be applied in the world non-working Black Friday in Turkey can be summarized as follows. Approximately half of the participants were found to shop on Black Friday and more electronics and items such as clothes were purchased. As a result of the factor analysis, 6 (six) factors are effective in Black Friday shopping, and they are named as virtual shopping, Black Friday shopping, shopping satisfaction, discounted shopping, store shopping whit campaign and discounted product preference. When the means are compared, it has been found that the perception of Black Friday is higher among women than men, the interest in electronic stuffs is higher than clothes, and the shopping is made for special days rather than need.Öğe Çevrimiçi Deneyimin Tatil Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Marka Farkındalığı ve Marka Çağrışımının Rolü(2022) Karaca, Şükran; Ata, Serhat; Sönmez Karapınar, EbruBu çalışma, çevrimiçi deneyimin (satın alma süreci sırasında bilgi arama ve rezervasyonu içeren) tatil satın alma niyeti üzerindeki etkisinde marka farkındalığı ve marka çağrışımının rolünü incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu kapsamda kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 343 kişiden çevrimiçi anket tekniği ile veriler Eylül-Kasım 2021 tarihleri arasında toplanmıştır. Elde edilen verileri analiz etmek için doğrulayıcı faktör analizi, yol analizi ve aracılık analizi yapılmıştır. Yapılan yol analizi sonucunda; çevrimiçi deneyiminin alt boyutlarından sosyalliğin marka çağrışımı, hedonikliğin tatil satın alma niyeti, kullanılabilirliğin marka farkındalığı, marka çağrışımı ve tatil satın alma niyeti, marka farkındalığının tatil satın alma niyeti üzerinde pozitif yönlü etkisinin olduğu görülmektedir. Daha sonra çevrimiçi deneyimin tatil satın alma niyeti üzerindeki etkisinde marka farkındalığının ve marka çağrışımının aracılık rolünün test edilmesi amacı ile model üzerinde bootstrap yöntemi uygulanmıştır. Analizler sonucunda; çevrimiçi deneyimin kullanılabilirlik alt boyutunun tatil satın alma niyetine etkisinin marka farkındalığı modele dâhil edildiğinde azaldığı görülmektedir. Benzer bir sonuç olarak çevrimiçi deneyimin kullanılabilirlik alt boyutunun tatil satın alma niyetine etkisinin marka çağrışımı dâhil edildiğinde azaldığı tespit edilmiştir. Bu sonuçlar ile birlikte her iki değişkenin de kısmi aracılık etkisinin olduğu görülmektedir.Öğe Determination of the Most Convenient Polyester Thread Supplier in Upholstery Velvet Production by Multi Criteria Decision Making Methods: A Case from Turkey(Society of Fiber Science and Technology, 2022) Arslan, Hakan Murat; Ata, Serhat; Mutlu, H.T.Upholstery velvet manufacturers choose polyester thread types to get optimum profit by using scientific methods. The matter of determining the most convenient polyester thread supplier might be considered as a decision problem. In this study, the issue of determining the most suitable polyester thread supplier of upholstery velvet manufacturer was analyzed by MACBETH-PROMETHEE Hybrid method. Authorities of relevant businesses were chosen as decision makers. Criteria and alternatives were determined by reviewing literature regarding decision makers. The weights of criteria were evaluated by MACBETH method, however, the priority order of alternatives were evaluated separately both MACBETH and PROMETHEE methods. The fit of analyses practiced by two separate multi criteria decision making methods was tested by Spearman Rank Correlation Analysis. As a result of analyses conducted hybrid method, types of brands and threads were determined. The most basic raw material requirement of enterprises that are upholstery velvet producers is polyester thread. If thread is procured using the model of the study, polyester thread will be purchased at both the most affordable price and the desired quality. Findings were shared with authorities of relevant business. © 2022 The Society of Fiber Science and Technology, Japan.Öğe E-Hizmet Kalitesinin Tekrar Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisinde Hedonik Tüketimin Aracılık Rolü: Çevrimiçi Alışveriş Siteleri Üzerine Bir Araştırma(2022) Ata, Serhat; Baydaş, Abdulvahap; Doğan, KadirAmaç – Bu araştırma ile internet üzerinden çevrimiçi alışveriş yapan tüketicilerin çevrimiçi sitelerin hizmet kalitesinden duydukları memnuniyetin tekrar satın alma üzerindeki etkisinde hazcı tüketimin aracılık rolünün olup olmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Yöntem – Çalışma kapsamında Türkiye genelinden 393 katılımcıdan toplanan verilerle temel frekans analizi, faktör analizi ve güvenilirlik testleri ile birlikte korelasyon, regresyon ve aracılık analizleri gerçekleştirilmiştir. Veriler anket formu kullanılarak Google anket ile çevrimiçi olarak toplanmıştır. Bu çalışmada, e-mağazalardan alışveriş yapan tüketicilerin bu mağazalara yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla e-hizmet kalitesini, tekrar satın alma düzeyini ve hazcı tüketim düzeylerini içeren üç farklı ölçek bir araya getirilmiştir. Bulgular – Ampirik araştırma sonuçları e-hizmet kalitesinin, tekrar satın alma ve hazcı tüketim üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğunu, ayrıca hazcı tüketimin de e-hizmet kalitesi ile tekrar satın alma ilişkisinde kısmen aracılık rolüne sahip olduğunu göstermektedir. Tartışma – Çalışmadaki bulgular e-hizmet niteliklerinin tekrar satın almanın öncülü olması bakımından hazcı tüketimin bu ilişkide önemli bir rol üstlendiğini göstermektedir. Bulguların, özellikle çevrimiçi alışverişlerde web sitelerinden kalite beklentisinin, tekrar satın alma ve hazcı tüketim ölçeğinin birlikte değerlendirilmesi yönüyle literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe El Efecto de la Credibilidad de los Influencers de las Redes Sociales en las Intenciones de Compra del Consumidor A Traves de la Actitud Hacia la Publicidad(Escuela Superior Gestion Comercial & Marketing, 2022) Ata, Serhat; Arslan, Hakan Murat; Baydas, Abdulvahap; Pazvant, Ece[Bastract Not Available]Öğe EVALUATING THE EFFECTS OF LIFE SATISFACTION ON IMPULSE BUYING BEHAVIOR IN TERMS OF ONLINE BUYING(Sumy State Univ, Dept Marketing & Mia, 2021) Ata, Serhat; Sezer, AbdulazizConsumer behaviours have great importance for marketers. Impulse buying, which is an appearance of consumer behaviour, arises with a sudden stimulus. Different aspects affect impulse buying. Life satisfaction, which is one of these aspects, brings consumers about impulse buying behaviour by influencing them. Moreover, the rapid development of online shopping and the fact that online interaction occurs in virtual environments at all hours of the day affects people's quality of life. This study aimed to investigate how consumers' life satisfaction shapes consumers' impulse buying behaviour and whether there is a difference between the descriptive and main variables in line with this relationship according to consumers' online or offline purchasing behaviour. The methodological base is the questionnaire form as a data collection method in Duzce province (Turkey) between March and May 2018. Participation in the study was conducted by convenience sampling method. In the research purpose line, a model is comprised. In turn, a path diagram was performed according to the confirmatory factor analysis with a Structural Equation Model. The obtained results showed the negative relationship between life satisfaction and sub-dimensions of impulse buying (positive emotions, emotion conflict, unplanned behaviour, and mood management). The authors noted only a positive relationship between life satisfaction and rational behaviour in the study. Thus, that is another sub-dimensions of impulse buying. Besides, comparing the mean, there was a significant difference between positive emotions, unplanned behaviour, type and shopping channels. These findings could help future studies aimed at researching the effect of different variables on impulsive behaviours. This study was carried out in a short period due to time and cost constraints. One of the study's limitations is that the study data were obtained only from the participants in Duzce province (Turkey).Öğe Kamu Çalışanlarının Yeşil Satın Alma Tutumları Üzerine Bir Araştırma(2021) Korkmaz, Ayla; Ata, Serhat; Duru, Ali UlaşGünümüz dünyasında, tüketicilerin bilinç seviyesinin ve duyarlılığınınartması ile insan sağlığı ve çevreye daha duyarlı ürünlere ve hizmetlere ilgiartmış ve rekabet ortamında yeşil ürünlerin, hem pazarlama rekabetstratejisi gereği pazara sunulması hem de müşterilerce satın alınmasıkaçınılmaz hale gelmiştir. Bu çalışmanın temel amacı tüketici bakış açısı ileyeşil satın alma davranışının hangi tutumlar benimsenerek ne yöndegerçekleştirildiğinin tespit edilmesidir. Araştırmaya 2019 yılında Düzceilinde görev yapmakta olan 492 kamu personeli anket yöntemi ile katılımgöstermiştir. Araştırmada uyarlanan ‘’yeşil satın alma tutum ve duyarlılık’’ölçeği kullanılmıştır. Tüketicilerin yeşil satın alma davranışları iledemografik özellikleri arasında istatistiki olarak anlamlı farklılıklar olupolmadığını tespit etmek için Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis testlerikullanılmıştır. Tüketicilerin satın alma sırasında alınan ürünün ambalaj veyaetiketi üzerindeki yazıları okumaları ile demografik özellikleri arasındakiilişkinin tespiti için ikili lojistik regresyon analizi gerçekleştirilmiştir.Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda, çevreye yönelik geneltutumların, tüketicilerin yaşları, medeni durumu, gelir düzeyi ve hizmetsüresine göre farklılaştığı tespit edilmiştir. Fakat yeşil ürünler satın almayakarşı duyarlılık ile demografik değişkenler arasında bir farklılık tespitedilememiştir. Yeşil ürünler satın almada ekonomik faktörler ilekatılımcıların cinsiyeti, yaşları, medeni hali, gelir durumu ve hizmet süresiaçısından farklılaşırken, çevreye karşı davranış açısından sadece medenidurum ve eğitim durumu ile anlamlı bir farklılık söz konusudur. Çevreyekarşı sorumluluk açısından ise cinsiyet, medeni hal ve hizmet süresiaçısından anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Ayrıca ürünün ambalajı veyaetiketi üzerindeki yazıların okunması ile katılımcıların sadece eğitimdurumu arasında anlamlı bir farklılık söz konusudur. Çalışmada elde edilenbulgular kamu çalışanlarının yeşil satın alma davranışı ve tutumlarının nasılşekillendiğinin anlaşılması bakımından literatüre katkı sağlayacaktır.Öğe Karanlık Üçlü Kişilik Özellikleri, Tüketici Sinizmi ve Kompulsif Satın Alma Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2025) Sezer, Abdulaziz; Yaşar, Mehmet Emin; Ata, SerhatBu çalışma, karanlık üçlü kişilik özelliklerinin (makyavelizm, narsisizm, psikopati) tüketici sinizmi ve kompulsif satın alma davranışı üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Araştırmada kullanılan karanlık üçlü kişilik özellikleri ölçeğine yönelik yapılan açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, ölçeğin katılımcılar tarafından üç boyutlu bir yapı olarak algılandığını ortaya koymuştur. Tüketici sinizmi ve kompulsif satın alma davranışı ölçeklerine yönelik analizler ise, her iki değişkenin de tek faktörlü bir yapı sergilediğini ve sırasıyla toplam varyansın %59'unu ve %57'sini açıkladığını göstermiştir. Araştırma modeli çerçevesinde geliştirilen hipotezlerin test edilmesi amacıyla yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak yapılan yol analizi sonuçları, karanlık üçlü kişilik özelliklerinin tüketici sinizmi üzerinde anlamlı pozitif yönde bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Fakat tüketici sinizminin kompulsif satın alma davranışına yönelik negatif etkisinin olduğuna dair geliştirilen araştırma hipotezi, belirtilen ilişki yönünün pozitif çıkması nedeniyle reddedilmiştir.Öğe Planlı tüketim davranışı çerçevesinde tesettür giyim tercihinde tutum ve hedonizmin etkisi: 5 ülke karşılaştırması(Düzce Üniversitesi, 2024) Ata, Serhat; Baydaş, AbdulvahapBu araştırmanın amacı, Planlı Davranış Teorisi (PDT) çerçevesinde planlı tüketim davranışı ve hedonik tüketim ile kadınların tesettür giyim tercihini ve satın alma niyetini test etmek, planlı tüketim ve tesettür giyim tercihi ilişkisinde bireylerin dini tutumunun rolünü tespit etmektir. Araştırma modelini test etmek için anakütle olarak Türkiye, Malezya, Pakistan, Ürdün ve Avrupa'da yaşayan tesettürlü kadınlara çevrimiçi olarak anket uygulaması gerçekleştirilmiş ve toplamda 1884 adet veriye ulaşılmıştır. Araştırmada tesadüfi olamayan yöntemlerden kolayda örnekleme yöntemi ile katılımcılar belirlenmiştir. Elde edilen veriler SPSS ve Proses Makro uzantısı ile birlikte AMOS programlarında analiz edilmiştir. Araştırmada örneklemler arasında karşılaştırma yapabilmek için her bir ülkeden elde edilen verilere ayrı ayrı olarak açıklayıcı faktör analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve aracılığı test etmek adına proses makro analizi gerçekleştirilmiştir. Anakütleden elde edilen toplam veri üzerinde ise doğrulayıcı faktör analizi ile birlikte yapısal eşitlik modelli aracı etki analizleri gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizlerin sonucunda, anakütle üzerinde, teorinin çıktıları, tutum (T), öznel norm (ON) ve algılanan davranışsal kontrolün (ADK); katılımcıların tesettür giyim tercihinin tüm alt boyutlarını etkilediği; dini tutumun (DT) söz konusu etkide tam aracılık rolüne sahip olduğu; hedonik tüketimin (HT) de satın alma niyetini pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca, anakütlede, tesettür giyim tercihinin (TGT), satın alma niyetine (SAN) etki ettiği saptanmıştır. Ülkeler açısından, Pakistan'da tutum (T), öznel norm (ON) ve algılanan davranışsal kontrolün (ADK), tesettür giyim tercihininin (TGT) tüm alt boyutlarını etkilediği, Türkiye ve Avrupa'da ise kısmi düzeyde etkilediği belirlenmiştir. Ürdün'de, tutum (T), öznel norm (ON) ve algılanan davranışsal kontrolün (ADK), tesettür giyim tercihinin (TGT) alt boyutları üzerinde anlamlı bir etkisi tespit edilememiştir. Türkiye ve Pakistan'da dini tutumun (DT) tam aracılık etkisi; Avrupa'da, dini tutumun (DT) kısmi aracılık etkisi saptanmıştır. Malezya ve Ürdün'de dini tutumun (DT) aracılık etkisi tespit edilememiştir. Hedonik tüketimin (HT), Pakistan, Malezya ve Türkiye'de satın alma niyetini (SAN) etkilediği, Ürdün ve Avrupa'da ise herhangi bir etkisinin bulunmadığı saptanmıştır. Son olarak tesettür giyim tercihinin alt boyutlarının (TGT) satın alma niyetini (SAN), Türkiye ve Pakistan'da etkilediği saptanırken, Ürdün ve Avrupa ülkelerinde kısmi düzeyde etki belirlenmiştir. Malezya'da ise tesettür giyim tercihinin alt boyutlarının (TGT) satın alma niyetine (SAN) etkisinin bulunmadığı tespit edilmiştir. Ülkeler arası karşılaştırmalar neticesinde araştırma, uygulama ve gelecekte yapılabilecek çalışmalara yönelik öneriler sunulmuştur.Öğe The Relationship Between Determinants of Shopping Sites and Customer E-Trust, Purchase Intention, Satisfaction, and Repurchase(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2021) Ata, Serhat; Baydaş, Abdülvahap; Yaşar, Mehmet EminThe online purchasing status of consumers can be affected by many factors. One of these factors is website determinants. For consumers, online shopping involves more uncertainties than physical shopping. Especially in the current period, even daily basic needs are made with online shopping, which makes this situation even more difficult for both e-commerce businesses and customers. The aim of this study is to reveal the mediating role of customer e-trust in the relationship between determinants of shopping website and online purchase intention, satisfaction, and repurchase intention of customers. In this research, questionnaire method was applied on 321 participants and findings shows that image, interface, security, and privacy sub-dimensions of web determinants effect positively and meaningful purchase intention, customer satisfaction, and repurchase of customers. Besides, it was found that e-trust has partial mediating role in this relationship.Öğe THE ROLE OF ORGANIZATIONAL CULTURE IN FORMING ORGANIZATIONAL DISSENT: A RESEARCH ON WHITE-COLLAR EMPLOYEES(2021) Ata, Serhat; Yürür, ŞenayIn this study, along with organizational culture, organizational dissent which becomes moreimportant in terms of national and international literature in recent years is discussed. This study aims toanswer the question of how organizational dissent perception is shaped within the context of organizationalculture. In this study, in which quantitative research methods were used, a questionnaire was applied to211 white-collar private sector employees working in companies in the organized industrial zone in Duzce,Turkey. In the SPSS program, correlation analysis was carried out and the data were subjected to multipleregression in the AMOS program by path analysis. As a result of the path analysis, it was determinedthat the clan culture, which is one of the sub-dimensions of organizational culture, has a negative effecton the questioning and latent dissent from the sub-dimensions of the organizational dissent. While theculture of adhocracy has a positive effect on the constructive articulated dissent, the hierarchy culturehas a negative effect on the constructive articulated dissent and positive effect on latent dissent. Theseresults are expected to demonstrate the importance of organizational dissent in organizational culture foremployees and businesses and contribute to the development of the literature.Öğe Statistical Process Control Methods For Determining Defects of Denim Washing Process: A Textile Case From Turkey(Ege Univ, 2020) Ata, Serhat; Yildiz, Mehmet Selami; Durak, IsmailThe denim garments, which are made with many different sewing patterns, are given the final appearance by applying industrial washing processes and these are turned into high value-added fashion products. In this study, denim fabric control performed in a textile company, washing department after weaving for one month was investigated and as a result, washing defects are examined by using statistical methods. Pareto analysis, cause and effect diagram, and P control graphs, which are statistical process control methods, were used to classify the defects seen as a result of quality control. In Pareto analysis, chemical repair (20, 52 %), blue floor (19, 86 %), chemical intensive (19, 56 %), light floor (10, 71 %), deep floor (7, 95%) are in first five places among 53 defects and account for 78, 6 % of total number of defects. Of the 53 defects encountered during the washing process, it is found that only five of these defects could be prevented during the washing process, thus reducing the total waste by about 80%. In cause and effect diagram, washing defects are divided into categories as chemical, foreground, intensity, repair, tinctorial and processual and sub-dimensions as causes are determined. In the Laney P control chart, all processes are determined under control.Öğe Sustainable store atmospherics cues as drivers of impulse buying tendencies: An empirical analysis on fast fashion retail(IGI Global, 2025) Mehra, Aashish; Rajput, Sneha; Ata, SerhatThe pandemic has significantly transformed the retail industry, particularly physical stores, altering consumer attitudes toward fast fashion retail. This study examines the "New Retail Normal", focusing on how store atmosphere dimensions influence store image, store satisfaction (SS), and their relationship with impulse buying. Using a standardized online survey, 518 responses were collected and analyzed through partial least squares-structural equation modeling (PLS- SEM). Results show that store layout (SL), visual merchandising (VM), and service quality inference (SQI) boost store image (SI). In contrast, store safety (STSF), store hygiene (SG), and ambiance (AMB) are more connected to SS. Notably, SS has a stronger impact on impulse buying than store image. The findings emphasize the need to understand the relationship between store atmospherics, store image, and customer satisfaction while underscoring the importance of adopting more sustainable practices in retail, thus, contributing valuable managerial insights to an often- overlooked area of sustainable store atmospherics. © 2025 Elsevier B.V., All rights reserved.Öğe The Relationship Between Determinants of Shopping Sites and Customer E-Trust, Purchase Intention, Satisfaction, and Repurchase(Sivas Cumhuriyet University, 2021) Ata, Serhat; Baydaş, Abdülvahap; Yaşar, Mehmet EminThe online purchasing status of consumers can be affected by many factors. One of these factors is website determinants. For consumers, online shopping involves more uncertainties than physical shopping. Especially in the current period, even daily basic needs are made with online shopping, which makes this situation even more difficult for both e-commerce businesses and customers. The aim of this study is to reveal the mediating role of customer e-trust in the relationship between determinants of shopping website and online purchase intention, satisfaction, and repurchase intention of customers. In this research, questionnaire method was applied on 321 participants and findings shows that image, interface, security, and privacy sub-dimensions of web determinants effect positively and meaningful purchase intention, customer satisfaction, and repurchase of customers. Besides, it was found that e-trust has partial mediating role in this relationship.












