Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Korucu, Salih" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bitkisel Bir Hidrolik Akışkan Üretimi ve Performansının Hidrolik Yağ ile Karşılaştırılması
    (2019) Samtaş, Gürcan; Korucu, Salih
    Günümüzdeki modern dünyada hidrolik; gün geçtikçe birçok alanda insanların yaşantısında çok önemli pay sahibiolmaktadır. Hidrolikte enerjiyi sağlayan temel unsur akışkandır ve akışkana yön veren ekipmanlar valfler olarakadlandırılır. Valflerin genel olarak doğrudan el ile ya da elektriksel sinyal vasıtasıyla kumanda edilmesi, hareketlihidrolik sistemin karakteristik bir özeliğidir. Bir hidrolik sistemde en önemli tek malzeme kendi kendine çalışanhidrolik akışkandır. Hidrolik yağın karakteristik özellikleri, ekipmanların performans ve ömürleri üzerinde büyükbir etkiye sahiptir. Dolayısıyla yüksek kalitede temiz bir akışkan kullanarak etkili bir hidrolik sistemoluşturulabilir. Ayrıca hidrolik sistemlerde bulunan sıvı akışkan, iş elemanı olarak silindirler içerisinde ne kadarlıkbir güç üreteceğini de belirler. Diğer taraftan bir hidrolik akışkan; gücün iletimi, hareket elemanlarının yağlanması,eş parçalar arasında conta görevi ve sistemde ısı dağılımı gibi amaçlar için de kullanılır. Bu çalışmada, doğadarahatça bulunabilen bitki ve bitki tohumları kullanılarak üretilen hidrolik akışkanın, viskozite indeksi 22 olannormal hidrolik yağ ile karşılaştırılması sunulmuştur. Karşılaştırmalar farklı elektro-hidrolik devrelerle yapılmışve yüke karşı yürütülen deneylerle hidrolik devre elemanlarının sıcaklıkları incelenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Design and Experimental Investigation of Pneumatic Movement Mechanism Supported by Mechanic Cam and Crank Shaft
    (Assoc Information Communication Technology Education & Science, 2015) Korucu, Salih; Samtaş, Gürcan; Soy, Gürkan
    The pressurized air is applied to many sectors required purity and velocity. One of these sectors is to use of air as impulsive force in the moving mechanisms. In this study, the movement mechanism prototype worked with compressed air was designed and produced forlight vehicle engine as motorbike and ATV (All-Terrain Vehicle). In developed mechanisms, pneumatic artificial muscles were used for a given movement of crankshaft. A cam system was also designed for synchronization pneumatic muscles. In this way, these muscles transmit the synchronous movement to crankshaft. At the end of the study, the developed mechanism was mounted on an ATV vehicle(110 cc/ Cubic Centimeter, engine displacement capacity) and its performance was tested using the four different weights (50, 75, 100 and 150 kg), three different pressures (4, 5 and 6 bar) and two different hoses (empty set 6 and empty set 8 mm). By considering experimental results and design criteria, power of the movement mechanism was obtained as 886 Watt. With this study, minimization of energy consumption for movement of passenger cars, and using clean and cheap energy as ATV which can be alternative for single or two passenger vehicles.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The effect and optimization of cutting parameters of Vanadis 4E powder metallurgical tool steel on tool wear: surface roughness in face milling
    (Springer India, 2022) Samtaş, Gürcan; Korucu, Salih
    Vanadis 4E is a powder metallurgical cold work tool steel which offers very good combination of wear resistance and ductility. It is commonly used in blanking and forming, cold extrusion tooling, powder pressing and knives. In this study, face milling was applied on Vanadis 4E powder metallurgical cold work tool steel with a size of 100 x 80 x 30 mm(3) and the effects of cutting parameters on surface roughness and tool wear were investigated during milling. Taguchi L-9 (3(4)) orthogonal arrays were used for the experiments and nine tests were performed. Three different coated inserts (CVD/Al2O3-TiCN-TiN coated insert, PVD/TiAlN nanolayer coated insert and PVD/TiB2 coated insert), three different cutting depths (0.3, 0.5 and 0.7 mm), three different cutting speeds (150, 180 and 200 m/min) and three different feeds (0.1, 0.2 and 0.3 mm/tooth) were used in the tests. Surface roughness measurements were made for each test and tool wear measurements were performed for each test by repeating each test six times. Cutting data parameters were optimized by using roughness and wear values and the results were evaluated through signal-to-noise ratio (S/N), analysis of variance (ANOVA) and three-dimensional graphics, after then, mathematical models for surface roughness and tool wear were obtained by using fit regression model. Three verification tests were performed using the optimum parameters after optimization. Verification test results showed that the Taguchi method was successfully applied to optimize the cutting parameters for minimum surface roughness and tool wear in Vanadis 4E milling.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Güneş Panelleri ile Desteklenmiş Pnömatik Hareket Mekanizması Tasarımı ve İncelenmesi
    (2014) Soy, Gürkan; Samtaş, Gürcan; Korucu, Salih
    Dünyamız için güneş enerjisi, temel bir enerji kaynağıdır ve günümüzde bu enerjinin taşıtlarda kullanımı çok yaygın değildir. Sebebi ise mevcut teknoloji ile güneş panellerinin hareket eden nesneler (taşıtlar vb.) üzerinde verimli olmamasıdır. Bu çalışmada, pnömatik yapay kaslar ve pnömatik devre elemanları kullanılarak bir hareket mekanizması geliştirilmiş ve bu mekanizma için gerekli olan basınçlı havanın üretiminde kullanılan enerji, güneş panelleri ile sağlanmıştır. Hava tankını basınçlandırmak amacıyla iki adet kompresör kullanılmış ve bu kompresörlerin enerji ihtiyacı, üç adet kuru tip ve 12V 6Ah akülerle sağlanmıştır. Akü şarjları için, iki adet fotovoltaik panelden faydalanılmıştır. Çalışma sonunda panellerin ve akülerin performansının değerlendirilmesi amacıyla şarj deneyleri, hareket mekanizmasının kontrol etmek için hareket deneyleri yapılmıştır. Şarj deneylerinde 60 ve 90 Watt gücündeki iki adet güneş panelinin paralel bağlanmasıyla elde edilen 150 Watt güneş panelleriyle ile boş aküler 2.5 saatte şarj edilmiştir. Hareket deneylerinde aracın en iyi performansı 50 kg ağırlıkla elde edilmiştir. Araç bu ağırlık kullanılarak ortalama 0.45 m/s hızla maksimum 50 metre yol almış ve bu yolu 112 saniyede tamamlamıştır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kriyojenik İşlem Görmüş EN AW 5754 (AlMg3) Alüminyum Alaşımının Frezelenmesinde Yüzey Pürüzlülüğü İçin Kesme Parametrelerinin Optimizasyonu
    (2019) Samtaş, Gürcan; Korucu, Salih
    Alüminyum alaşımları günümüzde, yüksek dayanım ve ağırlık oranı, iyi korozyon ve yorulma direnci nedeniyle, otomotiv ve havacılık sanayinde, plastik enjeksiyon kalıplarında yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Bu çalışmada, 80x80x30 mm ebatlarında EN AW 5754 (AlMg3) alüminyum alaşımına kriyojenik işlem uygulanmış, kaplamalı ve kaplamasız kesici uçlarla yüzey frezeleme işlemi gerçekleştirilmiş ve yüzey frezeleme işlemi esnasında kesme parametrelerinin yüzey pürüzlülüğü üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Deneylerde Taguchi L9 ortogonal dizini ile üç farklı kesici uç (Al2O3-TiCN-TiN kaplamalı, TiAlN kaplamalı Nano, TiB2 kaplamalı), kesme hızı (310, 450, 600 m/dak), ilerleme oranı (0.15, 0.25, 0.35 mm/diş) ve üç farklı kesme derinliği (0.5, 1, 1.5 mm) kullanılmıştır. Deneyler sonucunda elde edilen değerler, sinyal-gürültü oranı (S/N), varyans analizi (ANOVA), üç boyutlu grafikler ve regresyon metodu kullanılarak değerlendirilmiştir. Taguchi analizi sonucu minimum yüzey pürüzlülüğü için elde edilen optimum kesme şartları; Al2O3-TiCN-TiN kaplamalı kesici uç, 1 mm kesme derinliği, 600 m/dak kesme hızı ve 0.15 mm/diş ilerleme oranı olarak bulunmuştur. Bu kesme şartları için yüzey pürüzlülük değerleri hesaplamalarda 0.47 µm olarak bulunmuş, doğrulama deneylerinde 0.32 µm olarak ölçülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Multiple optimisation of cutting parameters in milling of cryogenically treated Aluminium 6061-T651 alloy with cryogenic and normal cutting inserts
    (Iop Publishing Ltd, 2021) Samtas, Gurcan; Korucu, Salih
    The Aluminium 6061 alloy is a material that is used in rims, panels and several other parts of vehicles in the automotive industry, and it has excellent machinability properties. In this study, surface milling was applied to the aluminium 6061-T651 alloy that was cryogenically treated by using TiALN-Nano-coated normal and cryogenically treated cutting inserts. The Taguchi L18 orthogonal array was selected as the experimental design. As the cutting parameters in the experiments, two different cutting inserts (normal TiALN-Nano-coated inserts and cryogenically treated TiALN-Nano-coated inserts), three different cutting speeds (250, 350 and 450 m min(-1)) and three different feed rates (0.15, 0.30 and 0.45 mm tooth(-1)) were utilised. Roughness measurements were made after each experiment, and cutting insert wear was measured by repeating the same experiment 5 times. The Taguchi method and Grey Relational Analysis for multi optimisation were used in the optimisation of the wear and roughness values. According to the results of the experiment, the cryogenic treatment showed a positive effect for the minimum cutting insert wear, while it did not have any significant effect on surface roughness. The most significant factor affecting surface roughness was the feed rate, whereas the most significant factor affecting wear was the cutting speed. On the other hand, according to the result of the multi optimisation made using the GRA method, the most significant factor affecting both wear and surface roughness was determined as the feed rate. Based on the results obtained in this study, if the minimum surface roughness and wear are desired, the findings obtained with GRA can be easily used in the manufacturing industry. Consequently, it was observed that the proposed, Grey-based Taguchi methodology was effective in solving the decision-making problem involving multiple criteria as wear and roughness.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Optimization of Cutting Parameters for Surface Roughness in Milling of Cryogenic Treated EN AW 5754 (AlMg3) Aluminum Alloy
    (Gazi Univ, 2019) Samtaş, Gürcan; Korucu, Salih
    Aluminum alloys are now widely used in plastic injection molds in the automotive and aerospace industries due to their high strength and weight ratio, good corrosion and fatigue resistance. In this study, EN AW 5754 (AlMg3) 5754 aluminum alloy with dimensions of 80x80x30 mm was subjected to cryogenic treatment, face milling was performed with coated and uncoated inserts, and then the effects of cutting parameters on surface roughness during face milling were examined. The experiments were conducted with Taguchi L-9 orthogonal array, using three different cutting inserts (Al2O3-TiCN-TiN coated, TiAlN coated Nano, TiB2 coated), cutting speeds (310, 450, 600 m / min), feed rates (0.15, 0.25, 0.35 mm / tooth) and depths of cut (0.5, 1, 1.5 mm). The values obtained at the end of the experiments were evaluated using signal-to-noise ratio (S/N), variance analysis (ANOVA), three-dimensional graphs and regression method. Taguchi analysis has revealed that optimum cutting conditions for the minimum surface roughness are the Al2O3-TiCN-TiN coated insert, 1 mm depth of cut, 600 m/min cutting speed and 0.15 mm/tooth feed rate. The surface roughness values for these cutting conditions were found as 0.47 mu m in the calculations and 0.32 mu m in the verification experiments.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Optimization of cutting parameters in pocket milling of tempered and cryogenically treated 5754 aluminum alloy
    (Polska Akad Nauk, Polish Acad Sci, Div Iv Technical Sciences Pas, 2019) Samtaş, Gürcan; Korucu, Salih
    Aluminum alloys are widely used today in plastic injection molds in the automotive and aerospace industries due to their high strength and weight ratio, good corrosion and fatigue resistance as well as high feed rates. The 5754 aluminum alloy has high corrosion resistance and a structure suitable for cold forming. In this study, an AA 5754-H111 tempered aluminum alloy with the dimensions of 80x80x30 mm was used, and some of the materials were cryogenically heat treated. For the milling operations, phi 12 mm diameter 76 mm height uncoated as well as TiCN and TiAlN coated end mills were used. Different levels of cutting depth (1.25, 2.0, 2.5 mm), cutting speed (50, 80, 100 m/min), feed rate (265, 425, 530 m/min) and machining pattern (concentric, back and forth and inward helical) were used. The number of experiments was reduced from 486 to 54 using the Taguchi L-54 orthogonal array. The values obtained at the end of the experiments were evaluated using the signal-to-noise ratio, ANOVA, three-dimensional graphs and the regression method. Based on the result of the verification experiments, the processing accuracy for surface roughness was improved from 3.20 mu m to 0.90 mu m, with performance increase of 71.88%.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Temperlenmiş Alüminyum 5754 Alaşımının Frezelenmesinde Kesme Parametrelerinin Taguchi Metodu Kullanılarak Optimizasyonu
    (2019) Samtaş, Gürcan; Korucu, Salih
    Alüminyum alaşımları günümüzde, yüksek dayanım ve ağırlık oranı, iyi korozyon ve yorulma direnci nedeniyle,otomotiv ve havacılık sanayinde, plastik enjeksiyon kalıplarında yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Buçalışmada, 80x80x30 mm ebatlarında 5754-H111 temperlenmiş alüminyumun alaşımına, kaplamalı ve kaplamasızkesici uçlarla yüzey frezeleme işlemi uygulanmış ve yüzey frezeleme işlemi esnasında kesme parametrelerininyüzey pürüzlülüğü üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Deneylerde Taguchi L 27 ortogonal dizini ile üç faklı kesici uç(Kaplamasız, Al 2 O 3 -TiCN-TiN kaplamalı, TiAlN Nano kaplamalı), kesme hızı (250, 350, 550 m/dak), ilerlemeoranı (0.1, 0.2, 0.35 mm/diş) ve üç faklı kesme derinliği (1, 1.5, 2 mm) kullanılmıştır. Deneyler sonunda eldeedilen değerler, sinyal-gürültü oranı (S/N), varyans analizi (ANOVA), üç boyutlu grafikler ve regresyon metodukullanılarak değerlendirilmiştir. Deneylerden sonra en düşük yüzey pürüzlülüğü; kaplamasız kesici uç, 1 mmkesme derinliği, 350 m/dak kesme hızı ve 0.35 mm/diş ilerleme oranında elde edilmiştir. Bu kesme şartları içinyüzey pürüzlülük değerleri hesaplamalarda 0.26 ?m olarak bulunmuş, doğrulama deneylerinde 0.29 ?m olarakölçülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Vanadis 4E çeliğinin kaplamasız matkap uçlarıyla delinmesinde kesme parametrelerinin aşınma, yüzey pürüzlülüğü ve talaş oluşumuna etkisi
    (2021) Korucu, Salih; Samtaş, Gürcan
    Matkaplar endüstride kullanım ihtiyacına bağlı olarak çeşitli malzeme ve ebatlarda üretilmektedir.Metallerin delinmesinde genel olarak, yüksek hız çeliği (HSS) veya titanyum nitrür (TiN) kaplamalımatkap uçları kullanılmaktadır. Günümüzde CNC freze tezgahlarında delme işlemleri, hızlı ve doğrubir şekilde yapılabilmektedir. Bu çalışmada Vanadis 4E toz metalürjik çeliğe kaplamasız HSS üç farklıçapta matkap uçları (6, 7.5 ve 9 mm), üç farklı kesme hızı (12, 13 ve 14 m/dak) ve üç farklı ilerlemeoranı (0.075, 0.1 ve 0.15 mm/dev) kullanılarak delme işlemi gerçekleştirilmiştir. Deneysel tasarımiçin Taguchi L9 ortogonal dizisi kullanılmış ve her bir deney için delik yüzeylerinden pürüzlülükölçümleri yapılmıştır. Ayrıca her bir deney sonrası optik mikroskop ile matkap uçlarının aşınmadurumları ve çıkan talaşlar incelenmiştir. 6 mm çaptaki matkapta en iyi pürüzlülük değeri 12 m/dakkesme hızı ve 0.075 mm/dev ilerlemede, 7.5 mm çaptaki matkapta en iyi pürüzlülük değeri 14 m/minkesme hızı ve 0.075 mm/dev ilerleme oranında ve 9 mm çaptaki matkapta en iyi pürüzlülük değeri12 m/min kesme hızı ve 0.15 mm/dev ilerleme oranında elde edilmiştir. Aşınmalar incelendiğindematkap uçlarında yan yüzey ve radyal aşınmaların oluştuğu gözlemlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Vanadis 4E’nin Kaplamalı Matkaplarla Delinmesinde; Aşınma, Yüzey Pürüzlülüğü ve Talaş Oluşumunun İncelenmesi
    (Duzce University, 2023) Korucu, Salih; Soy, Gürkan; Samtaş, Gürcan
    Vanadis 4E, yüksek aşınma direncine ve çok iyi sünme özelliğine sahip, günümüz piyasasında yaygın olarak kullanılan çok yönlü toz metalurjik takım çeliğidir. Malzemelere uygulanan delme operasyonları, talaşlı imalat sektöründe yaygın olarak kullanılan işlemlerden biridir. Delme operasyonlarında, kullanılan malzemeye göre değişiklik gösterebilen kaplamalı veya kaplamasız matkaplar kullanılmaktadır. Bu çalışmada Vanadis 4E toz metalürjik çeliğe TiN kaplamalı HSS matkaplarla delme operasyonu uygulanmıştır. Çalışmada; 5, 8.5 ve 10.5 mm çapta matkaplar, 22, 23 ve 24 m/dak kesme hızları ve 0.10, 0.12 ve 0.14 mm/diş ilerleme oranları kullanılmıştır. Taguchi L9 ortogonal dizisi kullanılarak 9 deney yapılmış, deneyler sonrası malzeme deliklerden kesilerek, delik iç yüzeylerinden pürüzlülük değerleri ölçülmüştür. Ayrıca, deliklerin çevresindeki malzeme yüzeylerinden sertlik ölçümleri yapılmıştır. Deneylerde kullanılan matkapların deney sonrası optik mikroskop ile aşınma durumları incelenmiştir. Her bir deney sonrası oluşumları da incelenmiştir. 5 mm çaptaki matkapla en iyi pürüzlülük değeri 1. deneyde, 8.5 mm çaptaki matkapla yürütülen deneylerde en iyi pürüzlülük değeri 6 numaralı deneyde ve 10.5 mm çaptaki matkapta ise en iyi pürüzlülük değeri 7. deneyde elde edilmiştir. Matkaplarda ki aşınmalar değerlendirildiğinde, yan yüzey ve radyal aşınmaların oluştuğu görülmüştür.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim