Öksüz Yayınlar Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe İslam Yargı Hukukunda Hâkimlik Müessesesi(2018) Uslu, RıfatModern anayasa hukuku açısından ele aldığımız zaman devletin fonksiyonları, yürütme (icra),yasama (teşri’) ve yargı (kaza) olmak üzere üç ana başlık altında toplanmaktadır. Yargısisteminin de bir takım unsurları vardır. Bu unsurlardan en önemlisi ise adaleti tevzi görevini ifaetmekle görevli hâkimdir. Biz bu çalışmamızda İslam Hukukuna göre, hâkimin atanması,hâkimde aranan şartlar ve bu görevi ifa ederken hâkimin dikkat etmesi gereken hususlarüzerinde durduk.Öğe Selefi Düşüncenin Batıda İslamofobiye Etkisi(2017) Akdemir, Furatİslamofobi (İslamophobia) kavram olarak İslam'dan endişe, korku ve nefrete yönelik düşünce ve tavrı ifade etmektedir. İslamofobi genel anlamda dini, siyasi, sosyal, kültürel açıdan İslâm ve Müslümanlara karşı korku ve dışlamayı ifade etmektedir. İslamofobi düşüncesi batı dünyasında 14. yüzyılda sistematik olarak gelişmeye başlamış, artarak günümüzde daha büyük boyutlara ulaşmıştır. Geçmişte ve günümüzde İslamofobiye kaynaklık eden farklı nedenler olmuştur. Bu nedenler batı dünyasında daha çok korku, endişe, karşı olma, düşmanlık ve saldırganlığa kadar varmıştır. Batının yanlış algısının yanında, Müslümanların da bu sürece olumsuz katkıları olmuştur. Batı/Hristiyan Dünyası ve gerekse Müslüman Dünya/ Müslümanlar, daha barışçıl ve huzurlu bir dünya için İslamofobiye kaynaklık eden zihinsel kodların objektif bir değerlendirilmesini yapması ve çözüm önerileri ortaya koyması gerekmektedirÖğe İslam Ahlâk Düşüncesinde Erdemler: Şehrezûrî Örneği1(2017) Aydın, Fatihİslâm ahlâk düşüncesinde erdemler önemli bir yere sahiptir. Erdemlerin asıl sistematik bir yapı içerisinde ahlâki erdemleri ele alan bir içerikle işlenmesi filozoflarla birlikte ortaya çıkmıştır. Bu sınıflandırma geleneği Platon'a kadar uzanan uzun bir tarihi geçmişe sahiptir. Platon'dan beri ahlâkta dört esas erdem kabul edilmiştir. Yine Galen'in nefsin üç gücüne karşılık gelecek şekilde erdemleri tasnifi İslâm düşünce geleneğinde erdem anlayışının temelini oluşturmaktadır. Çalışmamızda Şehrezûrî'nin gelenekle bağı ve bu geleneğe katkıları ortaya konulmaktadır. Şehrezûrî kendinden önceki filozoflarda olduğu gibi erdemleri nefsin kuvvelerine dayandırmaktadır. Platoncu yaklaşımla erdemlerin kaynağının insan nefsinin (nefs-i nâtıka) üç temel gücü olduğunu ifade eden filozofumuz, erdemlerin insan nefsinin kuvvelerinin itidal sınırında olduğunda ortaya çıkacağını belirtir. İtidalden uzaklaşıp ifrât ve tefrît taraflarına meylederse bu durumda erdemsizlikler ortaya çıkar