Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Hoşver, Pelin Ustaoğlu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmen Adaylarının Halk Oyunları Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
    (Hasan ŞAHAN, 2020) Hoşver, Pelin Ustaoğlu; Tiryaki, Kadir; Pehlivan, Mensur
    Bu çalışma Beden Eğitimi ve Spor öğretmen adaylarının halk oyunları tutumlarını incelenmek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Düzce Üniversitesi ve Kastamonu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören ve Halk Oyunları Dersi almış 87’si kadın (%35,8) ve 156’sı erkek (%64,2) olmak üzere toplam 243 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma da veri toplama aracı olarak, Turan (2015) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi Öğretmen Adayları İçin Halk Oyunları Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için (SPSS) 22.0 paket programı kullanılmıştır. Yapılan normallik testi sonucunda, halk oyunları dersi tutumlarına ilişkin elde edilen p değeri 0,05 ten küçük olduğu için non-parametrik testler kullanılmıştır. İkili gruplarda Mann-Whitney U, çoklu gruplarda Kruskal Wallis Testi, Kruskal Wallis uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi (p<0.05) olarak kabul edilmiştir Sonuç olarak beden eğitimi öğretmen adaylarının, halk oyunları dersi tutum ölçeği verilerine göre; yaş, sınıf değişkenlerine göre istatiksel olarak anlamlı bir fark görülmezken, cinsiyet değişkenine göre erkek beden eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersi tutumlarının daha olumlu bir görüşte oldukları ortaya konulmuştur. Araştırmaya katılan Düzce ve Kastamonu da eğitim gören öğretmen adaylarının halk oyunları dersi tutum ölçeği toplam puan üzerinden karşılaştırıldığında sonuç olarak; Düzce Üniversitesinde eğitim gören beden eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersi tutumlarının daha olumlu bir görüşte oldukları ortaya konulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    INVESTIGATION OF THE METAPHORICAL PERCEPTIONS OF SPORTS SCIENCES FACULTY STUDENTS REGARDING THE CONCEPTIONS OF PLAY AND PHYSICAL ACTIVITY
    (Unesp-Faculdade Ciencias & Letras, 2022) Hoşver, Pelin Ustaoğlu; Sarıkol, Eyyüp
    The aim of this research is to examine the metaphorical perceptions of the students of the faculty of sports sciences towards the concepts of play and physical activity. In the results of the analysis, metaphors for the concept of game consist of nine metaphors, namely, repressive activity, physical well-being, life phenomenon, social and emotional needs, academic development, psychological well-being, eating-drinking, past and nature, while metaphors for the concept of physical activity are the phenomenon of life, psychological wellbeing, physical well-being, recreational activity, health, nature, education, quality life, negative situation is seen in the form of work. As a result, as a result of the metaphorical perceptions of the students of the faculty of sports sciences towards the concepts of game and physical activity; Regarding the concept of game, the majority of the participants for the concept of recreational activity, physical well-being, vital phenomenon, social and emotional needs, academic development, psychological well-being, eating-drinking and physical activity as the past.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Movement Training Course View Scale Validity And Reliability of Study
    (Selcuk University, 2023) Hoşver, Pelin Ustaoğlu; Hasırcı, Merve; Akpınar, Selahattin
    Movement education is important for the development of children, so it should be ensured that children gain multiple experiences with movement education curriculum prepared by experts suitable for children's developmental periods. This should only be provided by experts who have taken or have taken the movement education course at universities' faculties of sports sciences or physical education and sports colleges. The aim of this research is to develop a valid and reliable scale in order to determine the attitudes of the students who take the movement education course towards the movement education course. The study group of this research consisted of 300 students, 178 of whom were enrolled in physical education and sports teaching and 122 of them were enrolled in the department of coaching education and took the movement training course, studying at the faculties of sports sciences and sports sciences schools of various universities in the spring semester of the 2021-2022 academic year. forms. 103 of the students are female and 197 are male. Cronbach Alpha coefficient was calculated to determine the reliability of the scale. As a result of expert opinion and exploratory factor analysis, a five-point Likert-type scale consisting of 26 items was obtained. The scale consists of three dimensions. In order to determine the internal consistency of the scale, the item-total correlation was calculated and it was seen that the correlation values of all items were high. The Cronbach Alpha reliability coefficient, which was calculated to determine the reliability of the scale, was calculated as .962. When the findings related to the validity and reliability studies of the scale are examined, it can be said that the scale is a valid and reliable measurement tool that can measure the attitudes of the students towards the movement education lesson.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara yönelik hazırlanan bireyselleştirilmiş koordinatif eğitim programının çocukların sosyal davranışları üzerine etkisi
    (Düzce Üniversitesi, 2021) Hoşver, Pelin Ustaoğlu; Türegün, Emre
    Bu çalışma otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara yönelik hazırlanan bireyselleştirilmiş koordinatif eğitim programının otizm spektrum bozukluğu tanısı almış 3 çocuğun sosyal davranışları üzerine etkisi incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla otizm spektrum bozukluğu tanısı almış ikisi beş, biri yedi yaşında olan üç çocuk araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan eylem araştırması ile desenlenmiştir. Çalışma kapsamında sekiz haftalık bireyselleştirilmiş koordinatif eğitim programı hazırlanmış ve her bir çocuğa haftada üç gün 30 dk bireyselleştirilmiş koordinatif eğitim programı uygulanmıştır. Çalışmada video kayıt, saha notları, günlük, tez izleme komite toplantıları, geçerlilik komite toplantıları ve yarı yapılandırılmış görüşmeler ile çalışma verileri elde edilmiştir. Video kayıtları hafta hafta izlenerek öğrencilerin gelişimleri listede değerlendirilmiş ve daha sonra sayısal veri elde edilen davranışlar grafikleştirilmiş, gözle görülebilen değişimler ise davranışın gözlemlendiği süre belirtilerek tablolaştırılmıştır. Çalışma sonucunda Ziya'nın saldırma, bağırma, sızlanarak şikâyet etme, çağırıldığında bakma, davranışlarını istenilen şekilde düzeltme, öfke patlaması, anlamsız şekilde boşluğa bakma, ellerini amaçsız sallama, etkinleri katılmayı reddetme, öğretmen ile etkileşim kurma, ismine tepki vermeme davranışlarında; Mahmut'un kendi etrafında dönme, çağırıldığında bakmama, öğretmeni ile etkileşim kurma, ismine tepki vermeme davranışlarında; Yasin'in sızlanarak şikâyet etme ve gözlemlenebilen olumsuz davranışlarında azalma meydana gelmiştir. Sonuç olarak bireyselleştirilmiş koordinatif eğitim programının otizm spektrum bozukluğu olan çocukların sosyal davranışlarında olumlu gelişim sağladığı içerik analizi ile tespit edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Play-Off Müsabakalarında Yer Alan Kadın Voleybolcuların Zihinsel Antrenman Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    (İlyas GÖRGÜT, 2019) Kara, Öznur; Hoşver, Pelin Ustaoğlu
    Bu çalışmanın amacı play-off müsabakalarında yer alan kadın voleybolcuların zihinsel antrenman düzeylerini yaş, voleybol oynama süresi, görev aldıkları mevki, play-off’a katılma deneyimleri değişkenlerine göre incelemektir. Araştırmaya 2018-2019 yılı Türkiye Kadınlar 2. Lig play-off müsabakalarında mücadele etmiş sekiz farklı takımda yer alan 106 kadın voleybolcu araştırmaya gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Behnke ve arkadaşları (2017) tarafından geliştirilen Türkçe uyarlaması Yarayan ve İlhan (2018) tarafından yapılmış olan Sporda Zihinsel Antrenman Envanteri (SZAE) kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 22.00 paket programından yararlanılmıştır. Veriler normal dağılım göstermediğinden dolayı Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda sporcuların zihinsel antrenman düzeylerinin yaş, voleybol oynama süresi ve play-off’a katılma deneyimleri değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılık gösterdiği (p0,05) bulunmuştur. Sonuç olarak yaşın, voleybol oynama süresinin ve play-off’da yer alma deneyiminin artmasının zihinsel antrenman seviyesi üzerinde olumlu etkileri olduğu söylenebilir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Spor Bilimleri Fakültesinde Öğrenim Gören Antrenörlük Bölümü Öğrencilerinin Liderlik Tarzı Algılarının İncelenmesi
    (Gaziantep University, 2023) Sarıkol, Eyyüp; Hoşver, Pelin Ustaoğlu
    İnsanlık tarihinin çok eski dönemlerine kadar dayanan liderlik kavramıyla birlikte, etkili liderlik ile başarılı antrenörlüğün doğru orantılı olduğu düşünülmektedir. Liderlik stilleri, bu stillerin performansa katkısı, sporcuyu başarılı kılması, sporcu-antrenör ilişkisini güçlendirmesi, , antrenör sporcu iletişimini kuvvetlendirmesi, sporcuların motivasyonunun olumlu yönde arttırması liderlik açısından antrenörlüğe olumlu katkı sağladığı düşünülmektedir bu bilgiler ışığında bu araştırmanın amacı; spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören antrenörlük bölümü öğrencilerinin liderlik tarzı algılarının incelenmesidir. Araştırma grubunu 2022-2023 eğitim-öğretim yılından Iğdır Üniversitesi SBF’de öğrenim gören 206 gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Araştırma da veri toplama yöntemi olarak “Kişisel Bilgi Formu”, ile Çok Yönlü Liderlik Yönelimleri Ölçeği (ÇYLYÖ) kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; araştırma grubunun cinsiyet değişkeni, lisanslı sporcu olma durumu, yaş değişkeni, sınıf değişkeni, gelir durumu, haftalık spor yapma süresi ve yaptığı spor türüne göre çok yönlü liderlik yönelimleri ölçeği toplam puan ve ölçek tüm alt boyutları toplam puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Araştırma grubunun spor yapma durumu ile çok yönlü liderlik yönelimleri ölçeği toplam puan ve ölçek alt boyutlarında politik liderlik toplam puan ortalaması arasında anlamlı farklılık olduğu belirlenirken, ölçek alt boyutları insan kaynaklı liderlik, karizmatik liderlik ve yapısal liderlik puan ortalaması arasında anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür, araştırma grubunun sporun hayatınızdaki önemi ile çok yönlü liderlik yönelimleri ölçeği toplam puan ve ölçek alt boyutlarından insan kaynaklı liderlik toplam puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu belirlenirken, ölçek alt boyutları politik liderlik, karizmatik liderlik ve yapısal liderlik toplam puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    YARATICI DRAMA EĞİTİMİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMEN ADAYLARININ YARATICI DRAMA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ
    (Atatürk Üniversitesi, 2020) Hoşver, Pelin Ustaoğlu; Kara, Öznur; Kaya, Hande Baba
    Günümüzde drama uygulamaları okul öncesi eğitiminden lisansüstü eğitimine kadar birçok eğitim kademesinde yer almaktadır. Son zamanlarda beden eğitimi dersi öğretim programlarının içinde de yaratıcı drama tekniklerinin yer verildiği gözlemlenmektedir. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarına yönelik olarak verilen yaratıcı drama eğitiminin öğrencilerin yaratıcı drama dersine yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma deneysel desen çerçevesinde, deneme öncesi modellerden tek grup öntest-sontest modeli esas alınarak yürütülmüştür. Araştırmaya Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören 2019-2020 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Drama dersini alan 25 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Öğrencilere 10 hafta boyunca, haftada 1 gün 4 saat olmak üzere yaratıcı drama eğitimi verilmiş ve uygulama öncesi ile uygulama sonrası tutum puanları karşılaştırılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Adıgüzel (2007) tarafından geliştirilen Yaratıcı Drama Derslerine İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Frekans, ortalama ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Verilerin analizinde nonparametrik testlerden Wilcoxon testi, Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin öntest-sontest puan ortalamalarında sontest lehine anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. Cinsiyet açısından öntest puanları karşılaştırıldığında, kadın ve erkek öğrencilerin öntest puanları anlamlı bir şekilde farklılaşmamaktadır. Benzer şekilde, cinsiyet açısından sontest puanları karşılaştırıldığında, kadın ve erkek öğrencilerin sontest puanları anlamlı bir şekilde farklılaşmamaktadır. Öğrencilerin öntest-sontest puan ortalamları cinsiyet açısından karşılaştırıldığında hem kadın hem erkek öğrencilerin puan ortalamalarında sontest lehine anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. Sonuç olarak, 10 haftalık yaratıcı drama eğitiminin öğrencilerin yaratıcı drama dersine yönelik tutumlarında olumlu etkileri olduğu söylenebilir.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim