Yazar "Torlak, Elif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe OKUL MÜDÜRLERİNİN DÖNÜŞÜMCÜ (TRANSFORMATIONAL) LİDERLİK ROLLERİ(Düzce Üniversitesi, 2019) Göksoy, Süleyman; Torlak, Elif; Uğuz, BeyzaSon zamanlarda ortaya çıkan etkili okulliderliği paradigmalarından biri de dönüşümsel (transformational) liderlikmodelidir. Dönüşümcüliderlik örgüt üyelerinde büyük değişiklikleri etkileyen ve örgütün amaçlarınaadanmışlık inşa eden liderlik olarak da tanımlanır. Birçok araştırma sonucunagöre dönüşümcü liderlik; lider etkililik oranları, grup ve örgüt performansı vetakipçilerinin iş memnuniyeti ve motivasyonu ile pozitif bir şekildeilişkilidir. Araştırmanın amacı öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak okulmüdürlerinin dönüşümcü liderlik rolünü ne derece sergilediklerini tespitedebilmektir. Araştırmada nitelaraştırma desenlerinden olgu bilim deseni tercih edilmiştir. Araştırmaçalışma grubu farklı eğitim kademelerinden sekiz eğitim kurumundan oluşmuştur.Eğitim kurumları müdürlerinin dönüşümcü liderlik rollerine ilişkin araştırmaya,bu okul kurumlarında görev yapan 59 öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma verileri betimselyaklaşımına göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, tüm okullardakiokul müdürlerinin yüksek ahlaki standartlara sahip olduğu görülmektedir. Ancakaraştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunluğunun görüşüne göre ise okul müdürleriöğretmenlerde hayranlık uyandırmamakta ve rol model oluşturmamaktadırlar.Ayrıca öğretmenler okul müdürünü benimseyip ve onabenzemeye çalışmadıklarını da dilegetirmektedirler.Öğe Okul Öğretme-Öğrenme Ortam Ve Süreçlerinde Sosyal Yapılandırmacılık Yaklaşımının Uygulanabilirliği(Ankara Bilim University, 2020) Göksoy, Süleyman; Torlak, ElifAraştırmanın amacı, okulların öğretme-öğrenme ortam ve süreçlerinde sosyal yapılandırmacılığın uygulanabilirliği ile ilgili öğretmenlerin görüşlerini öğrenebilmektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni tercih edilmiştir. Öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak, okulların öğretme-öğrenme ortam ve süreçlerinde sosyal yapılandırmacılığın ne düzeyde uygulanabildiği; tanışma, işbirliği ve sınıf kurallarının oluşturulması, hedef ve beklentilerin belirlenmesi, demokratik katılım ikliminin oluşturulması, ve insan ilişkileri ve iletişim kültürü oluşturulması temaları altında organize edilerek, yorumlanmıştır. Araştırmanın yapıldığı okullara ait şu öneriler getirilebilir; okullar ve sınıflarda öğrencilerin birbirlerini tanıma, tanışma, etkileşim ve arkadaşlıkların geliştirilebilmesi adına daha fazla ve çeşitli etkinlikler düzenlenebilir. Okullarda öğrencilere kuralları ve sınıf içi rolleri öğretecek çeşitli etkinlikler düzenlenebilir. Okuldaki öğrenci gruplarının çalışmalarını değerlendirme imkân ve fırsatları sağlanabilir. Okullardaki öğrenciler grup içerisinde tüm yeteneklerini kullanacakları, grup içerisinde liderlik ve sorumluluğu paylaşma ortam ve fırsatları sağlanabilir. Okullardaki öğrencilerin kendi başlarına araştırma yaparken ve keşfederken rahat hissettikleri ve öğretmenden bağımsız çalışabilecekleri sınıf iklimleri oluşturulabilir