Yazar "Acar, Filiz Evran" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe B The Influence of Teacher Expectancy Improvement Strategies on Student Attitude and Achievement in English Courses (An Action Research Sample) dagger(Mdpi, 2019) Toksoy, Selnur; Acar, Filiz EvranThe aim of this study is to investigate the influence of teacher expectancy improvement strategies on student achievements and attitudes in English courses. We investigated the existing situation, and have presented a method that can provide the educational processes necessary to bring about the required changes. For this reason, the emancipatory/improving/critical action research model was used. The study was carried out on a sample group consisting of 87 students, 43 sixth graders, and 44 eighth graders, attending a school located in Duzce's city center during the 2015-2016 academic year. In order to collect the data, the "Teacher Expectancy Scale" that was developed by the researchers, as well as the "Attitude Scale towards English Course", and a further seven tests, which were prepared by the Turkish Ministry of National Education (MoNE), were used. The study was conducted for a total of 48 hours over 12 weeks, for four hours per week. As a result of the study, it was revealed that teacher expectations influenced the attitudes of the students towards the English lesson in a positive way, and increased their academic achievements.Öğe Ekstra Program Etkinlikleri ve Öğrencilere Katkısı(2024) Orhan, Ümmühan Güliz; Seis, Ayşe; Gel, Muhammet; Acar, Filiz EvranBu çalışmanın amacı öğrencilerin ekstra program etkinliklerinin sağladığı faydalar hakkındaki görüşlerinin neler olduğunun araştırılmasıdır. Alanyazında kişilerin çok yönlü gelişimi için derslerin dışında kalan, öğrencilerin gönüllü olarak katıldıkları sosyal, akademik, sanatsal vb. etkinlikler ekstra program etkinlikleri olarak ifade edilmektedir. Tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmada 13 maddeden oluşan “Ekstra Program Etkinliklerine Katılım Ölçeği” kullanılmış ve 12-18 yaş dönemindeki 690 ortaokul ve lise öğrencilerinden veriler toplanmıştır. Öğrencilere ayrıca ekstra program etkinliklerinin ölçekte belirtilmeyen faydalarının neler olduğu sorusu yöneltilmiş ve verilen cevaplar betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğrenciler ekstra program etkinliklerinin orta düzeyde faydalı olduğunu düşünmektedirler. Ayrıca ekstra program etkinliklerinin sosyal, akademik, fiziksel, duyuşsal, kişilik gelişimi ve iyi oluşları için faydalı olduğunu belirtmişlerdir. Öğrenci görüşleri; okula devam durumuna, aldıkları başarı belgelerine göre anlamlı fark göstermezken cinsiyete, sınıf düzeyine, akademik başarıya yönelik algıya, kitap okuma oranına, okula ve derslere duygu durumuna göre anlamlı farklılık göstermektedir. Araştırmanın sonuçlarına dayanarak ekstra program etkinliklerinin öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre zenginleştirilmesi ve ekstra program etkinliklerini faydalı görmeyen öğrencilerle bunun nedenlerini ortaya koyacak derinlemesine araştırmalar yapılması önerilmektedir.Öğe Öğrenme-Öğretme Sürecinde Kullanılabilecek Hızlı Ölçme Araçları(2018) Vardar, Aslıhan Kuyumcu; Acar, Filiz EvranBireyden beklenen özellikler değişen ihtiyaçlara göre zamanlafarklılaşmıştır. Başlangıçta bireyden beklentiler daha çok rutin becerilereyönelikken zamanla bu durum yerini analitik düşünme, etkili iletişimkurma vb. becerilere bırakmış ve bu beceriler Partnership for 21stCentury Skills (P21), The North Central Regional EducationalLaboratory's (NCREL) "enGauge", Assessement and Teaching of 21stcentury skills (ATC21S), International Society for Technology inEducation (ISTE), Organisation for Economic Co-operation andDevelopment (OECD) ve European Reference Framework gibi çeşitlikuruluşlar tarafından 21. yy becerileri adı altında tanımlanmıştır. Bubeceriler çeşitli ülkeler tarafından öğretim programlarının hedefleriyleilişkilendirilmeye çalışılmış ancak bunların değerlendirme aşamasındagöz ardı edildiği görülmüştür. 21. yy becerilerinin etkili bir şekildedeğerlendirilebilmesi için öğretmenlerin ürüne yönelik değerlendirmeninyanında biçimlendirmeye yönelik ölçme araçlarını da kullanmalarıoldukça önem taşımaktadır. Ancak yapılan araştırmalarda ürüne yönelikdeğerlendirmelerin daha fazla kullanıldığı, öğretmenlerin, bilgi eksikliğivb. nedenlerle biçimlendirmeye yönelik değerlendirmeleri daha azkullandıkları tespit edilmiştir. Bu araştırma ile bireyden beklenen 21. yybecerilerine yönelik olarak öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecindeetkili, pratik ve hızlı olarak kullanabilecekleri değerlendirme araçlarınınneler olduğu belirlenmiş ve öğrenme-öğretme sürecinde bunların nasılkullanılabileceğine ilişkin öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçdoğrultusunda literatürde yer alan bireyi izlemeye ve değerlendirmeyeyönelik kullanımı etkin ve kolay araçlar incelenmiş, hangi becerileri geliştirmeye yönelik olarak kullanılabileceği tartışılmıştır. Yapılanliteratür araştırmasına göre, bireyin, yaratıcılık ve yenilik, eleştireldüşünme ve problem çözme, iletişim ve işbirliği, bilgi okur yazarlığı,teknoloji okur yazarlığı, esneklik ve uyum, öz yönetim ve sorumlulukalma gibi 21. yy becerilerini ölçmek için; karar verme, matris, hızlı düşün,artı-delta, düşün-eşleş-paylaş, ön bilgileri sorgulama vb. araçlarsunulmuş ve bu araçların kullanımına ilişkin örnekler verilmiştir.Öğe Uygulama öğretmenlerinin öğretmen adaylarına rehberlik duzeyleri(2012) Aslanargün, Engin; Kılıç, Abdurrahman; Acar, Filiz EvranBu çalısmada uygulama öğretmenlerinin ortaöğretim kurumlarında uygulamaya katılan öğretmen adaylarına rehberlik etme düzeyleri arastırılmaktadır. Öğretmenlik uygulaması dersi, öğretmen adaylarının teorik olarak öğrendikleri bilgileri uygulamaya dönüstürerek öğretmenlik mesleğini tanımalarını amaçlamaktadır. Bu amaçla 2010 Yılında Düzce Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Bilgisayar, Elektrik, Makine, Mobilya ve Dekorasyon ve Yapı Öğretmenliği Bölümleri 4. sınıf 99 öğrencinin görüslerinden yararlanılmıstır. Eğitim derslerini tamamlamıs ve uygulamadan basarılı olmus öğrencilere uygulama öğretmenlerine iliskin yarı yapılandırılmıs açık uçlu sorular yöneltilmis ve gönüllü olanların cevaplamaları istenmistir. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizine tabi tutulmus, sonucunda 7 tema ortaya çıkmıstır. Bu temalar; dönem basında yapılan rehberlik, derslerin islenmesi, gözlem yapılması ve kayıtların tutulması, sınıf yönetimi, uygulama öğretmeninin dersi izlemesi, öğretmenlik mesleği konusunda bilgilendirme ve rehberliğin yeterlik düzeyi baslıklarında toplanmıstır. Bu baslıklar esas alınarak veriler yorumlanmıs ve bazı sonuçlara ulasılmıstır.Öğe Uzakdoğu Ülkelerinde Öğretmenlerin Mesleki Gelişim Modelleri(2018) Uğurlu, Funda; Dolmacı, Ahmet; Acar, Filiz EvranÖğretmenlerinmeslekigelişimisonyıllardaeğitimingeliştirilmesinde önemli bir faktör olmuştur. Öğretmenlerin meslekigelişimine oldukça önem veren ülkelerin ise uluslararası sınavlardakibaşarısının, eğitim sistemlerinin niteliğinin ve öğrencilerinin öğrenmeçıktılarının da ileri düzeyde arttığı görülmektedir. Bu nedenle öğrencileriçin gelişmiş eğitim çıktılarının ortaya çıkarılması amacıylaöğretmenlerinihtiyaçduyduklarıbecerilerin,tutumlarınveyetkinliklerin iyileştirilmesi hedeflenmektedir. Bu çalışmanın amacı;son yıllarda eğitimdeki başarılarıyla dikkat çeken Güney Kore, Japonya,Singapur ve Çin (Şangay) olmak üzere dört uzakdoğu ülkesindekiöğretmenlerin mesleki gelişim sürecine ilişkin kullanılan modellerinneler olduğunu araştırmaktır. Çalışma belirli bir konu ile ilgili bilgilerinözetini ve/veya bir sentezini sunduğundan bir derleme makalesi niteliğitaşımaktadır. Araştırmada uzak doğu ülkelerinde öğretmenlerin meslekigelişimi için uygulanmakta olan modellerin yanı sıra bu modellerinülkelere göre benzer ve farklı yönlerine de odaklanılmıştır. Bu altamaçlar dahilinde detaylı bir yerli ve yabancı literatür taramasıyapılmıştır. Elde edilen verilere göre uzak doğu ülkelerindekiöğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlamak için mentorluk, uzmanöğretmenlik, araştırma izni sistemleri-ücretli/ücretsiz izin sistemleri, ders araştırması, çevrimiçi öğrenme, öğretmen araştırma grupları veöğretmen transferi gibi modelleri kullandıkları tespit edilmiştir.Bu uygulamalar kapsamında öğretmenler deneyimli-uzmanöğretmen desteği alabilmekte, araştırma iznine sahip olabilmekte,işbirlikli olarak ders planlama ve öğretimi gerçekleştirebilmekte, gözlemyapabilmekte, sorunları tespit edip çözüm önerileri getirebilmekte,internet ortamlarından yararlanabilmekte ve çeşitli araştırmalaryapabilmektedirler. Böylece elde edilen sonuçlar eğitimin kalitesiniarttırmada, öğretmen yetiştirme sürecinde yapılabileceklere ilişkinönemli fikirler ortaya koymaktadır.