Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uysal, H. Tezcan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Afet İstasyonlarının Kuruluş Yeri Seçiminde Bulanık TOPSIS Yönteminin Uygulanması: Düzce’de Bir Lokasyon Analizi
    (Politik Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi, 2015) Aslan, Hakan Murat; Yıldız, Mehmet Selami; Uysal, H. Tezcan
    Afet istasyonlarının kuruluş yeri seçimi, olası afet durumlarında toplumun acil yardım ihtiyacına en hızlı ve en etkin şekilde cevap verilebilmesi bakımından çok önemlidir. Ayrıca, kuruluş maliyetinin yüksek olması ve tesisin yer değiştiremez nitelikte olması da optimum kuruluş yeri seçimini zorunlu kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, afet istasyonlarının kuruluş yeri seçiminde Bulanık TOPSIS Yöntemi kullanarak Düzce ilinde belirli bir bölgede en optimal kuruluş yeri seçimini yapmaktır. Bu amaca yönelik olarak dört aday afet istasyonu belirlenmiştir. Afet istasyonlarını yerleşim bölgelerinin en uygun yerlerine konuşlandırılmak için belirlenen kriterlerin bir kısmı nitel karakterli ve sözel belirsizlikler içermektedir. Çalışmada sözel belirsizlikler üçgen bulanık sayılar kullanılarak karşılaştırılabilir sayılara dönüştürülmüş ve aday afet istasyonları pozitif ideal çözüme yakınlığı açısından değerlendirilmiştir. Buna göre, Düzce de belirli bir yerleşim bölgesinde afet istasyonunun kurulması için en uygun kuruluş yeri 0.665 yakınlık katsayısı ile küçük su parkı ve verem savaş dispanserinin bulunduğu lokasyon olarak saptanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Effect of organizational levels on individual service quality in health service: A research on doctors
    (Bilgesel Yayincilik San & Tic Ltd, 2013) Uysal, H. Tezcan; Yıldız, Mehmet Selami
    Individual service quality states the service quality of employees as distinct from the quality that the customers perceived. While organization to have an open or closed system is not important in the perceived quality, the organizational system gains importance in the sense of individual service quality. In the health establishments that have an open system, the service quality shows an alteration in parallel with the organizational levels. Therefore, this study intended to enhancing the service quality is made by not with the quality that the customers perceived but analyzing the organization level perception of organization employees with quality. The aim of this study is presenting the effect of organizational levels, consisting of organizational stress, organizational motivation and organizational climate, on individual service quality. Depending upon this aim, a research was conducted intended to 50 doctors, who run health service in X Hospital. The sample size was limited with only one health establishment for not breaking the homogeneous structure of organizational levels. Individual service quality was associated with organizational motivation and organizational stress; and three main and six sub-hypotheses and two variation hypothesis were developed in the research. In the result of correlation analysis, regression analysis and one-way test, a meaningful relation was found between all the organizational levels and the individual service quality. According to the obtained findings, among the organizational levels, the "Organizational Climate" is the factor that effects most the service quality.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yükseköğretim Kurumlarındaki Yöneticilerin Girişimci Üniversite Algılamalarında İş ve Örgüt Psikolojisinin Etkisi
    (2016) Uysal, H. Tezcan; Çatı, Kahraman
    Bu çalışmanın amacı, üniversite iklimi içerisinde yöneticilik görevini sürdüren akademik personelin girişimci üniversite algılamalarında iş ve örgüt psikolojisinin etkisini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye'de bulunan biri (Y) girişimci ve yenilikçi üniversite endeksi içerisinde yer alan, diğeri (X) bu endekste yer almayan iki devlet üniversitesinde fiilen yöneticilik görevini sürdüren akademisyenlere yönelik bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Girişimci üniversite algısının ve iş ve örgüt psikolojisinin ölçüldüğü anketlerin sonuçları SPSS programı içerisinde, korelasyon analizi, çoklu regresyon analizi, Kruskal-Wallis H Testi ve Mann-Whitney U testiyle analiz edilmiştir. Her iki örnekleme yönelik gerçekleştirilen korelasyon analizi sonucunda negatif ve pozitif iş ve örgüt psikolojisi ile girişimci üniversite algılaması arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır. X Üniversitesi'nden elde edilen örnekleme yönelik yapılan regresyon analizi sonucunda, yöneticilerin girişimci üniversite algısına en çok etki eden pozitif psikolojik çıktının motivasyon olduğu, en çok etki eden negatif psikolojik çıktının ise işten ayrılma niyeti olduğu saptanmıştır. Y Üniversitesi'nden elde edilen örnekleme yönelik yapılan regresyon analizi sonucunda yöneticilerin girişimci üniversite algısına en çok etki eden pozitif psikolojik çıktının motivasyon olduğu, en çok etki eden negatif psikolojik çıktının ise iş stresi olduğu belirlenmiştir. Her iki örneklemin karşılaştırılması sonucunda, girişimci üniversite algısını yoğunlaştıran en temel psikolojik faktörün yüksek motivasyon olduğu saptanmıştır.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim