Yazar "Acar, Filiz Evran" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe B The Influence of Teacher Expectancy Improvement Strategies on Student Attitude and Achievement in English Courses (An Action Research Sample) dagger(Mdpi, 2019) Toksoy, Selnur; Acar, Filiz EvranThe aim of this study is to investigate the influence of teacher expectancy improvement strategies on student achievements and attitudes in English courses. We investigated the existing situation, and have presented a method that can provide the educational processes necessary to bring about the required changes. For this reason, the emancipatory/improving/critical action research model was used. The study was carried out on a sample group consisting of 87 students, 43 sixth graders, and 44 eighth graders, attending a school located in Duzce's city center during the 2015-2016 academic year. In order to collect the data, the "Teacher Expectancy Scale" that was developed by the researchers, as well as the "Attitude Scale towards English Course", and a further seven tests, which were prepared by the Turkish Ministry of National Education (MoNE), were used. The study was conducted for a total of 48 hours over 12 weeks, for four hours per week. As a result of the study, it was revealed that teacher expectations influenced the attitudes of the students towards the English lesson in a positive way, and increased their academic achievements.Öğe Ekstra Program Etkinlikleri ve Öğrencilere Katkısı(2024) Orhan, Ümmühan Güliz; Seis, Ayşe; Gel, Muhammet; Acar, Filiz EvranBu çalışmanın amacı öğrencilerin ekstra program etkinliklerinin sağladığı faydalar hakkındaki görüşlerinin neler olduğunun araştırılmasıdır. Alanyazında kişilerin çok yönlü gelişimi için derslerin dışında kalan, öğrencilerin gönüllü olarak katıldıkları sosyal, akademik, sanatsal vb. etkinlikler ekstra program etkinlikleri olarak ifade edilmektedir. Tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmada 13 maddeden oluşan “Ekstra Program Etkinliklerine Katılım Ölçeği” kullanılmış ve 12-18 yaş dönemindeki 690 ortaokul ve lise öğrencilerinden veriler toplanmıştır. Öğrencilere ayrıca ekstra program etkinliklerinin ölçekte belirtilmeyen faydalarının neler olduğu sorusu yöneltilmiş ve verilen cevaplar betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğrenciler ekstra program etkinliklerinin orta düzeyde faydalı olduğunu düşünmektedirler. Ayrıca ekstra program etkinliklerinin sosyal, akademik, fiziksel, duyuşsal, kişilik gelişimi ve iyi oluşları için faydalı olduğunu belirtmişlerdir. Öğrenci görüşleri; okula devam durumuna, aldıkları başarı belgelerine göre anlamlı fark göstermezken cinsiyete, sınıf düzeyine, akademik başarıya yönelik algıya, kitap okuma oranına, okula ve derslere duygu durumuna göre anlamlı farklılık göstermektedir. Araştırmanın sonuçlarına dayanarak ekstra program etkinliklerinin öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre zenginleştirilmesi ve ekstra program etkinliklerini faydalı görmeyen öğrencilerle bunun nedenlerini ortaya koyacak derinlemesine araştırmalar yapılması önerilmektedir.Öğe NULL CURRİCULUM AND ITS REFLECTIONS IN TURKEY(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018) Orhan, Ali; Acar, Filiz EvranCurriculum, which can be defined as the path that is followed to acquire intented knowledge, ability and attitude, is divided into different types by Posner (1995) and Eisner (1985). Null curriculum is one of these types. Although there are many studies about other curriculum types, no study about null curriculum are seen in literature in Turkey. So in this study, it is aimed to discuss the null curriculum elaborately, which has important role on planning education, within the frame of some questions to provide a basis for future studies. This study, which provides summary and synthesis of the knowledge about null curriculum that was found, is literature review. Null curriculum term can be described as the curriculum which includes what is not taught in schools either intentionally or unintentionally (Eisner, 1985). Schools or teachers are responsible for not only what they teach but also what they neglect to teach (Eisner, 1985). So the reasons, which cause to neglect or not to teach these parts, should be found out and understood. Null curriculum points out to the analysis of what is left out or neglected, and concentrates on how the curriculum is designed and implemented (Gholami, Rahimi, Ghahramani, & Dorri, 2016). The content, which are left out from the formal curriculum and included in the null curriculum, can be anything from the whole lesson to little information (Flinders, Noddings, & Thornton, 1986). Studying the reflections of null curriculum in schools has many benefits for deciding on content, aims and their choosing criteria and implementation of curriculum. Although null curriculum is divided into three types as intented, implemented and experiential (Assemi & Sheikhzade, 2013) in literature, in this study it is discussed in three types as the curriculum which is neglected by decision makers, by headmasters and teachers and by students.Öğe Öğrenme-Öğretme Sürecinde Kullanılabilecek Hızlı Ölçme Araçları(2018) Vardar, Aslıhan Kuyumcu; Acar, Filiz EvranBireyden beklenen özellikler değişen ihtiyaçlara göre zamanlafarklılaşmıştır. Başlangıçta bireyden beklentiler daha çok rutin becerilereyönelikken zamanla bu durum yerini analitik düşünme, etkili iletişimkurma vb. becerilere bırakmış ve bu beceriler Partnership for 21stCentury Skills (P21), The North Central Regional EducationalLaboratory's (NCREL) "enGauge", Assessement and Teaching of 21stcentury skills (ATC21S), International Society for Technology inEducation (ISTE), Organisation for Economic Co-operation andDevelopment (OECD) ve European Reference Framework gibi çeşitlikuruluşlar tarafından 21. yy becerileri adı altında tanımlanmıştır. Bubeceriler çeşitli ülkeler tarafından öğretim programlarının hedefleriyleilişkilendirilmeye çalışılmış ancak bunların değerlendirme aşamasındagöz ardı edildiği görülmüştür. 21. yy becerilerinin etkili bir şekildedeğerlendirilebilmesi için öğretmenlerin ürüne yönelik değerlendirmeninyanında biçimlendirmeye yönelik ölçme araçlarını da kullanmalarıoldukça önem taşımaktadır. Ancak yapılan araştırmalarda ürüne yönelikdeğerlendirmelerin daha fazla kullanıldığı, öğretmenlerin, bilgi eksikliğivb. nedenlerle biçimlendirmeye yönelik değerlendirmeleri daha azkullandıkları tespit edilmiştir. Bu araştırma ile bireyden beklenen 21. yybecerilerine yönelik olarak öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecindeetkili, pratik ve hızlı olarak kullanabilecekleri değerlendirme araçlarınınneler olduğu belirlenmiş ve öğrenme-öğretme sürecinde bunların nasılkullanılabileceğine ilişkin öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçdoğrultusunda literatürde yer alan bireyi izlemeye ve değerlendirmeyeyönelik kullanımı etkin ve kolay araçlar incelenmiş, hangi becerileri geliştirmeye yönelik olarak kullanılabileceği tartışılmıştır. Yapılanliteratür araştırmasına göre, bireyin, yaratıcılık ve yenilik, eleştireldüşünme ve problem çözme, iletişim ve işbirliği, bilgi okur yazarlığı,teknoloji okur yazarlığı, esneklik ve uyum, öz yönetim ve sorumlulukalma gibi 21. yy becerilerini ölçmek için; karar verme, matris, hızlı düşün,artı-delta, düşün-eşleş-paylaş, ön bilgileri sorgulama vb. araçlarsunulmuş ve bu araçların kullanımına ilişkin örnekler verilmiştir.Öğe Perspectives Related to Socio-Scientific Issues According to the Scientific Attitude Points of Secondary School Students(Mustafa ÖZGENEL, 2021) Genç, Tülin; Acar, Filiz EvranIndividuals have different opinions and views on many socio-scientific issues such as stem cells, influenza vaccine, cloning, nuclear power plants, and organ transplantation that affect social life. Scientific attitudes and scientific literacy of individuals can affect their approach to socio-scientific issues. This research aims to reveal how 8th-grade secondary school students' opinions towards socio-scientific issues change according to their scientific attitudes. For this purpose, the "Scientific Attitude Scale" and "Socio-Scientific Issues Evaluation Form" were applied to the students. The study used a mixed research method that included both qualitative and quantitative data collection.The students' levels of scientific attitude were determined based on the quantitative findings of the study. The students were observed to have a moderate scientific attitude in general. According to their scientific attitude scores, students were divided into three groups: lower, moderate, and upper. The opinions of the students in the lower and upper groups on socio-scientific issues were analyzed based on both qualitative and quantitative findings. According to the findings, students who have a high scientific attitude have more awareness and opinions on socio-scientific topics than students who have low scientific attitude.Öğe Uygulama öğretmenlerinin öğretmen adaylarına rehberlik duzeyleri(2012) Aslanargün, Engin; Kılıç, Abdurrahman; Acar, Filiz EvranBu çalısmada uygulama öğretmenlerinin ortaöğretim kurumlarında uygulamaya katılan öğretmen adaylarına rehberlik etme düzeyleri arastırılmaktadır. Öğretmenlik uygulaması dersi, öğretmen adaylarının teorik olarak öğrendikleri bilgileri uygulamaya dönüstürerek öğretmenlik mesleğini tanımalarını amaçlamaktadır. Bu amaçla 2010 Yılında Düzce Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Bilgisayar, Elektrik, Makine, Mobilya ve Dekorasyon ve Yapı Öğretmenliği Bölümleri 4. sınıf 99 öğrencinin görüslerinden yararlanılmıstır. Eğitim derslerini tamamlamıs ve uygulamadan basarılı olmus öğrencilere uygulama öğretmenlerine iliskin yarı yapılandırılmıs açık uçlu sorular yöneltilmis ve gönüllü olanların cevaplamaları istenmistir. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizine tabi tutulmus, sonucunda 7 tema ortaya çıkmıstır. Bu temalar; dönem basında yapılan rehberlik, derslerin islenmesi, gözlem yapılması ve kayıtların tutulması, sınıf yönetimi, uygulama öğretmeninin dersi izlemesi, öğretmenlik mesleği konusunda bilgilendirme ve rehberliğin yeterlik düzeyi baslıklarında toplanmıstır. Bu baslıklar esas alınarak veriler yorumlanmıs ve bazı sonuçlara ulasılmıstır.Öğe Uzakdoğu Ülkelerinde Öğretmenlerin Mesleki Gelişim Modelleri(2018) Uğurlu, Funda; Dolmacı, Ahmet; Acar, Filiz EvranÖğretmenlerinmeslekigelişimisonyıllardaeğitimingeliştirilmesinde önemli bir faktör olmuştur. Öğretmenlerin meslekigelişimine oldukça önem veren ülkelerin ise uluslararası sınavlardakibaşarısının, eğitim sistemlerinin niteliğinin ve öğrencilerinin öğrenmeçıktılarının da ileri düzeyde arttığı görülmektedir. Bu nedenle öğrencileriçin gelişmiş eğitim çıktılarının ortaya çıkarılması amacıylaöğretmenlerinihtiyaçduyduklarıbecerilerin,tutumlarınveyetkinliklerin iyileştirilmesi hedeflenmektedir. Bu çalışmanın amacı;son yıllarda eğitimdeki başarılarıyla dikkat çeken Güney Kore, Japonya,Singapur ve Çin (Şangay) olmak üzere dört uzakdoğu ülkesindekiöğretmenlerin mesleki gelişim sürecine ilişkin kullanılan modellerinneler olduğunu araştırmaktır. Çalışma belirli bir konu ile ilgili bilgilerinözetini ve/veya bir sentezini sunduğundan bir derleme makalesi niteliğitaşımaktadır. Araştırmada uzak doğu ülkelerinde öğretmenlerin meslekigelişimi için uygulanmakta olan modellerin yanı sıra bu modellerinülkelere göre benzer ve farklı yönlerine de odaklanılmıştır. Bu altamaçlar dahilinde detaylı bir yerli ve yabancı literatür taramasıyapılmıştır. Elde edilen verilere göre uzak doğu ülkelerindekiöğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlamak için mentorluk, uzmanöğretmenlik, araştırma izni sistemleri-ücretli/ücretsiz izin sistemleri, ders araştırması, çevrimiçi öğrenme, öğretmen araştırma grupları veöğretmen transferi gibi modelleri kullandıkları tespit edilmiştir.Bu uygulamalar kapsamında öğretmenler deneyimli-uzmanöğretmen desteği alabilmekte, araştırma iznine sahip olabilmekte,işbirlikli olarak ders planlama ve öğretimi gerçekleştirebilmekte, gözlemyapabilmekte, sorunları tespit edip çözüm önerileri getirebilmekte,internet ortamlarından yararlanabilmekte ve çeşitli araştırmalaryapabilmektedirler. Böylece elde edilen sonuçlar eğitimin kalitesiniarttırmada, öğretmen yetiştirme sürecinde yapılabileceklere ilişkinönemli fikirler ortaya koymaktadır.