Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Effect of metakaolin substitution on physical, mechanical and hydration process of White Portland cement(Elsevier Sci Ltd, 2015) Subaşı, Azime; Emiroğlu, MehmetIn this study characterizations of cementitious composites containing metakaolin were examined via spectroscopic methods (XRD, DTA, TGA, FT-IR and SEM). Hybrid binders were obtained by replacing cement with metakaolin (5, 10, 15, 20, 25 and 30% by weight). In addition to spectroscopic methods, the bending and compressive strengths of the prepared samples were measured at the 2nd, 7th, 28th, 56th and 90th days. In conclusion it was determined that while the metakaolin replacement ratio increases the strength values on the 28th day decrease, yet due to the pozzolanic effect significant increases in strength are obtained on the 56th and 90th days. (C) 2015 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Using swarm intelligence algorithms to detect influential individuals for influence maximization in social networks(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2018) Şimşek, Aybike; Kara, ResulPeople use online social networks to exchange information, spread ideas, learn about innovations, etc. Thus, it is important to know how information spreads through social networks. It is possible to spread information (e.g., product advertisement) to a larger number of individuals via a social network. Similarly, it is possible to minimize the spread of unwanted content (e.g., 'false news'). The key point in both cases is to identify the most influential individuals on the social network. This problem is named as Influence Maximization (IM) problem. The IM problem focuses on finding the small subset of individuals in a social environment who influence a certain group of individuals, i.e., maximize/minimize the spreading of information. Some greedy algorithms, stochastic algorithms and evolutionary optimization algorithms have been developed to find a solution to this problem. However, these methods are not at the desired level in terms of speed or solution capability. On the other hand, although many swarm intelligence algorithms that produce fast and optimal solutions can be found in the literature, these algorithms cannot be directly applied to the IM problem because no general slope is produced on the state-space surface of the IM problem's objective function. Swarm intelligence algorithms follow the general slope over the surface to converge at the global optimum. Thus, they cannot converge to the global optimum in the IM problem. In this study, a change in the structure of the IM problem is suggested in order to tailor it to swarm intelligence algorithms and to achieve a general slope on the state-space surface of its objective function. We named this process as "reshaping". More precisely, if a social network is envisioned as a graph and individuals as nodes, reshaping means sorting the nodes in descending order (from largest to smallest) according to the metrics under consideration (i.e., metrics that give an idea about the level of influence of an individual) and renumbering the nodes according to this order. Thus, the nodes those are close to each other in terms of level of influence become closer to each other in the state-space. This creates a general slope on the state-space surface of the objective function. This simple idea paves the way for applying all swarm intelligence algorithms to this kind of problem. The proposed approach was tested with real and synthetic graphs. The experiments employed the Grey Wolf Optimizer (GWO) and Whale Optimization Algorithm (WOA) as the swarm intelligence algorithms and PageRank and Kempe et al.'s Greedy Algorithm as benchmark methods. Experimental results showed that this approach worked well. (C) 2018 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Tüketicilerin Farklı Ürün Ve Hizmet Kategorilerindeki Bilgi Arama Davranışlarında Etkili Unsurlar Ve Bir Model Önerisi(2016) Baş, Yeliz; Mert, Kazım; Altunışık, RemziBilgi arama davranışı, literatürde, içsel ve dışsal olarak iki temel boyutta incelenmektedir. Bu davranışlar, tüketicilerin, bir ürünü satınalmadan önceki karar alma süreçlerinde yerini alan davranışlarıdır. Araştırmanın amacı, tüketicilerin bilgi arama davranışlarını etkileyen değişkenlerin etki derecelerini belirlemeye çalışarak, ürün kategorileri bazındaki farklılıkları gösteren bir model sunmaktır. Bu amaca yönelik olarak iki ürün grubu (mobilya ve kuaför hizmetleri) üzerinde kolayda örnekleme yöntemine göre seçilen katılımcılar üzerinde, yüz yüze anket yöntemi ile elde edilen verilerden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, bilgi arama davranışı yoğunluklarının değişiminde, demografik özelliklerin, algılanan riskin, ürün ilgileniminin ve plansız alışveriş stilinin bir etkisi görülmemektedir. Ürün kategorilerine göre, fonksiyonel, hazcı stil ve ürün aşinalıklarının etkileri görülmektedir.Öğe Identıty In The European Unıon(2012) Cavlak, HakanAvrupa Birliğinin özellikle siyasi hedeflerini somutlaştırması ile beraber kolektif bir Avrupa kimliği ve bunun ulusal kimliklerle ilişkisinin normatif geçerliliği ve ampirik olabilirliği üzerine güncel siyasi ve akademik tartışma ortaya çıkmıştır. Tartışma, doğrudan Avrupa Birliğinin (AB) demokratik veya meşruiyet açığı iddiaları ile bağdaştırılmıştır. Moderne demokrasilerin, çeşitli kuralları ve normları uygulayabilmek için meşruiyet kazanmaları gerektiği ve bunun için de vatandaşlarının yaygın desteğine ihtiyaç duyduğu genel kabul gören bir görüştür. AB bu durumda bir istisna oluşturmamaktadır. Bu çalışma, ampirik ve teorik literatürü anlamlandırabilmek için iki soru sormuştur: Ampirik olarak kolektif Avrupa kimliği hakkında ne biliyoruz? Teorik tartışmalar çerçevesinde ampirik bulguları nasıl anlamlandırabiliriz? Birinci soruyu kısaca vatandaşları Avrupa ile tanımlanma dereceleri ve ABnin medyada ve siyasi tartışmalarda önemsenmemesi olarak cevaplayabiliriz. İkinci soruyu ise Avrupa kimliği ulusal kimliklerle yer değiştirmemektedir aksine onlarla çeşitli yollarla etkileşim içine girmektedir. Bu çalışmada çoklu kimliklerin nasıl değerlendirilmesi gerektiği ile ilgili bazı yöntemler de önerilmiştir.Öğe Tüketicilerin Çevre Ve Sosyal Duyarlılıkları Çerçevesindeki Tutumlarının, Davranışlarının, Bilinçlerinin Ve Firmaların Yapmış Oldukları Sosyal Ve Çevresel Uygulamalara Karşı Satınalma Tercihlerinin İncelenmesi(2012) Baş, Yeliz; Öztürk, Abdullah; Ayrancı, Betül; Çalışkan, Canpolat; Tanyel, Fatih; Aksu, DoğanÜlkemizde yaşanan çevresel ve sosyal sorunlar, her geçen gün artarak, gerek sosyal medya, gerek sivil toplum örgütleri ve dernekler ve gerekse de bireyler tarafından yoğun rağbet gösterilen gündemler olarak karşımıza çıkmaktadır. Hem hükümet yetkilileri hem de gönüllü işletmeler aracılığıyla sosyal ve çevresel konular içerikli faaliyet, olay ve reklamlara sık sık maruz kalmaktayız. Kimi zaman bu aktivitelerden habersiz kalmakta kimi zaman ise bu aktivitelerin içinde kendimizi dahil bulmaktayız. İş dünyası bu konular üzerine sürekli dikkati çekmekte ve tüm işletmelerin sosyal ve çevresel duyarlılıklarını destekleyici yeni rekabet mecraları yaratmaktadırlar. Tüketiciler sadece birer birey olarak düşünülmemelidir. Toplumun sosyal bir varlığı olarak da tüketiciler tatmin edilmeli ve her bakımdan kapsamlı olarak yaratılacak firma imajında bu konular gözden kaçırılmamalıdır. Tüketicilerin duyarlı oldukları sosyal ve çevresel sorunlar ve bu sorunlarla ilgili yasalardan haberdarlıkları ile işletmelerin bu konularda yapmış oldukları faaliyetlere karşı tutumlarını ve davranışlarını ortaya koyarak işletmelerin daha etkili sosyal ve çevresel faaliyetler gösterebilmeleri ve bunları etkili bir şekilde tanıtabilmeleri adına önerilerde bulunulması bakımından araştırmamızın önemli katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. Araştırmada, Düzce İlinde ikamet etmekte olan ve rastgele seçilen 401 kişi üzerinde yüz yüze anket uygulaması yapılmıştır. Veriler SPSS 15.0 programında One-Way ANOVA ve Tukey testleri ile değerlendirilmiştir.