Yazar "Aslanargun, Engin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 18 / 18
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2000 YILINDAN SONRA EĞİTİM KURUMLARINA YÖNETİCİ SEÇME VE ATAMA YÖNETMELİKLERİNİN ANALİZİ(Siirt University, 2021) Gülmez, Fatih Mehmet; Aslanargun, EnginBu çalışmada 2000 yılından sonra eğitim kurumlarına yönetici seçmede kullanılan yönetici atama/görevlendirme yönetmeliklerinde yer alan kriter ve yöntemlerin karşılaştırmalı bir şekilde analizi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinde doküman analizi türünde bir araştırmadır. 2000 yılından sonra ilki 2003 yılında çıkarılan yönetici atama yönetmelikleri sonraki 17 senede 11’i yeni yönetmelik 14’ü ise bu yönetmeliklerde yapılan değişiklikler olmak üzere toplam 25 kez değişikliğe uğradıktan sonra 2021 yılında son şeklini almıştır. Bu nedenle araştırmamızda analiz edilen dokümanlar, ifade edilen dönemde çıkarılan yönetici atama yönetmelikleridir. İlgili yönetmeliklere Milli Eğitim Bakanlığı mevzuat sistemi ve Resmi Gazete’nin internet sayfası üzerinden ulaşılmıştır. Elde edilen veriler metin içerisinde tablolar ve şekiller yardımıyla görselleştirilmiş ve yorumlanmıştır. Yönetmeliklerde eğitim kurumu yöneticisi seçiminde kullanılan yöntemler analiz edildiğinde; yönetici değerlendirme formu, yazılı sınav ve sözlü mülakatın yöntem olarak kullanıldığı görülmektedir. Yönetmeliklerde yapılan değişikliklerin, atamada kullanılan yöntemlerden birinin öne çıkması veya atama puanı üzerindeki ağırlıklarının değiştirilmesi şeklinde olduğu görülmektedir. Bu yönüyle çıkarılan yönetmelikler, bunca değişikliğe rağmen birbirinin tekrarından ibarettir. Ayrıca bu süre zarfında çıkarılan yönetmeliklerin hiçbirinde eğitim kurumlarına yönetici olarak atanmak için lisansüstü eğitim görmüş olmak da bir ön şart olarak yer almamaktadır. Bu durum, eğitim kurumu yöneticiliğinin uzmanlaşma isteyen bir meslek yerine, belirli yıl şartını sağlayan öğretmenlere verilen ikinci bir görev olarak görülmeye devam ettiğinin kanıtı niteliğindedir.Öğe A SCALE DEVELOPMENT STUDY ABOUT SCHOOL PRINCIPALS' CONTRIBUTION TO PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF TEACHERS(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2017) Bilge, Bekir; Aslanargun, EnginThe purpose of this study is to develop valid and reliable Likert-Type scale which can be used to measure principals’ contribution to professional development of teachers. We live in a world where every penny has importance for education. So professional development of teachers is popular topic in many developed countries. With this study a sclae has been developed which reveals school principals’ contribution to Professional development of teachers and study was conducted in Duzce one of the province of Turkey located in West Blacksea Region. Teachers who employed in National Educational Directorate of Duzce selected as the sample group of study. After first administration and result of exploratory factor analysis, a three-factor scale was created which has 28 items. KMO test result of scale was .979 that is above of the acceptable limit .70. Bartlett’s test of sphericity result was p =0.000< .01 and it is significant at level of .01. Scale has three factors above than 1.00 Eigen value. These three factors explain 72.9 % of the total variance. Cronbach's Alpha result was calculated as .986 and Spearman-Brown test-half test results were calculated as .966. After the second administration, Confirmatory Factor Analysis was performed and three-factor structure was confirmed.Öğe A Thematic Analysis On Articles Published In The Field Of Educational Administration After 2000s.(ULUSLARARASI EVRENSEL EĞİTİM AKADEMİK ARAŞTIRMA DERNEĞİ, 2024) Cozoğlu, Tuğba; Aslanargun, EnginThe purpose of this study is to identify emerging trends and tendencies of educational administration in Turkey and abroad after the 2000s. It is aimed to analyze the articles published in the journals of educational administration from a thematic perspective and to draw comparative results. With the thematic analysis of the articles published in selected journals which are considered important in the field of education administration, it is aimed to reach general assessments of the situation by uncovering the trends in Turkey and the world and examining the similarities and differences in these trends. Leadership as an emerging theme was the most frequently studied category, school improvement, school psychology, administrative structure, and processes followed this. While the themes such as racism, equality, women managers, and gender differences were among the most examined themes in the foreign articles, the situation was the opposite in local articles. In local articles, resolving organizational conflicts and ensuring unity of organization, the members of the organization being attached to the organization, maintaining the order of school and classroom, and ensuring student discipline were underlined. Articles published in the local journal are much more about other educational issues than administration and leadership.Öğe An Analysis on Structure of Qualitative Articles’ Discussion and Conclusion Section(Yeni Eğitim Yayıncılık, 2021) Ataman, Orhan; Aslanargun, EnginIn recent years, more and more qualitative research has been published in scientific journals in the field of education. However, the increase in the number of qualitative research becomes meaningful by understanding the paradigm on which these research methods are based and carrying out the studies based on this philosophy. This study aims to analyze conclusion and discussion parts of qualitatively designed articles to reveal to what extend they bound to post positivism paradigm of interpretative approach. Articles published in three journals which are indexed internationally (SSCI, ERIC) were analyzed depending on the criterions developed based on post positivism paradigm of qualitative methods. Document analysis was used for the study. It could be concluded that many of the articles analyzed seem to have a tendency of quantitative research methodology although they were alleged to be qualitatively designed. Furthermore; some studies were conducted by random sampling rather than purposive sampling, ended up with literature comparisons instead of rich and detailed interpretation, included statistical analysis rather than exploration and had no or limited endeavor for theory development process in discussion and conclusion section.Öğe BİR OKUL MÜDÜRÜNÜN BİR AYLIK MESAİSİ(Siirt University, 2022) Uzun, Tuncay; Aslanargun, EnginBu araştırma bir okul müdürünün bir aylık mesaisini nerede geçirdiği, mesaisinde neler yaptığı ve hangi işe ne kadar zaman ayırdığı hakkında; okul müdürü tarafından tutulan kayıtlarının analiz edilmesine dayalı bir yaşam öyküsü çalışmasıdır. Araştırmada amaçlı örneklem olarak gönüllü görev alan okul müdürü; 8 yıl 4 ay öğretmenlik, 8 yıl 3 ay yöneticilik olmak üzere toplam 16 yıl 7 aylık mesleki deneyime sahiptir. Araştırmada veri toplama aracı olarak günlük yapılan iş kalemlerinin nerede yapıldığını, saat kaçta başlayıp kaçta bittiğini, bu iş kaleminin ne kadar zaman aldığını, iş başlığını ve iş özetinin gösteren günlük yapılan işleri izleme formu kullanılmıştır. Bu form hem uygulama hem de akademik deneyimi olan çalışanın yazarları tarafından geliştirilmiştir. Veriler araştırmacı-okul müdürü tarafından işlenen, günlük yapılan işleri izleme formları ile toplanmıştır. Verilerin analizi esnasında okul müdürünün zamanını nerede geçirdiği, bu zaman dilimlerinde hangi işe ne kadar zaman ayırdığı ve bu iş kalemlerinin kendi içlerindeki detaylı dağılımları, ayrıntılı bölümlerinde açıklanarak ilgili grafiklerde gösterilmiştir. Buna göre okul müdürü zamanının çoğunu üst yönetim, diğer yöneticiler ve veliler ile görüşmelere ayırmakta ve bürokratik işleri yetiştirmeye çalışmaktadır. Okul müdürü zamanının büyük bir çoğunluğunu odasında geçirmekte; odası dışında geçirdiği sürede de okulun fiziki yetersizliklerinden kaynaklı sorunların çözümü için okulun çeşitli bölümlerinde bulunmaktadır. Okul müdürü olması gerekenin aksine öğretim liderliği davranışlarına yeterli zaman ayıramamaktadırÖğe Childhood Emotional Abuse and Cyberbullying Perpetration: The Role of Dark Personality Traits(Sage Publications Inc, 2021) Kircaburun, Kagan; Jonason, Peter; Griffiths, Mark D.; Aslanargun, Engin; Emirtekin, Emrah; Tosuntas, Sule B.; Billieux, JoelDark personality traits (i.e., Machiavellianism, psychopathy, narcissism, spitefulness, and sadism) are associated with adverse childhood experiences and deviant online behaviors. However, their mediating role between childhood emotional abuse and cyberbullying has never previously been investigated. We examined direct and indirect associations of childhood emotional abuse and cyberbullying via dark personality traits among 772 participants. Men were better characterized by dark personality traits and were more likely to engage in cyberbullying than women, and there were no sex differences in childhood emotional abuse. Collectively, dark traits fully mediated the relationship between childhood emotional abuse and cyberbullying in men, with partial mediation in the total sample and women. More specifically, Machiavellianism and spitefulness were mediators in both samples, sadism was a mediator in men and the total sample, and psychopathy was a mediator in the total sample and women. The dark personality traits can account for the association between childhood emotional abuse and cyberbullying, especially among men.Öğe Covid 19 Salgını Sürecinde Okuldan Uzak Kalan Öğrencilerin Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi(Siirt Üniversitesi, 2024) Buldu, Merve; Aslanargun, EnginBu araştırmanın amacı Covid-19 salgını sürecinde öğrencilerin okula karşı tutum ve davranışlarının incelenmesidir. Covid-19 salgınıyla okullarından uzak kalan öğrencilerin, uzaktan eğitim sürecinde okula karşı tutum ve davranışlarının neler olduğuna ilişkin öğrenci görüşlerinin ortaya konulmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemleri içerisinde bulunan maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Bu bağlamda çalışmanın örneklemini Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulda okuyan sekizinci sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Öğrenciler akademik başarılarına göre gruplandırılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak katılımcı öğrencilere dokuz adet açık uçlu soru sorulmuştur. Araştırmada elde edilen sonuçların analizi ile uzaktan eğitim sürecinde katılımcı öğrencilerin tamamının okulu özlediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin okula karşı özlemlerinin en önemli sebebini ise arkadaşlarına, daha sonra ise öğretmenlerine özlemleri oluşturmuştur. Katılımcıların çoğunluğu teknolojik sorunlardan ve yetersizliklerden dolayı uzaktan eğitimi faydasız bulmuş, öğrencilerin tamamı eğitim hayatlarına yüz yüze devam etmeyi istediklerini belirtmiştir. Araştırmada öğrencilerin tutum ve davranışlarının nedenleri detaylı olarak incelenmiştir.Öğe Eğitim Yönetimi Alanında Yüksek Lisans Yapmış Okul Müdürlerine Karşı Bakış Açıları(Yeni Eğitim Yayıncılık, 2023) Kırgın, Fazıl; Aslanargun, EnginBilim ve teknoloji alanında son birkaç yüzyılda gerçekleşen ilerlemelerle birlikte, artık bireyler içinde bulundukları topluma yararlı olabilmek ve kişisel gelişimlerini devam ettirmek için sahip oldukları bilgileri sürekli güncellemek ve bu bilgi ve yeteneklerine yenilerini ekleyerek kendilerini değişim karşısında güncel tutabilmek ihtiyacı hissetmektedirler. Eğitim hizmetlerinin verildiği eğitim kurumları, kendileri için belirlenmiş amaçları gerçekleştirmeye ve beklenen kaliteyi yakalamaya çalışırken pek çok unsurun etkisi altında kalmaktadır. Okuldaki eğitimin kalitesi üzerinde etkili olan unsurların başında, okulun yönetimden sorumlu, vizyon belirlemeye ve misyon gerçekleştirmeye öncülük eden okul müdürleri gelmektedir. Eğitim sisteminin en temel unsuru olan öğretmenlerle birlikte çalışan okul müdürlerinin öğretim liderliği kapsamındaki becerilere sahip olması öğrencilerin daha etkili öğrenmelerine ve dolayısıyla gelecek nesillerin ülke kalkınmasına yönelik değer üretmelerine olanak sağlayacaktır. Eğitim yönetimi alanında lisansüstü eğitim yapmış yöneticilerin bakış açılarında oluşması gereken farklılıkları, aldıkları eğitimin mesleki ve kişisel gelişime olan katkısını belirlemek amacı ile sürdürülen bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Lisansüstü eğitimi tamamlamış okul müdürlerinin yönetim faaliyetleri bir durum olarak kabul edilmekte ve bu durum aynı zamanda bir ölçüt olarak değerlendirildiğinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Düzce ilinde görev yapan yüksek lisans eğitimini tamamlamış on okul müdürü ile yarı yapılandırılmış form aracılığıyla görüşme gerçekleştirilmiş, görüşme metinleri betimsel ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma bulgularına göre yüksek lisans yapmış olan okul müdürleri öğretmenlerin kendilerine güven duyduğu, değer verdiği, kolay kabullendiği; diğer okul müdürlerden bazılarının fikir danışırken ve uzman olarak değerlendirirken bazılarının ise değersiz görme eğilimi içerisinde olduğu; üst yöneticilerin ise ağırlıklı olarak olumsuz yaklaştıkları ve değer vermeme davranışı sergilediği ifade edilmiştir. Okul müdürleri yapmış oldukları EYD alanında yüksek lisans eğitiminin bilgi yönünden mesleki yeterliliklerini arttırdığını, kişisel ve mesleki gelişimlerine katkı sağladığını, farklı bakış açısı geliştirdiklerini, iletişim becerilerinin güçlendiğini belirtmişlerdir.Öğe EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTSİZLİĞİNİN NEDENİ OLARAK OKUL/ÖĞRETMEN ETKİSİZLİĞİ VE AİLE KATILIMI(Öncü Okul Yöneticileri Derneği, 2022) Aslanargun, Enginİlerleme, demokrasi, insan hakları gibi kavramlar ile toplumdaki bireylere sunulan fırsat eşitliği arasında yakın bir ilişki vardır. Toplumsal hayattaki fırsat eşitliğinin alt boyutu olarak eğitimde fırsat eşitliği kapsam, hedef kitle ve derinlik açısından düşünüldüğünde etki gücü en yaygın eşitlik türleri arasında sayılmaktadır. 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren gelişmiş ülkelerde, son birkaç yıl içinde ise ülkemizde gündem olan bu konu fiziki, maddi ve teknolojik olanaklara indirgenerek oldukça dar, felsefesinden uzak ve niceliğe dayalı olarak tartışılmaktadır. 2021 yılında yapılan MEB Şurası gündem maddelerinden birisi olmasına karşın eğitim, bilim ve akademi dünyasında yeterli ilgiyi gördüğünü ve güncel çalışma raporlarına konu olduğunu söylemek mümkün değildir. Bunun en temel sebebi eğitimde fırsat eşitliği çalışmalarının öğretmen ve okul etkililiği ile aile katılımı merkezli yapılması gerekirken niceliksel ve fiziki iyileştirmelere indirgenmesinden kaynaklanmaktadır. Okul öncesi eğitimde yaşanan sayısal gelişmeler, okullara gönderilen ödenekler, ücretsiz kitap dağıtımı, zorunlu eğitim süresi ve okullaşmanın yükselmesi, öğretmen atamaları gibi nicelik ve sonuç merkezli tartışmaların yürütülmesi konunun yeterince anlaşılamadığını ve literatürdeki bilgi birikimiyle ilişkilendirilmeden yürütülmeye çalışıldığını göstermektedir. İhtiyaç analizi yapılmadan, gelişmiş eğitim sistemleri incelenmeden, oldukça zengin bir birikime sahip literatürden yararlanılmadan ve ciddi bir felsefeye dayanmadan yürütülecek eğitimde fırsat eşitliği çalışmaları mevcut eşitsizliği ortadan kaldıramayacağı gibi meşrulaştırma, derinleştirme ve sürekli hale getirme riskini taşımaktadır.Öğe İlçelerde Eğitimin Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri(Yeni Eğitim Yayıncılık, 2020) Ardıç, Ali Kemal; Aslanargun, Enginİl ve ilçelerdeki eğitim yönetimi üzerine ülkemizde henüz bir literatürün oluşmadığı, oldukça sınırlı sayıda çalışma yapıldığı ve eğitim yönetimi üzerine çalışan akademisyenlerin ilgi alanına pek girmediği alan taraması yapıldığında ortaya çıkmaktadır. Bu ihtiyacı gidermeye yönelik olarak Düzce’nin yedi ilçesinde görev yapan, ilçe milli eğitim müdürlerinin bakış açısıyla eğitim sorunları, görevleri süresince nitelikli bir eğitim için yaptıkları çalışmalar, kendilerini geliştirmek için neler yaptıkları ve eğitim yöneticilerinin hangi alanlarda eğitimler alınması halinde daha başarılı olunabileceği ile ilgili görüşlerinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında Düzce ilçelerinde görev yapan İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin görüşleri alınmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen bu durum çalışmasında eğitim yöneticilerinden ilçeleri yönetirken karşılaştıkları sorunlar, daha nitelikli bir eğitim yapılabilmesi için yaptıkları çalışmalar, kendilerini geliştirmek için neler yaptıkları ve daha iyi bir eğitim yöneticisi olabilmek için ihtiyaç duydukları seminer/kurs ve eğitimlerin neler olduğu hakkında veri toplamak için görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verileri analiz etmek için içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Ekonomik, insan kaynaklı ve bürokratik kaynaklı problemler ilçe yöneticilerinin karşılaştığı temel sorunlar arasındadır. Bu problemleri çözebilmek ve eğitimin niteliğini yükseltebilmek için eğitim çalışanları, paydaşlar ve diğer kurumlarla iletişim kurulmaya çalışılmaktadır. Mesleki gelişim anlamında ilçe müdürleri genellikle eğitim almayı savunmakta, yüksek lisans devam etme ve hizmet içi eğitimleri arttırma eğilimindedir.Öğe MODERNİTE VE POSTMODERNİTE ARASINDA TÜRK EĞİTİM YÖNETİMİNİN AÇMAZLARI(Öncü Okul Yöneticileri Derneği, 2023) Aslanargun, EnginYaşayan, gelişen ve değişen varlıklar olarak insanlar ve örgütler zaman içerisinde çeşitli düşünce yapılarından etkilenmekte ve dönüşmektedir. 1950’li yıllardan sonra dünya üzerinde etkili olmaya başladığı ileri sürülen postmodern düşüncenin ne olduğu, niçin ortaya çıktığı, neyi savunduğu ve eleştirdiği ve nasıl bir dünya tasavvuru öngördüğünün anlaşılabilmesi için 1650-1950 arası etkili olduğu iddia edilen modern düşüncenin bilinmesi gerekmektedir. Modernizm ve pozitivizm eleştirisinden yola çıkan postmodern düşünce, her alanda olduğu gibi eğitim ve eğitim yönetimi alanında da önemli dönüşümlere yol açacak tartışmaları başlatmıştır. Yüzyıldan fazla bir zaman sürecinde bütün eğitim sistemini belirleyen ve şekillendiren pozitivist bilim, insan ve eğitim anlayışı 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren yorumsamacı ve yapılandırmacı yaklaşımlarla birlikte yerel dinamiklere dayanan bir yönetim anlayışını ön plana çıkaran, merkeziyetçi politikaları eleştiren, çokkültürlü politikaları savunan, duygu ve değerleri önemseyen esnek ve durumsal bir eğitim ve yönetim düşüncesine evrilmek durumunda kalmıştır. Türk eğitim yönetimi sisteminin modern ve postmodern paradigmalar açısından nerede durduğu ve bunlardan hangi ölçüde etkilendiği bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır.Öğe ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT(Yeni Eğitim Yayıncılık, 2017) Aslanargun, Engin; Atmaca, TanerÖğretmenlerin mesleki gelişimleri konusunda üniversitelerle birlikte pek çok akademik çalışma yürütülmektedir. Bu bağlamda Düzce ilinde görev yapan öğretmenlerle yürütülen bu çalışmada öğretmenlerin mesleki gelişim konusunda ihtiyaç duydukları mesleki gelişim alanlarını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmaya toplam 85 öğretmen katılımcı olmuştur. Katılımcılar farklı okul tiplerinde, farklı branşlarda ve farklı kademelerde görev yapmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış form ile veriler toplanmıştır.Öğe ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMLERİ VE OKUL MÜDÜRLERİNİN KATKI DÜZEYLERİ(Siirt University, 2018) Bilge, Bekir; Aslanargun, EnginÖğretmenler için mesleki gelişim günümüz dünyasında büyük önem arz etmektedir. Öğretmenler çağın hızla gelişen teknoloji ve iletişim aletleri nedeniyle birincil bilgi kaynağı olmaktan uzaklaşmaktadırlar. Bir lider olması gereken okul müdürlerinin, okullarında görev yapan öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkısı ve desteği ne kadar yüksek olursa, öğretmenlerin mesleki gelişim faaliyetlerinden elde edecekleri kazanımın da o denli yüksek olması beklenebilir. Bu çalışmada için 28 maddeye sahip olan Likert tipi bir ölçek geliştirilmiştir. Bu çalışma ile öğretmenlerin mesleki gelişimlerine, okul müdürlerinin katkısının ne ve ne düzeyde olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yapılan analizlere göre öğretmenlerin algısına göre okul müdürlerinin öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkısının anlamlı olarak farklılaştığı tek değişkenin okul türü olduğu görülmüştür. İlkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul müdürlerinin öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine katkılarının öğretmenlere göre anlamlı olarak farklılaştığı, diğer değişkenlere göre ise (cinsiyet, yaş, kıdem, branş) anlamlı bir farklılığın olmadığı çalışma neticesinde ortaya konulmuştur.Öğe OKUL MÜDÜRLÜĞÜ ATAMALARINDA İDARİ YARGININ İPTAL GEREKÇELERİ VE ÖNE ÇIKAN HUSUSLAR(Siirt University, 2017) Aslanargun, Engin; Atmaca, TanerOkul yöneticiliğine atanmada getirilen yeni yasal değişikliklerle birlikte Türkiye’de binlerce okul müdürü yeniden değerlendirmeye tabi tutulmuş ve belirlenen alt sınır olan yetmiş beş puanı alamayanların görevlerine son verilmiştir. Gerçekleştirilen bu görevden alma işleminin ardından görevi sona eren pek çok okul yöneticisi, göreve iade edilmek ve yapılan atamaların durdurulması için bulundukları şehir veya bölgede idare mahkemelerine dava açmışlardır. Açılan davaların sonucunda idare mahkemesi okul yöneticilerinin davalarının çoğunu lehlerine olacak şekilde karara bağlamıştır. Ancak Milli Eğitim Bakanlığı bu kararlara rağmen tesis edilen işlemde ısrarcı olmuştur. Buradan hareketle yargı ve idare arasında yetki karmaşası yaşanmakta ve belirsiz bir durum eğitim kurumlarına egemen olmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’nin farklı şehirlerinden yüz altmış beş dava dosyası incelenmiştir.Öğe STRATEJİK PLANLAMA VE EĞİTİM(Düzce Üniversitesi, 2016) Aslanargun, EnginStratejik planlama, örgütlerin geleceğe yönelik planlarını çevresel etmenleri dikkate alarak değişim merkezli yürütmesidir. Örgütün, çevresel değişkenler karşısında tepkide bulunan bir konumda bulunması yerine hem iç hem de dış ortamın proaktif bir öznesi olması temeline dayanan strateji kavramı, eğitim örgütlerinin de güncel gelişmeler karşısında yenilenmeleri ve toplumsal beklentilere cevap verebilmesi, hatta onun yönlendiricisi olmasını öngörmektedir. Eğitim sunulacak insanların farklı yerel bölgelerde, farklı toplumsal, ekonomik ve coğrafi şartlarda yaşadığı düşünüldüğünde bölgelere göre yerel düzeyde stratejik planlama yapılmasının bir gereklilik olduğu ileri sürülmektedir. Bu araştırma, 2000-2008 yılları arasında Bilecik ilindeki öğrenci, öğretmen, derslik vb gibi eğitim durumunu ilgilendiren sayısal etmenlerde yaşanan değişimlerin yıllara göre dalgalanmasını incelemektedir. Betimsel nitelikteki bu incelemede, yerel düzeyde eğitim planlaması kapsamına giren geçen yedi yıla ait sayısal veriler yorumlanarak Bilecik ilinin gelecekteki eğitim durumuna ilişkin kestirimlerde bulunulması ve stratejik planlamanın yapılması amaçlanmaktadır. 2000 yılından sonraki eğitim durumuna ve dolayısıyla buna etki eden etmenlere dikkat çekmeyi hedefleyen bu araştırmada, örneklem alma yoluna gidilmemiş, il genelindeki bütün öğretmen, öğrenci ve okul sayılarına ilişkin istatistikler araştırma kapsamına alınmıştırÖğe THE REASONS FOR UNETHICAL BEHAVIOURS IN EDUCATIONAL SETTINGS: WHAT SHOULD BE DONE?(Engin ASLANARGUN, 2024) Kurt, Huzur; Aslanargun, EnginThis research was conducted to reveal, according to the opinions of the principals, the reasons for the unethical behavior of teachers towards students, colleagues, parents and school administrators while performing their profession. The research was conducted using the case study design within the qualitative research tradition. The research was conducted in high school schools in Düzce province in the 2021-2022 academic year, and the opinions of seventeen school principals were consulted to find answers to the research questions. The study group was determined using criterion sampling and snowball sampling, which are purposeful sampling methods. Descriptive analysis and content analysis methods, which are qualitative data analysis techniques, were used to analyze the school principal's opinions. According to the findings, the reasons for teachers' unethical behavior are; They were grouped into three sub-themes: reasons arising from professional inadequacy, reasons arising from the system and management, and personal reasons. Recommendations were made to practitioners and researchers within the framework of the findings.Öğe TÜRKİYE’DE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA DERS DENETİMİ VE ÖĞRETMEN PERFORMANSI(Yeni Eğitim Yayıncılık, 2022) Yağmur, Naciye; Aslanargun, EnginBu araştırmanın amacı maarif müfettişleri tarafından önceki yıllarda gerçekleştirilen ders denetimlerinin öğretmen performansındaki rolünü ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve kartopu örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda, okul müdürleri tarafından önerilen 15 öğretmen ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların isimleri gizlenerek çalışmada kod isimler (K1, K2…) kullanılmıştır. Görüşme sırasında alınan ses kayıtları araştırmacı tarafından çözümlenerek yazıya dökülmüştür. Araştırma sonucunda öğretmenler; ders denetimlerinin olumlu yönleri olarak faydalı olduğu, evrakları daha düzenli tuttukları ön plana çıkmıştır. Ders denetiminin olumsuz yönleri olarak, moral ve motivasyonu artırmadığı, öğretmenlerin olumsuz etkilenebileceklerini ve öğretmenlerin performanslarını artırıcı bir etkisinin olmadığını düşünmektedirler. Ders denetimlerinin artık maarif müfettişleri tarafından gerçekleştirilmemesinin okullar üzerinde herhangi bir şekilde boşluk oluşturmadığı, bu yeni sistemle birlikte genel anlamda stres olmayıp daha rahat çalıştıkları katılımcılar tarafından vurgulanmıştır. En iyi denetimin aslında kişinin vicdanı olduğu, şimdiye kadar gerçekleştirilen denetimler esnasında denetime ait standartların tam olarak belli olmadığı için her müfettiş tarafından farklı farklı uygulamaların yapıldığı ve bununda öğretmenler tarafından müfettişlere karşı olumsuz bir bakış açısıyla yansıdığı, müfettişlerin önyargısız olmaları gerektiği, öğretmenlerin de birbirlerini denetleyebilecekleri çok paydaşlı yeni bir sistemin de geliştirilebileceği katılımcılar tarafından vurgulanmıştır. Katılımcı öğretmenler denetimin kesinlikle olması gerektiği, denetim olmayan yerden iyi bir sonuç alınamayacağından bahsederken asıl olan kişinin kendi özdenetimini yapıp vicdanı olduğu şeklinde ifade etmişlerdir.Öğe VELİLERİN OKULDAN VE ÖĞRETMENLERDEN BEKLENTİLERİ(Ataturk University, 2024) Arslan, Eslem; Aslanargun, EnginAraştırmanın amacı öğrencileri ilkokula devam eden öğrenci velilerinin okuldan ve öğretmenden beklentilerini incelemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerine uygun olarak doküman analizi modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın veri kaynağını 1999-2021 yılları arasında “Velilerin okuldan ve öğretmenlerden beklentileri” yönünde Google Akademik, Ulakbim, ve Dergipark’ta yayınlanmış 50 makaleden oluşturmaktadır. Araştırma konusuyla alakalı materyallere ve bilgilere erişilerek alan taraması gerçekleştirilmiştir. Araştırmada velilerin okuldan beklentileri, velilerin öğretmenlerden beklentileri ve okul aile işbirliği içerikli dokümanlar seçilerek incelenmiş ve analiz edilmiştir. Velilerin okuldan beklentilerine yönelik olarak işbirliği ve etkili iletişim, akademik başarı, okulun öğrenciler için sunmuş olduğu imkânlar, okulda yapılan sosyal faaliyetler, öğrencileri hayata hazırlama kural ve davranışları öğrenme, milli değerlerine ve dini inanışlarına uygun eğitim verilmesi yönünde veli beklentilerinin olduğu görülmektedir. Velilerin öğretmenlerden beklentileri ayrımcılık yapmama, öğrencilere rehberlik yapma, doğru örneklik gösterme, öğretmenlerin kendini geliştirmesi ve etkili öğretim yöntemlerini kullanma yönünde beklentileri olduğu görülmektedir. Eğitimin en temel paydaşı olan veliler okul ile etkili bir işbirliği beklentisi içerisinde olduklarını yüksek oranda dile getirmektedir. Akademik çalışma bulguları velilerle etkili işbirliği noktasında ciddi eksiklikler olduğunu göstermektedir.