Diğer Yayınlar Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    Eğitim denetmenlerinin rehberlik, denetim, inceleme ve soruşturma görevlerine yönelik bir olgubilim araştırması
    (2013) Kılıç, Abdurrahman; Aslanargün, Engin; Arseven, Zeynep
    Bu çalışmada, eğitim denetmenlerinin görev kapsamında bulunan reh- berlik, denetim, inceleme ve soruşturma görevleri hakkındaki görüşlerinin alın- ması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile yürü- tülen bu araştırmada Düzce ilinde görev yapan 16 eğitim denetmeni ile çalışıl- mıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile odak grup görüşmesi tekniğiyle elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmış, kodlamalar yapılarak temalar oluşturulmuştur. Bu temalar, denetmenin rehberlikteki rolü, rehberliği etkileyen faktörler, rehberlik süreci, denetim ihtiyacı ve denetmenle- rin denetim görevi, yetki ve etkisi, inceleme ve soruşturmadaki rolü, denetim sistemi, kavram yanılgısı, rehberlik ve denetimin iç içe oluşu, rehberlik ve denetim ihtiyacı, inceleme ve soruşturmanın rehberlik ve denetime etkisi ve birbirlerinden ayrılması, soruşturma denetim ilişkisi şeklindedir. Eğitim kurumları ile yasal metinlerde belirtilen alanlarda mülki amirin görevlendirmesi ile inceleme, soruşturma, denetim ve rehberlik görevlerini yerine getiren eğitim denetmenle- rinin asli görev alanları eğitim hizmetlerinin daha nitelikli hale getirilmesi için rehberlikle sınırlandırılmalıdır.
  • Öğe
    İlköğretimde Uygulanan Proje Ve Performans Ödevlerine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri
    (2014) Bozkurt, Sinan; Aslanargün, Engin; Akın, Selma; Kılıç, Abdurrahman
    Bu çalışma, proje ve performans ödevleri ile ilgili konularda sınıf öğretmenlerinin düşüncelerini nitel bir yaklaşımla ortaya koymak için yürütülmüştür. Okullar öğrenme ve öğretme sürecinin temelini oluşturduğuna göre ödevlerin de okul yaşantısının bir parçası olduğu unutulmamalıdır. Proje ve performans ödevleri özellikle ilköğretim okullarında karşımıza daha sık çıkmaktadır. Genelleme kaygısı taşımayan bu çalışmadaki veriler amaçsal örneklem yöntemiyle seçilen 66 sınıf öğretmeniyle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Ayrıca seçilen öğretmenlerin istekli ve görüşlerini paylaşmaya hazırlıklı olması ölçüt olarak belirlenmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur.
  • Öğe
    Okul yönetiminde karara katılım
    (2014) Göksoy, Süleyman
    Mevcut araştırmada okul müdürlerinin okulda karar verme sürecine öğretmenleri ne ölçüde kattıkları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile yürütülen bu araştırmanın verileri görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir Araştırma kapsamında elde edilen verilerin çö- zümlenmesinde içerik analizi türlerinden tümevarımcı analiz kullanılmıştır. Araştırmaya katılan okul müdürlerinin tamamı okullarında uygulamalar ile ilgili kararlara katılımcı bir şekilde öğretmenleri kattıklarını ifade etmişlerdir.
  • Öğe
    Islam and prejudice: Special reference to Gordon W. Allport’s contact hypothesis
    (Penerbit Universiti Sains Malaysia, 2018) Bensaid, Benaouda; Tekke, Mustafa
    This study explores the Muslim perspective on human interaction, relationships and prejudice. A survey of the literature recognises Islam’s fundamental acknowledgement of human diversity, drawing on a dynamic theological, moral, spiritual and legal philosophy revolving around the preservation and sustainment of non-prejudiced human contact. This study discusses the Muslim perspective of human contact, non-prejudice, and accordingly, revisits Gordon W. Allport’s “Theory of Contact Hypothesis” in an effort to compare and contrast it with the Muslim perspective on related issues such as racial prejudice, gender inequity, age prejudice, disability discrimination, social status and classism. This research concludes that Islam has developed a framework necessary for cultivating religiosity and morality without risking the value of effective and harmonious human relations. Further empirical studies on the interplay between Muslim theory and practice on contact hypothesis and prejudice are required to further interpret the dynamics of Muslim values in working settings, and the viability of translating religious ideals into reality. © Penerbit Universiti Sains Malaysia, 2018.