Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    Farklı Lig Düzeylerindeki Müsabakalarda Görev Yapan Üst Klasman Hakemlerinin Fizyolojik Açıdan Değerlendirilmesi
    (2016) Kızılet, Tuba Bozdoğan; Kızılet, Ali; Erdem, Kamil; Çağlayan, Atakan; Demirel, Nurcan
    Bu çalışmanın amacı üst klasmanda yer alan hakemlerin futbol maçı süresince algılanan zorluk derecesi (AZD) ile maksimal kalp atım hızı (MakKAH), ortalama kalp atım hızı (OrtKAH) ve iş yükü arasındaki ilişkinin analiz edilmesi ile süper lig ve 1.lig düzeyinde yönettikleri maçlar arasındaki fizyolojik parametrelerinin değerlendirilmesidir. Çalışmada 2014-2015 sezonunda Süper lig ve 1.lig müsabakalarında görev alan 15 hakemin fizyolojik değerleri ele alınmıştır. Çalışmada yer alan tüm hakemlerin birinci ve ikinci devre süresince ayrı ayrı fizyolojik olarak (MakKAH, OrtKAH, AZD, iş yükü ve toparlanma) nabız (1 dk sonra) değerleri incelenmiştir. Ligler arasındaki farklılık analizi için Wilcoxon testi kullanılırken, kalp atımı değerleri, iş yükü ve AZD arasındaki ilişkiyi belirlemek içinde Pearson korelasyon testi yapılmıştır. Üst klasman hakemlerin süper lig ile 1.ligde yönettikleri maçların fizyolojik açıdan değerlendirilmelerine bakıldığında, süper ligde oynanan maçlarda kalp atım değerlerinin 1.lige göre biraz daha yüksek olduğu tespit edilmiştir, fakat iki farklı ligde yönetilen maçlarda istatistiksel açıdan anlamlı farklılık bulunmamıştır (p0,05). Yapılan korelasyon analizine göre ise AZD ile MakKAH, OrtKAH ve iş yükü arasında istatistiksel açıdan pozitif yönde ilişki bulunmuştur (p0,05). Sonuçları değerlendirdiğimizde üst klasman düzeyinde yer alan bir hakemin fiziksel açıdan iki farklı ligde maç yönetme temposu ve yeterliliği arasında fark görülmediği söylenebilir
  • Öğe
    Farklı İllerdeki Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumlarının Ölçülmesi
    (2018) Sivrikaya, Ömer; Kılçık, Muharrem
    Bu araştırmanın amacı; farklı illerdeki ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine karşı tutumlarınınölçülmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu; Düzce, Sakarya ve Zonguldak illerinde 5, 6, 7 ve 8. sınıftaöğrenim gören 139'u bayan 169'u erkek olmak üzere toplam 308 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamaaracı olarak anket kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde bilgi formuna, ikinci bölümünde ise Demirhan veAltay (2001)’ın revize ettiği, beden eğitimi ve spor tutum ölçeğine (BESTÖ) yer verilmiştir. Verilerindeğerlendirilmesinde SPSS (20) istatistik programı kullanılmış ve bu verilerin anlamlılık düzeyi (p 0,05)alınmıştır. Verilerin analizinde cinsiyetler ile beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılmasındabağımsız gruplarda t-testi; yaşanılan yer, sınıf, yaş, gibi değişkenlere göre beden eğitimi dersine ilişkintutumlarının karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi ile farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemekiçin ise Scheffe testi uygulanmıştır (P 0,05). Ortaokul öğrencilerinin yaşadıkları şehir değişkeni göz önünealınarak tutumları karşılaştırılmıştır. Düzce ilinde öğrenim gören öğrencilerin, Sakarya ilinde öğrenim görenöğrencilere göre beden eğitimi dersine karşı tutumlarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin yaşdağılımları, cinsiyetleri ve okuduğu sınıf değişkenleri ile beden eğitimi dersine karşı tutumları arasındaistatistiksel olarak anlamlı bir sonuç bulunamamıştır.
  • Öğe
    An analysis of the attitudes of the teacher candidates towards the game of chess
    (Horizon Research Publishing, 2018) Sadık, Reşat; Kardaş, Nurgül Tezcan
    Purpose of this study is to analyze the attitudes of the teacher candidates studying at universities towards the game of chess and determine to what extent these attitudes are affected by some variables. In this study, survey model was used. As data collection tool, "Attitude Scale for the Game of Chess" was used, developed by Sadık et al., having factor loads ranging from .76 to .94, being one-dimensional, consisting of 16 items, with total explained variance of 86 %, and with Cronbach’s Alpha reliability co-efficient of .98. The study group consisted of 451 teacher candidates studying at the university. Research data was analyzed by using IBM SPSS 22.0 program. In analyzing the data, t-test and one way analysis of variance (ANOVA) were used for frequency independent samples. As a result of the analysis, it was found that the attitudes towards chess did not differ according to gender variable, whereas they showed significant differences according to class and department variables. Findings were discussed in the context of literature, and various suggestions were made about the field of chess education. © 2018 by authors, all rights reserved.