Yazar "Uzundal, Emine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Yeşil ürün farkındalığının satın alma niyeti üzerine etkisinde yeşil güvenin aracılık rolü(Düzce Üniversitesi, 2019) Uzundal, Emine; Öcel, YusufBu araştırmanın amacı, yeşil ürün farkındalığının tüketicilerin satın alma niyeti üzerine etkisinde yeşil güvenin aracılık rolü üstlenip üstlenmediğini araştırmaktır. Araştırmanın evrenini Ankara ilinin Çankaya ilçesinde yaşayan tüketiciler oluşturmaktadır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılıp veriler anket yoluyla elde edilmiştir. Verilerin incelenmesinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Değerlendirilmeye alınan ve veri analizinde kullanılan toplam anket sayısı 406'dır. Elde edilen verilere frekans analizi, betimleyici istatistikler, korelasyon analizi, açıklayıcı faktör analizi, regresyon analizi, t- testi ile ANOVA analizi ve aracı değişken için hiyerarşik regresyon analizi uygulanmıştır. Açıklayıcı faktör analizi sonuçlarına bakıldığında, yeşil ürün farkındalığı dört boyut, satın alma niyeti ve yeşil güven tek boyut olarak bulunmuştur. Yeşil ürün farkındalığı boyutları yeşil ürün tanıtım faaliyetleri, çevresel kaygı, çevresel bilgi ile etki grupları olarak belirlenmiştir. Yeşil ürün tanıtım faaliyetleri boyutu 8 maddeden, çevresel kaygı boyutu 10 maddeden, çevresel bilgi boyutu 5 maddeden ve etki grupları boyutu 5 maddeden oluşmaktadır. Satın alma niyeti 4 maddeden oluşmaktadır. Yeşil güven boyutu ise 8 maddeden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen sonuçlara bakıldığında, yeşil ürün farkındalığı boyutlarından yeşil ürün tanıtım faaliyetleri, çevresel kaygı ve etki grupları ile satın alma niyeti arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler ortaya çıkmıştır. Aynı şekilde yeşil güven ve satın alma niyeti arasında da orta düzeyde pozitif anlamlı ilişkiler ortaya çıkmıştır. Yeşil güvenin aracılık etkisi incelendiğinde yeşil ürün farkındalığı boyutlarından yeşil ürün tanıtım faaliyetleri ile etki grupları değişkenlerinin satın alma niyeti üzerine etkisinde kısmi aracılık rolü üstlendiği, çevresel kaygı ve çevresel bilgi değişkenlerinin satın alma niyeti üzerine etkisinde aracılık rolü üstlenmediği ortaya çıkmıştır.