Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kuru, Ali" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Okullarda Afet Tahliye Planı Hazırlama: Kaynaşlı Örneği
    (Metin KILIÇ, 2023) Kuru, Ali; Kazancı, Nevra
    Doğal afetlerin etkileri dünya genelinde hızla artmaktadır. Tarih boyunca yaşanan afetler insanlara önemli zararlar verme potansiyeline sahiptir ve bu nedenle korkulan olaylar arasında yer almaktadır. Nüfus artışıyla birlikte kentleşme hızla artarken, plansız ve düzensiz yapılaşma da artmakta, bu durum afetlerin toplumları etkileme olasılığını daha da artırmaktadır. Bu etkiler sonucunda kurumlar daha kırılgan hale gelmekte ve kayıplar büyümektedir. 21. yüzyılda afet risklerinin azaltılması ve krizlerin önlenmesi için çeşitli çalışmalar yapılmakta ve yeni yaklaşımlar geliştirilmektedir. Bu yaklaşımların başında afetlerin yol açtığı zararları en aza indirmeye yönelik stratejiler gelmektedir. Bu stratejilerin hayata geçirilebilmesi için afetler meydana gelmeden önce alınması gereken önlemlerin bilinmesi ve uygulanması gerekmektedir. Afet öncesi planlama ve hazırlık çalışmaları bu bağlamda büyük önem taşımaktadır. Gelecek nesillerin yetiştirildiği eğitim kurumlarında afetlere karşı zarar görebilirliği azaltmak için bazı önlemler alınmalıdır. Bu çalışmada afete hazırlık çalışmalarını artırmak ve olası kayıpları azaltmak için ilkokul, ortaokul ve lise tahliye planları oluşturulmuştur. Çalışma öncesi ve sonrası arasındaki zaman farkı göz önünde bulundurulduğunda çalışmanın verimliliği ortaya çıkmaktadır. Eğitim kurumlarında tahliye konusunda yapılan çalışmaların ve eğitim sonuçlarının yetersizliği düşünüldüğünde bu çalışmanın alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Risk Değerlendirme Matris Yöntemi Kullanarak Okullarda Deprem Kaynaklı Yapısal Olmayan Risklerin Olası Etkilerinin Belirlenmesi
    (Ankara Üniversitesi, 2019) Bayraktar, Hüseyin; Sahtiyancı, Elif; Kuru, Ali
    Ülkemizde okulların inşasında yapısal elemanlar ile ilgili yönetmelik, denetim ve kontroller yeterliliğe sahipken yapısal olmayan elemanlar ile ilgili yönetmelik, bilgi, uygulamalar vb yeterli değildir. Bu durum okullarda yapısal olmayan elemanların gelişigüzel alınmasına, olası bir afet etkisi düşünülmeden rastgele yerleştirilmeleri gibi daha birçok olumsuzluğa neden olmaktadır. Sonuçta okullarda yapısal olmayan elemanlardan kaynaklı risklere ve tehlikelere davetiye çıkarılmaktadır. Henüz okulların proje aşamasında yapısal elemanlarla birlikte yapısal olmayan elemanların değerlendirilmesi sonradan oluşabilecek riskleri ve dolayısıyla tehlikeleri ortadan kaldıracaktır. Bu çalışmada, okulların yapısal olmayan riskleri ve olası etkileri L Matris Yöntemi kullanılarak matematiksel ifadelere dönüştürülmüş ve her bir okulun risk puanı hesaplanmıştır. Son olarak üç okulun risk puanları birbirleriyle karşılaştırılarak risk seviyeleri belirlenmiştir. Çalışmanın amacı, örneklem olarak seçilen okullarda yerinde tespitler yaparak yapısal olmayan risklerin azaltılması ve risklerin ortadan kaldırılması için getirilen önerileri ilgili kurumlar ile paylaşmaktır.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim