Yazar "Er, Onur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An Evaluatıon on The Use of Receptıve Museum in Teachıng Turkısh As A Foreıgn Language: The Case of Kars Museums(Bayburt Üniversitesi, 2024) Yolcu, Emre; Bozkırlı, Kürşad Çağrı; Er, OnurThroughout the history of civilization, language has served as a tool for production and transmission, reflecting humanity's inherent need to coexist. By documenting every type of human experience and incorporating the diverse similarities and differences among nations, language constructs an unlimited, living museum of inclusivity. As a result, language establishes a collective social memory and inherently fosters intercultural fluidity and the need for foreign language acquisition, paralleling an individual's desire to communicate with others. Museums rank among the primary spaces that can be utilized to diversify learning environments and illustrate cultural elements in the foreign language learning process, which progresses more rapidly when cultural components of the target language are conveyed.This study aims to examine the museums of Kars within the context of receptive language competencies. The observation phase of the research included museums in the city center of Kars that actively receive visitors. The data collected during the research were analyzed using the descriptive analysis method. The findings highlight the significance of museums in teaching Turkish as a foreign language and emphasize the necessity of planning museum visits in accordance with the target audience.Öğe İkinci Dil Olarak Türkçe Öğrenen Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Faaliyetlere Katılmaya Yönelik Kaygıları(Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Derneği, 2022) Er, Onur; Şahin, Burak; Sarıtiken, HakanBu araştırmanın amacı yabancı uyruklu öğrencilerin hedef dilde düzenlenen etkinliklere katılmaya yönelik kaygılarını incelemektir. Araştırma nitel yönteme göre desenlenmiştir ve olgubilim çalışması türündedir. Araştırma kapsamında yabancı uyruklu öğrencilerin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile alınmıştır. Araştırmada kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda yabancı uyruklu öğrencilerin çoğunluğunun hedef dildeki sosyal faaliyetlere kendi istekleriyle veya öğretici teşvikiyle katıldıkları tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan yabancı uyruklu öğrencilerin çoğunluğunun hedef dildeki sosyal faaliyetlere katılmadan önce aşırı kaygılandıkları belirlenmiştir. Sosyal faaliyetler sırasında yabancı uyruklu öğrencilerin birçoğunun aşırı kaygılanmadığı tespit edilmiştir. Aşırı kaygılanan öğrencilerden ise “korktuğu için” kodu çıkarılmıştır. Ancak söz konusu korku sosyal faaliyetler sonrasında ortadan kalkmıştır ve hiçbir öğrenci aşırı kaygılanmamıştır.