Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yapar, Burcu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul yaşam kalitesine iliikin algı ile akademikmotivasyon düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi (Menderes ilçesi örneği)
    (2013) İlğan, Abdurrahman; Oğuz, Ebru; Yapar, Burcu
    Bu araştırmanın amacı akademik başarıyı etkileyen temel faktörlerden olan okul yaşam kalitesi ve öğrenci akademik motivasyon düzeyinin öğrenci görüşlerine göre yeterliğini ve ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitim-öğretim yılı İzmir ili Menderes ilçesindeilköğretim ikinci kademe ve ortaöğretim okullarında öğrenim gören 747 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada hem ilişkisel hem tarama (betimsel) modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamındaveri toplamak üzere, araştırmacılar tarafından geliştirilen, "okul yaşam kalitesi" ve "akademik motivasyon" ölçekleri kullanılmıştır. Öğrencilere ait demografik değişkenlerin (sınıf düzeyi, okultürü, anne ve babasının ne iş yaptığı, anne ve babanın beraber yaşayıp yaşamadığı, ailenin aylık geliri, öğrencinin sağlık probleminin olup olmadığı, kardeş sayısı, sporcu lisansının olupolmadığı, okul takımında oynayıp oynamadığı, sosyal faaliyetlere katılıp katılmadığı, annesinin ve babasının hayatta olup olmadığı ve ailesi ile yaşayıp yaşamadığı) okul yaşam kalitesini veöğrencilerin akademik motivasyon düzeyini etkileyip etkilemediğine ilişkin analizlere ve sonuçlarına yer verilmiştir. Öğrenci algılarına göre, okulların öğrencilere makul düzeyde biryaşam kalitesi sunduğu; öğrencilerin akademik motivasyon düzeylerinin ortanın biraz üstünde olduğu ve bu iki değişken arasında ise orta düzeyde bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim