Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kumkale, Zeynep" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Evaluation of Foreign Postgraduate Theses on the Use of Virtual Tour (Virtual World) Applications on English Language Teaching
    (Ahmet KARA, 2019) Kumkale, Zeynep; Adıgüzel, Abdullah
    The aim of this study is to examine the foreign theses on the use of virtual tour applications in English language teaching and to present various suggestions about teaching English in line with the results obtained from these studies. For this reason, in the study, foreign postgraduate theses on the use of virtual tour applications in English teaching between the years 2008-2018 were examined and evaluated. Meta-synthesis and document analysis methods were used in the study. In the majority of studies, it was seen that the Second Life portal was used as virtual tour application. The use of different computer applications in the teaching of English for any meta-synthesis study to be conducted in the context of English teaching should also be examined. In addition, the adoption and use of virtual applications in the teaching of English in Turkey will also be effective.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Impact of Cyberhunt on Reading Comprehension Level in Foreign Language Teaching
    (2019) Kumkale, Zeynep; Adıgüzel, Abdullah
    fte aim of this study is to determine the effect of the Cyberhunt activities and the methods in the current curriculum on students’ reading and comprehension level in English. ftis study was conducted using the quasi-experimental design. Participants of this study consisted of 32 fifth grade students who are studying in a secondary school from Çilimli district of Düzce province in the 2017-2018 academic year. fte simple present tense test was applied to the students as pre-test and post-test to determine whether the initial conditions were equal before the test process and whether the method used in the foreign language lessons in the experimental and control groups was active after the application process. Dependent samples t-test, independent samples t-test, and regression analysis were applied to the scores of the students in experimental and control groups. As a result of the analyses made, there was a significant difference between the post-test scores of the experimental group students who are studying English language courses with Cyberhunt activities and the control group students who are studying the foreign language courses with the methods in the current curriculum in favor of the experimental group. It was also found that the Cyberhunt is a significant predictor of reading comprehension level. In addition, as a result of the independent samples t-test made on the final test scores of the students in the experimental group, the achievement levels of the students show no difference according to gender.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İngilizce öğretiminde Cyberhunt kullanımının okuduğunu anlama düzeyine etkisi
    (Düzce Üniversitesi, 2018) Kumkale, Zeynep; Adıgüzel, Abdullah
    Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretiminde, mevcut öğretim programındaki yöntemler ile Cyberhunt etkinliklerinin, öğrencilerin İngilizce okuduğunu anlama düzeyine etkisini belirlemektir. Bu çalışma, Yarı Deneysel Desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın katılımcıları 2017-2018 eğitim öğretim yılı, Düzce ili, Çilimli ilçesine bağlı bir ortaokulda öğrenim görmekte olan toplam 32 tane beşinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Deney süreci öncesinde başlangıç koşullarının eşit olup olmadığını ve uygulama süreci sonrasında deney ve kontrol gruplarında işlenen İngilizce derslerinde kullanılan yöntemin etkililiğini belirlemek için öğrencilere the simple present tense (geniş zaman) testi ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubunda bulunan öğrencilerin aldıkları puanlar üzerinde bağımlı örneklem t-testi, bağımsız örneklem t-testi ve regresyon analizi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, Cyberhunt etkinlikleri ile İngilizce dersi işleyen deney grubu öğrencileri ve mevcut öğretim programındaki yöntemler ile İngilizce dersi işleyen kontrol grubu öğrencilerinin son test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca, Cyberhunt etkinliklerinin okuduğunu anlama düzeyinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Buna ek olarak, deney grubu öğrencilerinin son test puan ortalamaları üzerinde yapılan bağımsız örneklem t-testi sonucunda, öğrencilerin başarı düzeylerinin cinsiyete göre bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Cyberhunt, İngilizce eğitimi, İngilizce öğrenme, İngilizce öğretimi
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    THE EFFECT OF DIGITAL STORY PREPARATION PROGRAM ON READING COMPREHENSION IN ENGLISH
    (Behçet ORAL, 2018) Adıgüzel, Abdullah; Kumkale, Zeynep
    The development of technology and its use for education have revealed the term “digital story”. With the attribution of easily integrate student-centered learning strategies into one point, digital stories provide the ability to monitor and evaluate the teaching performance. The aim of this research is to determine the level of influence the digital stories have on the level of reading comprehension of the students. Participants of the study are 34 fifth grade students who are studying at a private secondary school in Düzce,Turkey. Pre-test and post-test scores have been used as data collection tools. All pre test and post test scores of both groups first have been analyzed by Paired Samples t-Test and it has been tried to show whether there is a significant difference between the groups. Besides, ANCOVA analysis have been applied to post test scores by taking the pre test scores as covariant variables, and it has been found that there is a significant difference in favor of the experimental group (p=0,000). In consideration of these findings, it has been concluded that the use of digital stories in English lessons have had a positive effect on the level of reading comprehension. In accordance with the findings, severel research proposals about the methods that should be used in foreign language lessons have been made.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim