Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Öksüz, Halil İbrahim" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlkokul (1-4) Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâye Edici Metinlerin Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Kök Değerler Bakımından İncelenmesi
    (2019) Eken, Neticeyi Tayyibe; Öksüz, Halil İbrahim
    Bu çalışmanın amacı, ilkokul 1, 2, 3 ve 4. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan öyküleyicimetinleri Türkçe Dersi Öğretim Programındaki kök değerler bakımından incelemektir. Betimselaraştırma niteliğindeki çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimselanalizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın materyali olan öyküleyici 44 metinde değer ifadesibulunan cümleler ilgili değer kategorisine dâhil edilmiş, her değerin frekans ve yüzdelerimetinlere göre ayrı ayrı hesaplanmıştır. Araştırmanın değer kategorilerini oluşturan kök değerler;adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik veyardımseverliktir (MEB, 2018). Sonuç olarak; ele alınan metinler toplam 1931 cümledenoluşmaktadır ve bu cümlelerin 742’si değer ifade etmektedir. Değer içeren 742 cümlenin toplamcümleye oranı ise %38,42’dir. Bu metinlerde kök değerlerden %31,00 ile sevgi, %14,01 ileyardımseverlik ve %13,34 ile vatanseverlik en sık işlenen değerlerdir. Bunun yanı sıra %1,88 ileadalet, %2,56 ile dürüstlük ve %4,18 ile saygı en az saptanan değerlerdir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Improving financial literacy through interactive read-aloud with children's picture books
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Çetinkaya, Fatih Çetin; Yıldırım, Kasım; Öksüz, Halil İbrahim; Sönmez, Muhammet; Tosun, Dudu Kaya; Rasinski, Timothy; Galeza, Abbey
    The current study aimed to explore the effects of interactive read-aloud with children's picture books on third-grade elementary school students' financial literacy attitude and behavior. A pretest-posttest control group quasi-experimental research design was employed. The sample of the current research consisted of 46 third-grade elementary school students. We randomly assigned two preexisting third-grade elementary school classrooms to the treatment and control groups that appeared similar considering the pretest scores of the groups. While interactive read-aloud was used in the treatment group, just reading read-aloud activities occurred in the control group. The implementation process took four weeks. Before and after the implementation, the measurement tool was administered to the students in the groups. A one-way analysis of covariance was used for the posttest scores of the students in the groups. The analysis revealed that there was a statistically significant difference in favor of the treatment group.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kitap Satış Danışmanları ve Okunabilir Kitap
    (2020) Çetinkaya, Fatih Çetin; Durmaz, Mücahit; Öksüz, Halil İbrahim
    Kitap satış danışmanlarının, okunabilir nitelikteki çocuk kitaplarının seçimlerine ilişkin görüşleriniortaya koymayı amaçlayan bu araştırma betimsel nitel araştırma yaklaşımıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ilindeki farklı kitap satış merkezlerinde çalışan, bir ile 23 yılaralığında kitap satış danışmanlığı yapan toplam 13 satış elemanı oluşturmaktadır ve araştırmadakolay ulaşılabilir örneklem tekniği tercih edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşmetekniği kullanılmaktadır. Görüşme formunda yer alan sorulara kitap satış elemanlarının vermişoldukları cevaplar ses kayıt cihazı ile kaydedilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizindenitel veri analizi tekniklerinden olan betimsel analiz tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucuelde edilen bulgulara göre, resimli çocuk kitabını sesli olarak okuma deneyimine sahip katılımcılarınbirçoğu çocuklarda meydana gelen olumlu etkilerden bahsetmektedir. Araştırmaya katılandanışmanlar genellikle değer öğretimine yönelik resimli çocuk kitaplarının tercih edildiğinibildirmektedir. Resimli çocuk kitaplarını incelemek ve satın almak için genellikle ebeveynlergelmektedir. Bu ebeveynler arasında da çoğunluğu anneler oluşturmaktadır. Ayrıca gelen annelerinçalışan, eğitimli ve yüksek sosyoekonomik düzeyden olduğu yönünde görüşler sıklıkla belirtilmiştir.Kitap satış danışmanları, genellikle kitapların çocuğun yaşına uygunluğu, toplumsal olarak hassasolunan konulara değinmeme, çok satan kitaplar ve fiyat ile ilgili sorularla karşılaştıklarınıbildirmişlerdir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okunabilirliğin anlaşılabilirlik üzerindeki etkisinin farklı metin türlerine göre incelenmesi
    (Düzce Üniversitesi, 2019) Öksüz, Halil İbrahim; Keskin, Hasan Kağan
    Bu çalışmanın amacı, okunabilirliğin anlaşılabilirlik üzerindeki etkisini farklı metin türlerine göre incelemektir. Bu amaç doğrultusunda okunabilirlikleri hesaplanan iki bilgi verici, iki de hikâye edici metin, cümle uzunlukları yönünden bağlam esaslarına dikkat edilerek kısaltılmıştır. Bu işlem metinlerin okunabilirlik puanlarını doğrudan etkilemiş ve orijinal hallerinden okunabilirlik puanı olarak daha kolay metinler elde edilmiştir. Araştırma bağımsız değişkendeki sistemli değişmelerin bağımlı değişkeni nasıl etkilediğini görmeyi amaçlayan deneysel bir çalışmadır. Araştırmada seçkisiz atamanın mümkün olmaması sebebiyle ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunun seçileceği okula kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemine göre karar verilmiştir. Bu doğrultuda Düzce İli Merkeze bağlı bir ilkokul ulaşımının kolay ve araştırmacıya yakın olması sebebiyle tercih edilmiştir. Çalışmanın yapılacağı okula karar verilmesinin ardından anlama yönünden birbirinden farklılaşmayan 4 şube amaçsal örnekleme yöntemine göre seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 121 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak adına iki hikâye edici, iki bilgi verici metin; bu metinlerin anlaşılabilirliğini ölçmek adına da Yanlış Analiz Envanteri kullanılmıştır. Metinlerin okunabilirlikleri ise Ateşman formülü yardımıyla hesaplanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 24 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin normalliğini ölçmede Lilliefors düzeltmeli Kolmogorov-Smirnov Testi, parametrik olmayan ilişkili grupları karşılaştırmak için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve parametrik olan grupları karşılaştırmak için ilişkili Örneklemler T-Testi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucu, metinlerin orijinal hallerinin araştırmacı tarafından kolaylaştırılan hallerine oranla daha iyi anlaşıldığı görülmüştür. Elde edilen bu bulgular doğrultusunda metinlerin okunabilirlik puanının değişmesinin, anlaşılabilirliğini de etkilediği yorumu yapılabilir. Bir diğer ifadeyle, metinlerin okunabilirlik puanının yükselmesinin okuyucuların metinden anlam kurma sürecine olumsuz etki ettiği ileri sürülebilir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Public Schools or Private Schools in Values Education?
    (İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, 2018) Öksüz, Halil İbrahim
    This research aims to understand how private and public schools and their teachers view the importance of values education. The working group of this study consisted of 30 class teachers working in public schools in Afyonkarahisar, Düzce, Hatay, and Istanbul and 22 class teachers working in private schools in Ankara, Çankırı, Düzce, and Kayseri. This study relied on qualitative content analysis through a case study design. The importance that class teachers and their schools placed on values education was determined by semi-structured interviews. The research results indicated that the private schools and the class teachers working in these schools placed more importance on values education than the public schools and the class teachers working in these schools. In addition, while private school teachers cared more about universal values, public school teachers cared about universal and national values equally. 
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Resimli çocuk kitapları ile kültürlerarası duyarlılığın geliştirilmesi: Erasmus+ projesinden bir perspektif
    (Düzce Üniversitesi, 2024) Yıldırım, Kasım; Çetinkaya, Fatih Çetin; Topçam, Abdurrahman Baki; Durmaz, Mücahit; Öksüz, Halil İbrahim; Sezer, Behlül Bilal; Demirkıran, Ferhat
    Bu çalışmanın amacı, çokkültürlü çocuk edebiyatı ürünlerinin kullanımıyla sağlanan deneyimsel öğrenme etkinliklerinin öğretmen adaylarının çokkültürlü resimli çocuk kitaplarıyla gerçekleştirilecek etkileşimli okuma etkinliklerine yönelik bilgilerine ve kültürlerarası duyarlılık becerisine yönelik görüşlerine olan etkisini incelemektir. Yürütülen araştırma hem nicel hem nitel araştırmanın uygulandığı karma yöntem olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2023 yılında Düzce Üniversitesi koordinatörlüğünde yürütülen KA210 kodlu ve ‘Welcome! Intercultural Sensitivity for Integration’ isimli Erasmus+ projesine katılan üç farklı ülkeden 15 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak çoktan seçmeli bilgi testi kullanılmıştır. Bilgi testinde toplamda 20 adet soru yer almaktadır. Uygulanan bu bilgi testiyle öğretmen adaylarının göç, kültürlerarasılık, resimli çocuk kitapları ve etkileşimli okuma uygulamaları ilgili bilgi düzeylerinin ölçmesi hedeflenmektedir. Öte yandan nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz etkili olmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda farklı ülkelerden araştırmaya katılan öğretmen adaylarıyla uygulanan deneyimsel öğrenme atölyelerinin, katılımcıların etkileşimli okuma ve çokkültürlü resimli çocuk kitaplarına yönelik bilgi düzeylerini geliştirdiği yorumu yapılır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Salgın Döneminde Deneyimli Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Öğretimi Dersi Bağlamında Sağlamış Oldukları Desteğe Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri
    (2022) Çetinkaya, Fatih Çetin; Sönmez, Muhammet; Yıldırım, Kasım; Sezer, Behlül Bilal; Durmaz, Mücahit; Topçam, Abdurrahman Baki; Öksüz, Halil İbrahim
    Araştırmada Covid-19 salgın sürecinde sınıf öğretmeni adaylarıyla çevrimiçi olarak yürütülen deneyimli misafir öğretmen destekli Türkçe öğretimi dersleriyle ilgili öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya iki devlet üniversitesinde öğrenim gören ve Türkçe öğretimi dersini alan 73 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Araştırmanın uygulama süresi 12 hafta boyunca devam etmiştir. Türkçe öğretimi derslerinde her hafta misafir olarak resmi ya da özel okulda görev yapan bir sınıf öğretmeni deneyimlerini sınıf öğretmeni adayları ile paylaşmıştır. Yapılan dersler ZOOM video konferans platformu aracılığıyla yürütülmüştür. Uygulama sürecinin ardından öğretmen adayları arasında seçilen gönüllü 20 öğretmen adayıyla odak grup görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verilerin analizi sürecinde bilgisayar destekli nitel veri analizi MAXQDA programı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında ulaşılan bulgular MAXQDA programından elde edilen sütun grafikleri doğrultusunda sunulmuştur. Araştırmanın ortaya koyduğu bulgulara göre öğretmen adayları teknolojik yönde kendilerini geliştirme fırsatı bulduklarını, alınan derslerin gerçek yaşam pratiklerini yansıttığını, alınan ders içeriklerinin öğretmen olma yeterliliklerine katkı sağladığını, misafir sınıf öğretmenlerinin deneyim paylaşma sürecini motive edici ve bilgilendirici bulduklarını ve deneyimlenen sürecin Türkçe öğretimi becerilerine katkı sağladığını ifade etmiştirler. Uzaktan eğitim sürecinin çeşitli avantaj ve dezavantajlara sahip olmasına rağmen genel manada öğretmen adaylarını mesleğe hazırlama açısından başarılı olduğu görülmektedir. İleride yapılacak araştırmalarda farklı öğretim derslerinde de misafir öğretmenlerle yapılacak araştırma sonuçlarının ve misafir öğretmenlerin de deneyimleriyle ilgili görüşlerine yer verilmesinin bilimsel literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sosyal medya platformlarında en fazla önerilen 15 resimli çocuk kitabının Hayat Bilgisi Programı’nda yer alan değerler bakımından incelenmesi
    (Yusuf UYAR, 2018) Öksüz, Halil İbrahim; Keskin, Hasan Kağan; Çetinkaya, Fatih Çetin
    Bu çalışma sosyal medya platformlarında en çok tavsiye edilen 15 resimli çocuk kitabının hayat bilgisi programında yer alan değerlerin hangilerine, ne sıklıkla yer verildiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın modeli betimsel modeldir. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, sosyal medya platformu olan Instagram ve twitter’da resimli çocuk kitabı tavsiyesinde bulunan hesaplardaki kitaplar oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu hesaplarda en çok tavsiye edilen 15 resimli çocuk kitabı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında Instagram ve Twitter’da 1500 ve üzeri takipçisi olan hesaplar taramaya tabii tutulmuştur. En fazla önerilen 15 kitap temin edilmiş ve bu kitaplarda yer verilen değerler içerik analizi yöntemi ile kodlanarak kategorilere ayrılmıştır. Bu değer kategorileri; adalet, aile birliğine önem verme, bağımsızlık, bilimsellik, çalışkanlık, dayanışma, doğal çevreye duyarlılık, dostluk, dürüstlük, estetik, güven, hoşgörü, kültürel mirasa duyarlılık, merhamet, misafirperverlik, özgüven, paylaşma, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, vefalı olma, vicdanlı olma ve yardımseverliktir. Kitaplarda 1130 cümle yer almakta ve bu cümlelerin 514’ü değer ifadelerine yer vermektedir. Kitaplardaki toplam cümle sayısı %45,48 oranında değer ifade etmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, kitaplarda yer alan cümlelerin %20,23’ü paylaşma değerini, %17,50’si sevgi değerini, %9,72’si estetik değerini, %6,61’i yardımseverlik değerini ve %6,22’si hoşgörü değerini ifade ederken, %0,19’u adalet değerini, %0,19’u misafirperverlik değerini, %0,38’i bağımsızlık değerini ve %0,58’i vefalı olma değerini ifade etmektedir. Resimli çocuk kitaplarında %45,48 oranında değer ifadesi bulunması; resimli çocuk kitaplarının kişisel ve sosyal gelişimin yanı sıra değerler eğitimi için de çok önemli bir araç olduğunu gözler önüne sermektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Effect of Cultural Schemas on Reading Comprehension and Listening Comprehension*
    (Cukurova University, 2024) Öksüz, Halil İbrahim; Elalmış, Serpil; Yaşartürk, İsmail; Akyol, Hayati
    The aim of this study is to reveal the effect of third-grade primary school students' cultural schemas on both reading comprehension and listening comprehension skills. The study group of this descriptive survey model research consists of third-grade primary school students. The data collection process of the study was implemented with 48 third-grade primary school students studying in two different classes. The question scale of the Error Analysis Inventory was used to measure both reading comprehension and listening comprehension skills. In the level determination stage of the study, the text Merve's Diary was used to measure reading comprehension and the text Crack Bucket was used to measure listening comprehension. Baseball and soccer texts were used to examine the effect of cultural schemas on reading comprehension. Similarly, "My Father's Blanket" and "Just the Way We Are", an illustrated storybook about different family structures, were used to reveal the effect of cultural schemas on listening comprehension. According to the results obtained from the findings of the study, culturally familiar texts were better understood than culturally unfamiliar texts in listening and reading comprehension dimensions. From this point of view, it can be interpreted that cultural schemas have an impact on reading comprehension and listening comprehension.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim