Yazar "Mesci, Muammer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 25
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilgi Teknolojilerinin İşletme Performansına Etkileri: Konya Otelleri Örneği(2014) Saydam, Rukiye; Mesci, Muammer; Kılınç, İzzetBu araştırmanın amacı, bilgi teknolojilerinin işletme performansı üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla, otel işletmelerinde kullanılan bilgi teknolojilerinin işletme performansına etkisi, performans prizması aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Konya ilinde faaliyet gösteren Turizm İşletme Belgeli üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler otel işletmelerinin üst düzey yöneticileriyle yapılan yüz yüze görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; otel işletmelerinde kullanılan bilgi teknolojilerinin rekabet üstünlüğü sağladığı ve bilgi teknolojilerinin performans prizmasını oluşturan, paydaş tatmini, paydaş katkısı, stratejiler, süreçler ve yeterlilikler sağladığı yönündedir. Sonuç olarak bu araştırma, bilgi teknolojilerinin işletme performansına olumlu yönde katkı sağlayabileceğini göstermektedir.Öğe Bilgi yönetimi ile yenilik arasındaki ilişkide örgüt içi dinamiklerin ara değişkenlik etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma(2013) Özen, Rana Kutanis; Mesci, MuammerBu çalışmanın temel amacı, bilgi yönetimi ile yenilik arasındaki ilişkide örgüt içi dinamiklerin ara değişkenlik etkisini belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde Türkiyede faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmeleri araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın yöntemi nicel araştırma yöntemine dayanmaktadır. Araştırmanın verileri anket tekniğinden yararlanılarak toplanmış ve bahsi geçen otel işletmelerinden birer üst düzey yönetici aracılığı elde edilmiştir. Toplamda 321 otel işletmesinden veriler elde edilmiş ve bu veriler yapısal eşitlik modellemesi yardımı (Lisrel) ile analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, bilgi yönetimi ile yenilik arasında örgüt içi dinamiklerin kısmi aracılık etkisine sahip olduğu belirlenmiştir.Öğe Dengeli Ölçüm Kartının (Balanced Scorecard) Alanya'daki Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Uygulanabilirliğine Yönelik Bir Araştırma(2008) Kılınç, İzzet; Mesci, Muammer; Güler, YetkinBu araştırmanın amacı Alanya’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde Dengeli Ölçüm Kartı’nın (DÖK) uygulanıp uygulanamayacağını yöneticilerin bakış açıları doğrultusunda belirlemektir. Ayrıca konu hakkında otel işletmelerinin özelliklerinin yöneticilerin bakış açılarında farklılık oluşturup oluşturmadığının tespit edilmesi ve yöneticilerin performans değerlendirmede en çok önem verdikleri unsurların irdelenmesi araştırmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır. Bu kapsamda Alanya’daki tüm dört ve beş yıldızlı otelleri kapsayacak şekilde bir alan araştırması kurgulanmış ve yöneticilerin konuya ilişkin tutumlarını ölçmeye yönelik bir anket formu oluşturularak veriler bu işletmelerin üst düzey yöneticilerinden toplanmıştır. Elde edilen veriler tanımlayıcı istatistik teknikleri yardımı ile analiz edilmiştir. Analiz, bu işletmelerin büyük bölümünde bir performans değerleme sistemi kullanılmasa da DÖK’ü oluşturan boyutların performans değerleme sürecinde dikkate alındıklarını ortaya çıkarmıştır. Diğer taraftan yöneticilerin performans değerleme sürecinde önceliği finansal ölçütlere veriyor olmalarına rağmen, müşteri memnuniyetini de önemsedikleri ortaya çıkmıştır.