Yazar "Keskin, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Deri Endüstrisi Atık Yağlarından Üretilen Biyodizelin Dizel Motor Yanma Performans ve Emisyonlarına Etkisinin İncelenmesi(2022) İnal, Oğulcan Mustafa; Keskin, Ahmet; Emiroğlu, Alaattin Osman; Şen, MehmetBu çalışmada öncelikle deri endüstri atık yağından biyodizel yakıtı üretilmiştir. Daha sonra elde edilen biyodizel, petrol kökenli dizel yakıtı (D100) ile %10 ve %30 oranlarında karıştırılarak sırasıyla elde edilen D90 ve D70 yakıt karışımlarının motor performans, egzoz emisyon ve yanma karakteristikleri analiz edilerek referans motorin yakıtı ile karşılaştırılmıştır. Motor testlerinde, hava soğutmalı, tek silindirli, dört zamanlı ve direk püskürtmeli bir dizel motoru kullanılmıştır. Deneyler motor tam yükte iken farklı motor devirlerinde gerçekleştirilmiştir. Test sonuçları, biyodizel karışımlarının yanma sürelerinin kısa olması sebebiyle maksimum ısı salınımı ile maksimum silindir basıncının motorine kıyasla daha yüksek olduğunu göstermiştir. Biyodizel oranının artmasıyla ısıl verim ve moment değerlerinde azalma gözlenmiştir. Ayrıca, biyodizel karışımları, NOx emisyonlarında önemli bir değişikliğe neden olmazken, is emisyonlarında ise azalmaya neden olmuştur.Öğe DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARININ HAFTA İÇİ VE HAFTA SONU UYGULANMASINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ(2021) Keskin, Ahmet; Kazak, EnderBu çalışma, Türkiye’de 2014-2015 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanan destekleme ve yetiştirme kurslarının (DYK), hafta içi ve hafta sonu uygulamasına yönelik öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, olgubilim deseninde tasarlanmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle 19 öğretmenden toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre hafta sonu uygulanan DYK’lerin, öğrencilerin akademik başarılarını artırmada hafta içi uygulanan DYK’lere oranla daha etkili olduğu tespit edilmiştir. Hafta içi uygulanan DYK’lerin avantajlı yönü, öğrenci devamlılığıdır. Hafta içi uygulanan DYK’lerde yorgunluk ve beslenme gibi olumsuzlukların öne çıktığı görülürken hafta sonu uygulanan DYK’lerde devamsızlık probleminin öne çıktığı görülmüştür. Hafta içi ders saati sayılarının düşürülmesi, sanat ve spor gibi beceri derslerinin de DYK’lerde açılması, DYK’lerin iyileştirilmesine yönelik öneriler olarak sunulmuştur. Yine hafta sonu uygulanan DYK’lerde öğrenci ve öğretmenlerin sosyal anlamda yaşadığı sorunlara çözüm önerileri ile öğrencilerin devamsızlığının önlenmesi önerileri getirilmiştir. Araştırmanın onuçlarının başta Millî Eğitim Bakanlığı olmak üzere kurslar ile ilgili yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilere yol gösterici olması beklenmektedir.Öğe Destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğretmen görüşleri(Düzce Üniversitesi, 2020) Keskin, Ahmet; Kazak, EnderBu çalışma ile Türkiye'de, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı ile uygulanmaya başlanan ve zaman geçtikçe katılımın artması nedeniyle eğitim faaliyetlerini doğrudan etkileyen DYK'ya ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Araştırma, olgubilim deseninde tasarlanmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. DYK, okulda öğrenilen bilgilerin pekişmesi ve sınava hazırlanmada öğrencilere katkı sağlamak amacıyla faaliyete geçmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, hafta sonu DYK'nın öğrencilerin akademik başarılarını artırmada hafta içi DYK'ya oranla daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Hafta içi DYK'nın da hafta sonuna göre öğrenci devamlılığı noktasında avantajları bulunmaktadır. Hafta içi DYK'da yorgunluk ve beslenme gibi olumsuzluklar ön plana çıkarken hafta sonu DYK'da devamsızlık problemi öne çıkmıştır. Hafta içi ders saatlerinin düşürülmesi ve beceri derslerinden destekleme ve yetiştirme kurslarının açılmasının faydalı olacağı DYK'nın iyileştirilmesine yönelik bir öneridir. Yine hafta sonu DYK'da öğrenci ve öğretmenlerin sosyal anlamda yaşadığı sorunlara çözüm önerileri ile öğrencilerin devamsızlığının önlenmesi önerileri getirilmiştir. Araştırmada ortaya çıkan sonuçların Millî Eğitim Bakanlığı başta olmak üzere kurslar ile ilgili yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilere yol gösterici olması beklenmektedir.Öğe Hafta İçi Uygulanan Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri: Fenomenolojik Bir Çalışma(2020) Keskin, Ahmet; Kazak, EnderBu çalışmanın amacı, Türkiye’de, 2014-2015 eğitim öğretimyılından itibaren uygulanmaya başlanan ve 2018-2019 eğitimöğretim yılı itibari ile yaklaşık olarak 10 milyon öğrenci, 500 binöğretmen ve 10 bin yönetici ile eğitim üst yapılanmasını doğrudanetkileyen destekleme ve yetiştirme kurslarının (DYK) hafta içiuygulanmasına ilişkin öğrencilerin görüşlerini ortaya koymaktır.Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden betimsel fenomenolojideseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılı II. döneminde Düzce ilinde bir kamuortaokulunda hafta içi destekleme ve yetiştirme kurslarına katılanotuz beş öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmışgörüşme tekniği kullanılarak toplanmış, verilerinçözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmasonunda, öğrencilerin kursları; ders ve sınav başarısını artırmak,derslerde anlaşılmayan konuları daha iyi anlayabilmek, daha çokbilgi öğrenmek, ders ve konu tekrarı yapmak amacıyla tercihettikleri tespit edilmiştir. Kursların, öğrencilerin akademikbaşarılarını ve motivasyonlarını artırdığı; planlı ve programlıçalışma becerisi kazandırdığı ve sosyalleşmelerine katkı sağladığıdiğer tespitler arasındadır. Kursların kalitesinin artırılması içinöğrenci önerileri değerlendirildiğinde, hafta içi DYK saatlerininyeniden düzenlenmesi, kurs başlangıcında teneffüs süresininuzun tutularak öğrencilerin beslenme ihtiyaçlarının giderilmesi,DYK’da temel dersler (Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, SosyalBilimler) dışında spor ve sanat etkinliklerinin de uygulanabilmesigerektiği görüşleri öne çıkmıştır. Araştırmada ortaya çıkansonuçların, başta Milli Eğitim Bakanlığı olmak üzere kurslarlailgili tüm paydaşlara yol gösterici olacağı düşünülmektedir.