Yazar "Aktan, Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 14 / 14
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 100 temel eserlerde yer alan değerlerle sosyal bilgiler öğretim programındaki değerlerin uyumu(Düzce Üniversitesi, 2012) Aktan, Osman; Kılıç, AbdurrahmanBu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilköğretim okulları için tavsiye ettiği"100 Temel Eser? listesinde belirtilen eserlerde yer alan değerler ile ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programında verilen değerlerin uyumu incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilköğretim okulları için tavsiye ettiği ? 100 Temel Eser? okuma kitapları serisi; çalışma grubunu ise 100 temel eser serisindeki kitapların sayfa sayılarına göre gruplandırılması sonucu, bu eserler arasından maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile seçilen on iki (12) yerli yazarlı ve dokuz (9) yabancı yazarlı olmak üzere toplam yirmi bir (21) kitap oluşturmaktadır.Çalışma grubunu oluşturan yerli ve yabancı yazarlı kitaplarda bulunan değerler incelenmiş ve yapılan analizler sonucunda, incelenen yerli ve yabancı yazarlı kitaplarda yer alan değerler tespit edilmiştir. İncelenen yerli ve yabancı yazarlı kitaplarda en fazla bulunan değerler, sevgi, yardımseverlik, saygı, estetik, dostluk, acıma, cesaret, ümit, merhamet ve başarılı olma değerleri, en az bulunan değerler ise emaneti korumak, feragat, istişare, görgülü olmak, sağlıklı olmaya önem verme, tutumluluk, yeniliklere açıklık, ahlaklı olma, doğa sevgisi, eşitlik, hoşgörü, milli birlik şuuru, ölçülülük, sadelik ve zarafet değerleri olmuştur. İncelenen kitaplarda sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerden, sırasıyla sevgi, yardımseverlik, saygı, estetik ve özgürlük değerleri en fazla yer alan değerler olmuştur. İncelenen kitaplarda sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerden bilimsellik, sağlıklı olmaya önem verme, hoşgörü, barış ve bağımsızlık değerleri olmuştur. İncelenen yerli ve yabancı yazarlı kitaplarda tespit edilen değerler içinde, Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan değerlerden bağımsızlık, estetik, misafirperverlik, sağlıklı olmaya önem verme ve temizlik değerlerini destekleyen değer olmamıştır. Yapılan analizler sonucunda, yerli ve yabancı yazarlı kitaplarda, Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan değerleri zedeleyen ifadeler yer almıştır.Öğe Attitude towards refugee students 'the case of Duzce province'(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Aktan, OsmanThe aim of this research is to determine the attitudes of school students in Duzce Province who are located in different grades towards refugee students. Methodologically, this uses mixed research methods - survey and interviews, and controls for different variables. The findings of the study reveal there is a significant difference between the attitudes of the participants towards refugee students according to gender, the presence of refugee students in their class, type of school, education level of parents. There was no significant difference according to family income levels. In the study, interviews were conducted with the students in order to examine the variables that showed a significant difference between the students' attitude scores. According to these results, it is suggested that empathy and a values-oriented curriculum should be included in schools in order to improve the attitude towards refugee students. In addition, it is recommended to develop the language skills of refugee students and to include group activities in teaching.Öğe Çocuk ve Ergen Özel Yetenekli Öğrencilerde Mükemmeliyetçiliğin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi(2023) Ergen Kocabıyık, Bilgesu; Aktan, OsmanMükemmeliyetçilik, özel yetenekli bireylerin önemli özelliklerinden biri kabul edilir. Bu çalışmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin mükemmeliyetçilik düzeylerini cinsiyet, yetenek alanı, okul düzeyi, kardeş sayısı ve doğum sırasına göre incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, farklı eğitim kademelerinden Bilim ve Sanat Merkezlerine (BİLSEM) devam eden 178 özel yetenekli çocuk ve ergen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri kişisel bilgi formu ile Çocuk ve Ergen Mükemmeliyetçilik Ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde parametrik testlerden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin kendine yönelik mükemmeliyetçilik puanları arasında cinsiyete göre özel yetenekli kız öğrencilerin lehine, öğrencilerin sosyal kaynaklı mükemmeliyetçilik düzeylerine ilişkin ise cinsiyete göre anlamlı bir farklılık oluşmadığı belirlenmiştir. Özel yetenekli öğrencilerin kendine yönelik mükemmeliyetçilik puanları ve sosyal kaynaklı mükemmeliyetçilik puanları arasında ise yetenek alanı, okul düzeyi, doğum sırası ile kardeş sayısına göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Özel yetenekli öğrencilerin mükemmeliyetçilik özelliklerini geliştirmeye yönelik öğrenci, aileler ve öğretmenlere yönelik seminerler düzenlenebilir.Öğe Examining the Social Acceptance Levels of Teachers towards Individuals with Special Needs(Ankara Univ, Fac Educational Sciences, 2023) Aktan, OsmanIntroduction: The positive approach of the teacher towards individuals with special needs, his participation in the educational processes with his peers, and the teacher's attitudes and behaviors such as supporting both the academic and social development of the individual with special needs affect the social acceptance of the individual with special needs positively.Method: This study, investigating the social acceptance levels of teachers towards the individuals with special needs in terms of various variables, was a descriptive study and designed as a screening model. The data of the study were obtained from 1433 teachers working in different education levels (preschool, primary school, secondary school and high school) in the central district of Duzce province and determined by the easily accessible case sampling method.Findings: According to the research findings, among teachers' social acceptance levels for individuals with special needs; It was determined that there was a significant difference in terms of gender, whether there were individuals with special needs in the family and close environment, whether there were individuals with special needs in the teachers' classrooms, and the belief that inclusive practices were an effective model. In addition, among teachers' social acceptance levels for individuals with special needs; It was determined that there was a significant difference according to the disability type of individuals with special needs, their participation in professional development activities for inclusion practices, their education level and professional seniority variables.Discussion: In the study, it was determined that teachers' beliefs about inclusion practices, their professional development and professional seniority were effective on their social acceptance of individuals with special needs. It was determined that teachers with special needs in their class had lower social acceptance scores. Based on these findings, it is recommended to organize in-service training activities and to benefit from the mentorship of experienced teachers in order to improve the professional competence of teachers for inclusion practices. In addition, it is recommended to conduct qualitative research in order to obtain in-depth information about the variables that show a significant difference in terms of teachers' social acceptance levels for individuals with special needs.Öğe Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Öğretim Programının Değerlendirilmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması(2023) Aktan, OsmanBu araştırmanın amacı, özel eğitim öğretmenliği lisans öğretim programının öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Karma yönteme göre tasarlanan araştırmada, yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Çalışmanın nicel ve nitel çalışma grupları özel eğitim öğretmenliği lisans programı 3.ve 4.sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Programın değerlendirilmesine yönelik nicel veriler program değerlendirme ölçeği ile nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, parametrik testler ile içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre özel eğitim öğretmenliği lisans programın öğretmen adaylarına gerekli mesleki yeterlikleri kazandırdığı belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmen adaylarının programın özellikle öğrenme-öğretme süreci ile ölçme ve değerlendirme alt boyutlarına ilişkin kısmen yeterli oldukları belirlenmiştir. Araştırmanın nitel verilerinde nicel verileri destekleyici öğretmen görüşleri elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, öğretmenlerin yetersizlik yaşadığı alanlara yönelik ders ve içeriklerinin zenginleştirilmesi, özel eğitim öğretmenliği lisans programının içerik olarak öğretmen görüşleri doğrultusunda güncellenmesi önerilmektedir.Öğe Özel Eğitim Öğretmenliği Programı Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Öğretmen Adayları ve Uygulama Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi(2023) Aktan, OsmanBu araştırmanın amacı, özel eğitim öğretmenliği lisans öğretim programı öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları ile uygulama öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Araştırma nitel durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, özel eğitim öğretmenliği öğretmenlik uygulaması dersine katılan on iki öğretmen adayı ile bu öğrencilere rehberlik yapan sekiz uygulama öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmen adayları ve uygulama öğretmenlerinin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tematik analiz kullanılmıştır. Analizler sonucu uygulama öğretmenleri ile öğretmen adaylarının görüşleri yedi temada toplanmıştır. Uygulama öğretmenleri tarafından öğrencilerin sürekli öğrenme isteği ve soru sormaları, öğretim üyesinin öğretimlere katılması ve öğrencilere dönüt vermesi, uygulamada sağlanan etkin işbirliği ve iletişim, uygulamanın olumlu yönleri olarak belirlenmiştir. Bununla birlikte bir uygulama öğretmenine düşen öğrenci sayısının fazla olması, öğrencilerin öğretim becerilerinin yetersiz olması, öğrencilerin öğretim derslerine hazırlıklı gelmemeleri, hazırladıkları ders materyallerinin basit olması, planlama ve öğretim programlarına ilişkin öğrencilerin eksikliklerinin olması, okuldaki öğrenciler ile iletişim kuramamaları gibi sorunlar belirlenmiştir. Aday öğretmenler tarafından ise farklı okul ve yetersizlik gruplarını tanıma fırsatı sağlaması, mesleki gelişim sağlanması, farklı konu ve becerilerin öğretiminde deneyim sağlanması uygulamanın olumlu yönleri olarak vurgulanmıştır. Uygulama dosyasının kapsamlı olması, uygulama öğretmenlerinin yüksek beklenti ve olumsuz tutumları, uygulama öğretmenlerinin yeterli dönüt vermemeleri, öğretim üyesinin tüm öğretimlere katılmaması ise uygulamada karşılaşılan sorunlar olarak belirlenmiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak, öğretmenlik uygulamasının süresinin artırılması, öğretimi planlama, öğretim tasarımı, materyal tasarımı, sınıf yönetimi konularında öğretmen adaylarının mesleki bilgilerinin geliştirilmesi, öğretmenlik uygulamasının etkili bir şekilde uygulanması için işbirliğinin ve iletişimin geliştirilmesi önerilmektedir.Öğe Özel Yetenekli Öğrencilerde COVID-19 Korkusu ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2023) Şanlı Görgöz, Pınar; Aktan, OsmanBu araştırmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezleri’nden (BİLSEM) yararlanan özel yetenekli ortaokul öğrencilerinin COVID-19 korkuları ile yaşam doyumlarını çeşitli değişkenler bağlamında incelemek, öğrencilerde COVID-19 korkusu ile yaşam doyumu arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel karşılaştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Muğla ilinde BİLSEM’lerden yararlanan ortaokul öğrencileri, örneklemini Fethiye BİLSEM’e devam eden 103 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veriler, kişisel bilgi formu, Çocuklar İçin Yaşam Doyumu Ölçeği (ÇİYDÖ) ve COVID-19 Korkusu Ölçeği (C-19KÖ) ile toplanmıştır. Araştırmada kullanılan ölçek puanlarının normal dağılım göstermemesi nedeniyle veri analizlerde parametrik olmayan test tekniklerinden Mann Whitney U Testi, Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi, Spearman Korelasyon Analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre özel yetenekli öğrencilerin ÇİYDÖ puanları arasında cinsiyet, sınıf düzeyi, kardeş sayısı, öğrencinin ailedeki sırası, anne ve baba eğitim durumlarına göre anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Özel yetenekli öğrencilerin C-19 KÖ puanları arasında cinsiyet, sınıf düzeyi ve anne eğitim durumuna göre anlamlı farklılık olduğu; kardeş sayısı, öğrencinin ailedeki sırası ve baba eğitim durumlarına ise anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Özel yetenekli öğrencilerin ÇİYDÖ ve C-19KÖ puanları arasında negatif yönde, orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, öğrenci ve ailelerde COVID-19 korkusunu azaltmaya yönelik, öğrenci ve ailelere psikolojik sağlamlık, krizle baş etme yöntemleri ve aile içi iletişim, ebeveyn iletişimi konularında destekler sağlanması önerilmektedir.Öğe Özel Yetenekli Öğrencilerin Yaratıcı Kişilik Özelliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi(2022) Erbay, Muazes; Aktan, OsmanBilim ve Sanat Merkezine devam eden özel yetenekli öğrencilerin yaratıcı kişilik özelliklerinin bazı değişkenlere göre incelendiği bu araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Bilim ve Sanat Merkezinde öğrenim gören özel yetenekli öğrenciler, araştırmanın örneklemini ise 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Bursa ilindeki Bilim ve Sanat Merkezlerine devam eden özel yetenekli (genel yetenek, müzik ve resim alanından) öğrenciler arasından kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemine göre seçilen yüz elli lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, kişisel bilgiler formu ve Yaratıcı Kişilik Özellikleri Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Yaratıcı Kişilik Özellikleri Ölçeği puanlarının normal dağılım göstermemesi nedeniyle veri analizlerde parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U ve Kruskal Wallis istatistik test teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde özel yetenekli öğrencilerin yaratıcı kişilik özellikleri puanları arasında cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi ve Bilim ve Sanat Merkezi öğrenim gördükleri yetenek alanına göre anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, özel yetenekli öğrencilerin yaratıcı kişilik özelliklerini destekleyecek eğitim içerik ve öğretim ortamı düzenlemelerine ilişkin öğretmenlere hizmet içi eğitimler düzenlenebilir. Öğrencilerin ev ortamında desteklenmesi amacıyla, ailelere yönelik bilgilendirme faaliyetleri düzenlenebilir.Öğe The relationship between Technostress levels and job satisfaction of Teachers within the COVID-19 period(Springer, 2022) Aktan, Osman; Toraman, ÇetinThis research aims to determine the technostress levels experienced by teachers in distance education during the COVID-19 period and examine the relationship between this technostress level and job satisfaction. The research was structured in relational comparison type. The attendees comprised 525 teachers working at different echelons of education, determined in accordance with the purposive sampling method. Technostress Scale, job satisfaction scale, and open-ended questions form were used as data collection tools during the research. The data were collected online through Google Forms due to COVID-19 conditions. Descriptive statistics, backward hierarchical multiple regression (BHMR), MANOVA analysis, and inductive content analysis were used for the data analysis. According to the research findings, it was figured out that teachers were exposed to intensive use of technology in distance education, this negatively affected their life and performance, their workload increased, and they had to put much more effort to adapt to modern technologies in the Covid-19 pandemic period. It was found that the teachers' job satisfaction levels were high in general, and the female teachers' job satisfaction levels were higher than those of male teachers. The job satisfaction levels of private school teachers were lower than those of public-school teachers. In the research, the gender of teachers and the institution type they work under, both being among the main factors affecting teachers' technostress level, were determined to make a significant difference. However, the distance education process, conducted during the COVID-19 period, was also noted to involve educational, psychological, and administrative challenges. Based on research results, it is recommended to improve teachers' online learning and technology literacy skills, and review present undergraduate programs in terms of preparation for distance education.Öğe The relationship of academicians with technostress levels and job satisfaction in the covid-19 process(2022) Toraman, Çetin; Aktan, OsmanThe aim of this research is to determine the technostress levels experienced by academicians who carry out distance education activities during the COVID- 19 process and to examine the relationship between this stress level and job satisfaction. The research is a relational comparison type of research. The participants of the research consisted of 1450 academicians working in different disciplines, determined according to the purposeful sampling method. Technostress scale, job satisfaction scale and open-ended question form were used as data collection tools in the research. Descriptive statistics, multiple linear regression, MANOVA and inductive content analysis were used in the analysis of the data. According to the research findings, it was determined that academicians were exposed to intense technology use in distance education during the COVID-19 process, their workload increased, and this situation negatively affected the private lives, work performance and job satisfaction of academicians. It has been determined that the job satisfaction of academics with higher seniority and title, working at public universities that provide distance education during the COVID-19 process, was higher. In the study, it was determined that gender, type of institution in which academicians work, title and seniority from the main effects, and their interaction made a significant difference on the level of technostres of academicians. According to the results of the research, it has been determined that distance education negatively affects private life in the COVID-19 period, however, it has some useful aspects with difficulties in practice. Based on the results of the research, it is recommended to improve the online learning and technology literacy skills of academicians, to run some of the courses in universities with distance education to be ready for online and emergency distance education, and to improve the employment conditions of academicians working in private universities.Öğe TAKIM DESTEKLİ BİREYSELLEŞTİRME TEKNİĞİNİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI MATEMATİK DERSİNDE UYGULANMASINA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ(2021) Budak, Yusuf; Aktan, Osmanİlkokul 4. sınıf matematik dersinde takım destekli bireyselleştirme tekniğinin uygulanmasına yönelik öğrencilerin görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan bu araştırmada nitel durum çalışması türlerinden iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu tekniğin uygulandığı sınıflardan, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre seçilen on sekiz öğrenci oluşturmuştur. Görüşme öncesi, takım destekli bireyselleştirme tekniğine göre hazırlanan matematik dersi öğretim planları ile öğrenme güçlüğü tanılı kaynaştırma öğrencilerine yönelik hazırlanan bireyselleştirilmiş öğretim planları üç ayrı sınıfta altı hafta boyunca uygulanmıştır. Öğretim uygulaması tamamlandıktan sonra öğrencilerle görüşme yapılmıştır. Öğrenci görüşleri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Öğrenci görüşlerinin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre kaynaştırma öğrencileri ile diğer öğrencilerin, takım destekli bireyselleştirme tekniğine yönelik öğretimi başarılı, olumlu ve eğlenceli buldukları belirlenmiştir. Bununla birlikte tekniğin öğrencilerin ders başarısını artırdığı, derse karşı olumlu tutum geliştirmelerine katkı sağladığı, özel gereksinimli bireylere yönelik sosyal kabullerini arttırdığı ve öğrencilerde bazı değerlerin içselleştirilmesine katkı sağladığı belirlenmiştir.Öğe Türkiye'de Lisansüstü Eğitim Konulu Çalışmaların İncelenmesi: Bir İçerik Analizi Çalışması(2022) Eğdemir, Yunus; Aktan, OsmanBu çalışmanın amacı, Türkiye’de lisansüstü eğitim konusunda yapılan çalışmaların incelenmesi, lisansüstü eğitim konusunda mevcut araştırma eğilimlerinin belirlenmesi ve araştırmaların benzerlik ve farklılıklarının ortaya konmasıdır. Araştırmanın veri kaynağını 2003-2021 yılları arasında yayımlanmış otuz yüksek lisans tezi, beş doktora tezi ile otuz sekiz makale olmak üzere yetmiş üç araştırma oluşturmaktadır. Tarama modelinde desenlenen araştırmada, içerik analizi türlerinden betimsel içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından oluşturulan lisansüstü eğitime yönelik araştırmaları inceleme formu ile toplanmıştır. Veriler kategorik analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, lisansüstü eğitim konusunda son yıllarda araştırmaların arttığı, araştırmaların çoğunluğunu makalelerin oluşturduğu belirlenmiştir. Araştırmalarda en fazla nitel araştırma yönteminin tercih edildiği, çalışmaların çoğunluğunun tek yazarlı olduğu ve genellikle lisansüstü eğitim programlarının değerlendirilmesi, lisansüstü eğitime yönelik görüş ve sorunlar gibi tekrar eden konularda çalışmaların yapıldığı görülmektedir. Araştırmalarda sıklıkla nicel genel tarama ile nitel durum desenlerine yer verildiği, araştırmaların çoğunda veri toplama aracı olarak anket ve görüşme formunun kullanıldığı ve en fazla seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinin tercih edildiği belirlenmiştir. Ayrıca araştırmaların yoğunluklu olarak lisansüstü öğrencilere ve yükseköğretim kademesine yönelik olarak gerçekleştirildiği, veri analizinde betimsel analiz ve içerik analizinin kullanıldığı belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, farklı desenlerde ve karma yöntem araştırmaları ile konunun farklı boyutlarla ele alınması, araştırmacıların araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve yeterliklerinin geliştirilmesi önerilmektedir.Öğe Values emphasized in the list of recommended books for primary schools as 100 primary works(Ankara University, 2015) Kılıç, Abdurrahman; Aktan, OsmanIn this research values emphasized in 100 primary works, recommended by Ministry Of Education for primary schools, were examined. Qualitative research methodology was used in the study. The data for the study is the "100 Primary Works" recommended by the Ministry of Education for elementary schools. The group for the study is a total of twenty-one (21) books out of the "100 Primary Works" including twelve (12) local and (9) foreign writers. Those books, which were grouped according to numbers of pages, were chosen by maximum diversity sampling method. The values in the domestic and foreign authored books that make up the sample were analyzed and the results of analysis examined the values in domestic and foreign authored books. The most common values in the domestic and foreign authored books were found as love, charity, respect, aesthetics, friendship, compassion, courage, hope, and the importance of being successful. The least common values were observed as protecting the fiduciary, self-sacrifice, consultation, manners, paying attention to being healthy, prudence, and openness to innovation, being ethical, and love of nature, equality, tolerance and consciousness of national unity, moderation, simplicity and elegance. In this study, because the works that were selected according to certain criteria were examined, the current study results must be evaluated based on the fact that values in other books were unreviewed. © 2015 Ankara University. All rights reserved.Öğe Values Emphasized in the List of Recommended Books for Primary Schools as 100 Primary Works1(2015) Aktan, Osman; İn, Abdurrahman KılıçBu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilköğretim okulları için tavsiye ettiği "100 Temel Eser" listesinde belirtilen yerli ve yabancı kitaplarda yer alan değerler incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilköğretim okulları için tavsiye ettiği " 100 Temel Eser" okuma kitapları serisi; çalışma grubunu ise, 100 temel eser serisindeki kitapların sayfa sayılarına göre gruplandırılması sonucu, bu eserler arasından maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi seçilen on iki (12) yerli yazarlı ve dokuz (9) yabancı yazarlı olmak üzere toplam yirmi bir (21) kitap oluşturmaktadır. Çalışma grubunu oluşturan yerli ve yabancı yazarlı kitaplarda değer ifade eden kelime, kelime grupları ve cümleler incelenmiş ve yapılan analizler sonucunda, incelenen yerli ve yabancı yazarlı kitaplarda yer alan değerler tespit edilmiştir. İncelenen yerli ve yabancı yazarlı kitaplarda en fazla bulunan değerler, sevgi, yardımseverlik, saygı, estetik, dostluk, acıma, cesaret, ümit, merhamet ve başarılı olma değerleri, en az bulunan değerler ise emaneti korumak, feragat, istişare, görgülü olmak, sağlıklı olmaya önem verme, tutumluluk, yeniliklere açıklık, ahlaklı olma, doğa sevgisi, eşitlik, hoşgörü, milli birlik şuuru, ölçülülük, sadelik ve zarafet değerleri olmuştur. Bu çalışmada eserler belirli kriterlere göre seçilerek incelendiği için mevcut çalışma sonuçları, incelenmeyen diğer kitaplarda yer alan değerlerin dışında tutularak değerlendirilmelidir.