Öğe Digital transformation in tourism: Examining the perspectives of hotel managers(2021) Yavuz, Aslınur; Mesci, MuammerThis study aims to determine the perspectives of hotel managers on digitaltransformation in tourism and to evaluate the activities of hotel enterprises related to digitaltransformation. In this context, the qualitative research method was used in the research, anddata were obtained by semi-structured interviews. Descriptive analysis method was used toanalyze the data obtained from the participants. As a result of the research, it was found thatdigital transformation will make a significant contribution to the tourism sector, providenew alternatives and it is vital for the tourism sector to support digital transformation.Also, it has been determined that during the transition to digital transformation, there maybe challenges, especially in transferring innovation to staff and customers. However, inaddition to this work, which focuses on managers’ point of view, suggestions have beenmade that research related to digital tourism can be carried out from the customer’s pointof view, while various studies can be carried out so that accommodation businesses cantransfer digital applications in their companies to the customer with effective promotionsand advertising.Öğe Dijital dönüşüme karşı işgören tutumlarının incelenmesi: Alanya’da otel işletmeleri üzerine bir araştırma(2022) Türkmen Akbulut, Bahar; Mesci, MuammerAraştırmanın amacı, otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin dijital dönüşüme karşı tutumlarının incelenmesidir. Ayrıca turizm sektöründe yaşanan dijital dönüşümle otel işletmelerindeki işgörenlerin işsizlik kaygısı taşıyıp taşımadıklarını incelemektir. Araştırmada uygulama alanının geniş olması sebebi ile doğru hedef kitleye ulaşılabilmesi ve araştırma sonuçlarının daha büyük kitlelere genellenebilmesi bakımından nicel yöntem kullanılmıştır. Verilerin toplamasında bilimsel araştırmalarda en yaygın kullanılan yöntemlerden biri olan anket tekniği kullanılmıştır. Bu çalışmanın evrenini Antalya ili Alanya bölgesindeki 4 ve 5 yıldızlı otellerin farklı birimlerinde hizmet veren işgörenler oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini, olasılığa dayalı olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 390 işgören oluşturmaktadır. Alanya ilçesinde 4 ve 5 yıldızlı toplam 176 otel bulunmaktadır (www.altid.org.tr, 06.10.2021). Araştırma örneklemini, tesadüfi örnekleme yöntemlerinden basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 390 işgören oluşmaktadır. İşgörenlerden toplanan verilerin analizinde tanımlayıcı ve keşfe yönelik istatistik teknikler kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular sonucunda mesleki tecrübe arttıkça işgörenlerin dijital dönüşüme kendilerini daha hazır hissettikleri ve teknolojik gelişmeleri yakından takip ettikleri anlaşılmaktadır. Ayrıca betimsel analiz sonucunda işgörenlerin dijital dönüşümün onları ileride işsiz bırakmasından endişelendikleri, dijital dönüşüme ayak uyduracak yeterli eğitime sahip olmadıkları ve turizm sektöründeki mesleklerin gelecekte yok olacak meslekler arasında olacağı kaygısı taşıdıkları tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçların daha önce yapılmış benzer çalışmalarla uyum gösterdiği bazı sonuçların ise literatüre yeni kazanımlar sağlayacak nitelikte olduğu söylenebilir.Öğe The Effect Of Organızatıonal Cynıcısm Towards Turn Over: A Case Study In Antalya(2014) Mesci, MuammerBu araştırmanın amacı otel işletmelerindeki çalışanların, örgütsel sinizm düzeylerinin, işten ayrılma niyeti üzerine olan etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kapsamında örnek olay tekniği kullanılmıştır. Veriler ise Antalya'da faaliyet gösteren beş yıldızlı bir otel işletmesindeki çalışanlara uygulanan anket tekniği ile elde edilmiştir. Toplamda 150 çalışanın 115'inden geri dönüş alınarak veriler elde edilmiş ve bu veriler yapısal eşitlik modellemesi yardımı (LİSREL) ile analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, örgütsel sinizm dışsal gizil değişkeni ile işten ayrılma niyeti içsel gizil değişkeni arasında pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Öğe Effects of COVID-19 pandemics on the cost items of hotel operations(Inderscience Publishers, 2022) Mesci, Muammer; Öncü, Mehmet Akif; Yavuz, AslınurThe outbreak of the ‘new type coronavirus (COVID-19)’ has affected all commercial sectors including the tourism sector, nearly bringing mobility in tourism to a halt. The aim of this study is to determine the possible effects of the outbreak on the cost items of hotel businesses. The method of the study is based on the qualitative research method. In this context, a large five-star hotel enterprise (luxury segment) in Istanbul Province was examined. The work is designed in the context of a case-by-case method. In this respect, the effects of the outbreak on the cost items of the business were examined by the hotel employees. Data of the study were obtained through the semi-structured questions form. The study concluded that food and beverages, front office, sales and booking, parking and spa-health departments were the most affected cost items. Ahead, the COVID-19 outbreak can negatively affect people economically, and subsequently, people’s purchasing power may also decline. For this reason, suggestions are made for how businesses can create affordable pricing policies for consumers and their own businesses in their products and services. Copyright © 2023 Inderscience Enterprises Ltd.Öğe Etnik Restoranlarda Marka Değeri Oluşturulması: İstanbul Örneği(2020) Mesci, Muammer; Yavuz, ÖmerBu araştırmanın amacı, etnik restoranları yönetici perspektifinden değerlendirerek marka değeri algılarınınbelirlenmesidir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada araştırmanın verileri, görüşme tekniği ileelde edilmiş ve elde edilen veriler betimsel analiz aracılığı ile analiz edilmiştir. Araştırma evrenini İstanbul’dafaaliyet gösteren etnik restoranlar oluşturmaktadır. Bu bağlamda İstanbul ilinde bulunan 15 farklı etnik restoranyöneticisi ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda etnik restoranların marka değeriniyükseltmeleri için işletme reklamlarına odaklandıkları ve marka imajının müşteriler üzerindeki etkisiniartırabilmeleri için özel gün promosyonları ve sosyal sorumluluk projelerinde rol alma gibi stratejilerizledikleri belirlenmiştir. Bununla birlikte müşterilerin markaya olan bağlılıklarının sürdürülebilirliği içinyöneticilerin algılanan marka ve kalite standartlarını aynı seviyede tutmaya özen gösterdikleri sonucunaulaşılmıştır.Öğe Finansal yeniliklerin işletme performansına etkisi: İstanbuldaki turizm işletmelerine yönelik bir araştırma(2012) Öncü, Mehmet Akif; Mesci, Muammer; Şahin, ÖznurBu çalışmanın amacı finansal yeniliklerin İstanbul'daki turizm işletmelerinin performansına olan etkisini araştırmaktır. Bu kapsamda bir nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul'da faaliyet gösteren restoranlar, beş yıldızlı oteller, A grubu seyahat acentaları oluşturmaktadır. Bu araştırma Türkiye'nin metropol illerinden biri olan İstanbul'da gerçekleşmiştir. Bu bağlamda 2 otel işletmesi, 2 restoran, 2 seyahat acentası, olmak üzere 6 işletme analiz birimini oluşturmaktadır. Veriler, bir görüşme formu oluşturularak, önceden belirlenen işletmelerin üst düzey yöneticilerinden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda turizm işletmelerinde finansal yenilikleri kullanmanın ya da oluşturmanın, performansa etki ettiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, işletmelerin finansal, müşteri ve içsel süreç boyutunu, kısmen de öğrenme ve gelişme dikkate aldıkları ortaya çıkmıştır. Verilerin sadece 6 turizm işletmesinden elde edilmiş olması ve araştırmanın tek bir ilde yapılmış olması bu araştırmanın sınırlılığını oluşturmaktadır.Öğe Franchising işletmelerde performans değerlendirme: İstanbul'da faaliyet gösteren fast-food franchisee işletmeleri üzerine bir araştırma(2011) Öncü, Mehmet Akif; Mesci, Muammer; Şahin, ÖznurBu araştırmanın amacı, hizmet sektöründe yer alan fast-food franchisee işletmelerin performans değerlendirme sürecinde göz önünde bulundurdukları faktörleri belirlemektir. Bu kapsamda araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni İstanbul'da faaliyet gösteren fast-food franchisee işletmelerdir. Bu araştırmada, İstanbul'da faaliyet gösteren altı fast-food franchisee analiz birimi olarak belirlenmiştir. Verilerin elde edilmesi için görüşme formu oluşturulmuştur. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın verileri, analiz birimi olarak belirlenen işletmelerin üst düzey yöneticileriyle yapılan görüşme sonucunda elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, üst düzey yöneticilerin performans değerlendirme boyutlarından finansal, müşteri, çalışan ve örgütsel boyutları önemsedikleri ve kullandıkları belirlenmiştir. Verilerin sadece altı işletmeden elde edilmiş olması ve araştırmanın tek bir ilde yapılmış olması bu araştırmanın sınırlılığını oluşturmaktadır.Öğe Investigating hotel employee involvement in strategic human resources management(2012) Kutanis, Rana Özen; Mesci, Muammer; Çömlekçi, İstemi; Şahin, ÖznurThe aim of this study is to investigating participation levels of hotel employees in the dimensions of strategic human resources management. To achieve this, we present to what extent hotel employees participated in the dimensions of strategic human resources management. The success of hotel business in undertaking the wishes and expectations of its employees will motivate them and will contribute to the managers and companies. The research data was derived from employees working full-time shifts in a five-star hotel. At the end of the research, it's stated that most of the employees participated in the dimensions of strategic human resources management. However, it's determined that most of the employees had a middle level participation according to the statements that produce the dimensions strategic human resources management. As a result, it's deduced that employees in hotels care about the dimensions of strategic human resources management and participate in them. The fact that the data was gathered from only one five-star hotel is an important constraint of this study. © University of the Aegean.Öğe Kadın Girişimcilerin Bölgesel Kalkınmada Rolü: Akçakoca İlçesi Örneği(2018) Mesci, Zeynep; Mesci, Muammer; Karagöz, Arzu; Özgenç, CananGünümüzde gelişmekte olan girişimcilik faktörü teknolojik gelişmelerin ve ekonomikbeklentilerin yardımıyla önem kazanmıştır. Buna bağlı olarak girişimcilerin sayısı artmaktave kadınların da birer girişimci olarak çalışma hayatına atıldıkları görülmektedir. Kadın girişimcilerbölge ekonomisinin kalkınmasına ve büyümesine destek sağlamaktadır. Ancak kadıngirişimciler bu konuda ekonomik şartlarla birlikte çevresel etkenlerden kaynaklanan birçoksorunla karşı karşıya kalmaktadırlar. Girişimci kadınların bölge ekonomisine katkı sağlamalarıbu sorunların nedenlerinin belirlenmesi ve çözüm önerileri ile gerçekleşebilecektir.Bu çalışma, kadın girişimcilerin girişimcilik özellikleri, girişimci olma nedenleri, başarı vebaşarısızlıklarına etki eden faktörleri ve bölge kalkınmasına sağladıkları katkıları belirlemektir.Bu amaçla araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri iseAkçakoca ilçesinde faaliyet gösteren kadın girişimcilere uygulanmış olan yapılandırılmışgörüşme tekniği ile elde edilmiştir. Bu bağlamda çalışma Akçakoca Esnaf ve SanatkârlarOdaları Birliği ile Akçakoca Ticaret ve Sanayi Odasına kayıtlı olan 23 kadınla yapılan görüşmeleredayanmaktadır. Yapılan görüşmeler kapsamında girişimci kadınların Akçakoca’nın bölge kalkınmasına sağladığı katkılar bakımından, işletme kurulması, istihdam oluşturulması,misafirlere bölgenin tanıtılması, çevre illere mevcut müşteri potansiyelinin gönderilmemesive diğer kadınların da girişimciliğe teşvik edilmesi sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Kıyaslamaya İlişkin Teorik Bir Çalışma(2007) Çatı, Kahraman; Kıngır, Said; Mesci, MuammerSon zamanlarda yaşanan gelişmelere paralel olarak yönetim alanında birçok yeni görüş ve kavramlar ortaya çıkmıştır. Bu gelişmeler, yoğun rekabet içerisinde bulunan işletmelerin yeni kavram, teknik ve uygulamaları öğrenme ve uygulama noktasında gayretlerini arttırmıştır. Kıyaslama da son zamanlarda gelişen yönetim tekniklerinden biridir. Bu çalışmada çağımızda işletmeler tarafından sıkça kullanılmaya başlanan post-modern yönetsel yaklaşımlardan kıyaslamanın tanımlanması, gelişimi, özellikleri, avantaj ve dezavantajlarının yanı sıra, kıyaslama türleri ve kıyaslama süreci ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Türkiye’de ve dünyada kıyaslamaya ilişkin örnekler verilerek, konu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürden yararlanılarak keşifsel bir çalışma yapılmıştır.Öğe The Mediating Effect of Organizational Learning on the Relationship between the Cost Leadership Strategy and Business Performance: A Study on Travel Agencies(2020) Kaya, Ramazan; Erol, Mehmet Akif; Mesci, MuammerThe aim of this research is to investigate the mediating role oforganizational learning in the relationship between cost leadershipstrategy and business performance. The universe of the researchis composed of middle and senior managers of The InternationalAir Transport Association (IATA) member travel agencies operatingthroughout Turkey. Quantitative research method was conducted andthe data were obtained by face-to-face and email survey techniques.The data of the 351 questionnaires evaluated were analyzed usingthe Structuralthe Structural Equation Modeling (SEM) AMOS packageprogram. The results of the study indicate a positive relationshipbetween cost leadership strategy and business performance. Inaddition, organizational learning plays a mediator role between costleadership strategy and business performance. These results once againreveal the importance of cost leadership strategy and organizationallearning in achieving desired performance goals in travel agencies.The population of this study is limited to IATA member travel agencies.Future research should review this limitation to improve rigorousnessand generalisability. The population of this study was restricted totravel agencies. Comparative studies involving hotel and transportationestablishments, and thereby changing the universe, will contribute tothe relevant literature and provide more effective resultsÖğe Öğrenen Organizasyonlar(2007) Kıngır, Said; Mesci, MuammerÖğrenen organizasyonlar oluşturulmadan önce öğrenmeyi öğrenmek için öncelikle tüm ilgililerin güdülenmesi gerekliliği göz ardı edilmemesi gereken bir konudur. Diğer bir ifade ile işletmelerin aynı sonucu minimum maliyetle gerçekleştirme ya da aynı maliyetle daha iyi sonuçlara ulaşma konusundaki zorunluluk yüksek performanslı örgütler oluşturarak, rekabet avantajı yakalama ve bu avantajı uzun süreli devam ettirebilme başarısı için günümüzde öğrenen organizasyon çalışmaları büyük önem taşımaktadır. Öğrenen organizasyonların başarılarının devamı için sürekli öğrenmeyi teşvik ederek bunu yaşam tarzı haline getirmek ve ideal örgütsel iklim oluşturmak suretiyle tüm çalışmaları sistem bütünlüğü içinde uygulamakla yakından ilintilidir. Sistem genel olarak iyi işlediği zaman, fırsat ve tehditler doğru algılanmak suretiyle örgütün üstün ve zayıf yönlerinin tespit edilerek, sisteme ayak uyduramayanlar mümkünse adapte edilerek, değilse elimine edilerek iyileştirme ve geliştirmelere devam edilir. Öğrenen organizasyonlar fırsat ve tehditleri her zaman analiz edebilen bir yapıya sahip olarak, sürekli çalışanlarını öğrenmeyi öğrenmeye güdülemeye çabalamalıdır. Yukarıda belirtilen hususlar dikkate alınarak, bu çalışmada öğrenen organizasyon kavramı, önemi, öğrenen organizasyonların disiplinleri ve örgütsel öğrenme belli başlı öğrenme düzeyleri vurgulanmaya çalışılmıştır.Öğe Otel Yöneticilerinin Kriz Dönemlerindeki Davranışsal Strateji Deneyimleri(2016) Mesci, Muammer; Ağraş, Süleyman; Aslantürk, Elifİşletmeler performanslarını ve amaçlarını tehdit eden çeşitli krizlerin yol açacağı olumsuz unsurlara engel olmak veya etkilerini azaltabilmek amacıyla belirli stratejiler oluşturmaktadırlar. Kriz dönemlerinde strateji oluşturma, yöneticilerin bireysel özellikleri ve davranışları ile yakından ilişkilidir. Bu noktada davranışsal stratejiler devreye girmektedir. Davranışsal strateji, işletmelerin sürdürülebilirlik ve kâra yönelik kararlarını şekillendiren süreç ve yöntemleri içermektedir. Bu araştırmanın amacı, otel yöneticilerinin kriz dönemlerindeki davranışsal strateji deneyimlerini incelemektedir. Otel yöneticilerinin deneyimleri davranışsal stratejinin dört boyutuna dayalı olarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda otel işletmesi yöneticilerinin kriz dönemlerindeki davranışsal strateji deneyimlerinin otel yöneticilerinin bulundukları pozisyona göre farklılaştığı tespit edilmiştir. Otel yöneticilerinin kriz dönemlerindeki davranışları, momentum(denge), geribildirim, çıkarımsal ve beklentisel stratejiler çerçevesinde betimlenmiştir.Öğe An overall assessment of sports tourism articles(Emerald Group Publishing Ltd, 2020) Mesci, Muammer; Pekersen, Yeliz; Mesci, ZeynepPurpose - The purpose of this study aims to examine sports tourism through a conceptual lens. The study offers a deep assessment of the general structure and purpose of sports tourism. Thus, the authors aim to determine the contributions of scientific studies in the field of sports tourism to sports tourism literature. Design/methodology/approach - A qualitative research design was created and data collected using document analysis. The research articles were categorized and analyzed according to their objectives, journals of publication, keywords, application areas, research methods used, data collection techniques and findings Findings - It was been determined that the research articles in the field of sports tourism contributed significantly to the sports tourism literature and to the cumulative progress of the field. Research limitations/implications - The implications of this study is that only publications in the field of sports tourism (in the tourism category) indexed in the Web of Science between 2014 and 2018 were examined. Practical implications - Studies to be carried out in the field of sports tourism should be seen as continuations, rather than repetitions, of one another. Thus, more information about the field of sports tourism is needed to better articulate the structure of the field for the benefit of future researchers. Social implications - There is a need for studies to contribute to the development of sports tourism in the literature. This study aims to take a step in this direction. With the increase of activities to be carried out in both the field and practice of sports tourism, a better relationship will be established between sports, local people and relevant stakeholders. Originality/value - More theoretical studies in this field (Gibson, 1998a; Soedjatmiko, 2015) suggest that the field of sports tourism can be further developed. In light of this call, the present study will provide an overview of sports tourism research as a whole, thus contributing to future research by its own merits. It will guide the authors to determine how activities in the field of sports tourism have grown and how they are progressingÖğe Performans değerlendirme ve süreç yönetim aracı balanced scorecard'ın boyutlarına katılım düzeyi: Küçük ve orta ölçekli sanayi işletmelerinde bir araştırma(2010) Yıldız, Mehmet Selami; Karagöz, Yalçın; Mesci, MuammerPerformans değerlendirme teknikleri, işletmelerin amaçlarına ve hedeflerine ne ölçüde ulaştıklarını gösteren, işletme süreçlerinin kontrolünde ve geliştirilmesinde kullanılan sistemlerdir. Günümüz işletmelerinde performans değerlendirme amacıyla kullanılan tekniklerden biri de “Balanced Scorecard”tır. Balanced Scorecard, işletmelerin amaç ve hedeflerine ne ölçüde ulaşabildiklerini kontrol etmede kullanılan bir araçtır. Bu çalışmanın amacı; Küçük ve Orta Ölçekli sanayi işletmelerinin Balanced Scorecard’ın boyutlarına katılım düzeylerini belirlemektir. Ayrıca çalışmada, araştırmaya konu olan işletmelerin özellikleri ile Balanced Scorecard’ın boyutlarına ilişkin yargılara katılımları arasında bir farklılık olup olmadığını incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemine dayanmakta olup, Düzce ilinde faaliyet gösteren Küçük ve Orta Ölçekli sanayi işletmeleri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri tamsayım örneklem yöntemi ve anket tekniği ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 16 programı ile analiz edilmiştir. Balanced Scoredard’ın boyutları arasındaki farklılıklar incelenirken, iki gruplu karşılaştırmalar için Mann- Whitney U testi, ikiden fazla gruplu karşılaştırmalar için Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Balanced Scorecard’ın Küçük ve Orta Ölçekli sanayi işletmelerinde performans değerlendirme ve süreç yönetim aracı olarak uygulanabileceği tespit edilmiştir.Öğe Problems faced by hotel businesses within the scope of environmental analysis factors: The case of Akçakoca(2024) Mesci, Muammer; Çömlekçi, İstemi; Öztürk, Emrah; Batman, OrhanThe aim of the research is to identify the problems faced by hotel businesses within the scope of internal and external environmental factors. In this context, qualitative research method was applied in the research. Data was collected through face-to-face semi-structured interviews with people who are the owners and senior managers of hotel businesses operating in Akçakoca. A total of 10 hotel businesses were interviewed. Data were analyzed with descriptive analysis technique. As a result of the research, it has been revealed that the enterprises face economic, political, legal and natural environmental problems arising from the remote environmental factors. It was also found out that they do not generally encounter problems arising from immediate environmental factors. Lastly, it was found out that generally they face marketing, human resources, finance and accounting problems in general in the context of internal environmental factors.Öğe Relatıonshıps Between Knowledge Sharıng And Reward Systems In Organızatıons: The Case Of Erenco(2015) Karagöz, Yalçın; Ağraş, Süleyman; Mesci, MuammerBilgiye yatırım geleneksel kaynaklara yatırımdan farklı olduğundan bilginin kullanımı da bütüncül birçok aktiviteyi gerektirmektedir. Bu yatırım ve aktiviteler de içsel ve dışsal perspektiflerle olabilmektedir. İçsel bakış açısıyla bilgiye yatırım yapmada bilgi paylaşımının önemi açıktır. Bu noktada ödüllendirme sistemleri, aynı işte çalışanlarla ve organizasyonla bilgi paylaşmak adına önemli bir işlevi görmektedir. Bu çalışmada bilgi paylaşımını arttırmada ödüllendirme sistemlerinin bilgi paylaşımı üzerindeki rolü ve etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında bir örnek olay analizi yapılmış ve ERDEMİR Mühendislik Yönetim ve Danışmanlık Hizmetleri AŞ. örnek olarak belirlenmiştir. Araştırmanın verileri anket tekniği aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmanın bulguları, ödüllendirme sistem ve anlayışının organizasyon içindeki bilgi paylaşımını arttırdığını ortaya koymuştur. Tanımlayıcı istatistikler, katılımcıların demografik özelliklerinin bilgi paylaşımı ve ödüllendirme sistemleri ilişkisinde etkili olduğunu göstermiştir.