Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mert, Sevda" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    AYÇİÇEĞİ METİL ESTERİ -DİZEL YAKIT KARIŞIMLARININ MOTOR TİTREŞİMİNE VE GÜRÜLTÜSÜNE OLAN ETKİSİ
    (Düzce Üniversitesi, 2017) Sarıdemir, Suat; Mert, Sevda; Mert, Şenol
    Dünyada petrolün aşırı kullanımı ile hava kirliliğine sebep olan egzoz emisyonlarıartmaktadır. Bu nedenle dünyanın ekolojik dengesinde bozulmalar olmaktadır. Bitkiselyağlardan üretilen biyodizel yakıtlar, çevreci ve yenilenebilir bir alternatifyakıt olarak öne çıkmaktadır.  Biyodizelyakıtlar, içeriğine ve üretim yöntemine bağlı olarak fosil kökenli dizelyakıtlara göre farklı kimyasal yapıya ve yakıt özelliklerine sahiptirler. Bunedenle, her bir biyodizel yakıtın yanma karakteristiği de farklıdır. Tutuşma gecikmesi, basınç artış hızı ve yanmakarakteristiğinin sebep olduğu titreşimler, motorlarda mekanik gürültülerioluşturur. Yanma işlemi süresince meydana gelen ani basınç farklılıkları vehareket halindeki motor parçalarının ivmelerinin değişimlerinden kaynaklıatalet kuvvetleri içten yanmalı motorlarda titreşimlere neden olmaktadır. Bu çalışmada farklı oranlardaki ayçiçeği yağı metil esteri ve standartdizel yakıt karışımlarının, farklı devirlerde tek silindirli bir dizel motorunsilindir içi basıncına, çalışma titreşimine ve gürültüsüne olan etkilerideneysel olarak incelenmiştir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    AYÇİÇEĞİ METİL ESTERİ VE DİZEL YAKIT KARIŞIMLARININ TEK SİLİNDİRLİ BİR DİZEL MOTORUN EGZOZ EMİSYONLARINA OLAN ETKİSİ
    (Düzce Üniversitesi, 2017) Sarıdemir, Suat; Mert, Sevda; Mert, Şenol
    Dizel motorlar gündelikhayatta oldukça yaygın olarak kullanılmaktadırlar. Bitkisel yağlardan üretilenbiyodizel yakıtlar, standart dizel yakıt ile farklı oranlarda karıştırılarakdirek enjeksiyonlu tek silindirli motorlarda alternatif yakıt olarakkullanılabilmektedir. Biyodizel içerikli yakıtlar NOx haricindeki egzozemisyonlarını düşürmektedir. Bu durum çevre açısından biyodizel yakıtlarınönemini artırmaktadır. Biyodizelyakıtlar tarımsal bitkilerden elde edilmesi nedeniyle, fotosentez yolu ile CO2’yidönüştürüp karbon döngüsünü hızlandırır. Bu nedenle biyodizel yakıtlar, seraetkisini artırıcı yönde etki göstermez. Petrol rezervlerinin sınırlı olması ve artan çevrekirliliği, biyodizel içerikli yakıtların önemini artırmıştır. Bu çalışmada,rafine edilmiş ayçiçeği yağından üretilen biyodizel yakıt, hacimsel olarak %6,%12 ve %25 oranlarında standart dizel yakıt ile karıştırılarak sırasıyla B6,B12 ve B25 yakıt karışımları elde edilmiştir. Elde edilen yakıt karışımlarının,farklı devirlerde tek silindirli bir dizel motorun egzoz emisyonlarına ve yakıttüketimine olan etkileri deneysel olarak incelenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    An investigation of Al2O3-ZrO(2)ceramic composite-coated engine parts using plasma spray method on a diesel engine
    (Taylor & Francis Ltd, 2020) Mert, Sevda; Mert, Senol; Saridemir, Suat
    In this study, the surfaces of the piston, cylinder head and valve parts of the combustion chambers for a single-cylinder diesel engine were coated at 250 mu m thick ceramic composite Al2O3-ZrO2(20-80%) main coating material and 100 mu m NiCrAl interlayer material. Also, B6 and B12 biodiesel fuels were produced. Fuel blends were tested on a diesel engine with thermal barrier-coated surfaces for 50 h under the same conditions. When the SEM images and the EDS analysis results of the pistons covered with the ceramic composite main coating material are examined, it has been seen that the coating material permeates the surfaces in a very homogeneous manner and allows to work with high performance without causing any deterioration on the surfaces during working. At high temperatures, the working periods of 50 h and the formation of smoke did not cause any damage to the main material and the coating material.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    An investigation of Al2O3–ZrO2 ceramic composite-coated engine parts using plasma spray method on a diesel engine
    (Taylor and Francis Ltd., 2018) Mert, Sevda; Mert, Şenol; Sarıdemir, Suat
    In this study, the surfaces of the piston, cylinder head and valve parts of the combustion chambers for a single-cylinder diesel engine were coated at 250 µm thick ceramic composite Al2O3–ZrO2 (20–80%) main coating material and 100 µm NiCrAl interlayer material. Also, B6 and B12 biodiesel fuels were produced. Fuel blends were tested on a diesel engine with thermal barrier-coated surfaces for 50 h under the same conditions. When the SEM images and the EDS analysis results of the pistons covered with the ceramic composite main coating material are examined, it has been seen that the coating material permeates the surfaces in a very homogeneous manner and allows to work with high performance without causing any deterioration on the surfaces during working. At high temperatures, the working periods of 50 h and the formation of smoke did not cause any damage to the main material and the coating material. © 2018, © 2018 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Investigation of Friction Stir Spot Welding Method
    (Düzce Üniversitesi, 2013) Mert, Şenol; Mert, Sevda
    The Friction Stir Spot Welding (FSSW) method is a derivative of the Friction Stir Welding (FSW) process, which is a new process that recently has received considerable attention from the automotive and other industries. In both methods, the joining mechanism is the same. However, there are several important differences between the applications. The most obvious difference FSSW than FSW that there is no translation of the tool in the vertical direction during the welding. The FSSW process consists of three phases of plunging, stirring and retraction with the FSSW tool similar to the FSW tool. The process is extremely simple. The appearance of the resulting weld resembles that of Resistance Spot Welding (RSW) commonly used for auto body * senolmert@duzce.edu.trassembly. Today’s primary welding process for auto body structure assembly the RSW process can be problematic for many new high performance light weight structural materials such as Al alloys and advanced high strength steels (AHSS). Therefore, FSSW process will replace RSW that is especially often used at automotive industry attracts attention as a new method. Studies by various researchers have shown quite the effect of tool geometry, tool rotation speed, tool penetration and dwell time on tensile failure load of the joint for this method.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Poliamid 6 Malzemenin Sürtünme Karıştırma Nokta Kaynağı
    (Bayburt Üniversitesi, 2020) Mert, Şenol; Üçüncü, Aydın; Mert, Sevda
    Bu deneysel çalışmada, sürtünme karıştırma nokta kaynağı (SKNK), Poliamid 6 (PA6) malzemenin birleştirilmesi için uygulanmıştır. Sürtünme karıştırma nokta kaynağı yöntemi, sürtünme karıştırma kaynağı (SKK) yönteminden türetilmiş ve son zamanlarda sadece otomobil sektöründe değil aynı zamanda diğer endüstri kollarında da oldukça dikkat çeken yeni bir kaynak yöntemdir. Yöntemin, SKK yönteminde kullanılan kaynak takımına benzer bir takımla, dalma, karıştırma ve geri çekilme olarak belirtilen üç kademeden oluşan bir uygulaması vardır. Çeşitli araştırmacıların çalışmaları, bu yöntem için takım geometrisinin, takım devir sayısının, takım dalma derinliğinin ve bekleme süresinin, bağlantının çekme kuvveti üzerine oldukça etkisi olduğunu göstermiştir. Bu deneysel çalışmada, 4 mm kalınlığındaki Poliamid 6 levhaların SKNK ile bindirme bağlantıları yapılmıştır. Oluşturulan kaynak numunelerine çekme testleri uygulanmıştır. Ayrıca kırılma yüzeyleri ve kopma bölgeleri optik mikroskop ile incelenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    SÜRTÜNME KARIŞTIRMA NOKTA KAYNAĞI YÖNTEMİNDE KULLANILAN MAKİNA VE EKİPMANLARIN İNCELENMESİ
    (Düzce Üniversitesi, 2013) Mert, Şenol; Mert, Sevda
    Friction stir spot welding (FSSW) method is prone to automation. In this way, by integrating the robot and automation systems have been easily developed. Thanks to the method, the effective overlapping joints can be obtained a short processing time. Hardware, software and processing parameters could be developed. Thus the FSSW method has allowed using of a standard industrial robot. Although using machines in the FSSW method have basically similar control systems, the machines indicate varies in terms of mechanical equipments. There are basically three type machine design in the FSSW method. In this method, brench-top FSSW machine, stationary type or press type FSSW machines and FSSW robots can be used. If the FSSW method is investigated in terms of hardware, the method have rather a simple equipment.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Termal bariyer kaplı bir dizel motorda biyodizelin yanmaya olan etkilerinin incelenmesi
    (Düzce Üniversitesi, 2020) Mert, Sevda; Sarıdemir, Suat
    Bu çalışmada, TS EN 14214 standartlarına uygun olan ayçiçeği yağı metil esterinden elde edilen biyodizel yakıtların termal bariyer kaplı(TBK) dizel motorlar için alternatif bir yakıt olarak kullanılabilirliği deneysel olarak incelenmiştir. Bunun için, tek silindirli bir dizel motorun yanma odası elemanları olan piston, silindir kapağı ve supaplarının yüzeyleri plazma sprey yöntemi ile 250 µm kalınlığında seramik kompozit Al2O3-ZrO2 (%20-%80) ana kaplama malzemesi ve 100 µm kalınlığında NiCrAl ara tabaka malzemesi ile kaplanmıştır. Biyodizel yakıt, rafine edilmiş ayçiçeği yağından transesterifikasyon yöntemi ile üretilmiştir. Ayçiçeği yağı metil esteri, B0, B6, B12 ve B25 yakıt karışımlarını elde etmek içinhacimsel olarak %0, %6, %12 ve %25 oranlarında standart dizel yakıtı ile karıştırılmıştır.B6, B12, B25 biyodizel yakıtları ve B0 yakıtı, tek silindirli standart (STD) ve TBK'lı dizel motorunda tam yük altında ve 1400 d/d, 1800 d/d, 2200 d/d, 2600 d/d ve 3000 d/d devir sayılarında yanma karakteristiklerine olan etkileri incelenmiştir. Silindir basıncı, ısı açığa çıkış oranı, basınç artış oranıve kümülatif ısı yayılımına ait verilerin alınmasında LabVIEW tabanlı Febris yanma analizi yazılımı kullanılmıştır. Maksimum silindir basıncı; TBK'lı motorda, 1400 d/d'de KB12 yakıtı ile ÜÖN' dansonra4° de 83,65 bar olarak elde edilmiştir. Deney yakıtlarının TBK'lı motorda kullanılmasıyla artan sıcaklığa bağlı olarakmaksimum silindir içi gaz basınç değerlerinin, STD motordan elde edilen maksimum silindir içi basınç değerlerine göre arttığı belirlenmiştir. Hem TBK'lı hem de STD motorda elde edilen maksimum silindir içi gaz basınç değerleri ÜÖN'dan sonra meydana gelmiştir. Maksimum ısı çıkış oranı STD motorda 1400 d/d'de B0 yakıtı ile ÜÖN' dan 6° önce 45,53 J/°KA oluşmuştur. Ayrıca, B0 (standart dizel), B6 ve B12 yakıt karışımları, TBK'lıyüzeylerde, aynı şartlar altında 50 saat süre ile dizel motorda test edilmiştir. Seramik kompozit ana kaplama malzemesi ile kaplanan pistonların SEM görüntüleri ve EDS analiz sonuçları incelendiğinde, kaplama malzemesinin oldukça homojen bir şekilde yüzeylere nüfuz ettiği, çalışma sırasında yüzeylerde herhangi bir bozulmaya meydan vermeden yüksek performans ile çalışmaya imkan sağladığı görülmüştür.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim