Yazar "Yaşar, Mehmet Emin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ambalajın Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma(2018) Baydaş, Abdulvahap; Yaşar, Mehmet EminAmbalajın satın alma davranışı üzerindeki etkisi ile ilgili yapılan çalışmadaöne çıkan bulgular aşağıdaki gibi özetlenebilir: ambalajın ürünü koruma özelliği,gıda ürünlerinin daha çok ambalajındaki bilgilere dikkat edilerek satın alındığı,ambalajın gıda ürünlerinde koruyucu özelliğinden dolayı güven verici özelliğive ambalajın ürüne kimlik kazandırdığı ifadelerinin en önemli faktörler olarakbelirlenmiştir.Ambalajın satışı kolaylaştırdığı, sağlık açısından gıda ürünlerinin satışını artırdığı, ürün hakkında bilgi verdiği, çabuk bozulabilen ürünlerin ambalajlanmasıürünün alımı için güven verdiği, çekici görünen ambalaj satışı kolaylaştırdığı,ambalajın ürünü farklılaştırdığı, ambalajın ürünü taşımada kolaylık sağladığı dadiğer önemli olan hususlardır.Ambalajda uyumlu yazı ve şekil halinde tasarlanmasının satışları artırdığı, ürünün yapısına uygun seçilen renklerle oluşturulmuş bir ambalaj satışı olumlu etkilediği, pahalı ve dayanıklı malzemeden yapılan gösterişli ambalaj ürünün de kaliteliolduğu imajını verdiği, ambalajda renk seçimi müşterilerin ürünle ilgili duygu vedüşüncelerini etkilediği ifadeleri ise satın almada etkili olmayan ifadelerdir. Araştırma kapsamında yapılan t testinde, erkekler için ambalajın kadınlara göredaha fazla önem arz ettiği, evli olan katılımcıların bekârlara oranla daha yüksekdüzeyde ambalajın tasarım ve rengine önem verdikleri de ortaya çıkmıştır.Yapılan faktör analizinde çalışmanın 9 faktörden oluştuğu görülmüştür. Sözkonusu faktörler; Albeni özelliği, Renk uyumu özelliği, Bilgilendirme özelliği,Cezp edici güvenirlik özelliği, Hijyen ve kolay taşıyabilme özelliği, Açıklayıcılıkve farklılık özelliği, Tasarım özelliği, Pahalılık ve kalite özelliği ve Dikkat çekicitasarım özelliği ifadeleridirÖğe Assessment of Knowledge, Attitudes and Practices Towards New Coronavirus (Sars-Cov-2) of Healthcare Workers During the Rapid Rise Period of the COVID-19 Outbreak(2021) Yalman, Fuat; Yaşar, Mehmet EminThe main purpose of this study is to evaluate the knowledge, attitudes and practices of healthcare professionals towards the novel coronavirus during the rapid rise of the COVID-19 epidemic and to determine the mediating effect of attitude on the effect of knowledge level on practices. Hospital-based cross-sectional research design was used in the study. The population of the study consisted of the healthcare workers of Istanbul Training and Research Hospital, which provides secondary healthcare services, and Yedikule Chest Diseases and Thoracic Surgery Training and Research Hospital, which provides tertiary treatment, in Istanbul. Convenience sampling method was preferred in the study. The data were collected by the researchers themselves using the online questionnaire technique. The total number of questionnaires that were evaluated and used in the analysis of the data is 409. SPSS and AMOS package programs were used in the analysis of the data. Descriptive statistics, independent sample t-test, ANOVA test and structural equation modeling were applied to the data. The findings obtained with the structural equation analysis showed that the construct validity of the model was provided. In addition, the path analysis revealed that the direct and indirect impact of knowledge level about COVID-19 on practices towards COVID-19 (mediated by attitude towards COVID-19) has an acceptable index of fit. A great majority of the healthcare workers had sufficient knowledge, a favorable attitude and good practices about sources, transmission, symptoms, signs, prognosis, treatment, management and preventive measures of COVID-19. The knowledge level about COVID-19 has both a direct and indirect impact on practices towards COVID-19 through the mediating role of attitude.Öğe Determination of Factors Affecting the Preferences of Youth for Purchasing New Products: Application of Confirmatory Factor Analysis(2020) Yaşar, Mehmet Emin; Baydaş, Abdulvahap; Çelik, ŞenolThis study was conducted in order to identify the variables that determine thepreferences of youth for buying new products. The research was conducted with asample of 393 youth in the Bingol province of Turkey by using the conveniencesampling method. Prior to the research, the exploratory factor analysis was conducted.The validity of the scale was tested, by applying the confirmatory factor analysis(CFA). As the result of the model showed good fit values. The most appropriate CFA method showing the relationship between the factors was determined by applying themodification process. As a result of exploratory factor analysis; five factors weredetermined as “product quality and comfort”, “emotional factor”, “product formfactor”, “marketing communication factor” and “loyalty factor”. It was observed thatthe biggest factor affecting the participants of the survey for shopping is "need". It canbe stated that quality and price have a significant effect on purchasing behavior. Inaddition, it can be stated that an important part of the participants consists of laggards.Öğe The Effect of Personality Characteristic of Outpatients on Hospital Preferences(2021) Çamuka, Semra; Yalman, Fuat; Baydaş, Abdulvahap; Yaşar, Mehmet EminThe purpose of this study is to determine the direct and indirect interactions between personality characteristic and hospital preference of polyclinic patients and to develop confirmatory character models. The universe of the research is the patients who have outpatient treatments from Dursun Odabaşı Medical Center Hospital, Van Yüzüncü Yıl University. In this study, quantitative research method was used and the data were collected from 400 patients through face to face questionnaire technique. In the study, descriptive statistics, confirmatory factor analysis and path analysis techniques were used. SPSS and AMOS software were utilised for data analysis. According to the confirmatory character analysis results; the personality trait that best represents the personality profiles of patients is neuroticism. According to patients, transportation is the most important dimension affecting hospital preference. Within the framework of direct relations (variables) related to variables in the research model; it was determined that the expressions of openness, which is one of the personality traits of the participants, positively and significantly influenced the hospital preference with many dimensions (bureaucracy-qualified personnelphysical characteristics-transportation-information-fee-promise). It has been determined that the bureaucracy level of the hospital has a statistically significant and positive effect on the expressions of conscientiousness, openness and extraversion, which are the personality traits of the patients. It was found out that the conscientiousness, openness and extraversion status of the patients, which are the personality traits of the patients, had a statistically significant and positive effect on the qualified personnel level of the hospital.Öğe AN EMPIRICAL RESEARCH ON THE DETERMINATION OF CONSUMER PERCEPTIONS RELATED TO MOBILE MARKETING APPLICATIONS(Int Journal Contemporary Economics & Administrative Sciences, 2019) Baydaş, Abdulvahap; Bayat, Murat; Yaşar, Mehmet EminMobile marketing has introduced significant changes to the business world, making it easier to access personalized messages at any time and place. This research was conducted to determine the factors that affect consumer choice for mobile marketing applications. The research data were collected with the help of a face to face survey applied to individuals in Bingol and Diyarbakir provinces. Data were examined by Frequency Analysis, Importance, Participation Level and Factor Analysis. The study is based on two main axes. The first axis is the mobile marketing applications and the second axis is the effective factors in mobile marketing. In the first axis, it has been seen that there are significant relationships between the variables representing the shopping tendency and behaviour towards mobile marketing applications and the variables in the mobile marketing preference determined in the study. In particular, 5 (five) variables came to the fore in the research; SMS, Advertising Applications (AA), Customer Rewards (CR), Permitted Message Applications (PMA) and Disturbing Messages (DM). It was found that SMS, AA, CR and PMA factors had a positive effect on purchasing and DM had a negative effect on purchasing. In the second axis, 6 (six) basic elements were determined as a result of factor analysis. The factors in question; effective advertising, complaint behaviour, indifference, unresponsiveness, normality and inconsistency. The factor analysis conducted in the provinces, two different factors were identified in Diyarbakir, where four factors were the same in both provinces (satisfaction, rewarding, complaint behaviour and image). There were three different factors: Restlessness, Indifference and Discomfort in Bingol.Öğe PANDEMİ SÜRECİNDE HEMŞİRELERİN COVID-19 KORKUSU, GÜVEN DUYGUSU VE YARDIMLAŞMA DURUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ(2021) Yaşar, Mehmet Emin; Yalman, Fuat; Çelik, ŞenolBu araştırmanın amacı, salgın sırasında hemşireler arasında iş arkadaşlarına güven, iş arkadaşlarına yardım ve COVID-19 korkusu arasındaki ilişkiyi analiz etmek ve iş arkadaşlarına güven ile iş arkadaşlarına yardım arasındaki ilişkide COVID-19 korkusunun aracı rolünü tespit etmektir. Araştırmanın evrenini Malatya ilindeki kamu hastanelerinde çalışan tüm hemşireler oluşturmaktadır. Nicel araştırma metodunun kullanıldığı çalışmada, veriler online (internet üzerinden anket tekniği) olarak 15 Şubat ve 15 Mart 2021 tarihlerinde rastgele örnekleme yöntemi olan kolayda örnekleme metodu kullanılarak 500 hemşire üzerinden toplanmıştır. Bu araştırmada öne sürülen hipotezlerle, iş arkadaşlarına güvenin, iş arkadaşlarına yardım üzerinde doğrudan bir etkisinin olduğu görülmüştür. Ayrıca, COVID-19 korkusunun, iş arkadaşlarına güven ile iş arkadaşlarına yardım arasındaki doğrudan ilişkiye aracılık ettiği tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra doğrulayıcı faktör analizi yapılarak iş arkadaşlarına güven, iş arkadaşlarına yardım ve COVID-19 korkusu arasındaki yapısal ilişkilerin kabul edilebilir bir uyum indeksine sahip olduğu görülmüştür.Öğe REKLAM ETKİNLİĞİNİN TÜKETİCİ PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ(2020) Baydaş, Abdulvahap; Yaşar, Mehmet EminBu çalışma, reklamın tüketicinin satın alma davranışı üzerindeki etkisiniile reklamın ürün ve hizmet alımlarında değiştirici bir özelliği olup olmadığınıntüketici bakış açısıyla belirlemek için yapılmıştır. Çalışma, tesadüfi olmayanörneklem yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 194 tüketiciyleyüz yüze anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS paketprogramında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları aşağıdaki gibiözetlenebilir. Reklam etkinliğini artıran en önemli faktörlerin reklamda kalite,çekicilik, fiyat, görünüm ve marka unsurlarının ön plana alınması olduğuvurgulanmıştır. Reklamın senaryosu, reklam metninin mizahi, komik yönü vereklamı canlandıran insanlar, reklamda kullanılan müzik ve reklamın kendisi gibifaktörler ise reklam etkinliğini daha az etkileyen faktörler olarak bulunmuştur.En etkili reklam ortamının televizyon ve internet olduğu, açık hava reklamcılığı,katalogla tanıtım, gazete, dergi ve radyo reklam mecraların daha az etkili olduğu,özellikle de radyo reklamcılığının etkisinin azaldığı tespit edilmiştir.Reklamların bir ürünü satın almada etkili olduğu, toplumun tüketimkültürünü etkilediği, ürün hakkında bilgi sağladığı, çok iyi bir reklamın toplumunbu ürün hakkındaki algısını değiştirdiği ve reklamın ürünün ayrılmaz bir parçasıolduğu belirlenmiştir. Özellikle, kamu güvenliği reklamlarının toplum üzerindebirleştirici bir etkisi olduğu görülmüştür. Öte yandan reklamın hizmet sektörü ile ilgili bilgilendirici bir özelliğe sahip olması, reklamda yer alan kişilerin toplumdatanıdık isimler olması, reklamın güven ve kalite faktörleri üzerinde olumlu biretkiye sahip olmuştur. Reklamın satın alımda karar verme sürecini kısalttığı,reklamın ürünün kalitesi hakkında bilgi verdiği ve özellikle programlar sırasındaaniden yayınlanan reklamların sürekli hatırlandığı görülmüştür.Reklam etkinliği ile ilgili faktör analizinde Performans/Görüntü, Eğlenceve Tanıtım olmak üzere üç faktör belirlenmiştir. Reklam işlevleri ölçeği ile ilgiliyapılan faktör analizi sonucunda; Reklam ve Ürün İlişkisi, Reklam ve Tanıtımİlişkisi, Reklam ve Güvenirlik İlişkisi, Reklam ve Ünlü Kişilik İlişkisi ile Reklamve Ürün Yerleştirme İlişkisi şeklinde beş faktör belirlenmiştir.