Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mesci, Muammer" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 35
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Akçakoca’s Rural Tourism Tendencies And Recommendations For The Future
    (Aksaray Üniversitesi, 2017) Mesci, Muammer; Öztürk, Emrah
    In addition to sea-sand-sun trio, visitors today have other main purposes like getting to know the nature andlocal cultures, and integrating with rural people at tourism destinations. Within this framework, rural tourismis an important type of tourism that enables tourists both to know natural and cultural areas, and to integratewith people in those areas. In this context, the main aim of this study is to reveal what kinds of tendencies andapplications the natural areas of the town of Akçakoca have in terms of rural tourism activities. Within thescope of this main purpose, another sub-purpose of the study is to determine which rural tourism activitiesAkçakoca’s may allow in the future. The data related to the purpose of the study are composed of the secondarydata obtained by literature review. As a result of the study, Akçakoca has a suitable substructure and suitabletendencies for rural tourism activities, and it is expected that tourism destinations can be built in the naturaland rural areas of Akçakoca.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bilgi Teknolojilerinin İşletme Performansına Etkileri: Konya Otelleri Örneği
    (2014) Saydam, Rukiye; Mesci, Muammer; Kılınç, İzzet
    Bu araştırmanın amacı, bilgi teknolojilerinin işletme performansı üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla, otel işletmelerinde kullanılan bilgi teknolojilerinin işletme performansına etkisi, performans prizması aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Konya ilinde faaliyet gösteren Turizm İşletme Belgeli üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler otel işletmelerinin üst düzey yöneticileriyle yapılan yüz yüze görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; otel işletmelerinde kullanılan bilgi teknolojilerinin rekabet üstünlüğü sağladığı ve bilgi teknolojilerinin performans prizmasını oluşturan, paydaş tatmini, paydaş katkısı, stratejiler, süreçler ve yeterlilikler sağladığı yönündedir. Sonuç olarak bu araştırma, bilgi teknolojilerinin işletme performansına olumlu yönde katkı sağlayabileceğini göstermektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bilgi yönetimi ile yenilik arasındaki ilişkide örgüt içi dinamiklerin ara değişkenlik etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma
    (2013) Özen, Rana Kutanis; Mesci, Muammer
    Bu çalışmanın temel amacı, bilgi yönetimi ile yenilik arasındaki ilişkide örgüt içi dinamiklerin ara değişkenlik etkisini belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde Türkiyede faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmeleri araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın yöntemi nicel araştırma yöntemine dayanmaktadır. Araştırmanın verileri anket tekniğinden yararlanılarak toplanmış ve bahsi geçen otel işletmelerinden birer üst düzey yönetici aracılığı elde edilmiştir. Toplamda 321 otel işletmesinden veriler elde edilmiş ve bu veriler yapısal eşitlik modellemesi yardımı (Lisrel) ile analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, bilgi yönetimi ile yenilik arasında örgüt içi dinamiklerin kısmi aracılık etkisine sahip olduğu belirlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    BOTANİK TURİZM BAĞLAMINDA BOTANİK BAHÇESİ KURULUMUNA YÖNELİK PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ: GÜMÜŞOVA ÖRNEĞİ
    (Sivas Cumhuriyet University, 2020) Özgenç, Canan; Mesci, Muammer
    Bu çalışma, Gümüşova ilçesine bir botanik bahçesinin kurulabilirliğini, botanik turizmi bağlamında değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda yerel yönetim birimleri, akademisyenler ve yerel halktan oluşan paydaş görüşleri, Gümüşova ilçesine turizm bağlamında bir alternatif kazandırmak için önem arz etmektedir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile verilere ulaşılmıştır. Bu veriler betimsel analiz ile ortaya konulmuş olup yazıya dökülen paydaş görüşleri araştırmacının bileceği şekilde aktarılmıştır. Elde edilen sonuçlarda yerel yönetim birimleri, akademisyenler ve yerel halkın görüşleri Gümüşova ilçesine bir botanik bahçesinin kurulabileceği yönünde olmuştur. Ayrıca Gümüşova ilçesinin uygun potansiyeli barındırdığı ancak gerekli peyzaj incelemelerinin ve çalışmalarının yapılması gerektiği sonucu ortaya konmuştur. Bazı özelliklerinden dolayı Gümüşova ilçesinin bir botanik bahçesi kurmak için uygun potansiyele sahip olmadığını düşünen paydaşların bir grubu ise Gümüşova ilçesi yerine Düzce ilinin merkezini uygun gördüklerine yönelik görüşler sunmuştur. Aynı zamanda yerel yönetim birimlerine ve akademisyenlere de konu ile ilgili kalan eksikliklerin giderildiği çeşitli araştırmaların yapılması ve literatüre farklı akademik çalışmaların kazandırılması gibi birtakım önerilerde bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dengeli Ölçüm Kartının (Balanced Scorecard) Alanya'daki Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Uygulanabilirliğine Yönelik Bir Araştırma
    (2008) Kılınç, İzzet; Mesci, Muammer; Güler, Yetkin
    Bu araştırmanın amacı Alanya’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde Dengeli Ölçüm Kartı’nın (DÖK) uygulanıp uygulanamayacağını yöneticilerin bakış açıları doğrultusunda belirlemektir. Ayrıca konu hakkında otel işletmelerinin özelliklerinin yöneticilerin bakış açılarında farklılık oluşturup oluşturmadığının tespit edilmesi ve yöneticilerin performans değerlendirmede en çok önem verdikleri unsurların irdelenmesi araştırmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır. Bu kapsamda Alanya’daki tüm dört ve beş yıldızlı otelleri kapsayacak şekilde bir alan araştırması kurgulanmış ve yöneticilerin konuya ilişkin tutumlarını ölçmeye yönelik bir anket formu oluşturularak veriler bu işletmelerin üst düzey yöneticilerinden toplanmıştır. Elde edilen veriler tanımlayıcı istatistik teknikleri yardımı ile analiz edilmiştir. Analiz, bu işletmelerin büyük bölümünde bir performans değerleme sistemi kullanılmasa da DÖK’ü oluşturan boyutların performans değerleme sürecinde dikkate alındıklarını ortaya çıkarmıştır. Diğer taraftan yöneticilerin performans değerleme sürecinde önceliği finansal ölçütlere veriyor olmalarına rağmen, müşteri memnuniyetini de önemsedikleri ortaya çıkmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Digital transformation in tourism: Examining the perspectives of hotel managers
    (2021) Yavuz, Aslınur; Mesci, Muammer
    This study aims to determine the perspectives of hotel managers on digitaltransformation in tourism and to evaluate the activities of hotel enterprises related to digitaltransformation. In this context, the qualitative research method was used in the research, anddata were obtained by semi-structured interviews. Descriptive analysis method was used toanalyze the data obtained from the participants. As a result of the research, it was found thatdigital transformation will make a significant contribution to the tourism sector, providenew alternatives and it is vital for the tourism sector to support digital transformation.Also, it has been determined that during the transition to digital transformation, there maybe challenges, especially in transferring innovation to staff and customers. However, inaddition to this work, which focuses on managers’ point of view, suggestions have beenmade that research related to digital tourism can be carried out from the customer’s pointof view, while various studies can be carried out so that accommodation businesses cantransfer digital applications in their companies to the customer with effective promotionsand advertising.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dijital dönüşüme karşı işgören tutumlarının incelenmesi: Alanya’da otel işletmeleri üzerine bir araştırma
    (2022) Türkmen Akbulut, Bahar; Mesci, Muammer
    Araştırmanın amacı, otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin dijital dönüşüme karşı tutumlarının incelenmesidir. Ayrıca turizm sektöründe yaşanan dijital dönüşümle otel işletmelerindeki işgörenlerin işsizlik kaygısı taşıyıp taşımadıklarını incelemektir. Araştırmada uygulama alanının geniş olması sebebi ile doğru hedef kitleye ulaşılabilmesi ve araştırma sonuçlarının daha büyük kitlelere genellenebilmesi bakımından nicel yöntem kullanılmıştır. Verilerin toplamasında bilimsel araştırmalarda en yaygın kullanılan yöntemlerden biri olan anket tekniği kullanılmıştır. Bu çalışmanın evrenini Antalya ili Alanya bölgesindeki 4 ve 5 yıldızlı otellerin farklı birimlerinde hizmet veren işgörenler oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini, olasılığa dayalı olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 390 işgören oluşturmaktadır. Alanya ilçesinde 4 ve 5 yıldızlı toplam 176 otel bulunmaktadır (www.altid.org.tr, 06.10.2021). Araştırma örneklemini, tesadüfi örnekleme yöntemlerinden basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 390 işgören oluşmaktadır. İşgörenlerden toplanan verilerin analizinde tanımlayıcı ve keşfe yönelik istatistik teknikler kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular sonucunda mesleki tecrübe arttıkça işgörenlerin dijital dönüşüme kendilerini daha hazır hissettikleri ve teknolojik gelişmeleri yakından takip ettikleri anlaşılmaktadır. Ayrıca betimsel analiz sonucunda işgörenlerin dijital dönüşümün onları ileride işsiz bırakmasından endişelendikleri, dijital dönüşüme ayak uyduracak yeterli eğitime sahip olmadıkları ve turizm sektöründeki mesleklerin gelecekte yok olacak meslekler arasında olacağı kaygısı taşıdıkları tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçların daha önce yapılmış benzer çalışmalarla uyum gösterdiği bazı sonuçların ise literatüre yeni kazanımlar sağlayacak nitelikte olduğu söylenebilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Effect Of Organızatıonal Cynıcısm Towards Turn Over: A Case Study In Antalya
    (2014) Mesci, Muammer
    Bu araştırmanın amacı otel işletmelerindeki çalışanların, örgütsel sinizm düzeylerinin, işten ayrılma niyeti üzerine olan etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kapsamında örnek olay tekniği kullanılmıştır. Veriler ise Antalya'da faaliyet gösteren beş yıldızlı bir otel işletmesindeki çalışanlara uygulanan anket tekniği ile elde edilmiştir. Toplamda 150 çalışanın 115'inden geri dönüş alınarak veriler elde edilmiş ve bu veriler yapısal eşitlik modellemesi yardımı (LİSREL) ile analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, örgütsel sinizm dışsal gizil değişkeni ile işten ayrılma niyeti içsel gizil değişkeni arasında pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Effects of COVID-19 pandemics on the cost items of hotel operations
    (Inderscience Publishers, 2022) Mesci, Muammer; Öncü, Mehmet Akif; Yavuz, Aslınur
    The outbreak of the ‘new type coronavirus (COVID-19)’ has affected all commercial sectors including the tourism sector, nearly bringing mobility in tourism to a halt. The aim of this study is to determine the possible effects of the outbreak on the cost items of hotel businesses. The method of the study is based on the qualitative research method. In this context, a large five-star hotel enterprise (luxury segment) in Istanbul Province was examined. The work is designed in the context of a case-by-case method. In this respect, the effects of the outbreak on the cost items of the business were examined by the hotel employees. Data of the study were obtained through the semi-structured questions form. The study concluded that food and beverages, front office, sales and booking, parking and spa-health departments were the most affected cost items. Ahead, the COVID-19 outbreak can negatively affect people economically, and subsequently, people’s purchasing power may also decline. For this reason, suggestions are made for how businesses can create affordable pricing policies for consumers and their own businesses in their products and services. Copyright © 2023 Inderscience Enterprises Ltd.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Etnik Restoranlarda Marka Değeri Oluşturulması: İstanbul Örneği
    (2020) Mesci, Muammer; Yavuz, Ömer
    Bu araştırmanın amacı, etnik restoranları yönetici perspektifinden değerlendirerek marka değeri algılarınınbelirlenmesidir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada araştırmanın verileri, görüşme tekniği ileelde edilmiş ve elde edilen veriler betimsel analiz aracılığı ile analiz edilmiştir. Araştırma evrenini İstanbul’dafaaliyet gösteren etnik restoranlar oluşturmaktadır. Bu bağlamda İstanbul ilinde bulunan 15 farklı etnik restoranyöneticisi ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda etnik restoranların marka değeriniyükseltmeleri için işletme reklamlarına odaklandıkları ve marka imajının müşteriler üzerindeki etkisiniartırabilmeleri için özel gün promosyonları ve sosyal sorumluluk projelerinde rol alma gibi stratejilerizledikleri belirlenmiştir. Bununla birlikte müşterilerin markaya olan bağlılıklarının sürdürülebilirliği içinyöneticilerin algılanan marka ve kalite standartlarını aynı seviyede tutmaya özen gösterdikleri sonucunaulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Finansal yeniliklerin işletme performansına etkisi: İstanbuldaki turizm işletmelerine yönelik bir araştırma
    (2012) Öncü, Mehmet Akif; Mesci, Muammer; Şahin, Öznur
    Bu çalışmanın amacı finansal yeniliklerin İstanbul'daki turizm işletmelerinin performansına olan etkisini araştırmaktır. Bu kapsamda bir nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul'da faaliyet gösteren restoranlar, beş yıldızlı oteller, A grubu seyahat acentaları oluşturmaktadır. Bu araştırma Türkiye'nin metropol illerinden biri olan İstanbul'da gerçekleşmiştir. Bu bağlamda 2 otel işletmesi, 2 restoran, 2 seyahat acentası, olmak üzere 6 işletme analiz birimini oluşturmaktadır. Veriler, bir görüşme formu oluşturularak, önceden belirlenen işletmelerin üst düzey yöneticilerinden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda turizm işletmelerinde finansal yenilikleri kullanmanın ya da oluşturmanın, performansa etki ettiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, işletmelerin finansal, müşteri ve içsel süreç boyutunu, kısmen de öğrenme ve gelişme dikkate aldıkları ortaya çıkmıştır. Verilerin sadece 6 turizm işletmesinden elde edilmiş olması ve araştırmanın tek bir ilde yapılmış olması bu araştırmanın sınırlılığını oluşturmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Franchising işletmelerde performans değerlendirme: İstanbul'da faaliyet gösteren fast-food franchisee işletmeleri üzerine bir araştırma
    (2011) Öncü, Mehmet Akif; Mesci, Muammer; Şahin, Öznur
    Bu araştırmanın amacı, hizmet sektöründe yer alan fast-food franchisee işletmelerin performans değerlendirme sürecinde göz önünde bulundurdukları faktörleri belirlemektir. Bu kapsamda araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni İstanbul'da faaliyet gösteren fast-food franchisee işletmelerdir. Bu araştırmada, İstanbul'da faaliyet gösteren altı fast-food franchisee analiz birimi olarak belirlenmiştir. Verilerin elde edilmesi için görüşme formu oluşturulmuştur. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın verileri, analiz birimi olarak belirlenen işletmelerin üst düzey yöneticileriyle yapılan görüşme sonucunda elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, üst düzey yöneticilerin performans değerlendirme boyutlarından finansal, müşteri, çalışan ve örgütsel boyutları önemsedikleri ve kullandıkları belirlenmiştir. Verilerin sadece altı işletmeden elde edilmiş olması ve araştırmanın tek bir ilde yapılmış olması bu araştırmanın sınırlılığını oluşturmaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Franchising İşletmelerde Performans Değerlendirme: İstanbul’da Faaliyet Gösteren Fast-Food Franchising İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
    (İstanbul Okan Üniversitesi, 2011) Öncü, Mehmet Akif; Mesci, Muammer; Şahin, Öznur
    Bu araştirmanin amaci, hizmet sektöründe yer alan fast-food franchisee işletmelerin performans değerlendirme sürecinde göz önünde bulundurduklari faktörleri belirlemektir. Bu kapsamda araştirmada nitel araştirma yöntemi kullanilmiştir. Araştirmanin evreni İstanbul’da faaliyet gösteren fast-food franchisee işletmelerdir. Bu araştirmada, İstanbul’da faaliyet gösteren alti fast-food franchisee analiz birimi olarak belirlenmiştir. Verilerin elde edilmesi için görüşme formu oluşturulmuştur. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştirmanin verileri, analiz birimi olarak belirlenen işletmelerin üst düzey yöneticileriyle yapilan görüşme sonucunda elde edilmiştir. Araştirmanin sonucunda, üst düzey yöneticilerin performans değerlendirme boyutlarindan finansal, müşteri, çalişan ve örgütsel boyutlari önemsedikleri ve kullandiklari belirlenmiştir. Verilerin sadece alti işletmeden elde edilmiş olmasi ve araştirmanin tek bir ilde yapilmiş olmasi bu araştirmanin sinirliliğini oluşturmaktadir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Göbeklitepe and Its Management Process
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2022) Mesci, Muammer
    The aim of this study is to evaluate the construction process of Göbeklitepe, which was built in the Neolithic Period around 10 thousand BC, within the framework of management and organization. Göbeklitepe is a historical area which has many historical artifacts and columns up to 6 meters in height, on which various symbols are engraved. It is highly unlikely that the columns in Göbeklitepe were built and erected by a single person. In this case, it is more likely to think that more than one person came together and combined their efforts, talents, and expertise in the construction of the Göbeklitepe area. It can be thought, then, that these people come together for a specific purpose and adopt the "management process" to plan, direct and evaluate the work they do. According to the result of the study, it can be stated that the understanding of "management and organization" played an important role in the formation of Göbeklitepe.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Investigating hotel employee involvement in strategic human resources management
    (2012) Kutanis, Rana Özen; Mesci, Muammer; Çömlekçi, İstemi; Şahin, Öznur
    The aim of this study is to investigating participation levels of hotel employees in the dimensions of strategic human resources management. To achieve this, we present to what extent hotel employees participated in the dimensions of strategic human resources management. The success of hotel business in undertaking the wishes and expectations of its employees will motivate them and will contribute to the managers and companies. The research data was derived from employees working full-time shifts in a five-star hotel. At the end of the research, it's stated that most of the employees participated in the dimensions of strategic human resources management. However, it's determined that most of the employees had a middle level participation according to the statements that produce the dimensions strategic human resources management. As a result, it's deduced that employees in hotels care about the dimensions of strategic human resources management and participate in them. The fact that the data was gathered from only one five-star hotel is an important constraint of this study. © University of the Aegean.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Investigation of Circassian Cuisine in the Gastronomy Tourism Context
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018) İlhan, Rabia; Mesci, Muammer
    In this research, the place of Circassian cuisine in gastronomy tourism has been investigated. In this context, interview design is used from qualitative research methods, descriptive research designs. In the interview form prepared within the scope of the research, 7 general information and 10 interview questions are included. Face-to-face interviews were held with 12 different restaurant owners in different cities. According to the obtained data, the participants stated that the Circassian cuisine influenced the gastronomic tourism and it was reported that the contribution of tourism was mainly by native tourists. It is stated that the attitudes of the tourists towards the Circassian food are positive and the tastes are appreciated. Participants generally conveyed that the Circassian cuisine addressed the tastes of indigenous tourists and that their palate tastes were similar. Most preferred Circassian dishes are Haluj, Abista, Abaza cheese, Velibah, Aktisizbal, Ahulçapa and Açaç. Circassian food, which is most popular with tourists, is Haluj. Gastrotourists have often reached the point of leaving their choice of food to restaurants. The vast majority of participants expressed that they use local products. It has been found that there is almost no restaurants who does special study on the place of gastroturists on the portfolio and increasing the number of tourists.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İŞ ÖRGÜTLERİNİN İŞ AHLAKI YAKLAŞIMLARININ İNCELENMESİ: TÜRKİYE İŞADAMLARI VE SANAYİCİLERİ KONFEDERASYONU ÖRNEĞİ Arş. Gör. Süleyman AĞRAŞ
    (Düzce Üniversitesi, 2016) Ağraş, Süleyman; Mesci, Muammer; Faikoğlu, Seyda
    Bu araştırmanın amacı, iş dünyasının faaliyet ve yatırımlarında aktif bir rol oynayan sivil toplum kuruluşlarından iş örgütlerinin iş ahlakı konusuna ilişkin yaklaşım ve uygulamalarını değerlendirmektir. Çalışmanın yöntemi nitel araştırma tasarımlarından örnek olay yöntemine dayanmaktadır. Çalışma kapsamında Türkiye’deki büyük ölçekli bir iş örgütlenmesi olan Türkiye İşadamları ve Sanayicileri Konfederasyonu (TUSKON) örnek birim olarak seçilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak doküman incelemesi tekniği tercih edilmiştir. Doküman incelemesi kapsamında araştırmanın verileri kuruluşun web sitesinde yayınladığı bilgiler, yayınladığı raporlar ve üst kademe yöneticilerinin basına verdiği demeçler ve kuruluşla ilgili yapılan basın haberlerine ulaşılarak elde edilmiş ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda kuruluşun iş ahlakı konusuna yönelik yaklaşımı 8 boyutta ele alınmıştır. Ulaşılan bulgular kuruluşun uluslararası rekabet, küreselleşme ve ekonomik kalkınma boyutlarında aktif bir süreç izlediğini göstermiştir. Bu bulgular, kuruluşun serbest pazar ekonomisi ve tam rekabet piyasasının ekonomik hayatın düzenleyici unsurları olduğunu benimsediğini göstermektedir. Ulaşılan sonuçlar, iş örgütünün her alanda özellikle dış ticaret ve ihracatın önemine dikkat çektiğini göstermiştir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kadın Girişimcilerin Bölgesel Kalkınmada Rolü: Akçakoca İlçesi Örneği
    (2018) Mesci, Zeynep; Mesci, Muammer; Karagöz, Arzu; Özgenç, Canan
    Günümüzde gelişmekte olan girişimcilik faktörü teknolojik gelişmelerin ve ekonomikbeklentilerin yardımıyla önem kazanmıştır. Buna bağlı olarak girişimcilerin sayısı artmaktave kadınların da birer girişimci olarak çalışma hayatına atıldıkları görülmektedir. Kadın girişimcilerbölge ekonomisinin kalkınmasına ve büyümesine destek sağlamaktadır. Ancak kadıngirişimciler bu konuda ekonomik şartlarla birlikte çevresel etkenlerden kaynaklanan birçoksorunla karşı karşıya kalmaktadırlar. Girişimci kadınların bölge ekonomisine katkı sağlamalarıbu sorunların nedenlerinin belirlenmesi ve çözüm önerileri ile gerçekleşebilecektir.Bu çalışma, kadın girişimcilerin girişimcilik özellikleri, girişimci olma nedenleri, başarı vebaşarısızlıklarına etki eden faktörleri ve bölge kalkınmasına sağladıkları katkıları belirlemektir.Bu amaçla araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri iseAkçakoca ilçesinde faaliyet gösteren kadın girişimcilere uygulanmış olan yapılandırılmışgörüşme tekniği ile elde edilmiştir. Bu bağlamda çalışma Akçakoca Esnaf ve SanatkârlarOdaları Birliği ile Akçakoca Ticaret ve Sanayi Odasına kayıtlı olan 23 kadınla yapılan görüşmeleredayanmaktadır. Yapılan görüşmeler kapsamında girişimci kadınların Akçakoca’nın bölge kalkınmasına sağladığı katkılar bakımından, işletme kurulması, istihdam oluşturulması,misafirlere bölgenin tanıtılması, çevre illere mevcut müşteri potansiyelinin gönderilmemesive diğer kadınların da girişimciliğe teşvik edilmesi sonuçlarına ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kıyaslamaya İlişkin Teorik Bir Çalışma
    (2007) Çatı, Kahraman; Kıngır, Said; Mesci, Muammer
    Son zamanlarda yaşanan gelişmelere paralel olarak yönetim alanında birçok yeni görüş ve kavramlar ortaya çıkmıştır. Bu gelişmeler, yoğun rekabet içerisinde bulunan işletmelerin yeni kavram, teknik ve uygulamaları öğrenme ve uygulama noktasında gayretlerini arttırmıştır. Kıyaslama da son zamanlarda gelişen yönetim tekniklerinden biridir. Bu çalışmada çağımızda işletmeler tarafından sıkça kullanılmaya başlanan post-modern yönetsel yaklaşımlardan kıyaslamanın tanımlanması, gelişimi, özellikleri, avantaj ve dezavantajlarının yanı sıra, kıyaslama türleri ve kıyaslama süreci ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Türkiye’de ve dünyada kıyaslamaya ilişkin örnekler verilerek, konu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürden yararlanılarak keşifsel bir çalışma yapılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Mediating Effect of Organizational Learning on the Relationship between the Cost Leadership Strategy and Business Performance: A Study on Travel Agencies
    (2020) Kaya, Ramazan; Erol, Mehmet Akif; Mesci, Muammer
    The aim of this research is to investigate the mediating role oforganizational learning in the relationship between cost leadershipstrategy and business performance. The universe of the researchis composed of middle and senior managers of The InternationalAir Transport Association (IATA) member travel agencies operatingthroughout Turkey. Quantitative research method was conducted andthe data were obtained by face-to-face and email survey techniques.The data of the 351 questionnaires evaluated were analyzed usingthe Structuralthe Structural Equation Modeling (SEM) AMOS packageprogram. The results of the study indicate a positive relationshipbetween cost leadership strategy and business performance. Inaddition, organizational learning plays a mediator role between costleadership strategy and business performance. These results once againreveal the importance of cost leadership strategy and organizationallearning in achieving desired performance goals in travel agencies.The population of this study is limited to IATA member travel agencies.Future research should review this limitation to improve rigorousnessand generalisability. The population of this study was restricted totravel agencies. Comparative studies involving hotel and transportationestablishments, and thereby changing the universe, will contribute tothe relevant literature and provide more effective results
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim