Yazar "Tuncel, Erhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Comparative review of disk type and unconventional transverse flux machines: performance analysis(Tubitak Scientific & Technical Research Council Turkey, 2021) Tuncel, Erhan; Yildiriz, EminTransverse flux machines (TFM) can be designed with high pole numbers, so they are very useful in direct drive systems with high torque density. Although many TFM models have been proposed to date, no detailed classification and comparison has been made before. Conventional TFMs have a high power and torque density, but low power factors and high cogging torques have prevented them from being widely used. However, especially with the new disk type TFMs proposed in recent years and the methods developed, these drawbacks have been reduced. In this paper, the TFMs proposed in recent years have been classified and their performances in terms of power factor, cogging torque, torque density, and efficiency have been examined. According to the results of this review, the performances of the new generation TFMs are competitive. Especially double-sided disk type TFMs are seen as an important topology with their high magnet utilization and flexibility in design.Öğe Elektrikli bisikletler için sabit mıknatıslı doğru akım motoru tasarımı ve optimizasyonu(Düzce Üniversitesi, 2019) Tuncel, Erhan; Yıldırız, EminElektrikli bisiklet teknolojisi hızla gelişmekte ve yaygınlaşmaktadır. Bisiklet bu sayede ulaşımda daha etkin bir pozisyon kazanmaktadır. Elektrikli bisiklet sisteminde performansı belirleyici en önemli parça elektrik motorudur. Motor özellikleri yasal sınırlamalar içerisinde olmalıdır. Elektriksel anlamda ve kullanıcı konforu açısından verimli bir sistem oluşturulmalıdır. Bu çalışmada elektrikli bisikletlerde kullanılmak üzere fırçasız doğru akım motoru tasarımı yapılmıştır. Elektrikli bisikletleri tanımlayan yasal sınırlamalar dikkate alınarak ön tasarım özellikleri belirlenmiştir. İstenilen güç ve moment için boyutların literatüre uygun olduğu görüldükten sonra sargı yapısına karar verilmiştir. Oluk/kutup sayısı seçimi aşamasında, sargı dağılma faktörüne göre seçilen 7 adet modelin sonlu elemanlar yöntemiyle 2 boyutlu analiz ile karşılaştırılması yapılıp 36/38 oluk/kutup sayısı seçilmiştir. Tasarımda kullanılacak malzemeler seçildikten sonra seçilen 36/38 oluk/kutup sayılı modelin en iyileştirme sürecine geçilmiştir. ANSYS RMxprt programında motor performansına olan etkisi merak edilen özellikler değiştirilerek analizler yapılmıştır. Buna göre istenilen özellikleri sağlayan en iyi tasarım belirlenmiştir. Seçilen tasarım ANSYS Maxwell programında 2 ve 3 boyutta sonlu elemanlar yöntemi ile incelenmiştir. Bu inceleme sonucu en iyileştirilmiş tasarımın makine tasarım kriterlerini sağladığı ve elektrikli bisikletlerde kullanılabilir bir tasarım olduğu ifade edilmiştir.