Yazar "Gürsel, Ümit" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Improving effect of poly (linolenic acid)-g-poly (caprolactone)-g-poly (t-butyl acrylate) interfacial layer on Au/n-Si diodes(Elsevier Science Sa, 2018) Gürsel, Ümit; Gökçen, Muharrem; Allı, AbdulkadirPoly (linolenic acid)-g-poly (caprolactone)-g-poly (t-butyl acrylate) (PLiIPCLPtBA) graft copolymer was used as an interfacial layer in Au/n-Si Schottky diode. The novel PLiIPCLPtBA layer was coated on n-Si single crystal wafer through an electrospinning system. Nanofiber characteristics of the PLiIPCLPtBA layer was obtained by a Field Emission Scanning Electron Microscope (FEG-SEM). The current-voltage (I-V) measurements of these AO-Si diodes with and without polymeric layer were conducted in dark and under various illumination intensity levels (halogen lamp) at room temperature. Main electrical parameters such as series resistance (R-s), shunt resistance (R-sh), ideality factor (n), reverse saturation current (I-o), zero-bias barrier height (Phi(bo)) and interface state density (N-ss) of the structures were extracted from forward-bias I-V data. (C) 2018 Elsevier B.V. All rights reserved.Öğe Lise Öğrencilerinin Sıvılarda Kaldırma Kuvveti Kavramına Yönelik Görsel İmgeleri ve İmgenin Kökenleri(2017) Karaçam, Sedat; Gürsel, ÜmitBu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin kaldırma kuvveti kavramına yönelik sahip oldukları görsel imgeler ve bu imgelerin kökenlerine yönelik algılarını incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya 20142015 öğretim yılında Düzce ili Akçakoca ilçesindeki bir lisenin dokuz, on, on bir ve on ikinci sınıflarında öğrenim gören 178 öğrenci katılmıştır. Uygulamada, öğrencilerin imgelerini ve kökenlerini belirlemek için öğrencilerden boş bir kâğıda kaldırma kuvveti denildiğinde zihinlerinde canlanan şekil veya şekilleri kâğıda çizmeleri ve bu şekilleri nereden kazandıklarını yazılı olarak açıklamaları istenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler iki kodlayıcı tarafından betimsel olarak analiz edilmiştir. Veri analizinde araştırmacılar tarafından verilen kodlar arasında tutarsızlıklar belirlenen 31 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin kaldırma kuvvetine yönelik günlük yaşamdan ve deneyimden uzak ders kitabı ve/veya test kitabı gibi kaynaklardan olduğu gibi kopyaladıkları ve düzgün geometrik şekillerin yer aldığı basmakalıp imgelere daha fazla sahip oldukları bulunmuştur. Bu bulgular ışığında öğrencilerin kaldırma kuvvetine yönelik sahip oldukları imgeleri günlük yaşam temelli imgeler yönünde revize etmek için, ders ve test kitapları gibi materyallerde günlük yaşam temelli görsellere yer vermek, öğretmenlerin kaldırma kuvveti konularını bağlam temelli işlemeleri için eğitim faaliyetleri düzenlemek gibi önlemler alınabilir.Öğe Poli (Linolenik asit)-g-Poli (Kaprolakton)-g-Poli (t-bütil akrilat) (PLilPCLPtBA) Graft Kopolimer Arayüzeyin Au/n-Si Diyot Parametrelerine Etkisi(Düzce Üniversitesi, 2018) Gürsel, Ümit; Gökçen, MuharremPoli (linolenik asit)-g-poli (kaprolakton)-g-poli (t-bütil akrilat) (PLilPCLPtBA) graft kopolimer Au/n-Si Schottky diyotlarda arayüzey tabaka olarak kullanılmıştır. Bu arayüzey tabakanın diyotlarda kullanılabilirliğini ve elektro-optik etkilerini incelemek için Au/n-Si (MS) ve Au/PLilPCLPtBA/n-Si (MPS) diyotlar üretilmiştir. PLilPCLPtBA polimer tabaka n-Si tek kristal üzerine elektrospinning yöntemiyle kaplanmıştır. Bu tabakanın yüzey morfolojisi ve nano fiber yapısı elektron mikroskobu yardımıyla incelenmiştir. MS ve MPS diyotların akım-voltaj (I-V) ölçümleri karanlık, halojen lamba ve UV (365 nm) aydınlatma şartlarında ve oda sıcaklığında gerçekleştirilmiştir. Bu diyotların; ters beslem doyum akımı (Io), sıfır beslem engel yüksekliği (?Bo), idealite faktörü (n), seri direnç (Rs), şönt direnç (Rsh) ve arayüzey durum yoğunluğu (Nss) gibi temel elektriksel parametreleri I-V ölçümlerinden hesaplanmıştır. Elde edilen değerler her bir aydınlatma durumu için kıyaslamalı olarak verilmiştir.Öğe SORU ÇÖZÜMÜNDE KULLANILAN BİLİŞSEL VE ÜSTBİLİŞSEL STRATEJİLERİN ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK VE KAVRAMSAL ANLAMA AÇISINDAN İNCELENMESİ(2020) Karaçam, Sedat; Gürsel, ÜmitBu çalışmada lise öğrencilerinin Newton’un hareket yasalarına yönelik çoktan seçmeli soruları çözerken kullandıkları bilişselve üstbilişsel stratejileri öğrencilerin üstbilişsel farkındalıkları ve kavramsal anlama düzeylerini dikkate alarak incelenmiştir.Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması temel alınmıştır. Yedi kişinin verisi çalışmada kullanılmıştır.Öğrenci seçiminde ölçüt örneklemeyöntemiyle öğrencilerin ilk olarak kavramsal anlama düzeyi Kuvvet Konuları KavramTesti ve üstbilişsel farkındalık düzeyleri ise Problemleri Nasıl Çözersiniz ölçeği ile belirlenmiştir. Elde edilen verilerleöğrenciler kavramsal anlama düzeyi ve üstbilişsel farkındalık seviyelerine göre gruplandırılmıştır. Sesli düşünme tekniğikullanılarak öğrencilere Temel Mekanik Test ’inden seçilen sorular çözdürülmüş ve çözüm sürecine yönelik yarıyapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin üstbilişsel farkındalıkları ve kavramsal anlamadüzeylerinin kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejileri etkilediği ve kavramsal anlama düzeyi düşük öğrencilerin soruyuokuma aşamasında daha fazla ve üstbilişsel düzeyde strateji kullanırken, üstbilişsel düzeyi yüksek öğrencilerin ise çözümaşamasında daha fazla ve üstbilişsel strateji kullandıkları bulunmuştur.Öğe Soru çözümünde kullanılan bilişsel ve üstbilişsel stratejilerin üstbilişsel farkındalık ve kavramsal anlama açısından incelenmesi(Düzce Üniversitesi, 2019) Gürsel, Ümit; Karaçam, SedatBu çalışmada lise öğrencilerinin Newton'un hareket yasalarına yönelik çoktan seçmeli soruları çözerken kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejileri öğrencilerin üstbilişsel farkındalıkları ve kavramsal anlama düzeylerini dikkate alarak incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Yedi kişinin verisi çalışmada kullanılmıştır. Öğrenci seçiminde tabakalı bir örneklemeye gidilmiş olup öğrencilerin ilk olarak kavramsal anlama düzeyi Kuvvet Konuları Kavram Testi ve üstbilişsel farkındalık düzeyleri ise Problemleri Nasıl Çözersiniz Ölçeği ile ölçülmüştür. Elde edilen verilerle öğrenciler kavramsal anlama düzeyi ve üstbilişsel farkındalık seviyelerine göre gruplandırılmıştır. Sesli düşünme tekniği kullanılarak öğrencilere Temel Mekanik Test 'inden seçilen sorular çözdürülmüş ve çözüm sürecine yönelik yarı yapılandırılmış görüşme düzenlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin üstbilişsel farkındalıkları ve kavramsal anlama düzeylerinin kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejileri etkilediği ve kavramsal anlama düzeyi düşük öğrencilerin soruyu okuma aşamasında daha fazla ve üst bilişsel düzeyde strateji kullanırken, üstbilişsel düzeyi yüksek öğrencilerin ise çözüm aşamasında daha fazla ve üstbilişsel düzeyde strateji kullandıkları bulunmuştur. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin çözümün değerlendirme aşamasında genellikle strateji kullanmadıkları dikkati çekmiştir. Bu bakımdan öğretmenlerin öğrencilere model olmaları ve çözüm süreçlerini sonuna kadar ilerletmelerine olanak sağlamaları gerektiği düşünülebilir.