Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Deniz, Omur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    COVID-19 Pandemisi: Uzaktan Eğitimin Sağlık Alanında Eğitim Gören Öğrenciler Üzerindeki Etkileri
    (Düzce Üniversitesi, 2023) Şaylan, Aslıhan; Deniz, Omur; Dıramalı, Murat
    Amac?: Tu?m du?nyayı etkisi altına alan koronaviru?s salgını sebebiyle aniden gec?ilen uzaktan eg?itim sisteminin sağlık alanında eğitim alan öğrenciler tarafından değerlendirilmesi amac?lanmıs?tır. Gereç ve Yöntemler: Uygulamalı eg?itimin o?nemli bir yer tuttug?u Bolu Abant İzzet Baysal U?niversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Tıp Fakültesi ve Sag?lık Meslek Yu?ksekokulu’nda o?g?renim go?ren 505 o?g?renci tarafından cevaplandırılan 43 soruluk anket c?alıs?ması fakto?r analizi ile incelendi. Sosyo-demografik veriler sayı ve yüzde olarak ifade edildi. Faktörlerin sosyodemografik değişkenlere göre değerlendirilmesinde cinsiyet için Mann-Whitney U; eğitim, okul ve uzaktan eğitime erişim şekli için ise Kruskal-Wallis testleri kullanıldı. Bulgular: Anket çalışmasına 357 (%70,69) kadın, 148 (%29,31) erkek öğrenci katıldı. Bu kapsamda; öğrencilerin cinsiyetleri ile mesleki kaygı (p=0,030) ve online ders takibi (p=0,001) bakımından anlamlı farklılıklar bulundu. Ek olarak eğitim düzeyine göre sistemik altyapı (p=0,007) ve çevrimiçi ders takibi (p=0,029) açısından anlamlı farklılıklar görülmüştür. Öğrencilerin okudukları okul ile mesleki kaygı arasında ise anlamlılık gözlenmedi (p=0,101). Sonuç: O?g?rencilerin uzaktan eg?itime bakışları olumlu olmakla birlikte, memnuniyetlerini etkileyen fakto?rler deg?is?mektedir. Her ne kadar pandemi koşullarında uzaktan eğitim iyi bir bir altenatif olarak düşünülse de uygulamalı dersler ac?ısından o?g?renciler yu?z yu?ze eg?itimi tercih etmektedirler.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim