Yazar "Batman, Orhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Destinasyon Pazarlamasında Mutfak Kültürünün Rolü: Sakarya Örneği(2022) Baran, Züleyhan; Batman, OrhanDestinasyon çekiciliği konusunda mutfak kültürü önemli bir unsur olarak değerlendirilmektedir. Araştırmanın konusu, bir kentin mutfak kültürünün destinasyon çekiciliği ve kentin tanıtımı açısından öneminin belirlenmesi üzerine kurgulanmıştır. Bu amaçla geleneksel mutfağa ait özelliklerin destinasyon pazarlamasında nasıl kullanılabileceğine dair alan araştırması yapılması ön görülmüştür. Bunun için farklı kültürleri içinde barındıran Sakarya ili tercih edilmiştir. Araştırmada detaylı bilgi edinebilmek için nitel araştırma tekniklerinden derinlemesine görüşme yöntemi tercih edilmiştir. Bu konuda tanıtımda önemli rolü olduğu düşünülen ve müşteri sirkülasyonu fazla olan birinci sınıf restoranların yöneticileriyle görüşmeler yapılmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda, geleneksel mutfak kültürüne has birçok yiyecek-içeceğin tercih edilme oranının oldukça yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Geleneksel mutfak kültürü ile önemli düzeyde bir destinasyon çekiciliğine sahip olduğu anlaşılan Sakarya ilinin destinasyon pazarlaması kapsamındaki potansiyelinin değerlendirilmesine dair tavsiyelerde bulunulmuştur.Öğe Personel Güçlendirme ile Tükenmişlik Sendromu Arasındaki İlişki: Seyahat Acentalarında Bir Araştırma(2012) Batman, Orhan; Mesci, Zeynep AslanGünümüzde yoğun rekabetin getirdiği stresle başa çıkamayan işgörenlerde tükenmişlik görülmektedir. Bu çalışmanın amacı işgörenlerde personel güçlendirme ile tükenmişlik sendromu arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu bağlamda, seyahat acentalarında çalışan personel üzerine bir araştırma yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi nicel araştırma yöntemine dayanmaktadır bu kapsamda araştırmada anket tekniğinden yararlanılarak veriler toplanmıştır. Çalışmanın evrenini Türkiye'de faaliyet gösteren seyahat acentalarında çalışan işgörenler olarak belirlenmiştir. Çalışma evreninin büyük olmasından dolayı örnekleme yoluna gidilmiştir. Örneklemi oluşturan seyahat acentası çalışanlarından elde edilen 303 anket veri SPSS programı ile analize tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler, t-testi, ANOVA ve korelasyon analizleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, personel güçlendirme boyutları ile tükenmişlik boyutları arasında anlamlı ve ters yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, çalışanlarda güçlendirme puanları arttıkça tükenmişlik puanlarında belirli düzeyde azalma görüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Öte yandan, seyahat acentası çalışanlarının orta düzeyde tükenmişlik yaşadıkları tespit edilmiştirÖğe Problems faced by hotel businesses within the scope of environmental analysis factors: The case of Akçakoca(2024) Mesci, Muammer; Çömlekçi, İstemi; Öztürk, Emrah; Batman, OrhanThe aim of the research is to identify the problems faced by hotel businesses within the scope of internal and external environmental factors. In this context, qualitative research method was applied in the research. Data was collected through face-to-face semi-structured interviews with people who are the owners and senior managers of hotel businesses operating in Akçakoca. A total of 10 hotel businesses were interviewed. Data were analyzed with descriptive analysis technique. As a result of the research, it has been revealed that the enterprises face economic, political, legal and natural environmental problems arising from the remote environmental factors. It was also found out that they do not generally encounter problems arising from immediate environmental factors. Lastly, it was found out that generally they face marketing, human resources, finance and accounting problems in general in the context of internal environmental factors.Öğe Yöneticilerin Kurumsal Yönetime Bakış Açısı: Turizm İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma(2016) Mesci, Zeynep; Batman, Orhan; Öncü, Mehmet AkifYaşanan şirket skandalları ve aldatıcı yöneticiler vb. durumlardan dolayı son yıllarda özellikle şeffaflaşma vurgusu önem kazanmıştır. İşletmeler kurumsal yönetimi benimsedikleri sürece çeşitli skandalların önüne geçildiği gibi aynı zamanda da bunu işletme yönetim felsefesi olarak ta benimsemiş durumda olduklarının farkına varmaktadırlar. Bu çalışmada, turizm alnında faaliyet gösteren işletme yöneticilerinin kurumsal yönetime olan bakış açılarının durumunu tespit etmek ve kurumsal yönetim sürecinde hangi aşamada olduklarını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği ile elde ediliş olan veriler betimsel analizle yorumlanmıştır. Veriler, 2013 Mayıs ayında Borsa İstanbul'da işlem gören halka açık şirketlerin yöneticileri ile yapılan görüşme sonucunda elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, kurumsal yönetim dört aşamada (farkına varma, benimseme, itibar ve uygulama) değerlendirilmiş ve turizm işletmelerinin kurumsal yönetimi benimsemiş olmalarıyla birlikte henüz sistemin getirdiği uygulamalara güven oluşmadığı belirlenmiştir. Şeffaflaşma ve hesap verilebilirlik konusunda çekincelerin olduğu tespit edilmiştir