Yazar "Duru, M. Nafiz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An analysis of small and medium-sized forest products enterprises in Turkey based on production, capacity usage, machine park and technology(Academic Journals, 2010) Korkut, Derya Sevim; Erdem, Emel; Duru, M. NafizWith this work, it is aimed to put forward the present situation about "production, capacity usage, machine park and technology" and to define the problems of the actuations of the forest products industry which is included in the scope of small and medium-sized enterprises (SME) in Duzce (an important place in terms of actuating the forest products industry in Turkey). For this aim, face-to-face questionnaires were administered to 43 SMEs in the forest products industry in Duzce. Data obtained revealed the problems of the SMEs and it was found that the basis of their problems was insufficient finance.Öğe Sales and marketing problems of small and medium sized forest products enterprises in Turkey(Academic Journals, 2010) Erdem, Emel; Korkut, Derya Sevim; Duru, M. NafizIn this study, we aimed to introduce the position of small and medium sized enterprises which serve in forest industry, to determine sales and marketing problems of these enterprises and to develop solutions for these problems. For this purpose, questionnaires which were constructed in a systematic manner were administered to the business administrators face to face appropriately using the on-the-spot technique. The participation rate was 41%. The findings of this study indicate that enterprises consider marketing and sales workout important but because of financial difficulties, problems regarding application of these workout may occur.Öğe Yeşil Pazarlama ve Tüketicilerin Çevre Dostu Ürünleri Kullanma Eğilimleri(Düzce Üniversitesi, 2013) Duru, M. Nafiz; Şua, EsraYeşil pazarlama; hava, su, toprak vb. doğal bileşenlerin korunmasına ve devamlılığının sağlanmasına ilişkin olarak yapılan girişimlerin pazarlama yönünden bakış açısını yansıtmaktadır. Bu bakış açısı çevreye duyarlı ürünlerin tüketiciye anlatılarak tüketicide bir bilinç uyandırması ve bunun sonucunda oluşacak hassasiyet ile doğaya dost ürünleri kullanma eğiliminin artırılması faaliyetidir. İlk bakışta maliyetli gibi görünen bu pazarlama stratejisi uzun vadede üretici açısından kâra dönüşmektedir.Bu çalışmada yeşil pazarlama mantalitesinin tüketici ve üretici açısından yararları ve uygulama alanı teorik anlamda açıklandıktan sonra uygulama bölümü ile bu konu somut hale getirilmeye çalışılmıştır. İstatistiksel analizlerde İstanbul Aydın Üniversitesi’nde 370 öğrenciyle yapılan anket çalışması sonucu elde edilen veriler ile SPSS 16.00 programında çalışılmış, tanımlayıcı istatistik analizler (mod, medyan, ortalama, standart sapma) alınmış ve güvenilirlik analizi yapılmıştır. Demografik veriler ile yapılan karşılaştırmalar sonucu “Çevreye Duyarlı Ürün Bilinci” ile sınıf düzeyi, ailenin meslek türü, anne ve babanın eğitim düzeyi ve ailenin gelir düzeyi arasında bir ilişki bulunurken, “Çevre Bilinci” ile cinsiyet arasında da ilişki olduğu saptanmıştır.