Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Uluslararas› Ö¤renci Pazar›n› Bölümlendirme: Birleflik Krall›k’ta Bir Araflt›rma(Deomed Publ, Istanbul, 2017) Kethüda, ÖnderBu çal›flman›n amac› uluslararas› ö¤rencilerin üniversiteye gitmelerinde etkili olan faktörleri belirlemek ve bu faktörler itibari ile uluslararas› ö¤rencileri farkl› pazar bölümlerine ay›rmakt›r. Bu çerçevede Birleflik Krall›k’ta ö¤renim gören uluslararas› ö¤rencilere üniversiteye kay›t yapt›rmalar›nda etkili olan motivasyon unsurlar› sorulmufltur. Araflt›rman›n evrenini Birleflik Krall›k’ta bulunan uluslararas› ö¤renciler oluflturmaktad›r. Araflt›rma kapsam›nda 816 uluslararas› ö¤renciden veri toplanm›flt›r. Araflt›rma sonuçlar›na göre, uluslararas› ö¤rencilerin üniversiteye gitmelerinde; gelece¤e iliflkin kariyer geliflimi hedefleri, sosyal yaflama yönelik beklentiler, üniversitelerin pazarlama faaliyetleri ve dan›flmanlar›n yönlendirmesi, ö¤rencinin ailesinin yönlendirmesi ve ö¤rencinin gelece¤e iliflkin kariyer belirsizli¤i faktörleri etkilidir. Kariyer geliflimine yönelik beklentiler ve aile yönlendirmesi üniversiteye kay›t yapt›rmada en önemli motivasyon unsurlar›d›r. Ayr›ca, yüksekö¤retim kapsam›nda Birleflik Krall›k’› tercih eden uluslararas› ö¤renciler üç farkl› pazar bölümüne ayr›labilir. Bu do¤rultuda, daha fazla uluslararas› ö¤renciye ev sahipli¤i yapmak isteyen üniversitelere uluslararas› ö¤rencilerden benzer özellik gösteren bir veya daha fazla grubu hedef kitle olarak belirlemeleri ve pazarlama stratejilerini bu kitleye yönelik gelifltirmeleri yönünde tavsiyelerde bulunulmufltur.Öğe Personel Güçlendirme ile Tükenmişlik Sendromu Arasındaki İlişki: Seyahat Acentalarında Bir Araştırma(2012) Batman, Orhan; Mesci, Zeynep AslanGünümüzde yoğun rekabetin getirdiği stresle başa çıkamayan işgörenlerde tükenmişlik görülmektedir. Bu çalışmanın amacı işgörenlerde personel güçlendirme ile tükenmişlik sendromu arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu bağlamda, seyahat acentalarında çalışan personel üzerine bir araştırma yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi nicel araştırma yöntemine dayanmaktadır bu kapsamda araştırmada anket tekniğinden yararlanılarak veriler toplanmıştır. Çalışmanın evrenini Türkiye'de faaliyet gösteren seyahat acentalarında çalışan işgörenler olarak belirlenmiştir. Çalışma evreninin büyük olmasından dolayı örnekleme yoluna gidilmiştir. Örneklemi oluşturan seyahat acentası çalışanlarından elde edilen 303 anket veri SPSS programı ile analize tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler, t-testi, ANOVA ve korelasyon analizleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, personel güçlendirme boyutları ile tükenmişlik boyutları arasında anlamlı ve ters yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, çalışanlarda güçlendirme puanları arttıkça tükenmişlik puanlarında belirli düzeyde azalma görüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Öte yandan, seyahat acentası çalışanlarının orta düzeyde tükenmişlik yaşadıkları tespit edilmiştirÖğe Kadın Girişimcilerin Bölgesel Kalkınmada Rolü: Akçakoca İlçesi Örneği(2018) Mesci, Zeynep; Mesci, Muammer; Karagöz, Arzu; Özgenç, CananGünümüzde gelişmekte olan girişimcilik faktörü teknolojik gelişmelerin ve ekonomikbeklentilerin yardımıyla önem kazanmıştır. Buna bağlı olarak girişimcilerin sayısı artmaktave kadınların da birer girişimci olarak çalışma hayatına atıldıkları görülmektedir. Kadın girişimcilerbölge ekonomisinin kalkınmasına ve büyümesine destek sağlamaktadır. Ancak kadıngirişimciler bu konuda ekonomik şartlarla birlikte çevresel etkenlerden kaynaklanan birçoksorunla karşı karşıya kalmaktadırlar. Girişimci kadınların bölge ekonomisine katkı sağlamalarıbu sorunların nedenlerinin belirlenmesi ve çözüm önerileri ile gerçekleşebilecektir.Bu çalışma, kadın girişimcilerin girişimcilik özellikleri, girişimci olma nedenleri, başarı vebaşarısızlıklarına etki eden faktörleri ve bölge kalkınmasına sağladıkları katkıları belirlemektir.Bu amaçla araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri iseAkçakoca ilçesinde faaliyet gösteren kadın girişimcilere uygulanmış olan yapılandırılmışgörüşme tekniği ile elde edilmiştir. Bu bağlamda çalışma Akçakoca Esnaf ve SanatkârlarOdaları Birliği ile Akçakoca Ticaret ve Sanayi Odasına kayıtlı olan 23 kadınla yapılan görüşmeleredayanmaktadır. Yapılan görüşmeler kapsamında girişimci kadınların Akçakoca’nın bölge kalkınmasına sağladığı katkılar bakımından, işletme kurulması, istihdam oluşturulması,misafirlere bölgenin tanıtılması, çevre illere mevcut müşteri potansiyelinin gönderilmemesive diğer kadınların da girişimciliğe teşvik edilmesi sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Otel Yöneticilerinin Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Almış İşgörenleri ile İlgili Değerlendirmeleri: Ankara'daki Dört ve Beş Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma(2006) Çimen, Hürriyet; Akbaba, AtillaGünümüzde büyük bir gelişme eğilimi içerisinde olan turizm sektörü, bir yandan yarattığı istihdam ve gelir, bir yandan da diğer sektörlerle olan ilişkisi açısından oldukça önemli bir konuma gelmiştir. Bu gelişim sürecini etkileyen en önemli öğelerden biri, şüphesiz ki, gereksinim duyduğu bu alana özgü eğitim almış nitelikli işgörenlerdir. Turizm alanında verilen eğitim ve bu eğitimin niteliği, işgücünün etkinliğini ve verimliliğini doğrudan etkileyerek, gerek işletmelere gerekse ulusal ekonomiye olumlu katkılar sağlayacaktır. Bu araştırmanın amacı, otel yöneticilerinin işletmelerinde çalışmakta olan lisans düzeyinde turizm eğitimi almış işgörenleri ile ilgili değerlendirmelerini araştırarak, lisans düzeyinde turizm eğitimi almış işgörenlerin niteliklerinin bir incelemesini yapmaktır. Bu yolla, verilen turizm eğitiminin eksik yönleri ve geliştirilmesi gereken yönleri de belirlenebilecektir. Bu amaç doğrultusunda, Ankara’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında otel yöneticilerinin (s 137) yapılandırılmış bir anket formunu doldurmaları istenmiştir. Anket uygulaması ile elde edilen verilerin analizi sonucunda yöneticilerin, lisans düzeyinde turizm eğitimi almış işgörenleri ile ilgili değerlendirmelerini açıklayan altı boyut etrafında toplanmış 36 öğeden oluşan bir yapı belirlenmiştir. Elde edilen altı boyut, “iletişim“, “yönetsel başarı”, “mesleki başarı”, “kişisel gelişim ve etik”, “deneyim ve profesyonellik” ve “vizyon ve çözümleyici düşünce” olarak adlandırılmıştır. Yöneticilerin, lisans düzeyinde turizm eğitimi almış işgörenleri ile ilgili genel değerlendirmelerinin olumlu olmasıyla birlikte, “vizyon ve çözümleyici (analitik) düşünce”, “yönetsel başarı” ve “mesleki başarı” boyutlarında diğer boyutlara göre söz konusu işgörenleri daha az başarılı buldukları anlaşılmaktadır. Diğer taraftan, yöneticilerin işgören niteliği konusundaki görüşleri bazı demografik özelliklerine göre anlamlı farklılıklar da göstermektedir.Öğe Bağımsız Denetimin Anonim Ortaklıklarda Kurumsal Yönetimin Gelişmesine Etkisi(2009) Kutukız, Doğan; Öncü, Mehmet AkifEkonomik ve sosyal alanda oluşan gelişmeler, işletmelerin faaliyetlerinin genişlemesine ve yapılarının değişmesine neden olmaktadır. Anonim şirketler açısından uluslar arası düzeydeki denetim standartları ve uygulamalarındaki değişimler, şirketleri aile şirketleri olmaktan çıkarıp kurumsallaşmasına neden olmaktadır. Bunun için uluslar arası düzeyde denetim standartları ilk olarak Amerikan Sertifikalı Muhasebeciler Enstitüsü (American Institute of Chartered Public Accountant: AICPA) tarafından 1947 yılında “Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları” olarak yayınlanmıştır ve bu standartlar bir çok ülke tarafından da benimsenmiştir. İlke olarak kabul edilen şeffaflık, hesap verebilirlik, adil olabilmek ve sorumluluk esaslarına dayalı olan kurumsal yönetim anlayışı, SPK İlkeleri’nin benimsenmesiyle ve TTK ilgili maddelerinin yasalaşmasıyla Türk Hukuku’nda önemli bir yer edinmiştir. Bu anlayışın yerleşmesinde, yönetim kuruluna ve bağımsız denetim kuruluşlarına önemli görevler düşmektedir. Kuşkusuz ki, kurumsal yönetim ilkesinin gerçek anlamda uygulanıp uygulanmadığı bağımsız denetim kuruluşunun yaptığı çalışma ve piyasa disipliniyle ilgili diğer kurumların kararları sonucunda ortaya çıkacaktır.Öğe Otel İşletmelerinde Dış Kaynak Kullanımı Üzerine Kavramsal Bir Çalışma(2009) Öncü, Mehmet Akif; Işkın, MustafaDış kaynak kullanımı çağdaş bir yönetim yaklaşımı ve bir stratejik yönetim aracı olarak günümüz işletmeleri tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Dış kaynak kullanımı işletmeleri büyük maliyetli yatırımlardan ve esas faaliyetleri olmayan işlerden kurtararak, bu alanda uzmanlaşmış ve yeterli alt yapısı olan işletmelerin söz konusu faaliyetleri gerçekleştirmelerini sağlamaktadır. Bunun sonucunda ise işletmeler kendi asıl faaliyetlerine odaklanabilmekte olup kaynaklarını bu faaliyetlere yönlendirebilmektedirler. Bu çalışmada ise bizim amacımız yukarıdaki ifadeden hareket ederek Dış kaynak kullanımı yaklaşımının etkin bir şekilde nasıl uygulanacağını, faydalarını ve zararlarını otel işletmeleri açısından değerlendirmektir. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde dış kaynak kullanımı hakkında kavramsal bilgiler sunulmuştur. İkinci bölümde ise dış kaynak kullanımının otel işletmelerindeki kullanım alanları belirtilmiş olup, otel işletmelerine getirdiği yarar ve zararlar kavramsal bir çerçevede ortaya konulmuştur. Son olarak Dış kaynak kullanımının etkin bir şekilde uygulanması ve başarıya ulaşması için yerine getirilmesi gereken faaliyetlere yer verilmiştir.Öğe Öz-Yeterlik Algısı ve Örgütsel Sinizm İlişkisi: Algılanan Yönetici Desteğinin Aracılık Rolü(2018) Ece, Süreyya; Kurt, Zuhal; Gültekin, SelmaBuçalışmada, çalışanların öz-yeterlik algıları ve örgütsel sinizm arasındakiilişki araştırılmıştır. Ayrıca bu ilişki üzerinde algılanan yönetici desteğininaracılık etkisi incelenmiştir. Çalışma kapsamında farklı kamu kuruluşlarındagörev yapan 150 kişiyle anket yapılmıştır. Araştırma modelini test etmek içinkorelasyon analizi, doğrusal regresyon analizi ve hiyerarşik regresyon analiziuygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öz-yeterlilik algısı ile çalışanlarınörgüte karşı sinik tutumları arasında aynı yönde ilişki olduğu ve bu ilişkiüzerinde algılanan yönetici desteğinin tam aracılık etkisine sahip olduğubulunmuştur.Öğe Bilgi yönetimi ile yenilik arasındaki ilişkide örgüt içi dinamiklerin ara değişkenlik etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma(2013) Özen, Rana Kutanis; Mesci, MuammerBu çalışmanın temel amacı, bilgi yönetimi ile yenilik arasındaki ilişkide örgüt içi dinamiklerin ara değişkenlik etkisini belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde Türkiyede faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmeleri araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın yöntemi nicel araştırma yöntemine dayanmaktadır. Araştırmanın verileri anket tekniğinden yararlanılarak toplanmış ve bahsi geçen otel işletmelerinden birer üst düzey yönetici aracılığı elde edilmiştir. Toplamda 321 otel işletmesinden veriler elde edilmiş ve bu veriler yapısal eşitlik modellemesi yardımı (Lisrel) ile analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, bilgi yönetimi ile yenilik arasında örgüt içi dinamiklerin kısmi aracılık etkisine sahip olduğu belirlenmiştir.Öğe Seyahat Acentalarında İşgören Bulma ve İşgören Seçme Yöntemlerine Yönelik Bir Araştırma(2007) Akova, Orhan; Sarıışık, Mehmet; Akbaba, AtillaBu çalışmanın temel amacı seyahat işletmelerinde işgören bulma ve seçme yöntemlerinin belirlenmesi ve işletme içinde verilen eğitim çalışmalarının içeriği hakkında bilgi elde etmektir. Bunun için İstanbul'da faaliyet gösteren 82 A grubu seyahat acentası yöneticisine anket uygulanmıştır. Elde edilen verilere göre seyahat işletmelerinin personel temininde yararlandıkları en önemli kaynağın internet olduğu ortaya çıkmıştır. Bunu eğitim ve öğretim kurumlan izlemektedir. Personel seçiminde ise en çok dikkat edilen hususları sırasıyla kişinin genel görünümü, diksiyonu ve kişilik özellikleri oluşturmaktadır. Yöneticiler hizmet içi eğitimlerde işletmenin vizyonu ve misyonu ile işletme içi iletişimi en önemli konular arasında göstermektedirler. Demografik özellikler açısından yapılan analizlerde yöneticilerin bu konular hakkında görüş farklılıklarına sahip oldukları belirlenmiştir.Öğe Turizmin Bölgesel Kalkınma Ve Yerel Halk Üzerindeki Etkisi: Mudurnu Örneği(2016) Mesci, Muammer; Dönmez, GülsünBu çalışmanın iki temel amacı bulunmaktadır. Bu amaçlardan birincisi, turizmin bölgesel kalkınmaya etkisi, diğer amacı ise, turizmin yerel halk üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalışmanın diğer alt amacı ise, yerel halkın demografik özellikleri ile turizm etkilerini oluşturan boyutlara bakış açılarında farklılık olup olmadığı araştırmaktır. Araştırma yöntemi olarak hem nitel hem de nicel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmada ilk olarak, yüz yüze görüşme tekniği ile veriler elde edilmiş ardından yerel halka anket çalışması uygulanmıştır. Araştırma sonucunda bölgede etkin olan termal turizmin bölge kalkınmasında önemli bir yere sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda yerel halkın turizmin sosyal, ekonomik ve çevresel etkilerini olumlu algıladıkları tespit edilmiştir.Öğe Yenilik Ve Müşteri Performansının Finansal Performans Üzerindeki Etkisi: Orta Ölçekli Sanayi İşletmelerinde Bir Araştırma(2015) Öncü, Mehmet Akif; Bayat, Murat; Kethüda, Önder; Zengin, EmreBu çalışmanın amacı, orta ölçekli işletmelerde yenilik ve müşteri performansının finansal performans üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu çerçevede, Düzce'de bulunan 88 orta ölçekli imalat işletmesi araştırmanın evreni olarak belirlenmiştir. Evren ulaşılabilir büyüklükte olması nedeniyle tam sayım yapılması hedeflenmiş ve araştırmaya katılmayı kabul eden 65 orta ölçekli imalat işletmesinden veri toplanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, orta ölçekli imalat işletmelerinde hem yenilik performansı hem müşteri performansı finansal performansını etkilemektedir. Bunun yanında, yenilik performansı müşteri performansını etkilemektedirÖğe Otel işletmelerinde işgören bulma, seçme ve eğitim sürecinin stratejik insan kaynakları bakış açısıyla değerlendirilmesi: Beş yıldızlı otellerde bir araştırma(2009) Akbaba, Atilla; Günlü, EbruBu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde insan kaynakları yönetimi işlevlerinden işgören bulma, seçme ve eğitim işlevlerinin stratejik insan kaynakları bakış açısıyla incelenmesidir. Bu kapsamda, işletmelerin insan kaynağına bakış açılan ve uygulamaları araştırılmış, işgören bulma, seçme ve eğitim uygulamaları hakkında ayrıntılı bilgi toplanarak "Stratejik İnsan Kaynaklan Yönetimi" çerçevesinde değerlendirilmiştir. Çalışma kapsamında Türkiye'deki beş yıldızlı otel işletmeleri incelenmiş ve çalışmada gereksinim duyulan verilerin toplanmasında yapılandırılmış anket kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini çalışmanın yürütüldüğü dönemde Türkiye'de faaliyet göstermekte olan tüm beş yıldızlı otel işletmelerinin genel müdür veya insan kaynakları müdürleri oluşturmuş ve araştırma sonucunda 53 adet ankete ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, işletmelerin işgören bulma, seçme ve eğitim uygulamaları incelendiğinde, bakış açılannın Stratejik İnsan Kaynaklan Yönetimi Yaklaşımı ile tam olarak örtüşmediği ve kendi içerisinde çelişkiler gösterdiği belirlenmiştir.Öğe Şehirlerin Turistik Markalaşmasında Kalkınma Ajanslarının Rolü, Bölge Planları Üzerine Bir Doküman İncelemesi(2012) Özkul, Emrah; Demirer, DilekBu çalışmanın amacı, Kalkınma Ajanslarının bulundukları bölgedeki şehirlerin markalaşması üzerindeki rollerini belirlemektir. Araştırmada Kalkınma Ajanslarının; bilinmeyen turistik değerlerin tespiti, eksiklerin, olanakların belirlenmesi ve iyileştirilmesindeki rolleri, ajansın amaç ve hedefleri doğrultusunda araştırılmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmış ve Kalkınma Ajansları tarafından yayımlanmış olan Bölge Planları incelenmiştir. Elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuş bazı tanımlanamayan kavramların olması durumunda derinlemesine gidilerek içerik analizi yapılmıştır. Sahip olduğu tüm avantajlara rağmen Türkiye'deki birçok bölgenin ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtımının yeterince yapılamaması bölgelerde turizm sektörünün sanayi ve tarım sektörlerinin gölgesinde kalmasına yol açmıştır. Bu nedenle Kalkınma Ajansları bölge turizm değerlerini belirleyerek şehir markalaşmasını gerçekleştirmek adına hedefledikleri projelerle turistik tüketicilerin algılamalarını değiştirme görevini üstlenmişlerdir. Böylece şehirlerin hem yatırımcılar hem de ziyaretçiler için birer cazibe merkezi ve marka haline gelebileceği sonucuna varılmıştırÖğe Yatırım Araçları Arasındaki Eşbütünleşme (Bist100, Altın, Reel Döviz Kuru)(2015) Öncü, Mehmet Akif; Çömlekçi, İstemi; Yazgan, Halil İbrahim; Bar, MehtapBu çalışmanın amacı, hisse senedi endeks değeri, altın ve döviz arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla çalışmada Borsa İstanbul 100 Endeksi (BIST100), altın (Altın) ve Reel Döviz Kuru (Amerikan doları) değişkenleri kullanılmıştır. Veri seti Ocak 2002- Kasım 2013 dönemi arasında 2296 günlük gözlemlerden oluşmaktadır. Hisse senedi getirileri ile altın ve döviz arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik olarak iki ayrı model oluşturulmuş ve iki aşamalı EngleGranger Eşbütünleşme analizi uygulanmıştır. Bununla beraber Granger Nedensellik analizi de uygulanmıştır. Analizler sonucunda Reel Döviz Kurunun ve Altının, Borsa İstanbul 100 Endeksinin Granger nedeni olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Altının, Reel Döviz Kurunun Granger nedeni olduğu sonucuna ulaşılmıştırÖğe Öğrencilerin Öğretim Elemanları ile İlgili Kalite Beklentileri: Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği(2006) Akbaba, Atilla; Elvin, Behiye Gürü; Yaran, Mehmet; Çimen, HürriyetBu çalışmanın amacı yükseköğretimde kalite kavramının anlaşılması ve geliştirilmesi yönündeki çabalara katkıda bulunmaktır. Bu amaç çerçevesinde, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nda öğrenim görmekte olan öğrencilerin (s 399) öğretim elemanları tarafından sunulan hizmetlerin kalitesi ile ilgili beklentileri araştırılmıştır. Çalışmada, öğrencilerin kalite beklentilerinin neler olduğu, bu beklentilerin hangi faktörler içerisinde oluştuğu ve beklentilerin ve faktörlerin önem düzeyleri incelenmiştir. Çalışma sonucunda öğretim elemanlarının sundukları hizmetlerin kalitesi ile ilgili öğrenci beklentilerini açıklayan 24 ifade içeren altı faktörlü bir yapı belirlenmiştir. Elde edilen altı faktör, "güven telkin etme", "alan yeterliliği", "empati", "öğrenmeyi kolaylaştırıcı faaliyetler", "mesleğe özgü davranış özellikleri" ve "akademik gelişim" olarak adlandırılmıştır. Bu altı faktörden "güven telkin etme" faktörünün en önemli faktör olarak belirlendiği, daha sonra, "alan yeterliliği", "mesleğe özgü davranış özellikleri", "öğrenmeyi kolaylaştırıcı faaliyetler", "akademik gelişim" ve "empati" faktörlerinin sıralandığı görülmüştür. Çalışma kapsamında geliştirilen ölçeğin ve sonuçta elde edilen bulguların değerlendirilmesi ile kalitenin yükseltilmesi çabalarına yönelik olarak geliştirmeye gereksinim duyulan alanlar belirlenebilecektir.Öğe A study on the competition strategies implemented in the airline companies in Turkey(2009) Kılınç, İzzet; Öncü, Mehmet Akif; Taşgit, Yunus EmreBu çalışmanın amacı Türkiye'deki havayolu yolcu taşıma şirketlerinde uygulanan rekabet stratejilerini belirleyerek, bu stratejilerin havacılık sektörü ve havayolu şirketleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Rekabet stratejilerinin etkileri; şirketlerin karlılıkları ve satış hacimleri, pazarın yapısı ve şirketlerin pazar payları, hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti, vb. ölçütler dikkate alınarak incelenecektir. Araştırma yöntemi ikincil verilerin analizine dayanmaktadır. Bu kapsamda konuya ilişkin yayınlanmış akademik makaleler, havacılık sektöründe şirketlerin oluşturduğu birlikler ve resmi kurumların yayınladıkları raporlar araştırma için temel veri kaynaklarını oluşturmaktadır. Araştırma, uygulanan rekabet stratejilerinin özellikle maliyet liderliği sağlama konusunda yoğunlaştığını ortaya koymaktadır. Ayrıca izlenen rekabet stratejileri sonucunda; pazarın büyüdüğü, pazar içerisindeki işletmelerin pazar paylarında ciddi değişiklikler olduğu, şirket birleşmelerinin arttığı, rekabet avantajına etki eden unsurların ve hizmet kalitesi boyutlarının değiştiği görülmektedir.Öğe Uluslararası Öğrenci Pazarını Bölümlendirme: Birleşik Krallık’ta Bir Araştırma(2017) Kethüda, ÖnderBu çalışmanın amacı uluslararası öğrencilerin üniversiteye gitmelerinde etkili olan faktörleri belirlemek ve bu faktörler itibari ile uluslararası öğrencilerifarklı pazar bölümlerine ayırmaktır. Bu çerçevede Birleşik Krallık'ta öğrenimgören uluslararası öğrencilere üniversiteye kayıt yaptırmalarında etkili olanmotivasyon unsurları sorulmuştur. Araştırmanın evrenini Birleşik Krallık'tabulunan uluslararası öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 816uluslararası öğrenciden veri toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, uluslararası öğrencilerin üniversiteye gitmelerinde; geleceğe ilişkin kariyer gelişimihedefleri, sosyal yaşama yönelik beklentiler, üniversitelerin pazarlama faaliyetleri ve danışmanların yönlendirmesi, öğrencinin ailesinin yönlendirmesive öğrencinin geleceğe ilişkin kariyer belirsizliği faktörleri etkilidir. Kariyergelişimine yönelik beklentiler ve aile yönlendirmesi üniversiteye kayıt yaptırmada en önemli motivasyon unsurlarıdır. Ayrıca, yükseköğretim kapsamındaBirleşik Krallık'ı tercih eden uluslararası öğrenciler üç farklı pazar bölümüneayrılabilir. Bu doğrultuda, daha fazla uluslararası öğrenciye ev sahipliği yapmak isteyen üniversitelere uluslararası öğrencilerden benzer özellik gösterenbir veya daha fazla grubu hedef kitle olarak belirlemeleri ve pazarlama stratejilerini bu kitleye yönelik geliştirmeleri yönünde tavsiyelerde bulunulmuşturÖğe Otel İşletmelerinde Yöneticilerin Liderlik Yönelimleri ve İşletme Performansı İlişkisi(2008) Akbaba, Atilla; Erenler, EsraBu çalışmanın amacı otel işletmeleri yöneticilerinin liderlik yönelimleri ile işletmelerin performansları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışma kapsamında Türkiye’deki beş yıldızlı otel işletmelerinin işletme performansları ve yöneticilerinin liderlik yönelimleri araştırılmış, işletme yöneticilerinin liderlik yönelimleri ile işletme performansı arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmada gereksinim duyulan verilerin toplanmasında yapılandırılmış bir anket kullanılmıştır. Anket uygulamasının ana kitlesini çalışmanın yürütüldüğü dönemde Türkiye’de faaliyet göstermekte olan tüm beş yıldızlı otel işletmelerinin genel müdürleri oluşturmuş ve sonucunda 51 adet anket formuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda otel yöneticilerinin önemli bir bölümünün liderlik yönelimi olarak yüksek düzeyde göreve ve orta düzeyde insana yönelimli olduğu, otellerin işletme performanslarına bakıldığında ise genel olarak “iyi düzeyde” performans gösterdikleri anlaşılmıştır. Otel yöneticilerinin liderlik yönelimleri ile otellerin performans düzeyi arasında anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir.Öğe Finansal yeniliklerin işletme performansına etkisi: İstanbuldaki turizm işletmelerine yönelik bir araştırma(2012) Öncü, Mehmet Akif; Mesci, Muammer; Şahin, ÖznurBu çalışmanın amacı finansal yeniliklerin İstanbul'daki turizm işletmelerinin performansına olan etkisini araştırmaktır. Bu kapsamda bir nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul'da faaliyet gösteren restoranlar, beş yıldızlı oteller, A grubu seyahat acentaları oluşturmaktadır. Bu araştırma Türkiye'nin metropol illerinden biri olan İstanbul'da gerçekleşmiştir. Bu bağlamda 2 otel işletmesi, 2 restoran, 2 seyahat acentası, olmak üzere 6 işletme analiz birimini oluşturmaktadır. Veriler, bir görüşme formu oluşturularak, önceden belirlenen işletmelerin üst düzey yöneticilerinden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda turizm işletmelerinde finansal yenilikleri kullanmanın ya da oluşturmanın, performansa etki ettiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, işletmelerin finansal, müşteri ve içsel süreç boyutunu, kısmen de öğrenme ve gelişme dikkate aldıkları ortaya çıkmıştır. Verilerin sadece 6 turizm işletmesinden elde edilmiş olması ve araştırmanın tek bir ilde yapılmış olması bu araştırmanın sınırlılığını oluşturmaktadır.Öğe Turizm Lisans Öğrencilerinin Mesleki Yönelimleri: Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği(2008) Çimen, HürriyetBu çalışmada, turizm lisans öğrencilerinin, mezuniyet sonrası turizm sektöründe ya da dışında tercih edebilecekleri meslekler belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun yanında, demografik verilerle mesleki tercihler arasında anlamlı ilişki aranmıştır. Araştırma anketi 276 öğrenciye 2–13 Nisan 2007 tarihleri arasında uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin önemli bir bölümü “turizm alanında kendi işletmelerini işletmek” isteğini öncelikli tercih olarak belirtmişlerdir. Bunu sırasıyla, “turizm alanında danışmanlık” ve “seyahat acentesi” alanlarında çalışma isteği izlemiştir. Öğrencilerin en az tercih ettikleri çalışma alanı ise “hediyelik eşya işletmeleri” olarak görülmektedir. İşletmenin bölümleri arasındaki tercihlerde “halkla ilişkiler” ve “insan kaynakları” öne çıkmıştır. Öğrenciler tüm bölümler içinde en az “kat hizmetlerini” tercih etmişlerdir.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »