Yazar "Mutlu, Hakan Tahiri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Field Study on Determining the Social Media Addiction Levels of Academicians: Validity and Reliability Study(Düzce Üniversitesi, 2022) Mutlu, Hakan Tahiri; Sine Nazlı, Rengim; Sarı, GülşahObjective: The main purpose of this research was to find out the social media addiction levels of academicians and to reveal whether the scale used is a valid and reliable scale. In addition, it is another aim of the study to determine which variables differ in terms of social media addictions of academics whose social media addiction levels are determined. Methods: A total of 430 academicians, 199 of whom were females and 231 males, participated in this study. The validity and reliability of the scale were tested by performing exploratory and confirmatory factor analyzes and reliability analyzes on the data collected from the academicians reached by the online survey method. Then, the differences of the factors, whose validity and reliability were ensured by using parametric techniques, according to demographic variables were examined.Results: The exploratory factor analysis done on the data collected from academicians reached by online survey method, showed that the scale had four sub-factors called Virtual Tolerance (Slacking), Virtual Interaction, Virtual Communication, and Emotional State. Obtained sub-factors were subjected to confirmatory factor analysis and it was seen that the fit indices gave good results. Since the Cronbach's alpha value, which was used to measure the reliability of the scale, was also high, the scale used to measure the social media addiction levels of academicians was found to be valid and reliable. The differences of the factors that were found to be valid and reliable according to demographic variables were examined. Conclusions: The result of the analysis demonstrated that addiction levels of single academicians were more than that of the married academicians; young or old academicians’ social media addiction levels were more than that of middle-aged academicians. Clearly, this study revealed that as the academic title increases, social media addiction levels of academicians decreases.Öğe Çalışanların İş Doyum Düzeyi ile Kişisel Gelişim Yönelimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2022) Mutlu, Hakan Tahiri; Durak, İsmailBu araştırmada, iş doyumu boyutları ile kişisel gelişim yönelimi boyutlarının iş doyum düzeyleri için ayırt edici öğeler olup olmadığının diskriminant ve lojistik regresyon analizi ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, iş doyum boyutları ile kişisel gelişim yönelimi boyutlarından hangilerinin iş doyum düzeyi için daha önemli olduğunun belirlenmesi hedeflenmiştir. Çalışmada; Minnesota İş Doyum Ölçeği ve Kişisel Gelişim Yönelimi Ölçeği’nden yararlanılarak hazırlanmış olan anket, Düzce’de yaşayan çalışanlara uygulanarak veriler elde edilmiştir. İş doyumu ve kişisel gelişime etki eden belli başlı faktörlerin neler olduğunu tespit etmek için verilere öncelikle faktör analizi uygulanmıştır. Daha sonra bu faktörlerden yararlanılarak, çok değişkenli istatistiksel tekniklerden diskriminant analizi ve lojistik regresyon yöntemleriyle veriler incelenmiştir. Araştırmanın bulguları çalışanların büyük bir kısmının yüksek iş doyumuna sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, iş doyum boyutlarından içsel doyumun, kişisel gelişim yönelimi boyutlarından ise planlı olma boyutunun iş doyumu için en ayırt edici öğe olduğu saptanmıştır. Bu sonuç ise, lojistik regresyon analiziyle desteklenmiştir. Elde edilen bulgular, çalışanların verimliliği artırmak için çalışanların iş doyum boyutlarından içsel doyumun ve kişisel gelişim yönelimi boyutlarından planlı olmanın önemini vurgulamaktadır. Bu çalışmanın, ilgili kurum ve kuruluşlara çalışanlarının iş doyumunu arttıracak öğeleri belirlemek için bir fikir vereceği beklenmektedirÖğe Determination of the optimal warranty policy and period from the manufacturer's/seller's perspective(Taylor & Francis Inc, 2021) Mutlu, Hakan Tahiri; Yildiz, Mehmet SelamiThis study aims to determine the most appropriate warranty period and policy with the lowest warranty cost from the manufacturer/seller point of view. The warranty policy to be put forward and the warranty period to be offered under this policy should ensure customer satisfaction while at the same time causing a minimum cost to the manufacturer/seller. For this reason, the optimum warranty period within the scope of Free-Replacement Warranty (FRW) policy, Pro-Rata Warranty (PRW) policy, and Combined FRW/PRW policy which was the combination of those two warranty policies were tried to be determined. In the study which was done to determine the most appropriate warranty period, economic benefit and the benefit function obtained from warranty cost and dissatisfaction cost functions were used. While obtaining necessary formulas, exponential distribution, which was widely used in life tests as density function and gamma and inverse-gamma functions as prior distribution of the exponential distribution were used. To demonstrate the applicability and flexibility of the model, some typical sales models and numerical values for exponential lifetime distribution were used, and an algorithm was created to find the optimal solution. When all of the results were analyzed it was seen that Combined FRW/PRW policy was the most appropriate warranty cost as a result of testing the models obtained and it was also found that the warranty cost was almost 3% of the sale price. Within the frame of these obtained results, Combined FRW/PRW policy was suggested for the warranty service to be served with the product to the manufacturer/seller. If the warranty period number of revolutions were chosen almost g1=0.054., g2=0.120. the warranty cost will be in the minimum level and it will be almost 3% of the product sale price. The validity and accuracy of the proposed strategy was verified by a case study with a numerical sample providing a scientific basis.Öğe Determination of the relationship between lifestyle and impulsive purchasing behaviour(Sumy State Univ, Dept Marketing & Management Innovative Activity, 2023) Ocel, Yusuf; Mutlu, Hakan Tahiri; Bayat, MuratThe main purpose of this study is to examine whether there is a relationship between impulse purchasing behaviour and lifestyle. It is necessary to understand the lifestyle types of consumers, who are heavily influenced by the sales and communication activities implemented by businesses and are inclined to engage in impulse purchasing behaviour. Impulse purchasing is encouraged in consideration of the tough competition between businesses. The population of the research is Duzce, which is one of the provinces that best represents Turkey due to its cosmopolitan structure and developed industry. More than 500 individuals were reached by employing the purposeful sampling method, and brief information about the research was given to them. Finally, 394 of them who had full knowledge of the subject were selected for the study. Frequency distribution, factor, correlation, regression, t test and ANOVA tests were applied to the obtained data. According to the frequency distribution results, the participants generally had prepared a list of needs (63%), purchased products that were not needed (80%), and defined themselves mostly as organizers, citizens and innovators. Based on the results of factor analysis, seven factors related to lifestyle emerged. These are the experiencers, strives, makers, believers, innovators, achievers, and survivors. A single factor has emerged in the impulse purchasing behaviour. According to the results of the correlation analysis, significant and positive relationships emerged between all subdimensions of lifestyle and impulse purchasing behaviour. The highest correlation was found between survivors and insurgent to impulse purchasing behaviour. Regarding the results of the regression analysis, it was concluded that the survivors, experiencers, and insurgent individuals under the lifestyle subdimensions had a significant and positive effect on impulse purchasing behaviour. According to the difference analysis, it has been revealed that lifestyle-oriented females have a more positive perception than males, singles than married, those who prepare a list of needs than those who do not, those with high incomes than those with low incomes, and middle-age groups than other groups. It has also been revealed that private sector employees had a more positive perception than those who were self-employed, unemployed, students and other professional groups. In the dimension of impulse purchasing behaviour, it was concluded that secondary school graduates had a more positive perception than the others and those who prepare need lists compared to those who do not prepare need lists. When the results are evaluated, it can be concluded that the lifestyle types that have the most impact on impulse purchasing behaviour are those who are strives, survivors, and experiencers.Öğe Üretici/satıcı bakış açısından en düşük garanti maliyeti sağlayan en uygun garanti politikası ve süresinin belirlenmesi: Bir simülasyon çalışması(Düzce Üniversitesi, 2020) Mutlu, Hakan Tahiri; Yıldız, Mehmet SelamiGelişen teknoloji ile birlikte bireysel ve toplumsal ihtiyaçlar da çeşitlilik göstererek artmakta, bunun sonucunda yoğunlaşarak artış göstermeye başlayan küresel rekabet, tüketimi daha cazip hale getirecek imkânlar sunmaktadır. Tüketimin giderek artmaya başlamasıyla birlikte ürün tercihine etki edebilecek etmenler oldukça farklılaşmakta; üretilen/satılan ürün ile birlikte satış sonrası verilen hizmetler kapsamında sunulan garanti, bunların başında gelmektedir. Müşterilerin almak istedikleri bir ürün için ürünün dayanıklılık süresi ve kullanım ömrü, ürün tercihine etki eden başlıca özelliklerdendir. Müşteri almış olduğu ürünün uzun süre bozulmadan kalmasını ya da belli bir süre bozulmalara karşı garanti altına alınmasını istemektedir. Bu da ürünlerle birlikte sunulan garanti hizmetinin önemli hale gelmesine ve bunun sonucu olarak da garanti hizmetlerinin çeşitlilik göstererek farklı politikaların ortaya çıkmasına sebep olmaktadır. Müşteri tercihini doğrudan etkileyen garanti hizmetinin, hem müşteri memnuniyeti sağlaması hem de minimum maliyetle sunulması, üreticiler/satıcılar için önemli bir karar verme problemi olmaya başlamıştır. Bu nedenle her bir üretici/satıcı kendisine en az maliyete neden olacak bir garanti politikası altında, garanti süresi belirleme çabasındadır. Bu çalışmanın amacı üretici/satıcı bakış açısından en düşük garanti maliyetine sahip en uygun garanti süresi ve politikasının belirlenmesidir. Ortaya konulacak garanti politikası ve bu politika altında sunulacak garanti süresi, müşteri memnuniyetini sağlarken aynı zamanda üreticiye/satıcıya minimum maliyete neden olmalıdır. Bu nedenle Değişim Garanti (DG) politikası, Orantılı Garanti (OG) politikası ve bu iki politikanın birleşiminden oluşan Birleşik Garanti Politikası kapsamında optimum garanti süresi belirlenmeye çalışılmıştır. En uygun garanti süresini belirlemeye yönelik yapılan çalışmada ekonomik fayda, garanti maliyet ve memnuniyetsizlik maliyet fonksiyonlarından elde edilen fayda fonksiyonundan yararlanılmıştır. Gerekli formüller elde edilirken olasılık yoğunluk fonksiyonu olarak ömür testlerinde yaygın olarak kullanılan Üstel Dağılım ve bu dağılımın Prior (Önsel) Dağılımı olarak da Gama ve Ters Gama Dağılımları kullanılmıştır. Araştırmanın simülasyon yöntemiyle test edilmesi amacıyla Arçelik firmasının Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) bildirmiş olduğu 2017 ve 2018 yıllık faaliyet raporundaki hasılat (satışlar) ve satışların maliyeti bilgilerinden yararlanılmış, buradaki bilgiler çerçevesinde ürün maliyetinin ortalama olarak ürün satış fiyatının yaklaşık %68'ine tekabül ettiği görülmüştür. Çalışmada kullanılacak ürün fiyatı olarak ise Arçelik A.Ş.'nin resmi sitesinde 2019 yılı için beyaz eşya kategorisinde bulunan ve fiyatı 3000-5000 ? aralığında değişen 10 farklı buzdolabı fiyatı seçilmiştir. Seçilen ürünlerin maliyeti de Arçelik A.Ş.'nin yukarıda belirtilen satış-maliyet oranı temel alınarak girilmiştir (Ürün Maliyeti=Ürün Fiyatı*0.68). Ürünlerin bozulma anındaki geçen süre ise rastgele sayı üretilerek belirlenmiştir. Çalışmada belirtilen bozulma anında geçen süreler ile garanti süreleri devir sayısı olarak hesaplandığı için 0 ile 1 aralığında sınırlandırılmıştır. Garanti sürelerinin (devir sayısı bakımından) hangi aralıkta sınırlandırılması gerektiğinin belirlenmesi amacıyla elde edilen ve optimum garanti maliyetini veren amaç fonksiyonunun farklı satış ve maliyet fiyatları altında grafikleri çizdirilmiş ve optimum sonucu veren optimum garanti değerlerinin 0 ile 0.3 aralığında olduğu görülmüştür. Bu nedenle simülasyon çalışmasında garanti sürelerinin bu aralıktaki tüm değerleri teker teker denenerek optimum sonucu veren değerler bulunmaya çalışılmıştır. Simülasyon çalışmasında rastgele üretilen sayıların 5000 döngü ile tekrarı sağlanarak elde edilen değerlerin gerçek değerlere yaklaşması amaçlanmıştır. Tüm sonuçlar birlikte ele alındığında, elde edilen modellerin test edilmesi sonucunda Birleşik DG/OG politikasının en uygun garanti maliyetine sahip olduğu ve garanti maliyetinin ürün satış fiyatının yaklaşık olarak %3'üne denk geldiği görülmüştür. Elde edilen bu sonuçlar çerçevesinde üreticiye/satıcıya, ürün ile birlikte müşteriye sunacağı garanti hizmeti için Birleşik DG/OG politikasını tercih etmesi tavsiye edilmiştir. Bu politika çerçevesinde garanti süresi devir sayıları da yaklaşık olarak g_1=0.054.., g_2=0.120.. civarlarında seçilirse ortaya çıkacak garanti maliyeti en düşük seviyede kalacak ve ürün satış fiyatının yaklaşık olarak %3'ünü oluşturacaktır. Üretici/satıcı hem müşteri memnuniyeti sağlamış hem de minimum maliyetli bir garanti politika ve süresini ürünü ile birlikte sunmuş olacaktır.