Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Şahin, Şeyma" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 34
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A View of Knowledge Competitions in the Context of a Competitive Approach to Education
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019) Ökmen, Burcu; Şahin, Şeyma; Boyacı, Zeynep; Kılıç, Abdurrahman
    The aim of this study is to reveal the effects on students of a knowledge competition as a part of competitive education approach.  A case study using qualitative research methods was adopted. The working group of this study consisted of a total of 44 students, 15 male and 29 female, having education in the 5th grades of a secondary school. Observation and documents were used as a method of data collection. The documents investigated in this study were the letters written by the students to indicate their feelings before and after the knowledge competition. A descriptive analysis method was used while analysing the data. As a result of this study it emerged that at the beginning of the competition, most of the students stated that they felt excited and happy to compete and they were happy that the competition was done. It was also seen that at the beginning of the competition, a great number of students were focused on "winning" and "competition" instead of "learning”. After the competition, it was seen that most of the students who had generally positive opinions about the competition before the competition changed their opinions negatively and some of the students had feelings like ambition and revenge because of losing the competition. According to the results of the research, some suggestions were developed.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Aşamalı Araştırmaya Dayalı Öğrenme Modelinin Etkisi
    (2022) Ökmen, Burcu; Şahin, Şeyma; Kılıç, Abdurrahman
    Bu çalışmanın amacı; aşamalı araştırmaya dayalı öğrenme modeline göre tasarlanan bir dersin etkililiğini belirlemektir. Bu amaçla nitel araştırma dersi aşamalı araştırmaya dayalı öğrenmeye göre tasarlanmış ve uygulanmıştır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması ile gerçekleştirilmiştir. Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde Eğitim Programları ve Öğretim yüksek lisans programına devam eden ve Nitel Araştırma dersini alan 13 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Veriler “Süreç Değerlendirme Formu” ve “Öğrenci Mektupları” ile toplanmıştır. Veri analiz süreci “verileri düzenleme”, “verileri özetleme” ve “ilişkilendirme/yorumlama” olmak üzere üç aşamada yürütülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin nitel araştırma ile ilgili yeni bilgi ve kavramları öğrendikleri ve nitel araştırmaya karşı olumlu tutum kazandıkları belirlenmiştir. Araştırmaya dayalı öğrenme modelinin öğrencilerde sabır ve saygı gibi insani değerler yanında işbirliği ve liderlik gibi sosyal becerileri, eleştirel düşünme, öz düzenleme, zamanı etkili kullanma ve sorumluluk gibi kişisel becerileri kazanmalarını sağladığı belirlenmiştir. Bunun yanında öğrencilerin bilimsel araştırma becerilerini kazandıkları, araştırmaya dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin derse aktif katılımlarını arttırdığı, etkileşimli bir sınıf ortamı oluşturduğu ve farklı bakış açılarını görmenin öğrenciler açısından verimli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bireylerin Geleceğinin Şekillenmesine Sınıf Öğretmenlerinin Etkisi
    (2017) Boyacı, Zeynep; Kılıç, Abdurrahman; Şahin, Şeyma
    Araştırmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin öğrenciler için ne anlam ifade ettiğini ortaya koymak, öğrencilerin gelecekteki başarıları ve mesleki gelişimleri üzerine etkilerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılı yaz döneminde Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde eğitim gören farklı branşlardan 150 pedagojik formasyon sertifika programı öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 5 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formları içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda; öğrencilerin sınıf öğretmenleri hakkında genel olarak olumlu algılara sahip oldukları; ilkokul döneminde sayısal yetenekleri desteklenen öğrencilerin ileride meslek seçiminde sayısal alanlara, sözel yetenekleri desteklenen öğrencilerin de sözel alanlara yöneldikleri; sınıf öğretmenlerinin sayısal ve sözel alan mezunu öğrencilerin yetenek alanındaki başarılarına genel olarak olumsuz etki yaptıkları gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonunda ulaşılan sonuçlara göre bazı öneriler geliştirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Causes of Student Absenteeism and School Dropouts
    (Eskisehir Osmangazi Univ, Fac Education, 2016) Şahin, Şeyma; Arseven, Zeynep; Kılıç, Abdurrahman
    The aim of the study is to investigate the causes of student absenteeism and school dropouts at primary, secondary and high school level in Duzce Province and to develop suggestions for solving these problems. A "case study" design, which is one of the qualitative research approaches, was used in this study. The study group consisted of 64 school principals working at primary, secondary and high schools in the province center and districts of Duzce. A semi-structured interview form consisting of nine questions was used as the data collection tool. The collected data was analyzed by content analysis method. 15 main themes were formed under five categories. Certain suggestions were developed based on the findings obtained as the result of the study.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çevrimiçi ve yüz yüze eğitimde uygulanabilecek bir model: Problem temelli kuantum öğrenme modeli
    (2023) Ökmen, Burcu; Şahin, Şeyma; Kılıç, Abdurrahman
    Bu çalışmanın amacı; uzaktan eğitimde problem temelli kuantum öğrenme modelinin öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenme, öz yeterlilik inançları ve üst bilişsel düşünme becerilerine etkisini ve öğretmen adaylarının modele ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada deneysel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar, Türkiye'de bir devlet üniversitesinde 2. sınıfta okuyan İngilizce Öğretmenliği programı öğrencileridir. Veriler Öğrenci Mektupları, Öğretmenlerin Yeterlik Duygusu Ölçeği, Bilişüstü Düşünme Becerileri Ölçeği ve İşbirlikli Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde parametrik testlerden t testi, non-parametrik testlerden ise wilcoxon işaretli sıralar testi; nitel verilerin anlizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre problem temelli kuantum öğrenme modelinin öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenmeye ve grup çalışmalarına ilişkin tutumlarını, özyeterlilik algılarını, problem çözme, düşünme, araştırma yapma ve karar verme becerilerini olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bir bütün olarak modele bakıldığında bu modelinin dersin içeriği ile bilgilerin öğrenilmesinde ve öğrenme isteklerinin artmasında etkili olduğu ve modele ilişkin tutumlarının değiştiği ve modelin etkili ve eğlenceli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Compassionate Love Scale: Validity and Reliability Study
    (2022) Şahin, Şeyma; Kılıç, Abdurrahman; Ökmen, Burcu
    In this research, it is aimed to develop a valid and reliable scale that measures the compassionate love perceptions of individuals. After exploratory factor analysis, a scale consisting of 26 items was formed under six factors. It was found that these 26 items explained 63.958% of the total variance. The factors’ names are: 1) Compassionate Love and its Function, 2) Compassionate Love and Behaviors, 3) Compassionate Love and Values, 4) Compassionate Love and Its Source, 5) Compassionate Love and Personal Traits, and 6) Compassionate Love and Differences. As a result of the confirmatory factor analysis, it was determined that the X2/df value was 2.53, the RMSEA value was 0.067, the NFI value was 0.93, the CFI value was 0.95, the GFI value was 0.86, and the AGFI value was 0.83. In the reliability study, the Cronbach’s Alpha value of the whole scale was found to be 0.88. In the test-retest reliability, the correlation value between the two tests was found to be 0.78. When all the results of the validity and reliability studies of the scale are examined, it is thought that the scale is a valid and reliable measurement tool that can measure the compassionate love perceptions of individuals.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Concept Networks of the Students' Compassionate Love Perceptions
    (Marmara Üniversitesi, 2021) Şahin, Şeyma; Kılıç, Abdurrahman
    The purpose of this research is to determine the love perceptions of primary, secondary and high school students. The research was carried out within the scope of "phenomenology" design, one of the qualitative research designs. The case examined in this study is the students' perception of love. In this study, maximum diversity sampling, which is one of the from purposeful sampling methods, was preferred. In diversification, the variables of school level, school type, school success status, grade level and gender were used. The study group of the research selected purposefully which consists of 95 students studying at different grade levels in 3 primary schools, 3 secondary schools and 3 high schools. In the study, “word association technique”, one of the projection techniques, was used as data collection technique and word association form was used as data collection tool. The data were analyzed using concept analysis technique. It was observed that the concepts of "compassionate love" and "passionate love" are intensely related at every level. This situation indicated that the students had a perception of "passionate / romantic love" rather than unconditional love. It was also noticed that students generally had positive perceptions regarding "favor", "brotherhood", "sharing", "compassion", "mercy" and "tolerance".
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Demokrasi Algısı Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
    (2023) Kılıç, Abdurrahman; Ökmen, Burcu; Şahin, Şeyma
    Bu araştırma ile bireylerin demokrasi algılarını ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. 83 maddeden oluşan taslak ölçek açımlayıcı faktör analizine tabi tutulmuş ve analiz sonrası altı faktör altında 35 maddeden oluşan bir ölçek oluşmuştur. Bu 35 maddenin toplam varyansın %63.946’sını açıkladığı görülmüştür. Altı faktörlü yapıda yer alan faktörlerin isimleri; 1) Hukukun Üstünlüğü ve Adalet, 2) Muhalefet, 3) Katılım, 4) Kuvvetler Ayrılığı, 5) Özgürlük, 6) Çoğulculuk olarak isimlendirilmiştir. Ölçeğin faktör yapısının doğrulanması amacıyla DFA yapılmış, X2/df değerinin 2.02, RMSEA değerinin 0.042, NFI değerinin 0.97, NNFI değerinin 0.98, CFI değerinin 0.99, GFI değerinin 0.99 ve AGFI değerinin 0.99 olduğu belirlenmiş ve elde edilen bu değerlerin yapının doğrulanması için yeterli olduğu görülmüştür. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için CR ve test-tekrar test korelasyon değerleri hesaplanmıştır. CR değeri 0,97 ve test-tekrar test korelasyon değeri 0,77 olarak bulunmuştur. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarına ilişkin tüm sonuçlar incelendiğinde ölçeğin bireylerin demokrasi algılarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    DEMOKRATİK YAŞAMA DAYALI ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN DEMOKRASİ ALGILARINA ETKİSİ
    (2021) Kılıç, Abdurrahman; Şahin, Şeyma
    Bu araştırma ile “demokratik yaşama dayalı öğrenme modeli”ne göre düzenlenmiş Demokrasi ve İnsan Hakları dersinin öğrencilerin demokrasi algılarına etkisi incelenmiştir. Araştırma “eylem araştırması” yolu ile yürütülmüş ve üç eylem aşamasından oluşmuştur. Araştırmanın çalışma grubu “amaçlı örnekleme” yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde Eğitim Programları ve Öğretim ile Eğitim Yönetimi ve Denetimi bilim dallarında yüksek lisansa devam eden ve Demokrasi ve İnsan Hakları dersini alan 10 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında “Demokrasi Algısı Görüş Formu” kullanılmıştır. Verilerin toplanması sürecin başında ve süreç sonunda olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Bulgular; “temel hak ve özgürlükler”, “demokrasi”, “hukukun üstünlüğü”, “kuvvetler ayrılığı”, “yargı bağımsızlığı”, “çoğulculuk”, “seçim”, “muhalefet” ve “adalet” başlıkları altında sunulmuştur. Öğrencilerin demokrasinin gerekliliğine yönelik olumlu ve olumsuz algılara sahip oldukları, halkın egemenliği ve demokrasinin uygulamadaki durumuna ilişkin araştırma öncesindeki olumsuz görüşlerinde araştırma sonunda olumlu yönde değişim yaşandığı belirlenmiştir. Demokratik yaşama dayalı öğrenme modeline göre düzenlenmiş dersin öğrencilerin demokrasiye ilişkin algılarına olumlu etki yaptığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç doğrultusunda, öğrencilere düşünce ve ifade özgürlüklerini kullanma, yönetme ve karar alma mekanizmalarına aktif ve geniş ölçüde katılma, sorumluluklarını yerine getirme dolayısıyla demokrasiyi yaşama ortamları sağlayan “demokratik yaşama dayalı öğrenme modelinin hem Demokrasi ve İnsan Hakları dersinde hem de diğer derslerde kullanılması önerilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Demokratik Yaşama Dayalı Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Beceri, Değer ve Tutumlarına Etkisi
    (Öznur ATAŞ AKDEMİR, 2022) Şahin, Şeyma; Kılıç, Abdurrahman
    Bu araştırmanın amacı; Demokratik Yaşama Dayalı Öğrenme Modeli’ne göre düzenlenmiş Eğitimde Program Geliştirme dersinin etkililiğini belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile yürütülmüştür. Ders uzaktan eğitim yolu ile grup çalışması şeklinde düzenlenmiş, 15 hafta sürmüştür. Dersin tasarımı Demokratik Yaşama Dayalı Öğrenme Modeli’ne göre yapılandırılmıştır. Çalışma grubunu; 2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar döneminde bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim yüksek lisans programına devam eden 15 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler görüş alma formu aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Demokratik Yaşama Dayalı Öğrenme Modelinin öğrencilere akademik, öğretmenlik mesleğine yönelik, kişisel ve sosyal beceriler kazandırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin ders sonunda çok sayıda değer kazandıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin modeli öğrenme açısından etkili, ilgi çekici, sistematik ve demokratik buldukları, genel olarak öğrenme adımlarının da etkili ve verimli olduğunu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Tüm sonuçlar doğrultusunda modelin etkililiğinin bu çalışma ile de desteklendiği söylenebilir. Bu doğrultuda Demokratik Yaşama Dayalı Öğrenme Modeli’nin farklı branşlarda da kullanılması ve yaygınlaştırılması önerilmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Designing the Learning and Teaching Process of Religious Culture and Moral Knowledge Course According to Student-Centered Approach
    (Turkish Education Assoc, 2017) Kılıç, Abdurrahman; Şahin, Şeyma
    The purpose of this study is forming an example case about how can the Religious Culture and Moral Knowledge courses be arranged according to student-centered approach. The study was applied on to the 4th grade of a secondary school in Diizce which is located in the western Black Sea region of Turkey with a population of 390,000 during 2014-2015 academic year. The researcher was working as a teacher at this school. The study was carried out with the 'action research' technique. Reflective diaries and activity evaluation forms were used as the data collection tools. Data analysis was done simultaneously with data collection. Content analysis method was used while data were analyzed. Student-centered education performed for 12 class hours, and missing aspects of the education were determined and corrected. After that, another lecture series was performed for 8 class hours. Results of the course applications were evaluated and some suggestions were developed at the end of the research.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Determining Visions Related to the Flipped Learning
    (2020) Şahin, Şeyma; Boyacı, Zeynep; Ökmen, Burcu; Danışman, Şahin; Hasırcı, H. Merve Eriş; Kılıç, Abdurrahman
    The purpose of this research is; to determine the views of academicians, teachers and students where the flipped learning model is applied. In this research, the case study was adopted from the qualitative research designs. The study group of the research consists of eight teachers who work in a private high school, five teaching members who work at a private university and 21 students who study at the same university. In data analysis, the content analysis method is used. The data are coded separately by the researchers and the obtained codes are organized by the researchers and collected under the themes. And the themes presented in tables form. At the end of the research, it was presented how the features of flipped learning model (basic features, positive features, negative features) and its application process (planning, material preparation, learning, teaching process, evaluation) is and various suggestions have been developed.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğrenme Öğretme Süreçlerinin Öğrenci Merkezli Anlayışa Göre Düzenlenmesi
    (2017) Kılıç, Abdurrahman; Şahin, Şeyma
    Bu araştırmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi konularının öğrenci merkezli eğitim anlayışına göre nasıl düzenlenebileceği konusunda bir örnek oluşturmaktır. Araştırma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Türkiye'nin Batı Karadeniz Bölgesi'nde yer alan 390.000 nüfuslu Düzce ilinde bulunan bir ortaokulun 4. sınıfı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı, bu okulda öğretmenlik yapmaktadır. Araştırma, eylem araştırması yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak yansıtıcı günlükler ve etkinlik değerlendirme formları kullanılmıştır. Veri analizleri, veri toplama ile eş zamanlı olarak yürütülmüştür. Verilerin yorumlanmasında içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. 12 ders saati boyunca öğrenci merkezli ders uygulamaları gerçekleştirilmiş, uygulamaların eksik yönleri belirlenerek gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra 8 saatlik yeni ders uygulamaları gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda uygulama sonuçları değerlendirilmiş ve öğrenci merkezli uygulamalarla ilgili bazı öneriler geliştirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretim uygulamalarının öğrenci merkezli anlayışa göre geliştirilmesi
    (Düzce Üniversitesi, 2015) Şahin, Şeyma; Kılıç, Abdurrahman
    Bu araştırmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi konularının öğrenci merkezli eğitim anlayışına göre nasıl düzenlenebileceği konusunda bir örnek oluşturmak ve bu anlayışa göre düzenlenmiş derslerin öğrencilerin bu derse karşı tutumlarını ve dersteki başarılarını nasıl etkileyeceğini ortaya koymaktır. Araştırma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Düzce ili, Yığılca ilçesinde bulunan Mevlana Ortaokulu'nun 4-B sınıfı ile gerçekleştirilmiştir. Sınıf mevcudu 20 olup bunun 12'si erkek ve 8'i kız öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmacı, bu okulda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni olarak görev yapmaktadır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması (aksiyon araştırması) yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, bizzat araştırmacının kendisi tarafından gerçekleştirilmiş olup, araştırma verileri de bizzat araştırmacı tarafından nitel araştırma yöntemleri kullanılarak toplanmıştır. Verilerin geçerliliğini güçlendirebilmek ve sonuçların anlamlılığını zenginleştirebilmek amacıyla veri çeşitlemesi yapılmıştır. Veri toplama araçları olarak; yansıtıcı günlükler, etkinlik değerlendirme formları, görüşmeler, öğrenci mektupları, öğrenci öz değerlendirme formları ve öğrenci yazılı sınavları kullanılmıştır. Veri analizleri, veri toplama ile eş zamanlı olarak yürütülmüştür. Verilerin çözümlenmesi ve yorumlanmasında içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu analiz yöntemi ile veriler ayrıntılı bir şekilde incelenmiş ve tanımlanmıştır. Bu eylem araştırmasının uygulama süreci şu şekilde devam etmiştir: 1. Çalışma planının oluşturulması 2. Problemin tespitine yönelik literatür taraması yapılması 3. Problemin tespiti 4. Birinci eylem planının hazırlanması 5. Birinci eylem planının uygulanması 6. Birinci eylem planının uygulanmasından elde edilen verilerin analizi 7. Elde edilen bulguların değerlendirilmesi ve ikinci eylem planının hazırlanması 8. İkinci eylem planının uygulanması 9. İkinci eylem planının uygulanmasından elde edilen verilerin analizi 10. Bulguların değerlendirilmesi 12 ders saati boyunca yapılandırmacı anlayış ve çoklu zeka anlayışı da dikkate alınarak öğrenci merkezli ders uygulamaları gerçekleştirilmiş, uygulamaların eksik yönleri belirlenerek gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra 8 saatlik yeni ders uygulamaları gerçekleştirilmiştir. Uygulama toplam 20 ders saati sürmüştür. Uygulama sonuçları değerlendirilmiş ve öğrenci merkezli eğitimlerin, öğrencilerin ders başarılarına ve öğrencilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine yönelik tutumlarına olumlu etkileri olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma sonunda öğrenci merkezli uygulamalarla ilgili bazı öneriler geliştirilmiştir. Anahtar Sözcükler: Öğrenci Merkezli Eğitim, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi, Yapılandırmacılık, Çoklu Zeka Kuramı, Eylem Araştırması.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    THE EFFECT OF PROJECT-BASED CHARACTER AND VALUES EDUCATION COURSE ON STUDENTS’ KNOWLEDGE, SKILLS, VALUES AND ATTITUDES
    (T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2022) Ökmen, Burcu; Şahin, Şeyma; Kılıç, Abdurrahman
    The aim of this study is to determine the effects of the character and values education course designed according to project-based learning on students. The implementation process was carried out through action research. Both qualitative and quantitative tools were used to collect data. Research participants were 103 students studying in 2nd class in Guidance and Counseling program at a state university in Turkey. The Character and Values Education course, which lasts 16 weeks in total, was carried out on a project based. In data collection; “Attitude Scale towards Cooperative Learning” and “Human Values Scale”, “Process Evaluation Form” and “Student Letters” were used. Independent Samples t-test and Mann Whitney U test were used in quantitative analysis, content analysis method was used in analyzing qualitative data. It was observed that there was a significant difference in the attitudes towards cooperative learning and human values of the students after the lesson in total and in the dimensions of responsibility, friendship and honesty. In addition, it was concluded that this method positively contributed to students’ thinking skills such as critical thinking and questioning, scientific research and technology use skills, and social skills such as empathy, leadership, and assertiveness. © 2022, Milli Egitim. All Rights Reserved.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı İhtiyaç Analizi
    (Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2018) Şahin, Şeyma; Ökmen, Burcu; Boyacı, Zeynep; Kılıç, Abdurrahman; Adıgüzel, Abdullah
    Bu araştırmanın amacı; Eğitim Programları ve Öğretim EPÖ yüksek lisans programları için tasarlanacak öğretim programına temel teşkil etmek üzere bir ihtiyaç analizi çalışması yapmaktır. Bu amaçla EPÖ yüksek lisans programında öğrencilere kazandırılması gereken yeterliklerin belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırma betimsel bir çalışma olup nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde görev yapan sekiz akademisyen ve Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü EPÖ yüksek lisans mezunu veya tez aşamasında olan 13 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler görüşme ve odak grup görüşme teknikleri kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Ses kaydına alınan görüşmeler araştırmacılar tarafından yazıya dökülmüş ve iki ayrı araştırmacı tarafından veriler kodlanmıştır. Kodlayıcılar arası güvenirlik %87 olarak bulunmuştur. Daha sonra söz konusu bu kodlar birbiriyle karşılaştırılarak ortak kategoriler oluşturulmuştur. Araştırma bulguları; “EPÖ program geliştirme boyutu yeterlikleri”, “EPÖ öğretim boyutu yeterlikleri”, “EPÖ bilimsel araştırma boyutu yeterlikleri” ve “EPÖ beceri ve değer boyutu yeterlikleri” olmak üzere dört ana başlık altında toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Eğitim Programları ve Öğretim anabilim dalları yüksek lisans programlarında ihtiyaç duyulan yeterlikler belirlenmiş ve çeşitli öneriler geliştirilmiştir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programına İlişkin Öğretim Üyesi ve Öğrenci Görüşleri
    (2022) Ökmen, Burcu; Şahin, Şeyma; Boyacı, Zeynep; Kılıç, Abdurrahman; Adıgüzel, Abdullah
    Bu araştırmanın amacı; EPÖ yüksek lisans programına ilişkin öğretim üyesi ve öğrenci görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, nitel araştırma desenlerinden “durum çalışması” deseni benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinde görev yapan 8 akademisyen ve aynı üniversitenin EPÖ yüksek lisans programından mezun ya da tez aşamasında olan 13 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri görüşme ve odak grup görüşme teknikleri kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonunda; alana ve öğretim kademelerine göre program geliştirme bölümlerinin olması, ders sayısının artırılması, bilimsel hazırlık ve İngilizce hazırlık sınıfı konulması, bu bölümün lisansının açılması ve farklı bölümlerden ders alma imkânı sağlanması gibi görüşler ortaya çıkmıştır. Bologna süreci kapsamında her üniversitenin yüksek lisans programını gözden geçirmesi, bu amaçla program geliştirme uzmanlarının bir araya gelerek öğretim programı ile ilgili görüş alışverişinde bulunmaları ve ortak bölüm standartları belirlemeleri önerilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İLKOKUL, ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ ALGILARINA İLİŞKİN KAVRAM AĞLARI
    (2020) Kılıç, Abdurrahman; Şahin, Şeyma
    Öğrencilerin demokrasi değerine sahip olma ya da olmama durumları onların gelecekte nasıl birer birey olacaklarını belirlerken, onların mesleki, ahlaki ve toplumsal ilişkilerini de şekillendirecektir. Bu nedenle öğrencilerin demokrasi algılarının belirlenmesi ve bu doğrultuda düzenlemeler yapılması oldukça önemlidir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı; öğrencilerin demokrasi algılarını belirlemektir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden “olgu bilim” deseni kapsamında yürütülmüştür. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi tercih edilmiştir. Çeşitlemede; okul kademesi, okul türü, okul başarı durumu, sınıf seviyesi ve cinsiyet değişkenleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; üç ilkokul, üç ortaokul ve üç lisede farklı sınıf düzeylerinde eğitim gören toplamda 95 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama tekniği olarak projeksiyon tekniklerinden; “kelime çağrışım tekniği”, veri toplama aracı olarak “kelime çağrışım formu” kullanılmıştır. Veriler kavram analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda; öğrencilerin bilgi eksikliklerinin, kavram yanılgılarının ve bazı olumsuz algılarının olduğu görülmüştür. Diğer taraftan, lise öğrencilerinin demokrasi ile ilgili kavram dünyalarının daha gelişmiş olduğu görülmüştür. Araştırma sonunda ulaşılan sonuçlara göre bazı öneriler geliştirilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İlkokul, Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Eğitim Algılarına İlişkin Kavram Ağları
    (Dokuz Eylül Üniversitesi, 2021) Şahin, Şeyma; Kılıç, Abdurrahman
    Eğitim sisteminin temel girdilerini oluşturan öğrencilerin şu anda sahip olduğu algıların onların gelecekte sahip olacakları değerleri şekillendireceği, toplumsal yaşamın kalitesini belirleyeceği düşünülmektedir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı; öğrencilerin öğrenci merkezli eğitim algılarını belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden “olgu bilim” deseni kapsamında yürütülmüştür. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Çeşitlemede; okul kademesi, okul türü, okul başarı durumu, sınıf seviyesi ve cinsiyet değişkenleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 3 ilkokul, 3 ortaokul ve 3 lisede farklı sınıf düzeylerinde eğitim gören toplamda 95 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama tekniği olarak projeksiyon tekniklerinden; “kelime çağrışım tekniği”, veri toplama aracı olarak ise “kelime çağrışım formu” kullanılmıştır. Veriler kavram analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin eğitim algılarında “okul” kavramının en önemli yeri kapladığı, öğrencilerin okulu kural ve disiplinin olduğu bir yer olarak algıladıkları, öğretmeni “öğrenmeden sorumlu kişi”, “bilginin sahibi”, “öğretici”, “disiplinden sorumlu kişi” olarak algıladıkları görülmüştür. Araştırma sonunda ulaşılan sonuçlara dayalı olarak MEB’e, öğretmen ve müdürlere, YÖK’e ve araştırmacılara yönelik bazı öneriler geliştirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlkokul, Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Eğitim Algılarına İlişkin Kavram Ağları*
    (2021) Kılıç, Abdurrahman; Şahin, Şeyma
    Eğitim sisteminin temel girdilerini oluşturan öğrencilerin şu anda sahip olduğu algıların onların gelecekte sahip olacakları değerleri şekillendireceği, toplumsal yaşamın kalitesini belirleyeceği düşünülmektedir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı; ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin eğitim algılarını ortaya koymaktır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden “olgu bilim” deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan “maksimum çeşitlilik” örneklemesi tercih edilmiştir. Çeşitlemede; okul türü, okul başarı durumu, okul kademesi, sınıf seviyesi ve cinsiyet değişkenleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu üç ilkokul, üç ortaokul ve üç lisede çeşitli sınıf düzeylerinde öğrenim gören 95 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, kullanılan veri toplama tekniği projeksiyon tekniklerinden “kelime çağrışım tekniği”, veri toplama aracı ise “kelime çağrışım formu”dur. Veriler “kavram analizi” tekniği yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin eğitim algılarında “okul” kavramının en önemli yeri kapladığı, öğrencilerin okulu kural ve disiplinin olduğu bir yer olarak, öğretmeni “öğrenmeden sorumlu kişi”, “bilginin sahibi”, “öğretici”, “disiplinden sorumlu kişi” olarak algıladıkları görülmüştür. Araştırma sonunda ulaşılan sonuçlara dayalı olarak MEB’e, öğretmen ve müdürlere, YÖK’e ve araştırmacılara yönelik bazı öneriler geliştirilmiştir.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim