Yazar "Çelik, Gülşah Gençer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DUYGUSAL ZEKANIN KİŞİLERARASI ÇATIŞMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE POLİTİK YETİNİN ROLÜ(2022) Çelik, Gülşah Gençer; Taşkıran, ErkanBireyler arasındaki ilişkilerin sağlıklı bir şekilde sağlanması ve bunun sonucunda kişilerarası çatışma durumlarının azaltılması, duygusal zeka ve politik yeti gibi bazı olumlu davranışların sergilenmesine bağlanabilir. Bu kapsamda çalışmanın temel amacı, duygusal zekanın kişilerarası çatışma üzerindeki etkisinde politik yetinin aracılık rolü gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği aracılığıyla bilişim sektöründe bulunan ve ülkemizin önde gelen kurumsal iletişim örgütlerinden birinde görev yapan 184 beyaz yakalı çalışan üzerinde geçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS istatistik programı PROCESS Makro uygulaması ve AMOS programı ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre hem duygusal zekanın hem de politik yetinin birbirinden bağımsız olarak kişilerarası çatışmayı negatif ve anlamlı olarak etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca duygusal zeka ve politik yeti arasında anlamlı ve pozitif yönlü güçlü bir etkileşim olduğu saptanmıştır. Araştırmanın temel amacına yönelik bulgular ise politik yetinin, duygusal zekanın kişilerarası çatışma üzerindeki etkisinde herhangi bir aracılık etkisi göstermediği tespit edilmiştir.Öğe Hizmet ortamının müşteri vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisi: müşteri katılımının aracılık rolü(2024) Taşkıran, Erkan; Bakır, Nurettin Ozan; Çelik, Gülşah Gençer; Öngel, GöktenGünümüzde müşterilerin davranışlarını etkileyen çok farklı değişkenler söz konusudur. Özellikle müşterilerin örgütsel süreç ve durumlara katkı verme istekliliği ve beklentisi, müşteri vatandaşlık davranışı ve müşteri katılımı gibi davranışları ön plana çıkarmaktadır. Söz konusu bu ilişkinin müşterilerin hizmet aldığı örgütün sağladığı hizmet ortamından etkilenmesi de ayrıca önem kazanmaktadır. Bu kapsamda çalışmanın temel amacı hizmet ortamının müşteri vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisinde müşteri katılımının aracılık rolü olup olmadığını araştırmaktır. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak nicel araştırma yöntemlerinden olan anket tekniği tercih edilmiştir. Bu kapsamda araştırma değişkenlerine yönelik üç farklı ölçekten yararlanılmıştır. Araştırma verileri Starbucks işletmesini tercih eden 277 üzerinden kolayda örnekleme yöntemi ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmesi sonucunda hizmet ortamının müşteri vatandaşlık davranışını anlamlı; hizmet ortamının müşteri katılımını anlamlı; müşteri katılımının müşteri vatandaşlık davranışını anlamlı olarak etkilediği saptanmıştır. Diğer taraftan araştırmanın temel amacına yönelik yapılan yapısal eşitlik modellemesi sonucunda müşteri katılımının hizmet ortamının müşteri vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisinde bir aracılık rolü olmadığı belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara yönelik araştırma sonuçları tartışılmış ve bu kapsamda gelecek araştırmalar için öneriler çalışmanın son kısmında sunulmuştur.Öğe İŞ YAŞAMINDA AKTİVİZM: YÖNETİCİLERİN AKTİVİZME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(2021) Taşkıran, Erkan; Çelik, Gülşah GençerAktivizm olgusu nispeten yeni bir kavram olmamakla birlikte, özellikle iletişim araçlarının sayıca hızla arttığı günümüz sosyal ve iş yaşamında öne çıkan konulardan biri haline gelmiştir. Dikkat çekici ve farklı bir konu olarak görülmesine rağmen, aktivizm konusu üzerine yapılan yazın taraması sonucunda beklenen ilgiyi görmediği söylenebilir. Dolayısıyla aktivizm ile ilgili yapılan bilimsel çalışma sayısı görece çok yetersizdir. Bu kapsamda yapılan araştırma yöneticilerin aktivizm konusu ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Çalışma alanı, İstanbul, Bursa ve Trabzon gibi ülkemizin farklı büyük şehirlerinde faaliyet gösteren ve turizm sektöründe öncü olan, bilinirliliği yüksek kurumsal otel işletmelerinde görev yapan 7 orta kademe yönetici olarak belirlenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomonoloji) deseni kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak ise araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda turizm sektöründe görev yapan yöneticilerin aktivizm olgusunu değişim ve dönüşümün öncüsü bir liderin temel özelliklerinden biri olarak değerlendirdiği görülmüştür. Ayrıca yöneticilerin aktivizm ile ilgili konularda seçici ve rasyonel davranma gerekliliği vurgulanmıştır.Öğe İstismarcı Yönetimin Üretkenlik Karşıtı İş Davranışı Üzerindeki Etkisinde İşyerinde Dışlanmanın Düzenleyici Rolü(2022) Behram, Nihal Kartaltepe; Elmalı, Esra Dinç; Çelik, Gülşah Gençer; Taşkıran, ErkanBu araştırmanın amacı istismarcı yönetimin üretkenlik karşıtı iş davranışı üzerindeki etkisinde işyerinde dışlanmanın düzenleyici (moderatör) rolünü incelemektir. Araştırmada veriler İstanbul’da bankacılık, turizm ve sağlık alanında faaliyet gösteren işletmelerde çalışan 274 kişiden anket tekniğiyle toplanmıştır. Araştırma hipotezlerinin test edilmesinde, korelasyon analizi ve hiyerarşik regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; istismarcı yönetimin üretkenlik karşıtı iş davranışı üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir etkisi olduğu görülürken, istismarcı yönetimin üretkenlik karşıtı iş davranışı üzerindeki etkisinde işyerinde dışlanmanın düzenleyici rol oynadığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Yönetici Bakış Açısından İşyerinde Romantizm: Bankacılık Sektöründe Görev Yapan Yöneticiler Üzerine Bir Araştırma(Fenerbahçe University, 2022) Çelik, Gülşah Gençer; Taşkıran, Erkan; Taşkın, Gizemİşyerinde romantizm konusunu ele alan bu çalışmada, bankacılık sektöründe yönetsel pozisyonlarda görev yapan yöneticilerin bakış açısından romantizm ile ilgili görüşler incelenmiştir. Konu itibariyle hassas bir özellik taşıyan işyerinde romantizm, kadın ve erkek açısından daha dengeli bir işgücünün varlığı, işyerinde daha uzun süreler geçirilmesi ve benzer özelliklere sahip bireylerin birlikte çalışmaları nedeniyle, artık çok daha fazla iş yaşamında görülmektedir. Bu kapsamda araştırma, işyerinde romantizm görülme durumunun daha fazla olabileceği düşünülen bankacılık sektöründe yürütülmüştür. Araştırmaya en az şube müdürü ya da üst düzeyinde yönetsel görevleri olan 12 yönetici katılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenen örneklemden nitel araştırma kapsamında yarı yapılandırılmış görüşme metoduyla elde edilen veriler betimsel analiz ile değerlendirilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda belirlenen işyerinde romantizme yönelik farkındalık, tutum, neden, etki ve politikalar temaları altında yöneticilerin genel olarak işyerinde romantizmi olumlu bir durum algılamakla birlikte önlenmemesi gerektiği ve işyerinde romantizme yönelik departman ya da şube değişikliği dışında herhangi bir politika belirlenmemesi gerektiği yönünde görüşler saptanmıştır.Öğe Yüksek Performanslı İş Sistemlerinin Çalışan Performansı Üzerindeki Etkisinde İşe Tutkunluğun Aracılık Rolü(2021) Elmalı, Esra Dinç; Çelik, Gülşah Gençer; Taşkıran, Erkanİnsan kaynakları uygulamaları ve örgüt stratejisini yenilikçi bir yaklaşım ile bütünleştiren yüksekperformanslı iş sistemleri, günümüz iş yaşamında üzerinde önemle durulması gereken bir araç olarak karşımızaçıkmaktadır. Özellikle yüksek performanslı iş sistemlerini uygulayan örgütlerde, yaptığı iş ile kendisini tanımlayançalışanların göstereceği performansın örgütsel performansı artıracağı düşünülmektedir. Bu bağlamda ele alınançalışmanın temel amacı yüksek performanslı iş sistemlerinin çalışan performansı üzerindeki etkisinde işe tutkunluğunaracılık rolünü incelemektir. Çalışmanın alana katkısı, yüksek performanslı iş sistemlerinin bireysel çıktılar üzerindekietkisinin nedenselliğini açıklayan alt değişkenlerle ilgili çalışma boşluğunu doldurmaktır. Araştırma, İstanbul’dafaaliyet gösteren farklı alanlardaki hizmet işletmelerinde görev yapan 314 çalışan üzerinde anket tekniği yardımıylagerçekleştirilmiştir. Araştırmada Yüksek Performanslı İş Sistemleri Ölçeği, İşe Tutkunluk Ölçeği, BağlamsalPerformans ve Yaratıcı Performans Ölçekleri olmak üzere dört farklı ölçek kullanılmıştır. Ölçüm aracında 47 ifadebulunmaktadır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS ve AMOS programları aracılığıyla, faktör analizi, güvenilirlikanalizi ve yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, öne sürülen hipotezlerindesteklendiği görülmüştür. Çalışmanın temel amacı kapsamında araştırma bulguları, yüksek performanslı işsistemlerinin çalışan performansı üzerindeki etkisinde işe tutkunluğun kısmi aracılık etkisi olduğunu ortaya koymuştur.