Yazar "Danişman, Şahin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Lise Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik Tutumları ve Kimya Bilgilerini Günlük Yaşam İle İlişkilendirme Dereceleri Üzerine “Bilimden Doğaya, Doğadan Bilime: Problemlere Çözümler” Projesinin Etkisi(2021) Bilir, Volkan; Karaçam, Sedat; Danişman, ŞahinBu çalışmanın amacı, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı kapsamındagerçekleştirilen “Bilimden Doğaya, Doğadan Bilime: Problemlere Çözümler” projesinde yapılanetkinliklerin, öğrencilerin kimya dersine yönelik tutumlarına ve dokuzuncu sınıf kimya dersindekazandıkları bilgileri günlük yaşam ile ilişkilendirme derecelerine etkilerini belirlemektir.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden kontrol grupsuz yarı deneysel desen kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 öğretim yılında Düzce ili merkez liselerinin dokuzuncusınıfı bitiren ve araştırmaya gönüllü katılan 28 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerefizik, kimya, biyoloji, çevre ve matematik alanlarında toplam 16 etkinlik yaptırılmıştır ve buetkinliklerin 4’ü kimya ile ilgilidir. Etkinlikler, katılımcıların günlük yaşamlarındakarşılaşabilecekleri problem durumlarına göz önüne alınarak, araştırma, sorgulama ve öğrenmeisteklerinin tetiklenmesini sağlayacak biçimde hazırlanmıştır. Araştırmada veri toplama araçlarıolarak “Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ile kimya derslerinde edindikleri bilgileri günlükyaşamla ilişkilendirme derecelerine (“hiç ilişkili değil=1” ile “tamamen ilişkili =10”) göredeğerlendirmelerinin istendiği bir anket kullanılmıştır. Bu veri toplama araçları araştırmanınbaşlangıcında ve sonunda katılımcılara uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan verilerparametrik olmayan istatistik tekniklerinden bağımlı gruplar için kullanılan Wilcoxon İşaretliSıralar Testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada yapılan kimya alanındaki etkinliklerin, öğrencilerinkimya dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde geliştirmede ve kimya dersinde edindikleri bilgilerigünlük yaşamla ilişkilendirme derecelerini arttırmada olumlu etkisinin olduğu tespit edilmiştir.Öğe Metaphoric perceptions of academicians and graduate students about the concepts of curriculum and curriculum evaluation(2020) Danişman, Şahin; Tosuntaş, Şule BetülThe aim of this study is to reveal the metaphoric perceptions of academiciansand graduate students about curriculum, curriculum evaluation, curriculumevaluator and curriculum evaluation standards. The data were gatheredthrough the participants’ answers for the sentence “I think the curriculum(etc.) is like …; because…”. According to the results, there are five differentcategories for curriculum which are “consisting of consecutive processes,guiding, having harmonious components, being functional, beingindispensable”; three different categories for curriculum evaluation whichare “supervision and control, elimination, correction”; four differentcategories for the curriculum evaluator which are “selective, supervisor,brave, corrective”; and four different categories for the curriculum evaluationstandards which are “rules, guiding, criteria for comparison, beingindispensable”.Öğe ÖĞRENCİLERİN GENEL BAŞARI VE MATEMATİK BAŞARISI DENEYİMLERİ: FENOMENOLOJİK BİR ARAŞTIRMA(2021) Danişman, Şahin; Bozcuoğlu, Duygu Yıldırım; Ünlüer, EmrahÖğrencilerin başarı algıları ve başarıya yükledikleri anlamlar, yaşam doyumlarının birgöstergesi olarak düşünülebilir. Dolayısıyla bu çalışmada, farklı kademelerdekiöğrencilerin başarılarına yükledikleri anlamların neler olduğunun, öğrencilerin başarıdeneyimlerinin nasıl gerçekleştiğinin ve matematik başarısının genel başarı içerisindenasıl konumlandırıldığının incelenmesi amaçlanmaktadır. Fenomenoloji olarakdesenlenen bu çalışmanın katılımcılarını, ortaokul, lise ve üniversite kademelerindentoplam 18 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından oluşturulan yarıyapılandırılmış görüşme formları kullanılarak elde edilen veriler, tematik içerik analiztekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, öğrencileringenellikle başarıyı konulan bir hedefe ulaşma olarak gördükleri; öğrencilerin başarıalgılarının ilkokul kademesinden itibaren not-ağırlıklı olmaktan uzaklaştığı, ancak budeğişimin asıl olarak lise kademesinden sonra belirginleştiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca,öğrencilerin matematik dersindeki başarılarının genel başarıları üzerinde etkisi olduğu,matematik başarılarının arkadaşlarıyla olan sosyal ilişkilerinden ziyade, aileleri veöğretmenleri ile olan ilişkilerini daha çok biçimlendirdiği sonucuna ulaşılmıştır.Öğe SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ DERSİNİN ÖĞRETİM ÜYELERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ(2020) Tosuntaş, Şule Betül; Karadağ, Engin; Danişman, ŞahinBu çalışmanın amacı sosyal bilimler alanında lisansüstü düzeyde verilenAraştırma Yöntemleri dersinin öğretim üyelerinin görüşlerine göreincelenmesidir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan durumçalışması kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini maksimum çeşitlilik veölçüt örnekleme yoluyla seçilen sosyal bilimler alanında çalışan yüksek lisansveya doktora seviyesinde araştırma yöntemleri dersi yürüten 7 öğretim üyesioluşturmuştur. Çalışmanın verileri literatür taraması sonunda oluşturulan12 soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Öğretimprogramı, öğrenci, öğretim üyesi ve kaynaklar şeklinde 4 tema altındaöğretim üyelerinin görüşlerine yer verilmiştir. Bulgulara göre öğretimprogramı açısından en çok üzerinde durulan nokta, Türkçe kaynakların yetersiz olmasıdır. Ders süresince en zor anlaşılan konunun örnekleme yöntemleri olduğu ifade edilmiştir. En önemli sorun olarak öğrencilerin ve öğretim üyelerinin zaman yetersizliği nedeniyle derse yeterince hazırlık yapmadan katılmaları olarak görülmektedir. Araştırma yöntemleri dersinin verimli olabilmesi için gerçek bir araştırma sürecinin yürütüldüğü bir uygulama yapılması gerekliliği ifade edilerek ders saatlerinin az olduğu vurgulanmıştır. Bu doğrultuda lisansüstü düzeyde araştırma yöntemleri dersine yönelik uygulamalı bir öğretim tasarımı yapılması ve dersin verimli olabilmesi için kaynakların etkin kullanılması yerinde olacaktır.Öğe Teaching Ability Beliefs Scale: Adapting into Turkish and Testing the Construct Validity(2019) Danişman, Şahin; Karadağ, EnginThis research aims to adapt the Teaching Ability Beliefs Scale (TABS, Fives & Buehl, 2008, 2013) used for determining the teaching ability beliefs of individuals into Turkish language and culture in addition to testing the validity and reliability of the Turkish version of the scale. Briefly, this research seeks for a scale to question the teaching ability from the perspective of ‘nature versus nurture’. The research was carried out using the data obtained from 270 teachers and 274 pre-service teachers. After the translation of the items in the scale and testing the translation validity, language and meaning validity, construct validity (exploratory and confirmatory factor analyses) and internal consistency have been examined. The results obtained indicated that the scale has three factors as (i) innate, (ii) learned, and (iii) hybrid and that the scale was valid and reliable for the Turkish culture. Two factors of the original scale which are requires polish and either resulted in the hybrid factor of the adapted scale. As a result, it can be inferred that the findings have evidential value for TABS to be used in identifying the teaching ability beliefs of teachers and pre-service teachers.