Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Curbing sex trafficking in Turkey: The policy-practice divide(Sage Publications Ltd, 2015) Coşkun, EmelBased on field research, this study examines to what extent Turkey's current policy on sex trafficking adheres to the UN Protocol in practice and discusses how prostitution and migration regimes inform and affect the policies and practices against sex trafficking in Turkey. For this study, data were collected using semi-structured interviews with 23 key informants, each representing different perspectives on sex trafficking in Turkey. The study found that the prostitution and migration regimes of Turkey render migrant women susceptible to gender violence, and weaken the identification and protection systems that may result in the re-victimization' of victims' of sex trafficking.Öğe Criminalisation and prostitution of migrant women in Turkey: A case study of Ugandan women(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2018) Coşkun, EmelBased on an empirical research, this paper explores Ugandan migrant women's experiences as cheap undocumented migrant workers in gendered segments of the labour market and in prostitution in Turkey. They often face labour exploitation, discrimination as well as sexual harassment. When these difficulties are combined with the pressure from home and paying off debt, some Ugandan women are even pushed to sell sex. This paper argues that migrant women's involvement mechanisms in prostitution involves varying degrees of lack of choice as a result of gendered migration processes, criminalisation, coercion, exploitation and agency.Öğe The "Consent" Issue in Sex Trafficking and Evidence from Turkey(Oxford Univ Press, 2016) Coşkun, EmelIn the light of feminist critiques, this paper examines how the United Nation's anti-trafficking protocol is materialized in Turkey with a focus on the issue of "consent" in determining victims of sex trafficking. Contrary to the Protocol, non-payment and forcible transportation become important criteria and create barriers in identifying a "victim" of sex trafficking. It is argued that Turkey's interpretation of the UN Protocol is rather narrow and this is mostly a result of Turkey's existing migration and prostitution regimes. Based on qualitative fieldwork, this paper intends to advance the knowledge in the field of sex trafficking using Turkey as a case study.Öğe Çokluk Ve Gerçeklik: Wıllıam James’in Monizm Eleştirisi Üzerine Deleuzecü Bir Okuma(2019) Öztürk, EmreGilles Deleuze ve William James, canlılığın, farkın, hayatın ve çokluğun düşünürleridir. Deleuze’ün eserleri, farklı odak noktaları üzerinde, Deleuze ve pragmatizm arasında çeşitli birliktelikler kurulabileceğini gösteren işaretlerle doludur. Özellikle de donuk, durağan, sıradanlaştırıcı, ebedi ve değişmez bir hakikat arayışı karşısında, “gerçekliğin farklılığı”nı deneyimleyen bir “çokluk” fikrinde, her iki felsefenin önemli ölçüde uzlaştığı görülür. Bu yazıda, Deleuze’un “çokluk” merkezli düşünce dünyası ile, James’in “anti-monist” imgelemi arasında bir mukayese sunulmaktadır. Öncelikle James’in “plastik” dünyası üzerinden gerçekliği kavrayış tarzı ele alınmakta, ardından çokluğu esas alan radikal empirizmi deneyimin farklılaştıran niteliğine dokunan yönleriyle tartışılmaktadır. Son olarak monizm eleştirisi üzerinden James’in çoklu ve akış halindeki dünya görüşünün monist (ve özellikle de Hegelci) dünya görüşü karşısındaki savunusu ele alınmaktadır. Her üç başlık, James’in Deleuze’e uzanan yönlerini öne çıkaran unsurlarıyla sergilenmektedir.Öğe Çocukların Din Ve Ahlak Eğitiminde Serbest Zaman Aktivitelerinin Rolü(2018) Kılıç, MetinDin hayatın bütününü kapsayan bir yaşam tarzı, hayat biçimidir. İnsanı yaratılış anından itibaren ele alan, çocukluğunu ve gençliğinden hayatının sonuna kadar, hatta ölümünden sonraki sonsuz hayatı da içerecek boyutta onunla bir ve beraber olan ayrılmaz bir parçadır. Türkiye’de din ve ahlak eğitimi genellikle anne-baba tarafından ya da ilgili kurumsal yapılar (camiler, kuran kursları, dini cemaatler vb.) tarafından verilmektedir. Bu tür geleneksel değer yargılarına göre şekillenen din eğitimini pekiştirmek için peyderpey ilgili kurumlardan faydalanılması söz konusudur.Bu çalışma farklı bir bakış açısıyla çeşitli dinsel, ahlaksal eğitimlerin yanında serbest zaman aktiviteleri (spor, yüzme, trekking, drama, sanatsal faaliyetler vb.) ile bilimsel faaliyetleri kapsayan bütünleşik bir yaz kursunun çocuklar üzerinde din ve ahlak eğitimine etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde serbest zaman aktivitelerinin geleneksel yöntemlerden ziyade güzel ahlak, Kur’an ve din eğitimi üzerinde kalıcı etkiler bıraktığı söylenebilir.Öğe Türkiye’de Kağıtsız Göçmen Kadınlar ve Sosyal Hizmetler(2017) Coşkun, EmelBu yazı toplumsal cinsiyet perspektifinden kağıtsız göçmen kadınların ve sığınmacıların Türkiye'deki göç rejimi içindeki konumlarına odaklanmaktadır. Toplumsal cinsiyet kadın göçmenlerin sadece cinsiyete dayalı işgücü piyasasına katılım biçimlerini değil aynı zamanda gündelik yaşamlarında da belirleyici bir rol oynamaktadır, özellikle de kağıtsızlıkla birleştiğinde. Kağıtsız göçmen kadınlar ve sığınmacılar en güvencesiz işlerde çalışırken toplumsal cinsiyete dayalı ayrımcılık, cinsel taciz gibi risklere maruz kalmaktadır. Mevcut literatüre dayanan bu yazı ile kağıtsız göçmen kadınların sosyal hizmetlere erişmelerinin önündeki yasal ve pratik engelleri ortaya koymak ve bu grup için sosyal hizmetlerin önemini vurgulanması amaçlanmaktadırÖğe Türkiye'nin göç rejiminde toplumsal cinsiyet faktörü: Ugandalı göçmen kadınlar örneği(2016) Coşkun, EmelYapılan çalışmalar toplumsal cinsiyetin göç süreçlerinde merkezi bir öneme sahip olduğunu ortayakoymaktadır. Türkiye’de de 1990'lardan itibaren toplumsal cinsiyetin etkili olduğu göç akımları önce eskiDoğu Bloku ülkelerinden gelen göçte daha sonra ise farklı ülkelerin katıldığı yeni göç akımlarındagörünürlük kazanmaktadır. Son dönemde özellikle Sahra-Altı Afrika ülkelerinden gelen göçmen kadınlartoplumsal cinsiyete özgü bu göç tipine örnek teşkil etmektedir. Bu çalışma da Sahra-Altı Afrikaülkelerinden gelen kadın grupları arasında en görünür gruplardan olan Ugandalı göçmen kadınlarıngöç deneyimlerine odaklanmaktadır. Ampirik bir araştırmanın verilerine dayanan bu makalede Ugandalıgöçmen kadınların hem göç kararında hem de göç sonrasındaki deneyimlerinin yüksek derecedetoplumsal cinsiyet rollerine duyarlı olduğu iddia edilmektedir. Ugandalı göçmen kadınlar özelliklekağıtsız konumları ve aileye para gönderme baskısı altında Türkiye’nin göç rejiminde kırılgan birkonumdadırlar. Nitekim işgücü piyasasında toplumsal cinsiyete dayalı işlerde istihdam edilen Ugandalıgöçmen kadınlar işyerlerinde sıklıkla emek sömürüsü, ayrımcılık, ırkçılık ve cinsel tacizlekarşılaşmaktadır. Bu zorluklar eve para gönderme ve borç ödeme baskısı birleştiğinde bazı Ugandalıgöçmen kadınları seks satmaya zorlanmaktadır.Öğe The Experıence Of Probatıon In Turkey: Crımınogenıc Needs And Expectatıons Of Probatıoners(2018) Ertan, Cihan; Timurturkan, Meral; Demez, Gönül; Kart, ElifeThis study presents the findings of the research conducted with 2560probationers in Turkey, Antalya between the date of September 2014 and April 2017.From the larger data of the research, this study aims to focus on the criminogenic needs,expectations from probation service of probationers as well as on the areas probationerswould like to improve themselves which is related to criminogenic needs. In addition,the study seeks to illuminate the relationship of these with some demographicalvariables. In the light of relevant analysis, the study both presents the general portrait ofprobation service and probationers in Turkey, Antalya; and suggests some politicalpriorities that may be helpful to improve the quality of probation in Turkey.Öğe Parçalanmış Aileye Mensup Lise Öğrencilerinin Sosyalleşmesinde Sporun Etkisi1(2018) Arslan, Ahmet; Kılıç, MetinSpor, hem bireysel hem de takım olarak yapıldığında bireylerin kişisel becerilerini ortaya çıkardığı gibi grup içi birlik, beraberlik ve dayanışmayı sağladığından, bireylerin sosyalleşmesinde önemli bir faktör olarak gösterilmektedir. Bu çalışma, dezavantajlı gruplar içerisinde yer alan parçalanmış aileye mensup lise çağı gençliğinin sosyalleşmesine sporun nasıl bir etkisinin olduğunu, spor yapmayan parçalanmış aileye mensup lise çağı gençliği ile karşılaştırarak ortaya koymayı amaçlamıştır. Nitel araştırma yöntemiyle Sakarya'nın Adapazarı ilçesinde eğitim-öğretim gören parçalanmış aileye mensup spor yapan ve yapmayan 28 (14 spor yapan, 14 spor yapmayan) lise öğrencisiyle görüşmeler yapılmıştır. Parçalanmış aileye mensup spor yapan ve spor yapmayan gençlerin serbest zaman pratiklerine etki eden unsurlar tespit edilmiş ve araştırma sonucunda: gençlerin sorumluluk alma, yalnızlıktan kurtulma, özgüven, etkin iletişim, statü ve prestij kazanmalarında sporun nasıl bir etkisi olduğu tespit edilmiştirÖğe Sovyet Toplumunda Sporun Rolü(2016) Kılıç, Metin; Aslan, MahirSporun son yüzyıllık serüveninde devlet hayatında ve ülke imajının oluşturulmasında önemli bir kurumsallık sergilediği göz ardı edilemez. Bireysel bir fenomen olarak sporun değerlendirilmesinden ziyade, toplumsal bir olgu olarak spor, sosyo-kültürel yapının şekillenmesinde etkilidir. Bu anlamda birçok modern toplumda, bu dönemde, spor kurumundan devlet politikası olarak istifade edebilmek hedeflenmiştir. Kuşkusuz bu süreçte Sovyet toplumlarında spora yüklenen sosyolojik anlam toplumsal değişim adına göz ardı edilmeyecek bir öneme sahiptir. Çalışmada Sovyet toplumunda spor kültürünün kitlesel olarak geliştirilmesinde ve uluslararası arenada var olmada, spora yüklenen anlam üç aşamada incelenmiş, Spartakiada ve Moskova Olimpiyatları sosyo-politik olarak çözümlenmeye çalışılmıştırÖğe Liminal alanlar olarak sınırlar: Türkiye-Gürcistan sınırında ekonomik yaşam ve etnik kimliklerin sınır deneyimleri(2014) Akyüz, LatifeSınır bölgeleri hem birbirinden dikenli teller, güvenlik noktaları, gözetleme kuleleriyle ayrılmış iki ayrı mekan, hem de çoğu zaman her iki yakada benzer yaşamları sürdüren insanların olduğu tek bir mekan gibidir. En az iki devletin kıyısında ortaya çıkan bu yapı, hem kendi kurallarına sahip, kendine özgü kurumları ve ilişki biçimlerini üreten hem de her iki devletin ekonomik ve politik karar ve kurallarından etkilenen arada kalmış bir durumdadır. Hem çok keskin çizgilerle, kurallarla belirlenmiş güçlü bir yapıdır hem de her an değişmeye, yeniden şekillenmeye açık belirsiz, netameli, değişken bir yapıdır. Bu yapı içerisinde kurulan ilişkiler, sınırları çizilmiş bir alanda sınır mekanında sınırsızlıkları zorlayan, belirsizlik ve değişkenliklerle baş etme yollarını bulan ve kendi kurallarını koyan dinamik bir yapı ortaya koymaktadır. Bu yazı da, Victor Turnerın liminalite kavramı ışığında sınırın liminalitesini, bu dinamik ve değişken yapısını Sarp sınır bölgesi örneğinde ve farklı etnik grupların sınır deneyimleri üzerinden tartışmaktadır.Öğe Dramaturjik Teori Ekseninde Spor(2015) Kılıç, MetinSomut bir toplumsal kuruma uyarlanabilmek amacıyla tasarlanan dramaturjik teori, belli bir alan içinde toplumsal yaşamın incelenebileceği bir sosyolojik bakış açısı ortaya koymuştur. Goffman'ın, mikro sosyolojinin ve ahlak felsefesinin sınırlarında şekillenen teorisi, yüz yüze etkileşim ile sosyal benliğin incelenmesi fırsatını verir. Bu bağlamda çalışmanın amacı dramaturjik teorinin sosyolojik bir kurum olan spora uyarlanmasıdır. Goffman'ın teorisinde kullandığı kavramların spor kurumuyla örtüşmesi (takım, sporcu, seyirci, performans) teoriyi spora uyarlamayı kolaylaştırırken, teorinin özünde var olan nezaket ve saygı kuralları spor ahlakının teori ekseninde ortaya konulmasında etkilidir. Teori, sporun doğasına aykırı olan sporda şiddet olgusunun temellerini bize göstermesi açısından da önemli bir boşluğu doldurmaktadır.Öğe Üniversite öğrencilerinin rekreasyon etkinliklerine katılımlarındaki sosyolojik etkenler ve yapısal kısıtlamalar(2013) Kılıç, Metin; Şener, GüldenRekreasyon etkinliklerine katılımın temelinde sosyo-kültürel etkenlerden söz edilmektedir. Bireylerin günümüz karmaşık toplum yapısı içerisinde kurumsal anlamda serbest zamanlarını değerlendirmeleri bir sorun haline gelmiştir. Bu nedenle gençlerin mevcut toplumsal yapıyla bütünleşmeleri için serbest zaman etkinliklerine katılmalarını sağlayacak alanlar yaratılması ve bu etkinliklere katılımların arttırılması için çalışmalar yapılmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu araştırma 2012-2013 yılında Adıyaman Üniversitesi’nin farklı fakültelerinde eğitim ve öğretim gören öğrencilerine yapılmıştır. Örneklem, tesadüfi örneklem tekniğine göre, evreni temsil etme düzeyi kıstaslarına uygun olarak belirlenmiştir. 391 anket uygulaması yapılan araştırma açıklayıcı alan araştırmasıdır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin kişilik yapısını etkileyen, sosyalleşme sürecinde etken olan serbest zamanlarını olumlu değerlendirme fırsatlarının yeteri kadar olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca üniversiteden beklentileri ile ilgili çarpıcı sonuçlar elde edilmiştir.